Έρευνα της ΣΤ’2 τάξης με θέμα «Ατυχήματα στο χώρο του σχολείου» Έρευνα της ΣΤ’2 τάξης με θέμα «Ατυχήματα στο χώρο του σχολείου» 6ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας Σχολικό έτος 2010-2011
Από τα 218 παιδιά που συμμετείχαν στην έρευνα, 98 (45%) ήταν αγόρια και 120 (55%)κορίτσια
Από το σύνολο των 218 παιδιών τα 172 δηλ 4 στα 5 ή 79% είχαν κάποιο ατύχημα, ενώ μόνο 1 στα 5 ή 21% δεν είχε ατύχημα.
Από τα 98 ερωτηθέντα αγόρια, 83 είχαν κάποιο ατύχημα στο χώρο του σχολείου(85%) και 15 δεν είχαν κάποιο ατύχημα (15%).
Από τα 120 ερωτηθέντα κορίτσια 89 είχαν κάποιο ατύχημα στο χώρο του σχολείου (74%) και 31 δεν είχαν κάποιο ατύχημα(26%).
Συμπέρασμα Η πλειοψηφία των μαθητών είχε κάποιο ατύχημα στο σχολείο σε ποσοστό 79%. Η συχνότητα των ατυχημάτων στα αγόρια είναι κατά 11% μεγαλύτερη απ’ ότι στα κορίτσια.
Από τα 172 παιδία που δήλωσαν πως είχαν κάποιο ατύχημα στο χώρο του σχολείου, 55 ήταν από πτώση (32%)-51 ήταν από γλίστρημα(30%)-47 ήταν από σύγκρουση(27%)-και 19 ήταν από άλλη αιτία πχ χτύπημα από μπάλα, πιάσιμο στην πόρτα κλπ(11%).
Συμπέρασμα Οι κυριότερες αιτίες ατυχήματος στο σχολείο είναι τρεις( πτώση, γλίστρημα, σύγκρουση) με παρόμοια ποσοστά εμφάνισής τους(32%,30%,27%). Ενώ η κατανομή των ατυχημάτων παρουσιάζει μια ομοιομορφία, ξεχωρίζει η περίπτωση της Δ΄ τάξης όπου τα ατυχήματα με σύγκρουση είναι τα περισσότερα. Αυτό μας δείχνει ότι ίσως τα αγόρια αυτής της τάξης είναι ιδιαίτερα ζωηρά και απρόσεχτα όταν παίζουν και τρέχουν.
Υψηλό ποσοστό ατυχημάτων 59% συμβαίνει στο προαύλιο και ένα αρκετά υψηλό ποσοστό στους διαδρόμους και στις σκάλες (21%+11%=32%). Ελάχιστα ατυχήματα συμβαίνουν στη τάξη, στο WC και αλλού.
Συμπέρασμα Όταν τα παιδιά βρίσκονται στο προαύλιο θα πρέπει να είναι προσεχτικότερα και η επιτήρηση από τους δασκάλους υπηρεσίας εντονότερη. Στις βροχερές μέρες και κατά την είσοδο και έξοδο από τις τάξεις, τα παιδιά θα πρέπει να κινούνται με προσοχή και να μην τρέχουν ή παίζουν κυνηγητό. Το προαύλιο του σχολείου έχει αρκετά επικίνδυνα σημεία για τα παιδιά (χαλίκι, έλλειψη πρασίνου, σκαλοπάτια).
Υψηλό ποσοστό ατυχημάτων περίπου 3 στα 4 (70%) συμβαίνει στο διάλειμμα και ένα αρκετά υψηλό ποσοστό στη γυμναστική 23%. Ελάχιστα ατυχήματα συμβαίνουν στη διάρκεια του μαθήματος 5% και στις εκδρομές.
Συμπέρασμα Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων τα παιδιά θα πρέπει να είναι προσεχτικότερα και η επιτήρηση από τους δασκάλους υπηρεσίας εντονότερη. Υπάρχει έλλειψη κατάλληλων αθλητικών υποδομών για τη γυμναστική και έτσι σε συνδυασμό με τους κινδύνους των αθλημάτων, παρατηρούνται αρκετοί τραυματισμοί. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή των εκδρομών η παρουσία και η αυξημένη επιτήρηση των δασκάλων περιορίζει τα ατυχήματα.
Υψηλό ποσοστό ατυχημάτων περίπου 3 στα 4 ή 77% είχαν σχετικά ελαφριές συνέπειες όπως μώλωπες, γρατσουνιές και ανοιχτές πληγές. Ελάχιστα ατυχήματα είχαν σοβαρούς τραυματισμούς όπως διασείσεις, διαστρέμματα, κατάγματα ή εξαρθρώσεις. Μώλωπες 27 Γρατσουνιές 51 Ανοιχτή πληγή 54 Διάσειση 3 Διάστρεμμα 10 Κάταγμα 7 Εξάρθρωση Άλλο 20
Συμπέρασμα Δεν υπήρξαν πολλοί σοβαροί τραυματισμοί. Αν και στατιστικά μικρός αριθμός, παρουσιάστηκαν και 20 σοβαροί τραυματισμοί όπως 3 διασείσεις, 10 διαστρέμματα, και κυρίως 7 κατάγματα.
Περίπου 2 στους 3 μαθητές (60%) βοηθήθηκε άμεσα από τους συμμαθητές του. Ενώ το 31% από το δάσκαλο υπηρεσίας.
Συμπέρασμα Η αλληλοβοήθεια μεταξύ των μαθητών του σχολείου είναι σε υψηλό βαθμό!
Στις μισές περίπου περιπτώσεις(53%) οι μαθητές οδηγήθηκαν στο γραφείο των δασκάλων για τις πρώτες βοήθειες. Το 32% χρειάστηκε να μεταφερθεί. (σπίτι-22%, γιατρό-2%, νοσοκομ-8%) για τις πρώτες βοήθειες. Το 15% δεν χρειάστηκε τίποτα από αυτά γιατί οι συνέπειες του ατυχήματος δεν ήταν μεγάλες.
Συμπέρασμα 68% των περιπτώσεων τραυματισμών στο σχολείο αντιμετωπίζονται στο χώρο του σχολείου. 32% των περιπτώσεων έχουν μεγαλύτερες συνέπειες και απαιτείται περαιτέρω φροντίδα μετά τις πρώτες βοήθειες που δίνονται στο χώρο του σχολείου.
Διαθεματική σύνδεση έρευνας 10η ενότητα Γλώσσας με θέμα «Ατυχήματα» 4η ενότητα Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων» Ενότητα Excel και PowerPoint από την Πληροφορική Σύνδεση με Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή, Θρησκευτικά, στα πλαίσια τήρησης κανόνων και αλληλοβοήθειας
Οι μαθητές που εργάστηκαν: Αθανασιάδης Μιχαήλ Βασιλειάδης Γεώργιος Καριπίδου Παναγιώτα Ουζούνη Μαριάννα Ουζούνης Μάριος Ουζούνης Παναγιώτης Παπαδόπουλος Βασίλης Παστιρματζής Αριστείδης Τιτόπουλος Βασίλης Πλακανδάρας Μιχαήλ Σιτμαλίδου Μαρία Στάϊκου Βικτωρία Συμεωνίδης Επαμεινώνδας Τοπαλίδου Ιωάννα Τοπαλίδου Αφροδίτη Τοπαλίδης Στυλιανός Τσιάνκο Βίκυ Τσίμπα Ιουλία Χατζηβασιλείου Σοφία Χατζοπούλου Χρυσάννα Χειλίδου Δέσποινα Τυπάδη Ιωάννα Δάσκαλος της τάξης: Δημαρίδης Πασχάλης Καθηγήτρια πληροφορικής: Χατζηβασιλείου Θωμαή