Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Ε υ ρ ω π α ϊ κ ό Δ ί κ τ υ ο Ε μ π ε ι ρ ο γ ν ω μ ό ν ω ν & Τ ε χ ν ο μ ε σ ι τ ε ί α ς Μ Κ Ο www. euronet.org.gr.
Η ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ / ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΩΝ ΕΚΠ / ΣΗΣ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΣΑΦΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΚΡΙΒΗΣ, ΕΓΚΥΡΑ ΦΟΡΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Οι Κοινωνιολογικές προσεγγίσεις της Κρίσης: επιπτώσεις, κατανόηση, συλλογικές δράσεις Ιορδάνης Ψημμένο ς.
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
Αρχική Κατάρτιση και Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών Στελεχών στην Ελλάδα
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
Ρόλοι και Καθήκοντα των Εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας Βασικές αρχές σχολικής πρακτικής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία [Ν.1566/85 και εκτελεστικά.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Επιστημών της.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΕΥΗ ΖΑΜΠΕΤΑ.  Α. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  Β. Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  Γ. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΘΕΜΑ: « Μαζί με τους Ρομά… Δράσεις προώθησης της ενσωμάτωσης των τσιγγάνων μαθητών στο σχολείο, την κοινωνία και το ευρωπαϊκό πλαίσιο»
 Το 1978 τονίζεται ότι ο θεσμός του Επιθεωρητή είναι ξεπερασμένος, καθώς οι δάσκαλοι εκφράζουν την απαγοήτευσή τους απέναντι στο πρόσωπο του Επιθεωρητή,
ΕΥΗ ΖΑΜΠΕΤΑ.  Α. ΟΙ ΔΥΟ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ  Β. Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  Γ. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π.
Η επίδραση της κουλτούρας των συνομηλίκων στα πλαίσια του σχολείου.
Λέγοντας « σύστημα » εννοούμε έναν οργανισμό, ο οποίος στελεχώνεται από ανθρώπινο δυναμικό και έχει σαν στόχο την επίτευξη συγκεκριμένων λειτουργιών με.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Κεφάλαιο 1ο Θεωρητική Θεμελίωση
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Έννοιες από τη Διδακτική Βασίλης Δαγδιλέλης. 2 Διδακτική Διδακτική. Είναι ένα πεδίο ερευνών (όχι ακόμη μια Επιστήμη) που παράγουν ένα σύνολο από προτάσεις.
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Οργάνωση, Διοίκηση και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Best practices - Benchmarking
3.1 «Σύστημα» – Εκπαιδευτικό Σύστημα
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Γραφειοκρατική Οργάνωση του Σχολείου Γενεσιουργός Παράγοντας Φαινομένων Βίας ;

Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις: αναφέρεται στη σχέση της κρατικής γραφειοκρατίας, με την κοινωνική δομή και τις συνέπειες της για τον άνθρωπο. (Μακρο-κοινωνιολογικό επίπεδο) αναφέρεται στη γραφειοκρατία ως συστατικό στοιχείο των κοινωνικών οργανισμών και την μελετά ως προς τη λειτουργία της σε αυτούς και ως προς την εσωτερική δομή της. (Μικρο-κοινωνιολογικό επίπεδο)

Kλασικές θεωρητικές προσεγγίσεις Μαρξιστική Θεώρηση Η θεώρηση του Max Weber

Χαρακτηριστικά της Γραφειοκρατίας Καταμερισμός εργασίας Ρυθμιστικοί κανόνες της συμπεριφοράς του προσωπικού. Ιεράρχηση επιπέδων εξουσίας με τη μορφή αξιωμάτων Ανάληψη αξιώματος με βάση εξειδικευμένες ικανότητες και προσόντα που αποδεικνύονται με εξετάσεις ή με την κατοχή διπλωμάτων ή και με τα δυο. Διαχωρισμός των αξιωματούχων από το αξίωμα τους έτσι ώστε το αξίωμα δεν αποτελεί ιδιοκτησία του κατόχου.

Νεώτερες προσεγγίσεις Μελέτη της εσωτερικής δομής και λειτουργίας της γραφειοκρατίας ως συστήματος Λειτουργιστική θεωρία Μελέτη του φαινομένου της γραφειοκρατίας υπό το πρίσμα των δρώντων υποκειμένων Θεωρία της «συμβολικής αλληλενέργειας»

Θεωρία της Συμβολικής Αλληλενέργειας Παρατήρηση της κατάστασης όπου μια ομάδα ανθρώπων ελέγχει μια άλλη ομάδα Επικέντρωση του ερευνητικού ενδιαφέροντος στον τρόπο που οι ελεγχόμενοι αντιμετωπίζουν την κατάσταση Υιοθέτηση στρατηγικών «ξεγλυστρίματος» από την σκληρή αντιμετώπιση του κανονιστικού πλαισίου (δευτερογενής συμμόρφωση) Οι συμβιβασμοί (μεταξύ διοικούντων-διοικουμένων) που είναι συνέπεια της δευτερογενούς προσαρμογής συνθέτουν την υπο - ζωή του οργανισμού

Γραφειοκρατικά χαρακτηριστικά του ελληνικού σχολικού συστήματος Καταμερισμός εργασίας

Καταμερισμός έργων του σχολικού συστήματος Π ε ρ ι ο χ ή Α ρ μ ο δ ι ό τ η τ α ς ΄ Ε ρ γ α Θ έ σ ε ι ς Ό ρ γ α ν ο Διδακτική Διδασκα λία Κοινωνικοποίηση και Αξιολόγηση μαθητών Εκπαιδευτικοί της τάξεως Σχολική Μονάδα Διοικητική Διοίκηση και Εποπτεία Διοικητικοί:Μέλη Κεντρικής Υπηρεσίας Υ.Π. Προϊστάμενοι Εκπαίδευσης Διευθυντές Σχολείων (Υποδιευθυντές) Μέλη Συλλόγου Διδασκόντων Κεντρική Υπηρεσία Υ.Π. Διεύθυνση Εκπαίδευσης Διεύθυνση Σχολικής Μονάδας Επιστημονική Και Παιδαγωγική υποστήριξη Πρόεδρος Avτιπρόεδροι Επιστήμονες Παιδαγωγοί-Σύμβουλοι Μόνιμοι Πάρεδροι Πάρεδροι με θητεία Ειδικοί Επιστήμονες Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Λαϊκή συμμετοχή Υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας Κοινωνικοί κρατικοί εκπρόσωποι Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας Νομαρχιακή επιτροπή Δημοτική Επιτροπή Σχολική Επιτροπή Σχολικό Συμβούλιο

Γραφειοκρατικά χαρακτηριστικά του ελληνικού σχολικού συστήματος Θέσεις ως αξιώματα θέσεις των εκπαιδευτικών, των διοικητικών, των επιστημόνων-παιδαγωγών και των κοινωνικών και κρατικών εκπροσώπων Ιεραρχική δομή

Γραφειοκρατικά χαρακτηριστικά και παιδαγωγική-εκπαιδευτική διαδικασία η γραφειοκρατική οργάνωση του σχολικού συστήματος δεν ορίζει απλώς αρμοδιότητες, θέσεις και ρόλους, αλλά ταυτόχρονα ορίζει ειδικές αντιλήψεις και προσανατολισμούς, όπως επίσης και πρακτικές, και επομένως αποτελεί προσδιοριστικό παράγοντα της φύσης και του χαρακτήρα της παιδαγωγικής-εκπαιδευτικής διαδικασίας.

τα στοιχεία του σχολικού συστήματος, όπως είναι οργανωμένα κατά γραφειοκρατικό τρόπο, συνιστούν μια κοινωνική κατάσταση για τα δρώντα υποκείμενα. η παιδαγωγική-εκπαιδευτική διαδικασία συνιστά μια κοινωνική διαδικασία κατά την έννοια ότι διεξάγεται στο πλαίσιο κοινωνικών σχέσεων και αλληλενέργειας.

1) Παιδαγωγική-Εκπαιδευτική διαδικασία 2) Ρόλος του εκπαιδευτικού 3) Σχέσεις

Περιεχόμενο νεανικής υπο-κουλτούρας νοήματα και σημασιοδοτήσεις καταστάσεων και εμπειριών που προέρχονται, είτε από την σύγκρουση ανάμεσα στον φανταστικό εφηβικό κόσμο και τον πραγματικό κόσμο των ενηλίκων, είτε από προσωπικές εμπειρίες που φέρουν στο σχολείο από την οικογένεια τους, την συναισθηματική ζωή τους, την ζωή έξω από το σχολείο με σκοπό να τις «ανταλλάξουν» με τις εμπειρίες των άλλων, είτε αυτοί είναι οι συμμαθητές τους, είτε είναι οι «σημαντικοί άλλοι» δηλ. οι καθηγητές τους, και από νοήματα και σημασιοδοτήσεις που αποδίδουν στην κατάσταση που υπάρχει και λειτουργεί στο πλαίσιο του σχολείου και της σχολικής τάξης ως αποτέλεσμα της γραφειοκρατικής οργάνωσης. Πολλές φορές εξ αιτίας του ότι η δεδομένη κατάσταση είναι εχθρική οι μαθητές εφευρίσκουν, ανακαλύπτουν διάφορα «τεχνάσματα» και «τεχνικές» ώστε να «ξεγλυστρούν» και να εκτονώνουν έτσι την πιεστική ατμόσφαιρα του γραφειοκρατικού σχολικού συστήματος