«Διαφοροποίηση στη Διδασκαλία» Τρίτη 18 Ιουνίου 2013

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Καταδίωξη / Διαφυγή. Οι κανόνες • Ένας «φυγάς», ένας ή περισσότεροι «κυνηγοί» • Κινούνται πάνω σε ένα γράφημα • Στην πιο απλή περίπτωση, μία κίνηση ο.
Advertisements

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά Δεκέμβριος 2007
Ανάλυση τριωνύμου σε γινόμενο πρώτων παραγόντων
ΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟΙ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΙ
Συνέδριο Μαθηματικών σε A΄ τάξη
Οι πράξεις στα μαθηματικά.
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
Αριθμητική με σφηνοειδείς αριθμούς Ν. Καστάνη
Η Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
Δημιουργία Παρουσιάσεων με τη βοήθεια του PowerPoint
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Διδακτική της Πληροφορικής
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά
“ Εγχειρίδιο” εύχρηστων εφαρμογών για την εκπαιδευτική πράξη.
27 Ιουνίου 2014 ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 1 ΤΥΠΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΜ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Α.Π.Θ. – ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ ΑΥΤΟΜΑΤΑ Ι Αυτόματο ελέγχου πρόσβασης με.
ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμος Μαθήματα.
Πώς μετράμε με το παχύμετρο;
Η ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΛΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ (ΒΑΣΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ) ΤΟΥ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΙΡΕΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ.
Ασκήσεις Συνδυαστικής
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος γ
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Ανάλυση λαθών Πρόσθεση και Αφαίρεση
Πολλαπλασιαμός. οδηγίες Παρουσιάζεται ένας κάμπος με ανεμόμυλους. Κάθε φορά εμφανίζεται και ένας ανεμόμυλος με μια μαθηματική πράξη πολλαπλασιασμού. Θα.
1. Να γράψετε το Διάγραμμα Ροής του επόμενου αλγόριθμου:
Απαντήσεις Θεωρίας - Ασκήσεων
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Εξάσκηση στην προπαίδεια
Μαθηματικά Στ’ Δημοτικού
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
ΒΡΕΣ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ Συμπλήρωσε τις σχέσεις ώστε να ισχύει η ισότητα: x ….. + ….. =
Γεια σας. Είμαστε τα τρία γουρουνάκια και θα είμαστε οι ξεναγοί σας στη γνωριμία σας με τα κλάσματα Ναι!! Με το τέλος αυτού του μαθήματος θα γίνετε έξυπνοι.
«Δύσκολη» η προπαίδεια; Όχι πια!
Πώς τα απλά μαθηματικά μπορούν να εξηγήσουν «μαγικά κόλπα»;
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ.
Δημιουργία Διαφανειών
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
Αναλυτική παρουσίαση εκτέλεσης διαίρεσης με διψήφιο διαιρέτη
ΣΥΝΟΛΑ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Εργασία για το τρίγωνο του Πασκάλ
Εύκολος και γρήγορος πολλαπλασιασμός από το 11Χ11 ως το 19Χ19 με το μυαλό. Προσαρμογή: Κων/νος Κλουβάτος (από το
Curriculum-Based Measurement (CBM) Μάμμου Χριστίνα Υφαντής Χρήστος Εισηγητές: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής.
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Δεκαδικοί αριθμοί Τι σημαίνουν ;.
Στρογγυλοποίηση φυσικών και δεκαδικών αριθμών
Πλαίσιο για την ανάλυση των γραπτών πηγών
ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Κ. Σαμαρά, Δασκάλα.
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
Πρόγραμμα Καινοτόμων Σχολείων και Εκπαιδευτικών Πυρήνων για την Ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη Σχολική Μονάδα Δημοτικό Σχολείο Καρμιώτισσας Εκπαιδευτικοί πυρήνες.
Πώς μετράμε με το παχύμετρο;.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Διαφοροποίηση στη Διδασκαλία» Τρίτη 18 Ιουνίου 2013 Τα … “ζευγάρια” του πίνακα πολλαπλασιασμού Δημήτρης Λύρας Τμήμα Ένταξης 6ο Δ. Σχ. Κηφισιάς

Μία …σύντομη και …εύκολη μορφή εκμάθησης της προπαίδειας του 1   του 10 του 2 του 3 του 4 του 5 του 6 του 7 του 8 του 9 1 10 2 3 4 5 6 7 8 9 20 12 14 16 18 30 15 21 24 27 40 28 32 36 50 25 35 45 60 42 48 54 70 49 56 63 80 64 72 90 81 100 ΟΔΗΓΙΕΣ: Την προπαίδεια του 1 την ξέρουν ήδη σχεδόν όλα τα παιδιά. Την προπαίδεια του 10 επίσης,καθώς τη χρησιμοποιούν και στο "κρυφτό". Αν δεν την ξέρουν τη μαθαίνουν πολύ εύκολα. Από την προπαίδεια του 2 υπενθυμίζουμε ότι ήδη ξέρουμε το πρώτο και το τελευταίο γινόμενο (1Χ2=2 και 2Χ10=20). Αυτό μπορούμε εύκολα να το επιβεβαιώσουμε. Ακολούθως, στην προπαίδεια του 3 επικεντρωνόμαστε στα γινόμενα από 3Χ3=9 έως 3Χ9=27, υπενθυμίζοντας στους μαθητές ότι τα υπόλοιπα τα γνωρίζουν ήδη. Κατά τον ίδιο τρόπο προχωρούμε στα υπόλοιπα γινόμενα, του 4, του 5, του 6, του 7, του 8 και του 9. Η προπαίδεια του 5 συνήθως είναι γνωστή στα παιδιά ή μαθαίνεται εύκολα αν συνδεθεί με τον τρόπο μέτρησης στο παιχνίδι "κρυφτό" (5, 10, 15, κ.ο.κ). Έτσι φτάνουμε τελικά στο 9Χ9=81 ως μοναδικό γινόμενο του 9, αφού τα υπόλοιπα περιλαμβάνονται στις προηγούμενες προπαίδειες. Ουσιαστικά, επικεντρώνουμε σε 36 γινόμενα από τα 100 συνολικά γινόμενα της προπαίδειας.

Προαπαιτούμενα μεθόδου Προαπαιτούμενα μεθόδου Ο μαθητής: Να γνωρίζει τα ζυγά ψηφία (0, 2, 4, 6, 8) Να γνωρίζει την κανονική μέτρηση μέχρι το 100 Να γνωρίζει την αντίστροφη μέτρηση από το 10 και κάτω Να γνωρίζει τους όρους «μονάδες-δεκάδες» Ο εκπαιδευτικός: Να γνωρίζει βασικές ενέργειες χειρισμού του powerpoint

Θεωρητικό πλαίσιο Διατήρηση και ανάκληση δεδομένων (αυτοματοποίηση μέσα από την κατανόηση) Μνημονικά προβλήματα Σύνδεση της νέας γνώσης με την προηγούμενη Διάφοροι τρόποι αναπαράστασης της μαθηματικής γνώσης (πραξιακός, εικονιστικός, συμβολικός)

Προπαίδεια του 2 Συμπληρώνουμε τα κόκκινα τετράγωνα με τα ζυγά ψηφία σε κανονική μέτρηση. Επαναλαμβάνουμε ακριβώς τα ίδια ψηφία στην αποκάτω σειρά με τα μπλε τετράγωνα. Συμπληρώνουμε τα ψηφία των δεκάδων με κανονική μέτρηση. 1 8 6 4 2 2 8 1 6 1 4 1 2 1

Προπαίδεια του 8 Συμπληρώνουμε τα κόκκινα τετράγωνα με τα ζυγά ψηφία σε αντίστροφη μέτρηση. Επαναλαμβάνουμε ακριβώς τα ίδια ψηφία στην αποκάτω σειρά με τα μπλε τετράγωνα. Συμπληρώνουμε τα ψηφία των δεκάδων με κανονική μέτρηση. 8 6 1 4 2 8 2 4 3 6 5 4 4 6 2 7 8

Προπαίδεια του 6 ε δ ώ τ 0 … Συμπληρώνουμε τα κόκκινα τετράγωνα με τα ζυγά ψηφία σε τέτοια σειρά ώστε τα αρχικά τους να σχηματίζουν τη φράση «εδώ τ0». Επαναλαμβάνουμε ακριβώς τα ίδια ψηφία στην αποκάτω σειρά με τα μπλε τετράγωνα. Συμπληρώνουμε τα ψηφία των δεκάδων με κανονική μέτρηση. 6 2 8 4 1 1 2 3 6 2 8 4 3 4 4 5 6

Προπαίδεια του 4 τ ο δ έ μ (α) τ ο δ έ μ (α) Συμπληρώνουμε τα κόκκινα τετράγωνα με τα ζυγά ψηφία σε τέτοια σειρά ώστε τα αρχικά τους να σχηματίζουν τη φράση «το δέμ(α)». Επαναλαμβάνουμε ακριβώς τα ίδια ψηφία στην αποκάτω σειρά με τα μπλε τετράγωνα. Συμπληρώνουμε τα ψηφία των δεκάδων με κανονική μέτρηση. 4 8 2 6 1 1 2 4 8 2 6 2 2 3 3 4

Προπαίδεια του 3 3 6 9 Συμπληρώνουμε τα 3 πρώτα τετραγωνάκια (πρέπει να τα ξέρω). Στη 2η σειρά γράφουμε το ψηφίο των μονάδων μικρότερο κατά 1. Το ίδιο κάνουμε και στην 3η και 4η σειρά. Έπειτα συμπληρώνω τα ψηφία των δεκάδων με λογική σειρά. -1 -1 -1 2 5 8 1 1 1 -1 -1 -1 1 4 7 2 2 2 -1 3

Προπαίδεια του 7 7 14 21 Συμπληρώνουμε τα 3 πρώτα τετραγωνάκια (πρέπει να τα ξέρω) . Στη 2η σειρά γράφουμε το ψηφίο των μονάδων μεγαλύτερο κατά 1. Το ίδιο κάνουμε και στην 3η και 4η σειρά. Έπειτα συμπληρώνω τα ψηφία των δεκάδων με λογική σειρά. +1 +1 +1 8 5 2 2 3 4 +1 +1 +1 9 6 3 4 5 6 +1 7

- 1 +1 Προπαίδεια του 9 Το ψηφίο των Μονάδων μικραίνει κατά 1. Δ Μ 9 +1 - 1 1 8 Το ψηφίο των Μονάδων μικραίνει κατά 1. Το ψηφίο των Δεκάδων μεγαλώνει κατά 1. 2 7 3 6 4 5 5 4 6 3 7 2 8 1 9

Πλεονεκτήματα μεθόδου Για τον εκπαιδευτικό: απλός σχεδιασμός όχι ιδιαίτερες γνώσεις Η/Υ μπορεί να εφαρμοστεί : πραξιακά, εικονιστικά, συμβολικά Για τον μαθητή: προσαρμόζεται σε κάθε μαθητή (εξατομίκευση) απλή και κατανοητή δεν προϋποθέτει πολλές γνώσεις από μαθητή πολυαισθητηριακή προσέγγιση (χρώμα, κίνηση, εικόνα, ήχος) άμεση και αβίαστη κατανόηση της αντιμετάθεσης

Εφαρμογή (πώς σκέφτομαι;) Για γράψιμο συγκεκριμένης προπαίδειας με τη σειρά Σχηματίζω τους πίνακες γραπτά και ακολουθώ το «κόλπο» Με την συνεχή εξάσκηση αυτό αργότερα το κάνω νοερά Για γράψιμο συγκεκριμένης προπαίδειας ανακατεμένα Ξέρω το «κόλπο» Πρέπει να ξέρω το 1ο (1Χ) το 5ο (5Χ) και το 10ο (10Χ) αποτέλεσμα Προσδιορίζω τη δοθείσα πράξη κοντά σε ένα από τα τρία παραπάνω αποτελέσματα Με τη βοήθεια του «κόλπου» λύνω την πράξη Για τυχαίο αποτέλεσμα Δουλεύω με τη βοήθεια του κόλπου (πραξιακά  νοερά) (Εντοπίζω τη δοθείσα πράξη: είναι στην 1η ή στη 2η σειρά; σε ποια θέση ;)

Στόχος: από την πράξη (δημιουργία πινάκων στον πίνακα ή στον Η/Υ, παιχνίδι στο προαύλειο), στην εικόνα (αντί για τετραγωνάκια βάζω απλές τελίτσες) και τέλος στο σύμβολο (κατευθείαν αριθμοί)

Προπαίδεια του 2 ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Προπαίδεια του 2 Συμπληρώνουμε τα κόκκινα τετράγωνα με τα ζυγά ψηφία σε κανονική μέτρηση. Επαναλαμβάνουμε ακριβώς τα ίδια ψηφία στην αποκάτω σειρά με τα μπλε τετράγωνα. Συμπληρώνουμε τα ψηφία των δεκάδων με κανονική μέτρηση. 1 8 6 4 2 2 8 1 6 1 4 1 2 1

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για την προσοχή σας! dimlyr70@gmail.com