ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ Α’ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΒΡΕΦΙΚΟ ΤΜΗΜΑ 21/01/ /04/2013 Φοιτήτρια:Σηφάκη Ελένη Επόπτρια καθηγήτρια:Τσαούλα Κων/να
Το βρεφικό τμήμα όπου έκανα την πρακτική μου άσκηση, παρ όλο που διέθετε πλήθος υλικών, αυτά δεν ήταν προσβάσιμα από τα βρέφη ώστε να τα προσεγγίζουν ελεύθερα κι έτσι αποφάσισα να διαμορφώσω το χώρο όσο το δυνατόν πιο κατάλληλο για τα βρέφη και τα παιδιά εώς 2.5 ετών.
Δημιούργησα μια «γωνιά μαγαζάκι» που χρησίμευε και για γωνιά κουζίνας καθώς το έπιπλο ήταν άδειο. Υλικά που χρησιμοποιήθηκαν: χάρτινα, μεταλλικά κουτιά, εφημερίδες και πλαστικά κουζινικά με στόχο την ενίσχυση του συμβολικού παιχνιδιού
Επιπλέον κόλλησα στους καθρέφτες εικόνες με συναισθήματα όπου τα παιδιά απασχολούνταν όποια στιγμή της ημέρας επιθυμούσαν μιμούμενα τις εκφράσεις που έβλεπαν.
Προκειμένου να ενισχύσω την αυτοεξυπηρέτηση στην τουαλέτα αρχικά κόλλησα εικόνες που δείχνουν δύο χέρια που πλένονται.
Τα παιδιά χρωμάτισαν ψαράκια τα οποία έπειτα κόλλησα στην τουαλέτα. Κολλήσαμε σε κάποια αλουμινόχαρτο για να δούμε πώς αντανακλά το φώς και γυαλίζει.Έτσι το μπάνιο μας έγινε πιο φωτεινό, οικείο και όμορφο!
Το στερεό σαπούνι μπήκε σε δυχτάκι έτσι ώστε να διευκολύνει τα βρέφη να πλένονται μόνα τους με παιδαγωγικό στόχο την αυτοεξυπηρέτηση
Τα τζάμια στα παράθυρα πλέον φιλοξενούν έργα των παιδιών ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την αυτοπεποίθηση τους!
Ο εξωτερικός χώρος απέκτησε ευκαιριακές γωνιές νερού και αμμοδόχου με σιμιγδάλι όπου πέρασαν πολλές ώρες πειραματισμού, εξερεύνησης και νέων ανακαλύψεων!
Τα βρέφη έδειξαν ενθουσιασμένα με τις αλλαγές στο χώρο, οι οποίες θεωρώ ότι συντέλεσαν σε μεγάλο βαθμό στην αυτονομία τους, καθώς και στο να νιώσουν οικειότητα στο χώρο του ΒΝΣ και να εκφραστούν όπως εκείνα επιθυμούσαν! Ευχαριστώ το προσωπικό του βρεφικού τμήματος, τη διευθύντρια καθώς και τους γονείς για την άψογη συνεργασία!