Mark Poster ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΙ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ Παρουσίαση Βάσως ΤΣΙΑΝΑΚΑ Προφορικός λόγος, χειρόγραφα τυπογραφία. Εισαγωγή της γραφομηχανής-επιπτώσεις στην κοινωνικοπολιτική ζωή του ανθρώπου.
ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - Υπάρχει μια ισομορφική σχέση ή σχέση ομοιότητας του αντιγράφου με το πρωτότυπο. Η ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΠΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΟ ΓΡΑΨΙΜΟ ΜΕ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ – ΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - Η υλική διαμόρφωση του αντιγράφου δεν έχει καμία ομοιότητα με το πρωτότυπο.
Διάκριση προφορικού γραπτού λόγου Ψηφιακή γραφή μια μεταβολή στην ιστορία του γραπτού λόγου
Η ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ Τα ιδεογράμματα είναι αναλογικά Τα αλφάβητα είναι ψηφιακά σύμφωνα με τον Poster
ΟΙ ΤΥΠΩΜΕΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΓΡΑΦΗΣ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΜΟΡΦΗ Διατηρούν τη χρονική διάσταση Επεκτείνουν τις χωρικές τους διαστάσεις Γίνονται δημοκρατικές Κρατούν τον φυσικό περιορισμό των αρχικών μορφών γραφής
Η ΨΗΦΙΑΚΗ ΜΟΡΦΗ ΠΑΡΑΓΕΙ ΣΕΙΡΕΣ ΑΠΟ 1 ΚΑΙ 0 ΚΑΙ ΑΝΑΠΑΡΙΣΤΑ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ Αλλάζει η φυσική μορφή υλικού της γλώσσας Γλώσσα μηχανής-Δυαδικός κώδικας έχουμε ελάχιστο φυσικό ίχνος δηλαδή έχουμε απλή παρουσία ή απουσία.
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΩΣ ΜΗΧΑΝΗ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ FRIEDRICH KITTLER το βιβλίο αποτελεί ένα υποκείμενο με εσωτερικότητα και με μια επεκτεταμένη λειτουργία φαντασίας. ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ VILEM FLUSSER o αναλογικός συγγραφέας έχει ένα γραμμικό τρόπο σκέψης.
Η ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ Δεν υπήρχε νομική διάκριση μεταξύ ιδέας και βιβλίου (Αγγλοαμερικανικός νόμος). Η παραγωγή πολλών αντιγράφων άλλαξε την σχέση του συγγραφέα και του αναγνώστη.
ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ Το αντίγραφο είναι ένα ακριβές αντίγραφο όλων των διαφορετικών. Ο συγγραφέας του βιβλίου μπορεί να είναι βέβαιος ότι έχει γράψει τις λέξεις που διαβάζει κάποιος.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΟΥ ΜΕΙΩΣΑΝ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ ΠΕΙΡΑΤΕΙΑ ΕΚΔΟΤΕΣ ΒΙΒΛΙΩΝ
ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΙ ΣΥΓΓPΑΦΕΙΣ ΣΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ Η ανάπτυξη νέων μέσων αλλάζει τη σχέση του συγγραφέα με τα συγγραφικά δικαιώματα. Όταν τα μέσα παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στην πολιτιστική δημιουργία το σχήμα του συγγραφέα υποχωρεί.
ΨΗΦΙΑΚΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ Η μετατόπιση της συγγραφής από το χαρτί και μολύβι ή την γραφομηχανή, στο παγκόσμιο ηλεκτρονικό διαδίκτυο ΦΑΝΕΡΩΝΕΙ μια αναδιάρθρωση του συγγραφέα από το κέντρο του κειμένου στο περιθώριο. Μεταβαίνουμε από τη λειτουργία του ενός συγγραφέα του συγχρονισμού στον πολλαπλό μετανεωτεριστικό συγγραφέα της μεταμοντέρνας εποχής.
ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑΤΟΥ ΣΥΜΒΟΛΟΥ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟ Η τυπωμένη σελίδα αμετάβλητη από τον αναγνώστη, υπάρχει μοναδικά στο χώρο και χρόνο. Στον ψηφιακό κόσμο τα κείμενα είναι κινητά και αλλάζουν. Τα ψηφιακά κείμενα υπάρχουν στο χώρο μόνο όταν ο αναγνώστης το θέλει.
ΥΠΕΡΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΥΠΕΡΚΕΙΜΕΝΟ - ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ. ΤΟ ΥΠΕΡΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΑΠΟ ΔΕΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΥΠΕΡΠΗΔΟΥΜΕ ΤΥΧΑΙΑ ΜΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ. ΤΟ ΥΠΕΡΚΕΙΜΕΝΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΕΝΑΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Ή ΝΑ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.
ΨΗΦΙΑΚΟ ΕΡΓΟΔΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ Κάτι σε μια υλική έννοια που συμπεριλαμβάνει τους κανόνες για τη δική του χρήση (Espen Aarseth).
Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ CDs ΜΕΙΩΣΕ ΤΗΝ ΕΡΓΟΔΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ. Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΡΓΟΔΙΚΗ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΜΠΑΓΗ ΔΙΣΚΟ Σ’ΕΝΑ ΦΟΡΜΑΡΙΣΜΕΝΟ ΑΡΧΕΙΟ ΣΤΟΝ ΣΚΛΗΡΟ ΔΙΣΚΟ ΕΝΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.
ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ Ο ΕΙΚΟΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΣΤΙΑΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΟ ΛΕΚΤΙΚΟ ΣΤΟ ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ (WILLIAM MITCHELL). TO KEIMENO EINAI AΠO MONO TOY EIKONIKO.
Η ΕΥΚΛΕΙΔΕΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΕΜΠΛΟΥΤΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ LEON BATTISTA ALBERTI ΚΑΙ ΑΠΟΚΤΑ ΤΗΝ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ. Η ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΟΧΩΡΟΥ ΟΠΩΣ ΕΧΕΙ ΠΕΡΙΓΑΦΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ GIBSON ΗΤΑΝ ΚΑΡΤΕΣΙΑΝΗ (SANDY STONE).
Η ΑΝΑΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΛΑΝΗΣ ΑΥΤΗ Η ΒΑΘΕΙΑ ΑΝΑΣΤΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΙΧΝΟΥΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΟΥ ΑΝΑΣΧΗΜΑΤΙΖΟΜΕΝΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ