Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας <<Τρώμε υγιεινά για να είμαστε καλά>> Σχολικό έτος 2012-2013 24ο Νηπιαγωγείο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑ:ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα: <<Μεσογειακή Διατροφή>>
Η δική μας έρευνα για τη διατροφή
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Υπ. Αγωγής Υγείας ΠΕ Δ΄ Αθήνας
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Επιλέγω σωστά, τρώω υγιεινά»
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
΄΄Γερά δόντια…Καλύτερη υγεία΄΄
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παρασκευή Γουργουλιάτου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια. Καλύτερη Υγεία. Χαρούμενα παιδιά
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρέφομαι σωστά.Χτίζω γερό κορμί»
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ΤΡΟΦΙΜΑ -ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώγοντας σωστά… έρχεται η όρεξη»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ – ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ»
Τρέφομαι σωστά… μεγαλώνω σωστά
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Διατροφή και υγεία Πρόγραμμα Αγωγής υγείας Υπεύθυνη δασκάλα : Τσουλφά Μαρία Τάξη Δ΄ Σχ. έτος
Πρακτικη ασκηση στην Κοινοτητα Στεργιου Ιωαννα , 21051
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
ᅠ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ''ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ''.
1. Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας: Στοματική υγιεινή 1 ο στάδιο: Τι τρώμε; Σωστή διατροφή Ομάδες τροφίμων μεσογειακή πυραμίδα της διατροφής Επίσκεψη από τη διαιτολόγο-
Eυέλικτη ζώνη « Παιδί και υγιεινή διατροφή »
 Αποτελεί έναν χώρο φύλαξης και περιποίησης του παιδιού τις ώρες που εργάζονται οι γονείς, αλλά συγχρόνως είναι και ένας χώρος προσχολικής εκπαίδευσης.
ΕΕΕΕΚ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η τροφή σου, το φάρμακό σου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Διατροφή και υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φάε καλά για ν΄αντέξεις»
Πρακτική στη Κοινότητα
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Λουσικών
1/Θ Νηπιαγωγείο Καραιΐκων
Νηπιαγωγείο Φαρρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας <<Τρώμε υγιεινά για να είμαστε καλά>> Σχολικό έτος 2012-2013 24ο Νηπιαγωγείο Πατρών

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός:Λουμπαρδέα Αμαλία Συνεργαζόμενοι: Τάξη: Τμήμα:2ο Κλασσικό τμήμα

Τα νήπια χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες :τα πουλάκια, η βροχούλα ,τα σαλιγκαράκια και τα λουλουδάκια.Είχαμε ήδη χωριστεί σε ομάδες πριν ξεκινήσει το πρόγραμμά μας αφού έτσι είχαμε αποφασίσει να δουλεύουμε σε όλες μας τις δραστηριότητες σε όλους τους τομείς του ΔΕΠΠΣ. (ομαδοσυνεργατική διδασκαλία).

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Αφορμή για να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα ήταν το γεγονός ότι το νήπιο Κ.έφερνε κάθε μέρα στη τάξη για κολατσιό έτοιμα κεκάκια με σοκολάτα του εμπορίου και άλλες έτοιμες λιχουδιές και καθόλου φαγητό από το σπίτι από τα χεράκια της μαμάς του αν και ήταν η δεύτερη χρονιά του στο νηπιαγωγείο.

Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ) Το πρόγραμμά μου ξεκινά με συζήτηση για το ποιες τροφές αρέσει στα παιδιά να τρώνε και τα προτρέπω να δικαιολογήσουν τις προτιμήσεις τους.Κάποια παιδιά γνωρίζουν ότι μερικές τροφές δεν είναι υγιεινές και έτσι κάνω μια πρώτη καταγραφή των απόψεων των παιδιών. Συνεχίζω διαβάζοντάς τους το παραμύθι <<Το

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ Ταξίδι του Άνκα>> με σκοπό να καταλάβουν ότι πρέπει να τρώμε όλα τα είδη τροφίμων γιατί η ποικιλία στα γεύματα αποτελεί τη βάση της σωστής διατροφής.Τα παιδιά γνωρίζουν τις ομάδες τροφίμων και συμφωνούμε όλοι να προσπαθούμε τουλάχιστον κάθε Τρίτη να φέρνουμε κάτι υγιεινό για κολατσιό.Στη συνέχεια διαβάζουμε πολλά βιβλία που αναφέρονται στην υγιεινή διατροφή όπως οι <<Συμβουλές του μικρού λύκου>>,η <<Λίτσα η κοιλιοδουλίτσα>>,η <<Λαίμαργη φάλαινα>>

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ που κάνει λόγο για τη λαιμαργία, το<<Δικαστήριο των τροφών>>κ.ά. Φέρνουμε πορτοκάλια στο σχολείο και στίβουμε φυσικό χυμό και άλλη μέρα φτιάχνουμε για σωστό πρωινό φρυγανιές με βούτυρο και μέλι, αφού πρώτα έχω δώσει ερωτηματολόγια στους γονείς για να δω τις διατροφικές τους συνήθειες.Φτιάχνουμε το καλαθάκι της υγιεινούλας και το καλαθάκι της ανθυγιεινού-

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ λας κόβοντας εικόνες τροφίμων από περιοδικά και κολλώντας τες στο αντίστοιχο καλάθι.Μιλάμε για την μεσογειακή διατροφή και φτιάχνουμε την πυραμίδα.Ξεχωρίζουμε και ταξινομούμε τα τρόφιμα ανάλογα με την προέλευσή τους.Αναζητούμε πληροφορίες στο διαδίκτυο σχετικά με το θέμα μας.Μιλάμε για το ταξίδι της τροφής στο σώμα μας και διαβάζουμε τον<<Σοκολάκη και τη Ζαχαρούλα>>.Κάνουμε αναφορά για το ποιες

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ επιπτώσεις έ χουν οι ανθυγιεινές τροφές στα δόντια μας διαβάζοντας τη<<Δόνα Τερηδόνα>> . Δραματοποιούμε τα παραμύθια που διαβάζουμε . Καλούμε από το Δήμο Πατρέων τον κ. Γεράσιμο Κλαουδάτο διατροφολόγο να μας μιλήσει σχετικά με το θέμα μας και έτσι καταφέρνουμε να ευαισθητοποιήσουμε και τις άλλες τάξεις του νηπιαγωγείου.Μας επισκέπτονται οδοντία-

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ τροι και εξετάζουν τα δοντάκια των νηπίων α- φού έχουμε διαβάσει το βιβλίο <<Δε φοβάμαι τον οδοντογιατρό>>.Συζητάμε για τις ευεργετικές ιδιότητες και βιταμίνες του αμύγ-δαλου με αφορμή την άνοιξη και με αφορμή το Πάσχα συζητάμε για τα σαρακοστιανά τρόφιμα.Βάφουμε τα αυγά μας κόκκινα και μιλάμε για την θρεπτική τους αξία.Δίνουμε αινίγματα να λύσουν τα παιδιά μαζί με τους

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ γονείς τους που έχουν σχέση με τη διατροφή. Ακούμε τραγούδια σχετικά όπως το χοντρό μπιζέλι και την κολυμβήτρια κινέζα, χορεύουμε και το διασκεδάζουμε.Παίζουμε κουκλοθέατρο και φτιάχνουμε διάφορες κατασκευές όπως τα καπελάκια με τα φρούτα που θα φορέσουμε στη γιορτούλα μας.Κάνουμε πίνακα διπλής ει- σόδου για να δούμε ποιο φρούτο είναι το αγα-

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ πημένο της τάξης μας.Παίζουμε με τα γράμ- ματα και τις φωνούλες που έχουν μέσα τους οι λέξεις οι σχετικές για τη διατροφή. Κάνουμε αναφορά στη διαφήμιση των τροφίμων και φτιάχνουμε ομαδικό κολλάζ.Συζητάμε για τους κινδύνους του σύγχρονου τρόπου διατροφής και για την ημερομηνία λήξης των τροφίμων.

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ

Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ

Μας επισκέφθηκαν… 4-3-2013 κ.Κλαουδάτος Γεράσιμος Διατροφολόγος από το Δήμο Πατρέων 16-4-2013 Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία

Μας επισκέφτηκαν

Η παρουσίασή μας… Επειδή το τμήμα μας συμμετείχε και σε πρόγραμμα ομαλής μετάβασης με το Α1τμήμα του συστεγαζόμενου Δημοτικού αποφασίσαμε να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμά μας με τη παρουσίαση του θεατρικού <<Καλοκαιρινή φρουτοσαλάτα>> στους συμμαθητές μας. Ακολούθησε ένα πάρτυ υγιεινής διατροφής όπου κάθε γονιός προ-

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΑΣ σέφερε κάτι υγιεινό για να το μοιραστούμε όλοι μαζί.Τα φαγητά μοιράστηκαν και στις άλλες τάξεις του νηπιαγωγείου καθώς και στο γραφείο των συναδέλφων δασκάλων.Στο τέλος μοιρά- στηκαν και στα νήπιά μου και στα παιδάκια του Α1 αχλαδάκια με συμβουλές για μια σωστή δια- τροφή(κατασκευή).Επίσης δόθηκε στους γονείς των νηπίων το παραμύθι που στάθηκε αφορμή να ξεκινήσει το πρόγραμμα.

Η παρουσίασή μας

Η παρουσίασή μας

Ας αξιολογηθούμε… Πιστεύω ότι τα παιδιά κατάλαβαν ότι η υγεία τους είναι συνυφασμένη με τις καλές διατρο- φικές τους συνήθειες για αυτό προσπάθησαν να αλλάξουν αυτές και αυτό φάνηκε από το ενδιαφέρον τους να φέρνουν στο σχολείο πά- ντα κάτι υγεινό.Υπήρξε κλίμα συνεργασίας

Ας αξιολογηθούμε μεταξύ τους , ενεργοποίησαν τη σκέψη τους σχετικά με προβλήματα που παρουσιάζονται από την έλλειψη ομάδων τροφών ή από υπερ- βολική κατανάλωσή τους και μαζί με τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν και οι γονείς τους οι οποίοι μπήκαν στη διαδικασία να αναζητήσουν και οι ίδιοι πληροφορίες και βιβλία σχετικά με θέμα μας.

Κλεινοντασ… Στη τάξη μας υπήρχε ένα προνήπιο κορίτσι Η Φ.που του άρεσε να βγάζει τραγούδια από το μυαλό της και να τα ανακοινώνει στους υπόλοιπους. Μιλώντας λοιπόν για τη διατροφή και με συνεργασία όλων των παιδιών φτιάξαμε το εξής μήνυμα ΤΡΩΜΕ ΥΓΕΙΝΑ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΥΝΑΤΟ ΜΥΑΛΟ.