Σεμινάριο : Η έννοια του τραγικού στο αρχαίο θέατρο και τον κινηματογράφο Ομάδα Α΄ Ηλιάδη Αμαλία Γουρζιώτη Κυριακή Ρίζος Σωτήριος Παπάντου Λουΐζα Βαϊοπούλου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εργαστήριο : «Αξιοποίηση ή Ολοκληρωμένη Διαχείριση του Χώρου του Παλαιού Εργοστασίου Λιπασμάτων (μέθοδος Ιστοριογραμμής)» Σεμινάριο του Δικτύου : «Τα Λιμάνια.
Advertisements

Eρευνητική εργασία Β’ Λυκείου 1ο ΓΕΛ Βύρωνα
1.
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Ομάδα Β΄ Βοζίκης Χρίστος Γαϊτάνας Παναγιώτης Γεωργοπούλου Βαρβάρα
Δίκαιο και Ηθική Κανόνας Δικαίου Αφορά την κοινωνική συμπεριφορά Έχει δεσμευτικό χαρακτήρα Αν δεν τηρηθεί, επιβάλλονται κυρώσεις Κανόνας Ηθικής Αφορά τη.
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Αρχαία θέατρα Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας
Dead Man Walking Σοφία Ηλιακοπούλου Ναταλία Καπώνη Ελένη Λάδη
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
2 ος ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ Η προαγωγή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Στα πλαίσια του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και της Αρχαιογνωσίας προωθείται η δημιουργικότητα με τους εξής τρόπους:
Εξάντας Ελλήνων Δικαιοσύνη Επιβράβευση του Καλού Πολίτη η Δικαιοσύνη. Επιβράβευση του Καλού Πολίτη η Δικαιοσύνη. Αντώνιος Περιπατητής.
Ομαδα γ Γραμμενου ευαγγελια Βουλγαρης κωνσταντινοσ Πρεβεντα βαια
«Η τηλεόραση χειραγωγεί: πώς πρέπει να αντιδρούν οι τηλεθεατές;»
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Ομάδα Ε΄ Δημητρίου Μαρία Κάβουρα Αλεξάνδρα Μουλά Ναυσικά
Σεμινάρια Επιθεωρητών Φιλολογικών Μαθημάτων Φεβρουάριος – Μάρτιος 2012 Σόνια Κούμουρου, Σύμβουλος Λογοτεχνίας Βασιλική Σελιώτη, Φιλόλογος, Γραφείο Α.Π.
Αρχαία θέατρα Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2014
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
 ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ  2011 – ο Γυμνάσιο Αθηνών  ΜΑΪΟΣ 2012  ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ  ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ.
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
Τα πολιτικά γεγονότα πολλά και ταραχώδη. Η Αθήνα είναι το κεντρικό σκηνικό όλων αυτών των καταστάσεων που ζει η μεταπολεμική Ελλάδα και των ιδιαιτεροτήτων.
Ελεύθεροι πολιορκημένοι! Ένα θεατρικό δρώμενο για την 25η Μαρτίου.
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ  Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με την χρήση κυρίως του λόγου, αλλά.
ΈΚΤΟΡΑΣ.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ & Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟ Σύνθημα Δ.Δ.Ε. Β’ Αθήνας: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΔΗΣ – ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΛΑΗΣ.
Εισαγωγή στη δραματική ποίηση
ΤΑΞΗ:Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΥΚΗΣ
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Ευριπίδη Ελένη Εισαγωγή.
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Δρ ά μα & Θ έ α τ ρ ο. Το δράμα αποτελεί είδος της αρχαίας ελληνικής ποίησης το οποίο συνθέτει στοιχεία από τα δύο είδη που προηγούνται χρονικά, το έπος.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Δ Ο Μ Η Τ Η Σ Τ Ρ Α Γ Ω Δ Ι Α Σ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ
«Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία!»
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Ιστορία του γυναικείου κινήματος
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
ΣΟΦΟΚΛΗΣ Ηλέκτρα – Αντιγόνη.
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σεμινάριο : Η έννοια του τραγικού στο αρχαίο θέατρο και τον κινηματογράφο Ομάδα Α΄ Ηλιάδη Αμαλία Γουρζιώτη Κυριακή Ρίζος Σωτήριος Παπάντου Λουΐζα Βαϊοπούλου Γαρυφαλλιά

Σχέδιο μαθήματος Ηλέκτρα Ευριπίδη Ηλέκτρα Κακογιάννη

Σκοπός: Να εισαχθούν στον ψηφιακό γραμματισμό αλλά και στον κριτικό, με τη χρησιμοποίηση και επιλογή εικονογραφικών σκηνών στη μαθησιακή διαδικασία Στόχοι: Να εντοπίσουν τον τρόπο πρόσληψης του αρχαίου δράματος από το σκηνοθέτη και την ιδιαίτερη οπτική του Να ανιχνεύσουν στοιχεία που φανερώνουν το κοινωνικοπολιτισμικό υπόβαθρο της αρχαίας και της σύγχρονης εποχής Να παρατηρήσουν τα εκφραστικά μέσα που χρησιμοποιούνται στην ταινία και να επισημάνουν τις διαφοροποιήσεις με αυτά του αρχαίου έργου

Α’ και Β’ Ομάδα Πρόσληψη του αρχαίου έργου από το σκηνοθέτη- εκφραστικά μέσα Αλλαγές Εισαγωγή: δολοφονία Αγαμέμνονα Αντί για το μονόλογο του γεωργού

Χορικά Αλλού αφαιρούνται, αλλού μετατρέπονται σε σκηνές Έξοδος: Αφαιρείται η επέμβαση των Διόσκουρων: ρεαλιστικό στοιχείο (παρουσιάζονται ενδεικτικά πλάνα από την ταινία)

Λόγος Περιορισμένος (έμφαση στην κίνηση) Επέκταση σκηνών (ανάλογα με τα μηνύματα) Οπτικοποίηση καταστάσεων (η φύση σχολιάζει, συμπάσχει με τους ήρωες) Με τη συνδρομή της μουσικής (προαναγγέλει τα γεγονότα) Μουσική της εποχής (Θεοδωράκης)

Αιματηρές σκηνές Ακολουθεί τον Ευριπίδη: οι φόνοι γίνονται μακριά από τα μάτια του θεατή Συμπληρώνονται από συμβολισμούς: Μαυροπούλι: θάνατος Κλυταιμνήστρας (παραλληλισμός με το πέταγμα της ψυχής της) Σπαθί: δύναμη πολεμιστή, φονικό όπλο του Ορέστη Σύννεφα, καιρός: προμηνύουν γεγονότα, φανερώνουν συναισθήματα (ενδεικτικά πλάνα)

Εκφραστικά μέσα Τα μάτια Οι στάσεις και οι κινήσεις Οι κραυγές και οι σιωπή Οι σκιές και το φως Τονίζουν την αντιφατικότητα και την αμφισημία της ανθρώπινης ύπαρξης Δηλώνουν τη διαδοχή ανάμεσα σε πόλεμο-ειρήνη, ημέρα-νύχτα, δίκαιο-άδικο, ευτυχία-δυστυχία, ενοχή-αθωότητα

Γ΄ Ομάδα Υπόβαθρο Αποτυπώνει την νεοελληνική παράδοση (ένδυση χορού, μαντίλες, αγροτοποιμενική ζωή του 50-60, χορός ποντίων με μάσκες) ( φωτογραφικό υλικό) Συγχώνευση στοιχείων πολλών περιόδων της ελληνικής ιστορίας Οι χαρακτήρες αποκαλύπτουν κοινωνικές και ψυχολογικές καταστάσεις Γεωργός: ηθικός, διάσταση αρχοντικής καταγωγής και αρετής Ηλέκτρα: μίσος, σύμπλεγμα (εμμονή στον πατέρα, κουρεμένο μαλλί, προσπάθεια ταύτισης με τον πατέρα) Ηλέκτρα: αναγνωρίζει τον άντρα ως υπεύθυνο για απόδοση δικαιοσύνης, ωθεί τον Ορ στο έγκλημα

Αγαμέμνονας: αλαζόνας, νικητής, πρότυπο του δυτικού ηγέτη (επί πτωμάτων αναρρίχηση) Απλοί πολίτες: σχολιάζουν την εξουσία, αλλά δεν αντιδρούν Αίγισθος: σύμβολο αυταρχικής εξουσίας, υποταγμένος στη γυναίκα που του δίνει δύναμη Κλυταιμνήστρα: απενοχοποιημένη, νιώθει προδομένη, κινητοποιείται από το πάθος της Ορέστης: ιερότητα πατέρα, καθήκον, διστακτικός για το φόνο της μάνας, βρίσκει υπόσταση και νόημα στη ζωή του

Η ενοχή ως κατάληξη Ένα έγκλημα που αποκαθιστά την τάξη, αλλά δεν ανακουφίζει Το δίκαιο είναι άτιμο, και η ψυχή δε γαληνεύει με την εκδίκηση

Δραστηριότητα Συλλογή εικόνων από το Διαδίκτυο και παρουσίασή τους κατ’ αντιπαράθεση (από το δράμα και από την ταινία) Δραματοποίηση της συνάντησης Ηλέκτρας- Κλυταιμνήστρας: τα μάτια και η κίνηση αποδίδουν συναισθήματα (βιντεοσκόπηση)

Φύλλο εργασίας Ποιες αλλαγές παρατηρείτε όσον αφορά: Α΄και Β’ ΟΜΑΔΑ Τρόπος πρόσληψης του έργου και οπτική του σκηνοθέτη – Τι έχει προστεθεί, τι έχει αφαιρεθεί – Σκηνογραφία – Σκηνικά κουστούμια – Υπόθεση Εκφραστικά μέσα: – Πλάνα, – κινήσεις μηχανής, επιλογή τοπίων, – Μουσική Γ ’ ΟΜΑΔΑ Κοινωνικοπολιτισμικό υπόβαθρο – Σχέση εξουσίας και πολιτών – Θέση της γυναίκας – Αξιακό σύστημα αρχαίας και σύγχρονης εποχής – Το χρέος, η αυτοδικία, η αναζήτηση της ψυχικής γαλήνης, η διάψευση