ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
Advertisements

Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Η ώρα είναι: 23:27 Για να δείτε την παρουσίαση κάντε κλικ σε κάθε οθόνη.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Project Β’ Τετραμήνου Ομάδας Αθλητισμού και Εφήβων
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Διαβίωση στη Φύση – Μικροί Κατασκηνωτές Περιβαλλοντική Ομάδα Δημοτικού Σχολείου Νέας Χηλής Στ1 τάξη Υπεύθυνη προγράμματος: Ελένη Δελίδου Υπεύθυνη τμήματος:
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ. Το εργαστήρι στηρίζεται στην ενεργητική παρουσία των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα μέσα από την ανταλλαγή.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Ηλεκτρονικές συναλλαγές. Το θέμα που μας ανατέθηκε στο μάθημα του Project είναι οι ηλεκτρονικές συναλλαγές. Μάθαμε τι είναι και ότι μας προσφέρει ποικίλες.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
Κύριο θέμα της εργασίας ήταν η διάκριση των ερωτήσεων. Οι ερωτήσεις διακρίνονται σε κλειστού τύπου ( πολλαπλής επιλογής, σύντομης απάντησης ) και ανοιχτού.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
ΠΡΩΤΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ … Μπορείς να σκεφτείς αν υπάρχει τίποτα άλλο που να μας δίνει χαρτί, φρούτα, καρπούς, ξυλεία, φωλιές για τα πουλιά και τα άλλα ζώα,
Μια βόλτα στο θέατρο Σπύρος Ρουμελιώτης Α’3.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
1 Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Καθηγήτρια Νάνσυ Παπαλεξανδρή.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Συνέντευξη με νήπια.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
Βιολογία Γυμνασίου.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
ΣΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ: ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Κλιματική αλλαγή 1o Γυμνάσιο Χολαργού Τίτλος Έρευνας:
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
Επιμόρφωση Πληροφορικών Βαγγέλης Κανίδης
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ-ΕΥΓΟΝΙΚΗ: ΕΠΙΣΤΗΜΗ Ή ΑΛΧΗΜΕΙΑ;

ΟΝΟΜΑ ΟΜΑΔΑΣ ΠΟΙΟ ΗΤΑΝ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ; ΠΩΣ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ; ΗΤΑΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ;

… Το όνομα της ομάδας μας είναι ΓΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ έπειτα από έμπνευση ενός μέλους της ομάδας μας… Συγκεκριμένα, προέρχεται από την ανάλυση του ονόματος της χώρας μας. Ελ= Φως, Λας= Πέτρα.

ΣΤΟΧΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΟΤΑΝ ΕΝΕΤΑΞΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ; Ανάδειξη δεξιοτήτων Εμπλουτισμός γνώσεων Ανάπτυξη ομαδικότητας ΤΙ ΘΕΛΑΜΕ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ; Γνωριμία με τους συμμαθητές μας Διεύρυνση των γνώσεων μας

ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΠΟΥ ΑΝΤΛΗΣΑΜΕ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΑΣ; ΤΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΑΜΕ; ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΗΞΑΜΕ;

Βιοτεχνολογία η τεχνολογία των βιολογικών διεργασιών με χρήση οργανισμών, των μερών ή των επεξεργασιών τους, για την κατασκευή ή παραγωγή χρήσιμων ή εμπορικά αξιοποιήσιμων ουσιών, καθώς και για την παροχή υπηρεσιών προς όφελος του ανθρώπου.

Ευγονική επιστημονικός κλάδος της βιολογίας που έχει στόχο να βελτιώσει την ηθική, πνευματική και βιολογική υπόσταση του ανθρώπου.

Επιστήμη Ο όρος επιστήμη με την ευρεία έννοια αρχικά δήλωνε το οργανωμένο σώμα της εξακριβωμένης και τεκμηριωμένης γνώσης.

Αλχημεία Η Αλχημεία είναι μια απόκρυφη τέχνη και ψευδοεπιστήμη.Οι κύριοι στόχοι αυτών που την ασκούσαν, ήταν: Να μετατρέψουν τα ευτελή μέταλλα (όπως ο χαλκός και ο μόλυβος) σε πολύτιμα μέταλλα(όπως χρυσό και ασήμι) (το μοτίβο της μεταστοιχείωσης). Να δημιουργήσουν ενα ελιξήριο, ενα φίλτρο ή ενα μέταλλο που να γιατρευέι όλες τις ασθένειες (το ιατρικό μοτίβο). Να ανακαλύψουν ενα ελιξήριο που να προσδίδει την αθανασία (το υπερβατικό μοτίβο).

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΟΜΑΔΑΣ ΤΙ ΑΙΣΘΑΝΘΗΚΕ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΠΟ ΜΑΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ PROJECT? ΑΣ ΡΩΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ!

Βασιλική Κάντζου Βασικά είναι μία εμπειρία πρωτόγνωρη για μένα. Με τα περισσότερα παιδιά από την ομάδα δεν είχαμε επαφές στην αρχή αλλά με τον καιρό αποκτήσαμε οικειότητα και τώρα επικρατεί ένα πνεύμα συνεργασίας θα έλεγα. Είμαι πολύ χαρούμενη που συμμετείχα σε αυτό το project γιατί γνώρισα νέους ανθρώπους και έμαθα νέα και πολύ ενδιαφέροντα πράγματα!!!! Έλενα Καρατασά Σίγουρα η εργασία μας αυτή είχε πολλά να μας προσφέρει όχι μόνο σε επίπεδο γνώσεων αλλά και στις διαπροσωπικές μας σχέσεις με τα μέλη της ομάδας. Κατά τη διάρκεια της εργασίας είχαμε το χρόνο να γνωρίσουμε ο ένας τον άλλον, να ανταλλάξουμε απόψεις και τελικά να γνωριστούμε και να γίνουμε φίλοι. Παράλληλα, μάθαμε πολλά για την βιοτεχνολογία και την ευγονική. Επομένως είμαι πολύ ευχαριστημένη συμμετείχα σε ένα project σαν αυτό… Αγγελική Δεδούκου Είναι μια εμπειρία για μένα. Μέσα στα πλαίσια του project μάθαμε να συνεργαζόμαστε ως ομάδα και ήρθαμε σε επαφή με τα άλλα παιδιά που στην αρχή της χρονιάς δεν επικοινωνούσαμε καθόλου. Τέλος, εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας, κάτι που θα μας βοηθήσει και για τα επόμενα χρόνια. Παύλος Κομματάς Έπειτα από αρκετό χρόνο συνεργασίας με την υπόλοιπη ομάδα, εκτός του ότι δημιουργήθηκε και συνδέθηκε ένα πνεύμα συνεργασίας. Από την άλλη πλευρά, έμαθα σε μεγαλύτερη κλίμακα τον όρο βιοτεχνολογία και ευγονική, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι κατάλαβα μέσα από προσωπικές μου έρευνες ότι εξαρτιόμαστε σε μεγάλο βαθμό από την ζωική φύση και ότι είναι σημαντικό να βοηθάμε και να μην σκοτώνουμε τα ζώα για λόγους εμπορικούς και κερδοφόρους.

Βίκυ Κεμενέ Είναι μία πολύ ωραία εμπειρία για μένα. Χάρη σε αυτό το μάθημα, μάθαμε να συνεργαζόμαστε ο ένας με τον άλλον, ενώ κάποια παιδιά δεν τα ξέραμε και τα γνωρίσαμε χάρη σε αυτό. Το project μου αρέσει πάρα πολύ. Είναι αρκετά χαρούμενο μάθημα και διασκεδαστικό. Ηλιανή Ζιώγα Η συνεργασία με τα παιδιά της ομάδας και γενικά η ομαδική εργασία είναι πρωτόγνωρη για εμένα. Τον βρίσκω πολύ ενδιαφέρον τρόπο και περνάω καλά. Το καλό είναι ότι έτσι εργαζόμαστε αρκετά κοντά και με τα άλλα μέλη. Γενικά είναι κάτι ευχάριστο και είμαι ενθουσιασμένη που υπάρχουν τα project.   Χρήστος Δούκας Με τη συμμετοχή μου στο συγκεκριμένο μάθημα γνώρισα και συνεργάστηκα με υπέροχους ανθρώπους, χαίρομαι γι’ αυτό και πιστεύω πως τέτοιου είδους προγράμματα κάνουν τους ανθρώπους να γνωρίζουν διάφορες τάσεις ζωής.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΕΘΗΚΑΝ; ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ; ΠΟΙΑ ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΒΓΑΛΑΜΕ;

Ερωτηματολόγια Έχετε ακούσει ποτέ για τους όρους βιοτεχνολογία ή ευγονική; Αν ναι, τι ξέρετε για αυτούς; Κατά τη διάρκεια του ελεύθερου χρόνου σας, επισκέπτεστε τη φύση; Εμπιστεύεστε τη σημερινή επιστήμη; Γνωρίζετε ότι πολλά από τα τρόφιμα που καταναλώνουμε είναι μεταλλαγμένα; Είστε υπέρ ή κατά της τεχνητής γονιμοποίησης; Είστε υπέρ ή κατά των μεταμοσχεύσεων; Πιστεύετε ότι είναι ηθικό να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε καλύτερους απογόνους

Συμπεράσματα Είναι πολύ μικρός ο αριθμός των παιδιών που απάντησαν ότι έχουν ακούσει τους όρους αυτούς και όμως σήμερα οι όροι αυτοί έχουν κυριαρχήσει στη ζωή μας. Από τον ήδη περιορισμένο αριθμό ατόμων που είχαν ακούσει τους όρους αυτούς μόνο τα δύο άτομα ανάλυσαν κάποια γενικά στοιχεία χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία. Βέβαια μπορούμε να υποθέσουμε ότι ο περιορισμένος χρόνος που τους δόθηκε για να απαντήσουν το ερωτηματολόγιο σε συνδυασμό με την αδιαφορία που συναντάμε σε αυτήν την ηλικία δεν τους επέτρεψε να δώσουν μια ολοκληρωμένη απάντηση. Ωστόσο το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο με την πλειονότητα τον μαθητών να έχουν απλά ακούσει τους όρους.

Η πλειοψηφία των μαθητών επισκέπτεται ακόμα και σήμερα τη φύση και αυτό δίνει ένα αισιόδοξο μήνυμα καθώς διατηρείται η επαφή των νέων με το περιβάλλον. Βέβαια ο μεγάλος αριθμός των μαθητών που επισκέπτεται από λίγο έως καθόλου τη φύση θα πρέπει να μας κάνει να σκεφτούμε νέους τρόπους για να ωθήσουμε τους νέους στο πράσινο. Οι περισσότεροι μαθητές φαίνεται να εμπιστεύονται τη σημερινή επιστήμη ωστόσο ένας μεγάλος αριθμός μαθητών έχουν περιορισμένη ή καθόλου εμπιστοσύνη στους επιστήμονες. Σύμφωνα με την αιτιολόγησή τους τα λάθη του παρελθόντος αλλά και η αδιαφορία πολλές φορές των επιστημόνων προκαλεί την επιφυλακτικότητά τους.  

Οι μαθητές τάσσονται υπέρ της τεχνητής γονιμοποίησης με επιχείρημα τις ευεργετικές συνέπειες για την αύξηση του πληθυσμού αλλά και τη λύση στο πρόβλημα των ζευγαριών που δεν μπορούν να αποκτήσουν παιδιά με άλλο τρόπο. Οι νέοι υποστηρίζουν, τουλάχιστον θεωρητικά, τις μεταμοσχεύσεις αφού αυτές εφαρμόζονται για την θεραπεία διάφορων σοβαρών ασθενειών. πλειοψηφία των μαθητών αποδοκιμάζει την δημιουργία καλύτερων απογόνων έχοντας ως επιχείρημα την διαφορετικότητα με την οποία μας έχει προικίσει η φύση. Εντούτοις ένα μεγάλο ποσοστό υποστηρίζει μια τέτοια καινοτομία ενώ δεν είναι αμελητέο το ποσοστό που δεν εκφέρει άποψη πάνω στο θέμα. Επομένως, χρειάζεται καλύτερη ενημέρωση όσο αφορά το συγκεκριμένο θέμα.

ΤΡΟΠΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΟΜΑΔΑΣ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΟΜΑΔΑΣ Συνεργασία μεταξύ των μελών Σεβασμός των ατομικών δικαιωμάτων και ελευθεριών Αναγκαία η έμπνευση του καθενός Κέφι για δημιουργικότητα!

ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΗΞΑΜΕ; ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑΤΙ; ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΗΞΑΜΕ;

Η βιοτεχνολογία κατά τη γνώμη μας είναι σαφέστατα μία επιστήμη καθώς στηρίζεται σε επιστημονικές βάσεις και θέτει ως στόχους της την βελτίωση του επίπεδου ζωής. Σε αρκετές βέβαια περιπτώσεις επιφέρει αρνητικές συνέπειες οι οποίες προέρχονται από λάθη και όχι τόσο από την σκοπιμότητα των επιστημόνων να μας βλάπτουν. Δεν μπορούμε να αρνηθούμε ότι ο υπερβάλλοντας ζήλος των επιστημόνων να κάνουν τις συνθήκες όσο πιο ευνοϊκές για το ανθρώπινο είδος οδηγούν σε καταστροφές για το περιβάλλον και ανατροπή της λειτουργίας των οικοσυστημάτων. Από την άλλη πλευρά, θεωρούμε ότι η ευγονική δεν εντάσσεται ούτε στον κλάδο της επιστήμης αλλά ούτε είναι αλχημεία. Αποτελεί ουσιαστικά μια ιδεολογία που στόχο έχει την βελτίωση του γενετικού υλικού και την τελειοποίηση του ανθρώπινου είδους. Ψάχνει διεξόδους για την υλοποίηση των στόχων της μέσα από την γενετική, που είναι επιστήμη. Επομένως, όχι, η ευγονική δεν είναι επιστήμη αλλά ούτε αλχημεία. Είναι αυτή που θέτει τις ιδέες και δίνει «τροφή για σκέψη» στον επιστημονικό κλάδο της ευγονικής.

Κολάζ

Αφίσα

Άρθρο Το θέμα και οι προοπτικές του ήταν αυτό που μας ώθησε στο να ασχοληθούμε μαζί του. Πολλές ώρες δουλειάς, ατομικής και ομαδικής προσπάθειας, κι όμως ένα τέτοιο θέμα θα μπορούσε να συζητηθεί για χρόνια. Το υποερώτημα με το οποίο η ομάδα μας , ΓΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ, εμπνεύστηκε και τελικά ασχολήθηκε ήταν η βιοτεχνολογία και η ευγονική, κυρίαρχοι κλάδοι της βιολογίας στις μέρες μας. Η δουλειά μας άλλοτε εύκολη και άλλοτε περισσότερο απαιτητική. Εν ολίγοις έπρεπε να μιλήσουμε για τις αρχές της ομάδας μας, για τον τρόπο λειτουργίας της, για τους στόχους που έπρεπε να πετύχουμε μέσα από την εργασία, τα συναισθήματα που προέκυψαν από τη συμμετοχή μας αλλά και τα συμπεράσματά μας. Ίσως αυτά να ακούγονται πολλά και η αλήθεια είναι ότι και εμείς στην αρχή φοβηθήκαμε και αγχωθήκαμε. Με την κατανομή όμως των εργασιών βάσει των ικανοτήτων και των ταλέντων του καθενός, με τον προγραμματισμό των εργασιών έτσι ώστε όλα να γίνουν τη στιγμή που πρέπει, καταφέραμε όχι μόνο να ολοκληρώσουμε την εργασία μας στο προκαθορισμένο πλαίσιο αλλά και να είμαστε περήφανοι για το τελικό αποτέλεσμα. Τι μας πρόσφερε αυτή η διερευνητική εργασία; Πρώτα απ’ όλα διάθεση για εργασία. Το project αυτό δεν έμοιαζε σε τίποτα με τις υπόλοιπες βαρετές και κουραστικές εργασίες. Αντιθέτως, ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον, δημιουργικό, μας καθήλωσε και μας κάλεσε να ασχοληθούμε μαζί του. Ακόμη, μας έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε νέες γνωριμίες, πράγμα που φυσικά είναι σημαντικό σε ένα τμήμα Α’ Λυκείου που οι μαθητές είναι ουσιαστικά «άγνωστοι μεταξύ αγνώστων». Παράλληλα μας έδωσε την ευκαιρία να πραγματοποιήσουμε διαδοχικές επισκέψεις ως τμήμα, όπως η επίσκεψή μας στο Ευγενίδειο Ίδρυμα καθώς και ο περίπατός μας στο Ποικίλον όρος. Τέλος, δεν θα πρέπει να παραλείψουμε τις γνώσεις τις οποίες κερδίσαμε μέσω της τριβής μας με αυτό το θέμα. Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να προτρέψουμε όλους όσους έχουν τη διάθεση να ασχοληθούν με κάτι διαφορετικό να ανακαλύψουν τη φύση και να την προστατέψουν από αυτούς που την βασανίζουν και την ταλαιπωρούν. Και όποιοι ακόμη θεωρούν το project ανιαρό και ανούσιο καλό θα ήταν να αρχίσουν να βλέπουν τη θετική πλευρά των πραγμάτων και να αποκομίσουν τα οφέλη μίας τέτοιας εργασίας.