Στρατηγικές Μάρκετινγκ και προοπτικές προώθησης αγροτικών προϊόντων στη διεθνή αγορά Ε. Τσακιρίδου Α.Π.Θ. Συνάντηση πολιτών της Ευρώπης, 1-6 Μαρτίου 2013.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Advertisements

RIS3 στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας Σύνοψη της Συνάντησης Εργασίας
Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Προσωπικές Πωλήσεις.
Οικονομική κρίση και καταναλωτική συμπεριφορά
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
Η ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΝΗ ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΣΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
Η σημασία της ποιότητας στη γεωργική επιχείρηση
12 Οκτωβρίου 2009 «Η πορεία της βιομηχανίας προς το 2020 Περιφερειακή Ανάπτυξη – Καινοτομία - Εξωστρέφεια»
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Retail vs e-tail Σπύρος Λούρος Marketing Director Multirama.
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
Ηλεκτρονικό εμπόριο. Τι ειναι τι ηλεκτρονικό εμπόριο... Η αγορά απο το διαδίκτυο, η εξηπηρέτηση και η συναλλαγή μέσω του υπολογιστή μας.
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
Η μεταρρύθμιση της ΚΑΠ Προκλήσεις και προοπτικές ΠΑΣΕΓΕΣ Τζανέτος Καραμίχας Πρόεδρος ΠΑΣΕΓΕΣ Επιτροπή Παρακολούθησης του Γ΄ ΚΠΣ.
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
 Σμίκρυνση της αγοράς σε αξίες και όγκο  Προβλήματα Ρευστότητας  Μείωση Περιθωρίων  Μακροχρόνιες Συνθήκες.
Η τοπική διάσταση της κοινωνικής ευθύνης των βιβλιοθηκών Βαρβάρα Γεωργοπούλου Υπεύθυνη Αρχείου – Βιβλιοθήκης Ο.Κ.Ε.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Σκοπός της εργασίας Κατά πόσο οι καταναλωτές της Θεσσαλονίκης γνωρίζουν τα βιολογικά προϊόντα Αν αγοράζουν βιολογικά προϊόντα, και ποια είναι αυτά. Η.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΣΚΕΨΗ… ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη/Ίδρυμα Καρέλια
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Ξανθόπουλος Χρήστος ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ.
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
Πληροφόρηση, υποστήριξη και συμβουλευτική για την επιχειρηματικότητα στον αγροτικό τομέα Τοπικά Σχέδια για την Απασχόληση, προσαρμοσμένα στις ανάγκες των.
RIS 3 – ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Αγροδιατροφή Καραμάρκος Κώστας TEXNIKOΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΧ. ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ RIS3 ΤΗΣ ΕΥΔ ΕΠ/ΠΔΜ ΣΙΑΤΙΣΤΑ 12/12/2015.
1 Νέα δυναμική για την ανάπτυξη της μελισσοκομίας Γκουλιαδίτη Φρειδερίκη Γεωπόνος, MSc Νοεμβρίου 2013 ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΠΑΣΕΓΕΣ "Εθνική Συνδιάσκεψη.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Εργαστήριο Αγροτικής Πολιτικής & Συνεταιρισμών ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΕΣΠΑ) Υπεύθυνος Πρακτικής.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΝΕΦΑΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ. Β2Β ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το βιομηχανικό μάρκετινγκ ασχολείται με την ικανοποίηση των αγοραστικών αναγκών και απαιτήσεων.
Προσωπικές Πωλήσεις. Προσωπικές πωλήσεις είναι η προβολή των αγαθών και των υπηρεσιών μέσω των πωλητών. Είναι η προσωπική προσπάθεια να παρακινήσει κάποιον.
Τεχνικές Πωλήσεων ΕΝΟΤΗΤΑ 2 η Ανάπτυξη της Στρατηγικής «Just in Time» στις Πωλήσεις ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Συμβολαιακή Γεωργία και Κτηνοτροφία
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Τακτικό Μάρκετινγκ Διανομή
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Δρ. Ιωάννης Ε. Χανιωτάκης
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Οριζόντια Προτεραιότητα & Εγκάρσιος Στόχος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
«Έρευνα Αγοράς & Καινοτόμοι Τρόποι Προώθησης Αγροτικών Προϊόντων»
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στρατηγικές Μάρκετινγκ και προοπτικές προώθησης αγροτικών προϊόντων στη διεθνή αγορά Ε. Τσακιρίδου Α.Π.Θ. Συνάντηση πολιτών της Ευρώπης, 1-6 Μαρτίου 2013 Δήμος Ευρώτα Έργο: «ΚΑΠ ενάντια στην κρίση»

Εισαγωγή  Η βελτίωση του τρόπου διαβίωσης και η άνοδος του επιπέδου ευημερίας των καταναλωτών οδήγησε σταδιακά στην αύξηση της ζήτησης προϊόντων που χαρακτηρίζονται από ποιοτικά πρότυπα και εξασφαλίζουν την υγιεινή και την ασφάλεια στους καταναλωτές.  Από την άλλη πλευρά, τα σοβαρά διατροφικά σκάνδαλα στο πρόσφατο παρελθόν καθώς και η εμφάνιση ασθενειών κλόνισε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και προκάλεσε την ανησυχία και την αλλαγή των διατροφικών τους προτύπων. Αποτέλεσμα: η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για θέματα υγιεινής των τροφίμων να γίνεται όλο και πιο έντονη, ενώ η καταναλωτική ζήτηση για ασφαλή τρόφιμα αποτέλεσε πλέον σημαντική προτεραιότητα.

Παράλληλα:  Περίοδος έντονης οικονομικής ανασφάλειας.  Οι καταναλωτές καλούνται να καλύψουν τις αγοραστικές ανάγκες και επιθυμίες τους με περιορισμένους οικονομικούς πόρους εξαιτίας των χαμηλών μισθών, της υποαπασχόλησης και της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης πολλών επιχειρήσεων.  Ο συνδυασμός των παραπάνω παραγόντων επιφέρει σημαντικές αλλαγές στη συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή.

Οι έρευνες υποδεικνύουν ότι:  οι αγορές τροφίμων προσδιορίζονται από μια νέα σειρά κοινωνικών κριτηρίων  η πρόσβαση στις αγορές ρυθμίζεται όλο και περισσότερο από την ικανότητα των προϊόντων να ταυτιστούν με τα νέα κριτήρια των καταναλωτών  τα προϊόντα θα πρέπει να έχουν ποικιλία, σήμανση ορθής γεωργικής πρακτικής, πιστοποίηση ποιότητας & ευέλικτους τρόπους διακίνησης.

Η νέα καταναλωτική συμπεριφορά δημιουργεί καινοτομία  εγγυήσεις στους καταναλωτές για την ποιότητα και τη διαδικασία παραγωγής των τροφίμων σε όλα τα στάδια της αλυσίδας παραγωγής,  καθιέρωση των διαδικασιών για την προέλευση των προϊόντων από τη μονάδα της αρχικής τους παραγωγής μέχρι την παράδοση στον καταναλωτή (farm to fork),  προβολή και προώθηση των ποιοτικών και ασφαλών προϊόντων που συχνά προέρχονται από μικρούς παραγωγούς,  επίτευξη προστιθέμενης αξίας για τα πρωτογενή γεωργικά προϊόντα και δημιουργία νέων δυνατοτήτων διάθεσής τους στην αγορά.

Τόποι αγοράς τοπικών προϊόντων

Αποτελέσματα έρευνας καταναλωτών  Αξιοσημείωτο: Ενώ το 46% των καταναλωτών θεωρεί ότι οι τιμές των τοπικών προϊόντων είναι υψηλές, το 53,3% διατίθεται να πληρώσει 10% περισσότερο για την αγορά τοπικών προϊόντων.

Πηγές πληροφόρησης για τα τοπικά προϊόντα  51% ενημερώνεται από συγγενείς και φίλους.  38,8% ενημερώνεται από το διαδίκτυο  37,3% των καταναλωτών δεν είναι ικανοποιημένο από την ενημέρωσή τους για τα τοπικά προϊόντα

Ενημέρωση για τα τοπικά προϊόντα

Αδυναμίες στη διάθεση τοπικών προϊόντων  25% πιστεύει ότι τα εμπορεύματα είναι ακριβά  28% ότι υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός  37% αντιμετωπίζει πρόβλημα στην εξόφληση των προμηθευτών  23% θεωρεί ότι απειλείται από την πώληση τοπικών προϊόντων στα S/M  27% ότι ευθύνεται η οικονομική κρίση

Τρόποι εφοδιασμού 1. μέσω χονδρεμπόρων – αντιπροσώπων, 2. μέσω δικτύου διανομής μιας εταιρείας, 3. με τη χρήση ταχυμεταφορών (courier), 4. τα παραλαμβάνουν οι ίδιοι χωρίς μεσολάβηση τρίτων.

Διαπιστώσεις  Η πλειοψηφία των καταναλωτών γνωρίζει τη σημασία των τοπικών προϊόντων, ενώ ελάχιστοι είναι εκείνοι που δήλωσαν ότι δεν αγοράζουν ποτέ τοπικά προϊόντα.  Η πλειονότητα αγοράζει τοπικά προϊόντα κυρίως γιατί θεωρούν ότι είναι πιο υγιεινά από τα βιομηχανοποιημένα, για να στηρίξουν αυτούς που τα παρασκευάζουν και γιατί είναι φτιαγμένα με αγνά υλικά χωρίς χημικά προϊόντα.

 Οι λόγοι που επιλέγουν να προμηθεύονται τα τοπικά προϊόντα από τα συγκεκριμένα σημεία πώλησης είναι γιατί δεν τα βρίσκουν εύκολα αλλού, αλλά και από συνήθεια να αγοράζουν κάτι πάντα όταν επισκέπτονται ένα μέρος. Διαπιστώσεις

Οι επιχειρηματίες θεωρούν ότι οι καταναλωτές :  δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν τοπικά προϊόντα  δεν γνωρίζουν πολλά για τα τοπικά προϊόντα,  θεωρούν ότι θα βρουν μεγαλύτερη ποικιλία σε άλλα καταστήματα και  θεωρούν ότι σε άλλα καταστήματα θα βρουν το ίδιο προϊόν σε χαμηλότερη τιμή  έχουν επηρεαστεί από την πώληση τοπικών προϊόντων στα super market και ότι τα τοπικά προϊόντα με την πώλησή τους στα super markets χάνουν το χαρακτήρα τους. Διαπιστώσεις

Μετάβαση από την εμπειρική γεωργία και τις διεκδικήσεις επιδοτήσεων στην αξιοποίηση των πορισμάτων της επιστήμης και της τεχνολογίας στην αγροτική οικονομία. Αξιοποίηση δυνατοτήτων όπως:  βιολογική γεωργία,  συμβολαιακή γεωργία,  απευθείας διάθεση αγροτικών προϊόντων,  μετασυλλεκτική προστιθέμενη αξία,  εξωστρέφεια,  προσήλωση στην ποιότητα,  τουρισμός. Αλλαγή νοοτροπίας παραγωγών:

 Παθητική πολιτική: η επιχείρηση περιμένει παθητικά να λάβει παραγγελίες από πελάτες του εξωτερικού χωρίς μεθοδευμένες ενέργειες  Ενεργητική πολιτική: η επιχείρηση είναι δραστήρια στην προσέλκυση ξένων πελατών και στην τμηματοποίηση της αγοράς του εξωτερικού (απαιτείται γνώση της διεθνούς αγοράς και του διεθνούς περιβάλλοντος). Διείσδυση στις αγορές του Εξωτερικού Οι κύριες στρατηγικές καθορισμού αγορών στο εξωτερικό είναι:

 Εξαγωγή μέσω τρίτων  Απευθείας εξαγωγή  Συμφωνίες με τοπικούς αντιπροσώπους  Καθορισμός τοπικού υπεύθυνου για την προώθηση των πωλήσεων  Χρησιμοποίηση τοπικού διανομέα  Δημιουργία τοπικού γραφείου ή υποκαταστήματος  Επένδυση σε επίπεδο παραγωγής και διανομής Διείσδυση στις αγορές του Εξωτερικού Οι κύριοι τρόποι εισόδου στις αγορές του εξωτερικού είναι:

Διείσδυση στις αγορές του Εξωτερικού Έμμεση εξαγωγή: ΠλεονεκτήματαΜειονεκτήματα Μικρό κόστος επένδυσης και ρίσκου Έλλειψη ελέγχου και άγνοια πελατών Επιπλέον γνώσεις, επαφές και εμπειρίες τρίτων Η εικόνα του προϊόντος είναι αυτή που δίνει ο τρίτος Ανάληψη εξαγωγικών διαδικασιών Κατανομή του ενδιαφέροντος σε πολλά προϊόντα Περιορισμένη δέσμευσηΜη ελεγχόμενες τιμές/περιθώρια κέρδους

Διείσδυση στις αγορές του Εξωτερικού Άμεση εξαγωγή: ΠλεονεκτήματαΜειονεκτήματα Καλύτερη επαφή με την αγορά και τους τελικούς καταναλωτές Μεγάλο κόστος επένδυσης και ρίσκου Δυνατότητα ελέγχουΜακροχρόνια δέσμευση της επιχείρησης στη συγκεκριμένη χώρα Δυνατότητα μεγαλύτερης εισόδου στην εν λόγω αγορά Χρηματοδότηση και εκπαίδευση πωλητών της επιχείρησης