ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Advertisements

ΑΒΟΡΙΓΙΝΕΣ.
Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Μουσικού Σχολείου Χίου
Παραδοσιακοί Χοροί της Μακεδονίας
ΤΜΗΜΑ AΠ Δ. Στράτου και Δ. Σαμίου Η συμβολή τους στην Ελληνική παράδοση « Αντικριστός ».
Κανούλα Σοφία Κορέτα Δήμητρα
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΧΟΡΟΥ ΧΟΡΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Χορεύοντας με τα πόδια είναι ένα θέμα ……
Μουσικά όργανα απο ξένες χώρες
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
ΘΕΜΑ: Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
Β’ ΜΕΡΟΣ: (Να γραφτούν στο τετράδιο)
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Μια ιστοεξερεύνηση για τους Θεούς του Ολύμπου Εισαγωγή Εργασία
Χορός είναι η ρυθμική κίνηση ενός ή περισσότερων προσώπων που εκτελείται με συνοδεία μουσικής ή τραγουδιού. Στην αρχαιότητα λεγόταν χορός και το άσμα των.
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
ΣΔΕ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Ο ρυθμός ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : 2012 – 2013 ΤΜΗΜΑ : ΑΠ4 ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ :
Βασίλης Γιωργαλλάς Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Βασίλης Γιωργαλλάς Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Ερωτήσεις Multiple choice.
Τα μουσικά όργανα Θεοδώρα κυρικλίδου.
Χάρης Αλεξίου Νικόλας Βουβάκης
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Χορός-Κίνηση-Έκφραση
Η ελιά ή ελαιόδενδρο ή λιόδεντρο (επιστ
Project : χορεύοντας στον κόσμο
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ  Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με την χρήση κυρίως του λόγου, αλλά.
ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΧΟΡΟΣ ΚΟΛΛΑΤΟΥ ΣΤΑΥΡΙΑΝΑ ΜΑΝΕΣΗ ΜΥΡΤΩ ΤΖΟΥΒΑΡΑΣ ΣΤΑΘΗΣ
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΤΡΑΓΟΎΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ
ΧΟΡΟΣ ΕΚΦΡΑΣΗ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΟΣ
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
1η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2015 θέμα: ''Διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού- παρτιτούρας και εξαγωγή.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Ο Μικρός Γιάννης (10 ετών) θα πρέπει να παρουσιάσει στη γιορτή του σχολείου του ένα παραδοσιακό χορό από την ιδιαίτερη πατρίδα του, στη γιορτή του σχολείου,
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
Καλό Μήνα ! Καλό Μάρτιο και καλή άνοιξη με υγεία και χαρά από την Αρετή και την Ευθυμία.
Κρητικοί Παραδοσιακοί Χοροί Χανιώτης Πεντοζάλι Μαλεβυζιώτης.
ΜΠΑΤΖΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α.Μ Φοιτήτρια ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής στο Μ.Π.Σ. «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση ː «Πρόληψη- Παρέμβαση- Αποκατάσταση» Μάθημα ː.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ‘’Άσκηση και Ποιότητα Ζωής’’. Ατομική Εργασία στο.
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
ΟΙ 12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ. ΔΙΑΣ Ο πατέρας των Θεών και ο σπουδαιότερος από αυτούς. Θεός των καιρικών φαινομένων, προστάτης των ξένων, της οικογένειας.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Φυσική Αγωγή Υπ. Καθηγητής: Λάμπρος Αθανασόπουλος Τμήμα: Α1 Σχολικό έτος: Από.
10 ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΑΡΧΑΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ!
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
«Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία!»
Μουσική αγωγή - Δυνατότητα για προσωπική έκφραση, και έκφραση συναισθηματικού κόσμου - Επαφή με μουσικές έννοιες και οικοδόμηση μουσικών γνώσεων (παλμός,
Ερέχθειον.
Πιστεύετε σε κάποια θρησκεία ;
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΣΥΡΤΟΣ 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Οι Κρητικοί παραδοσιακοί χοροί στην ψυχοσύνθεση των Κρητικών
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Καθηγήτρια : Νάνου Χρύσα
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
9ο ΓΕΛ Πατρών ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Γιάννης Βάρης Ε2’ 1ο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π. Τ. Δ
ΧΟΡΟΣ ΚΟΜΠΑΤΣΙΑΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
To Teach Curricular Subjects
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ ΤΜΗΜΑ AP4 2012-2013 ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ|ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΛΕΞΙΑΔΟΥ ΑΡΓΥΡΗ ΠΕ11 ΠΕΝΝΑ ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΠΕ18.33

Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ ΠΕΧΛΙΒΑΝΙΔΟΥ ΠΕΡΣΕΦΩΝΗ Α4 ΣΠΟΝΔΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Α5 ΣΤΑΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ Α5 ΣΤΑΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΘΑΛΕΙΑ Α5 ΤΕΤΡΑΝΤΖΕ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Α5

Γυρνώντας τον χρόνο πίσω συναντάμε στην ιστορία της νεότερης Ελλάδας τους (ελληνικούς) παραδοσιακούς χορούς οι οποίοι έχουν να μας ΄΄διηγηθούν΄΄ ο καθένας τους κάτι από το πολύπαθο παρελθόν της χώρας μας . . . Ο κάθε χορός έχει δικό του χαρακτήρα και το δικό του τρόπο έκφρασης, μέσα από τα βήματα του, των συναισθημάτων των ανθρώπων ανάλογα με την περιοχή, (ορεινή,πεδινή,νησιώτικη κλπ.) την περίσταση και το ύφος των εκδηλώσεων στις οποίες λαμβάνει χώρα . . .

Η λέξη <ορχούμαι> στα αρχαία Ελληνικά σημαίνει χορεύω Η λέξη <ορχούμαι> στα αρχαία Ελληνικά σημαίνει χορεύω. Στον αρχαίο χορό ανήκουν ρυθμικές δραστηριότητες, ακροβασίες, παρελάσεις, λιτανείες κ.α. Η μούσα Τερψιχόρη είναι η προστάτιδα του χορού. Οι Έλληνες στην αρχαιότητα πίστευαν ότι η τέχνη του ήταν χάρισμα των θεών την οποία κατέχουν λίγοι εκλεχτοί. Η θεά Ρέα είναι η πρώτη που δίδαξε στους Κουρήτες της Κρήτης τον χορό για να σώσουν τον Δία από τον πατέρα του Κρόνο

Ο παραδοσιακός χορός είναι μια πολυσύνθετη ψυχική εκδήλωση Ο παραδοσιακός χορός είναι μια πολυσύνθετη ψυχική εκδήλωση. Στον παραδοσιακό χορό –χωρίς να αποκλείουμε τον προφορικό λόγο- παρακινούμε τα άτομα να βάλουν σε φόρμα τις εσωτερικές τους συγκρούσεις μέσω του κορμιού τους, σε κατάσταση ομάδας Το όργανο που χρησιμοποιεί ο χορός είναι το ανθρώπινο σώμα. Ο χορός έχει μια δύναμη να υπερβαίνει το νόημα των λέξεων και της μιμητικής. Ο χορός λειτουργούσε ως έκφραση όλων των συναισθημάτων, παρασύροντας την καρδιά σε μία εκτόνωση σε ένα πάθος.

Οι άνθρωποι χόρεψαν τον πόλεμο την ειρήνη, το γάμο, το θερισμό, τη σπορά, τη φύση. Στην αρχαιότητα υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ χορού και φύσης, χορού και επικοινωνίας, χορού και θρησκείας. Ο χορός είναι τελετή, είναι συμμετοχή και όχι θέαμα, όλη αυτή η κίνηση είναι η απελευθέρωση του ανθρώπου. Χορεύω σημαίνει αισθάνομαι και εκφράζουμε τη μέγιστη ένταση τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση και την κοινωνία.

Χορός Φυσούνι

Χορός της Πρέβεζας, που πήρε το όνομα του από κάποιον αέρα που φυσάει στην περιοχή, γι’ αυτό και ο ρυθμός του είναι γρήγορος( σε αντίθεση με τους ηπειρώτικους χορούς) Η μουσική είναι οργανική. Χορεύεται κυρίως από γυναίκες, με αρχική θέση την προσοχή και με λαβή των χεριών από τους καρπούς, με τους αγκώνες λυγισμένους προς τα πάνω ( οι καρποί στο ύψος των ώμων )

Είναι σημαντικό να σημειωθεί εδώ ότι η λαβή του χορού άλλαξε πρόσφατα σε λαβή από τους ώμους, και φαίνεται πως έπαιξε σ’ αυτό ρόλο η παρουσίασή του από διάφορα χορευτικά συγκροτήματα ‘Έχει 16 βήματα που μετριούνται σε οχτάρια. Χαρακτηριστικό του χορού είναι η κίνηση του κεφαλιού δεξιά- αριστερά, όταν αντιστοίχως σταυρώνουν τα πόδια.

Επίσης οι γραπτές πηγές και όλοι οι ‘πληροφοριοδότες’ τείνουν να συμφωνήσουν ότι ο χορός έχει επίδραση ‘πολιτική’ και ότι η μελωδία πρέπει να προήλθε από την Πόλη. Πιθανότατα ο σκοπός να έφτασε στην Πρέβεζα λόγω της επικοινωνίας με τον υπόλοιπο κόσμο που πρόσφερε η εμπορική κίνηση του λιμανιού.

Το βέβαιο είναι ότι ο σκοπός αγαπήθηκε από τους Πρεβεζάνους που στην συνέχεια προσάρμοσαν το κινητικό μοτίβο το καρσιλαμά στα χορευτικά δεδομένα της περιοχής. Σήμερα ο χορός χορεύεται σε όλες σχεδόν τις περιοχές της Ηπείρου, στις διάφορες χορευτικές εκδηλώσεις, από άνδρες και γυναίκες με την ίδια οργανική μουσική, το ίδιο χορευτικό μοτίβο και με ποιο πηδηχτό, τόσο από τους άνδρες όσο και από τις γυναίκες