Εισαγωγή στον Προγραμματισμό (στη γλώσσα Java)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Advertisements

7.3.8 Μεταφραστές Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Τύποι δεδομένων και τελεστές,
Ανάπτυξη Λογισμικού (Software Development)
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
7.5.2 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Επιμέλεια: Δέγγλερη Σοφία
Σελ. 1 Ε.2.2 Υπηρεσίες – Λειτουργία Helpdesk Καταχώρηση και παρακολούθηση αιτημάτων μέσω web Ε Καταχώρηση αιτημάτων υποστήριξης.
Κεφάλαιο 6 Υλοποίηση Γλωσσών Προγραμματισμού
ΗΥ 252: Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός csd. uoc
Εκτέλεση Αλγορίθμων σε ψευδογλώσσα
Κεφάλαιο 6 Threads. 2 Στον παραδοσιακό προγραμματισμό όταν ένα πρόγραμμα εκτελείται ονομάζεται process (διεργασία) και οι εντολές του εκτελούνται σειριακά.
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό, Αντώνιος Συμβώνης, ΣΕΜΦΕ, ΕΜΠ, Slide 1 Εβδομάδα 9: Διανύσματα και λίστες.
Μάθημα : Βασικά Στοιχεία της Γλώσσας Java
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό, Αντώνιος Συμβώνης, ΣΕΜΦΕ, ΕΜΠ, Slide 1 Εβδομάδα 3: Υλοποίηση μεθόδων.
ΜΑΘ-3122/106 Προγραμματισμός
Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Week 11: Intro to Applets Εβδομάδα 11: Εισαγωγή στα Applets.
Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Week 6: Java Collections Εβδομάδα 6: Συλλογές δεδομένων στην Java.
Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Εβδομάδα 2: Υπο-τύποι και πολυμορφισμός [sub-typing and polymorphism]
Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός, Αντώνιος Συμβώνης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Slide 1 Week 13: Review Εβδομάδα 13: Ανασκόπηση.
Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Week 4: Exceptions Εβδομάδα 4: Εξαιρέσεις [Exceptions]
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
Αντικείμενα, Κλάσεις και Μέθοδοι
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό, Αντώνιος Συμβώνης, ΣΕΜΦΕ, ΕΜΠ, Slide 1 Εβδομάδα 7: Συμβολοσειρές.
ΗΥ 150 – ΠρογραμματισμόςΞενοφών Ζαμ π ούλης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Αλγόριθμοι και Προγράμματα.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΕΠΛ223 Θεωρία και Πρακτική Μεταγλωττιστών Εαρινό Εξάμηνο 2002 Κ. Μουρλάς, Λέκτορας Σημείωση: Οι διαφάνειες αυτές βασίζονται κατά το μεγαλύτερο μέρος τους.
1 Οργάνωση και Αρχιτεκτονική Υπολογιστών Πρόγραμμα Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Μάθημα Οργάνωση και Αρχιτεκτονική.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Τρόποι χρήσης του διαδραστικού πίνακα. Μάιος 2014.
Κωνσταντίνος Δελησταύρου Ευγενία Παπαδοπούλου
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Αλγεβρική Εξειδίκευση u Καθορισμός τύπων αφαίρεσης σε όρους σχέσεων μεταξύ τύπων λειτουργιών.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό, Αντώνιος Συμβώνης, ΣΕΜΦΕ, ΕΜΠ, Slide 1 Εβδομάδα 11: Εκτέλεση Java χωρίς το BlueJ.
Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής (Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός)
Κεφάλαιο 6 -Περιβάλλοντα Ανάπτυξης Εφαρμογών
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015Τμ. Πληροφορικής,
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015Τμ. Πληροφορικής,
Για τη διεκπεραίωση ενός προβλήματος πρέπει να ακολουθηθεί η εξής διαδικασία:  να γραφεί ο αλγόριθμος να συνταχθεί το πρόγραμμα σε γλώσσα υψηλού επιπέδου.
1 Εισαγωγή στη Java Χρήσιμες Διευθύνσεις Χαρακτηριστικά της Java Εργαλεία της Java Εργαλεία της Java Μεταγλώττιση στοιχειωδών εφαρμογών.
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεσιακό Μοντέλο.
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Εαρινό Εξάμηνο
ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ 26 Οκτωβρίου Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός Ένα νέο προγραμματιστικό μοντέλο (paradigm) το οποίο στηρίζεται στις κλάσεις και τα.
Computers: Information Technology in Perspective By Long and Long Copyright 2002 Prentice Hall, Inc. Προγραμματισμός Η / Υ 6 η Διάλεξη.
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΤΕΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Κ. ΛΑΖΟΣ - Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τρίτη, 14 Απριλίου 2015Τμ.
Δρ. Μαρία Ι. Ανδρέου Εισαγωγή στον Αντικειμενόστρεφη Προγραμματισμό (Object-Oriented Programming) Data Types, Variables, and Arithmetic.
ΟΣΣ Δεκεμβρίου 2004 Σχεδιασμός Λογισμικού Γλώσσες Προγραμματισμού ΙΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
Tomcat Θ. Βαρβαρίγου Καθηγήτρια ΕΜΠ Τηλ
ΛΟΓ102: Τεχνολογία Λογισμικού Ι Διδάσκων: Νίκος Παπασπύρου 1Νίκος ΠαπασπύρουΛΟΓ102:
Βασικά στοιχεία της Java
Εισαγωγή στη C# Μαρίνος Θεμιστοκλέους Ανδρούτσου 150 Γραφείο 206 Τηλ Ώρες Γραφείου: Τετάρτη 5-6 μμ.
Κωδικός Θ: ΤΠ4003, Κωδικός Ε: ΤΠ4103 (ΜΕΥ/Υ) Ώρες (Θ - ΑΠ - Ε): Προαπαιτούμενα: ΤΠ2003,2103.
ΟΣΣ2 - 4 Δεκεμβρίου 2005 Σχεδιασμός Λογισμικού Γλώσσες Προγραμματισμού ΙΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Εισαγωγή στη Java Χαρακτηριστικά της Java Εργαλεία της Java
Ειδικά Θέματα στον προγραμματισμό Υπολογιστών
Εβδομάδα 12: Ανασκόπηση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Εργασία στην JML Μάθημα: Τυπικές Μέθοδοι Ανάλυσης Συστημάτων
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό (στη γλώσσα Java)
Εισαγωγή στον Αντικειμενοστρεφή Προγραμματισμό (στη γλώσσα Java)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στον Προγραμματισμό (στη γλώσσα Java) Αντώνιος Συμβώνης www.math.ntua.gr/~symvonis Γραφείο: Ε.3.18 things to say at the beginning: - 2 hr lecture, 2 hr tute - have to enrol in tutes (allocate+) - which countries do they come from? - what programming experience?

Στόχοι Γνώση βασικών στοιχείων προγραμματισμού Γνώση αρχών αντικειμενοστρεφή προγραμματισμού Ικανότητα ανάπτυξης μικρών προγραμμάτων σε Java

Αξιολόγηση Εργασίες(3)*: 10% Διαγώνισμα: 90% Προσοχή: Εργασίες(3)*: 10% Διαγώνισμα: 90% ** Απαραίτητη η ικανοποιητική συμμετοχή στο εργαστήριο Προσοχή: Η παρακολούθηση των εργαστηρίων και η ολοκλήρωση των ασκήσεων είναι η καλύτερη προετοιμασία για το διαγώνισμα

Συγγράμματα Σύγγραμματα που διανέμονται David Barnes, Michael Kolling "Αντικειμενοστρεφής προγραμματισμός σε Java. Μια πρακτική εισαγωγή με χρήση Bluej " Εκδόσεις Κλειδάριθμος Γιώργος Λιακέας, "Εισαγωγή στη Java 2" Εκδόσεις Κλειδάριθμος Προαιρετικά «The Java Tutorial» http://docs.oracle.com/javase/tutorial/

Σελίδα στο internet Όλες οι πληροφορίες σχετικά με το μάθημα είναι διαθέσιμες στη διεύθυνση: www.math.ntua.gr/~symvonis Ακολουθώντας τον συνδέσμο “Εισαγωγή στον Προγραμματισμό”

Χρόνος ενασχόλησης 2 ώρες διαλέξεων 2 ώρες εργαστήριο Τουλάχιστον 3 ώρες μελέτη την εβδομάδα!!

? Περιεχόμενα 1 Java, αντικείμενα (objects), BlueJ 2 Αντικείμενα και κλάσεις (classes) 3 Υλοποίηση μεθόδων (methods) 4 Τύποι δεδομένων (data types) και τελεστές (operations) 5 Εντολές επιλογής / έλεγχος ορθότητας (testing) και εύρεση λαθών (debugging) 6 Εντολές επανάληψης 7 Βιβλιοθήκες κλάσεων

Περιεχόμενα (συνέχεια) ! 8 Συμβολοσειρές (Strings και String buffers) 9 Σχεδιασμός κλάσεων 10 Βιβλιοθήκες λογισμικού Java 11 Διανύσματα (Arrays) 12 Εκτέλεση Java χωρίς το BlueJ 13 Επανάληψη

Java, Αντικείμενα και BlueJ Εβδομάδα 1: Java, Αντικείμενα και BlueJ

Επίδειξη Live demo: show “shapes” project create squares, circles, etc. create picture; modify picture

Τι είδαμε; Ένα περιβάλλον Ένα πρόγραμμα Μια γλώσσα

Διαφορετικά συστήματα... Το “BlueJ” είναι ένα περιβάλλον ανάπτυξης προγραμμάτων Η “Java” είναι μια γλώσσα προγραμματισμού “shapes” είναι ένα πρόγραμμα (εφαρμογή) με την οποία δουλεύουμε “Square”, “Circle”, “Canvas”, κ.λπ. είναι κλάσεις της εφαρμογής Το BlueJ αναφέρεται σε μια «υπό ανάπτυξη» εφαρμογή σαν το «έργο» (project)

Java Σχετικά νέα γλώσσα προγραμματισμού (διατίθεται από το 1995) Αρχικά από την Sun Microsystems Τώρα από την Oracle Δωρεάν διάθεση (δείτε σελίδα μαθήματος στο internet)

BlueJ Το BlueJ είναι ένα προγραμματιστικό περιβάλλον σε Java που αναπτύχθηκε ειδικά για την διδασκαλία του αντικειμενοστρεφή προγραμματισμού σε αρχάριους Αναπτύχθηκε στο School of Network Computing, Monash University Δωρεάν διάθεση (δείτε σελίδα μαθήματος στο internet)

Κλάσεις και αντικείμενα Μια εφαρμογή Java είναι ένα σύνολο από συνεργαζόμενες κλάσεις Ο προγραμματιστής σχεδιάζει τις κλάσεις (πιο συγκεκριμένα: τον κώδικα για τις κλάσεις) Αντικείμενα δημιουργούνται με βάση τις κλάσεις [είναι στιγμιότυπα (instances) των κλάσεων] Πολλά αντικείμενα μπορεί να δημιουργηθούν βασιζόμενα στην ίδια κλάση

Κλάσεις και αντικείμενα(2) Οι κλάσεις είναι ένα είδος «βιομηχανίας» αντικειμένων Τα αντικείμενα έχουν «λειτουργίες» (operations) οι οποίες μπορεί να εκτελεστούν Στην Java οι λειτουργίες αυτές αναφέρονται σαν «μέθοδοι» (methods) Τα αντικείμενα περιέχουν γνωρίσματα δεδομένων (data attributes) τα οποία ονομάζονται «πεδία» (fields) ή «μεταβλητές στιγμιότυπου» (instance variables)

Κλάσεις και αντικείμενα (3) Τα γνωρίσματα (πεδία και μέθοδοι) ορίζονται μέσα σε μια κλάση αλλά, τα πεδία αποθηκεύονται (και οι μέθοδοι επιδρούν) σε ένα αντικείμενο Οι κλάσεις προσδιορίζουν την μορφή των αντικειμένων Όταν σχεδιάζουμε μια εφαρμογή σχεδιάζουμε κλάσεις; όταν εκτελούμε μια εφαρμογή χειριζόμαστε αντικείμενα.

Ένα ακόμα παράδειγμα Επίδειξη: Person

Τι άλλο είδαμε μέχρι τώρα; Ο κώδικας Java που ορίζει μια κλάση ονομάζεται ο πηγαίος κώδικας της κλάσης (source code) Ο πηγαίος κώδικας μπορεί να διορθωθεί η να μεταβληθεί με ένα συντάκτη κειμένου (editor) Μετά από κάθε αλλαγή του πηγαίου κώδικα, αυτός πρέπει να μεταγλωττιστεί (compiled) ξανά πριν την εκτέλεση του Ο μεταγλωττιστής (compiler) ελέγχει τον πηγαίο κώδικα για συντακτικά λάθη

Χρήση παραμέτρων Όταν καλείται μια μέθοδος μπορούμε να δώσουμε τιμές στις παραμέτρους της (εάν η μέθοδος χρησιμοποιεί παραμέτρους) Κάθε παράμετρος έχει συγκεκριμένο τύπο δεδομένων; πρέπει να δώσουμε τιμές του κατάλληλου τύπου σε κάθε παράμετρο Είδαμε παραμέτρους τύπου “String” (συμβολοσειρά, κείμενο) και “int” (ακέραιοι αριθμοί)