“TO LIKE OR NOT TO LIKE” Εκφράσεις « Πραγματικής Εικονικότητας » στην Εκπαίδευση και πέρα από αυτή. Παντελής Μπέλλης, Νηπιαγωγός με ειδίκευση στην Παιδαγωγική.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
Advertisements

ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Διαδίκτυο: ο νέος δρόμος Μιχάλης Βαφόπουλος,
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Facebook Ο 19χρονός Mark Zuckerberg ίδρυσε το facebook ως μέλος του πανεπιστημίου του Harvard. Αρχικά δικαίωμα συμμετοχής είχαν μόνο οι φοιτητές του Harvard.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Υ Π Η Ρ Ε Σ Ι Ε Σ Ε Ρ Ε Υ Ν Α Σ Α Γ Ο Ρ Α Σ Πανελλήνια Έρευνα για το Internet Η εξέλιξη της χρήσης των Social Media.
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Στοιχεία Φοιτητών: Μπούτας Αρσένιος 195/05 Στεφανόπουλος Στέφανος 22/05 Επιβλέπουσα Καθηγήτρια:
Eξειδικευμένες υπηρεσίες internet Κάντε κλικ για την συνέχεια της παρουσίασης.
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Inspiring Science Education : Ένταξη Σχολικών Μονάδων,
Internet ‘Εκεί που η πληροφορία είναι το νόμισμα’ Παρουσιάζεται από τον Παναγιώτη Μιντόπουλο.
Web 2.0 Διαδίκτυο: Ο Προσωπικός μας Υπολογιστής
Το web 2.0, εισήγαγε (ακριβέστερα: δημιούργησε τις προϋποθέσεις για) νέες κοινωνικές και διδακτικές πρακτικές. Η επίδραση του web 2.0 στην Εκπαίδευση μπορεί.
Ιδιωτικότητα Πληροφοριών στο Facebook Τα δεδομένα δεκάδων εκατομμυρίων χρηστών του Facebook, τα στοιχεία των οποίων έχουν περιέλθει εν αγνοία τους σε.
BLOGS ΚΑΙ WIKIS Εργαλεία WEB 2.0. Blogs  Το Βlog λέξη είναι η συντομευμένη εκδοχή του weblog.  Blog είναι το είδος της ιστοσελίδας, που συνήθως συντηρείται.
PROJECT 4 Greeklish.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Αξιοποίηση Kοινωνικών δικτύων στην Εκπαίδευση Η περίπτωση του Ning.
Χρήση και υποστήριξη κοινοτήτων μάθησης. Ψηφιακές κοινότητες  Κοινότητες που τα μέλη τους επικοινωνούν ψηφιακά μεταξύ τους.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
TO FACEBOOK Αναστασία Τσιναρίδη Σπυριδούλα Τόλιου Β’4.
Υπεύθυνοι καθηγητές: Δεμιτσάνη ς Ευάγγελος Μαρινάκη Μαρία.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
ATLASWIKI: Ένα συνεργατικό περιβάλλον μάθησης βασισμένο στον παγκόσμιο ιστό για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών Βασίλης Κουλούντζος & Φανή Σέρογλου.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Σύνδεση online Επίπεδο γνώσεων:
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΔΙΚΤΥΟΥ (web tools) + ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΜΑΘΗΣΗΣ (PLN) Άννα Βαρνά
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Cyberbullying και ασφαλής χρήση
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου.
Μαρκου Παναγιώτης Το διαδίκτυο ως πηγη πληροφοριών και εκπαιδευτικών πόρων Εκπαιδευτικά δίκτυα Ευρωπαϊκό δίκτυο σχολείων[ Canada's.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Ιστορικό Ιδρυσης Το Μάρτη του 1918, μία ομάδα μαθηματικών αποφάσισε να δημιουργήσει την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Τα Ενδιαφέροντα των Νέων Σχέση των νέων με το internet Ονοματεπώνυμο: Χριστοδούλου Δημήτριος Τάξη: Β΄4 Μάθημα: project Υπεύθυνος μαθήματος: Μάμαλης Σπύρος.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
EPICT-ΕΣΠΕΡΙΔΕΣ EPICT-esperides EUROPEAN PEDAGOGICAL INFORMATION AND COMPUTER TECHNOLOGIES ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
Blogs ( ιστολόγια) To Blog or not to Blog? That is the question!! Ποιος μπορεί να έχει ιστολόγιο? Όλοι μας!! Είναι πολύ εύκολο! Γιατί να έχω ιστολόγιο?
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης Νότα Σεφερλή. Η έννοια της κοινότητας Σύνολο ανθρώπων με κοινά κοινωνικά χαρακτηριστικά (ορολογία, απόψεις, προσδοκίες,
Τι είναι το wiki; Wiki και φιλολογικά μαθήματα. Λεωφορείο στη Χαβάη! γρήγορα – γρήγορα!
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
H εισαγωγική σελίδα του δικτυακού τόπου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ( Επιλέξτε «Σχολικός Επαγγελματικός.
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΠΟΥ ΚΡΥΒΟΥΝ
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
Ένα σύνολο ατόμων με κοινά χαρακτηριστικά  Σταδιακά δημιουργούν μια κοινή ορολογία, κοινές απόψεις, αξίες, στάσεις και πρακτικές  Επικοινωνούν και συνήθως.
1η Φάση Εργασίας o Ευαγγέλη Ντάρλα: Υπεύθυνος συλλογής πληροφοριών, Σχεδιαστής παρουσίασης, Υπεύθυνος παρουσίασης o Ζάρρου Γεωργία: Υπεύθυνος συλλογής.
2η περίοδος επιμόρφωσης Β' επιπέδου - ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ 1 Τι είναι το web 2.0; Γιατί είναι τόσο σημαντικό για την εκπαίδευση;
Ηλεκτρονική μάθηση Σύμφωνα με έγκυρες ερευνητικές μελέτες, η αγορά προϊόντων και υπηρεσιών ηλεκτρονικής μάθησης προβλέπεται παγκοσμίως να φθάσει στο επίπεδο.
Κωνσταντίνος Δούκας Εκπαιδευτήρια Δούκα 27 Ιουνίου 2012.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Παιδαγωγική πλαισίωση Web 2.0
Από το Web1.0 στον Web X.0 Καλτιριμτζής Ελ. Ιωάννης
‘’Online Εργαλεία Επικοινωνίας εκπ/σης και μάθησης’’
Εισαγωγή στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Ο ανοιχτός κόσμος της Εκπαίδευσης
Από τον Web 1.0 στον Web X
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

“TO LIKE OR NOT TO LIKE” Εκφράσεις « Πραγματικής Εικονικότητας » στην Εκπαίδευση και πέρα από αυτή. Παντελής Μπέλλης, Νηπιαγωγός με ειδίκευση στην Παιδαγωγική και τις ΤΠΕ. © 2010 pbellis.com

Facebook  Ξεκίνησε το 2004 ως μια πλατφόρμα επικοινωνίας μεταξύ φοιτητών του Harvard (  To πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο και ίσως το απόλυτο «online» κοινωνικό φαινόμενο.

Facebook  Το έτος 2009 αριθμεί, πάνω από χρήστες παγκοσμίως. Σήμερα αριθμεί πάνω από χρήστες.  Το έτος 2009 αριθμεί στην Ελλάδα πάνω από χρήστες. Σήμερα αριθμεί πάνω από χρήστες. Πηγές :

Like feature… Το 2009 εισάγεται το «like» feature, ( Κοινωνικό Μαρκάρισμα και ετικέτα που αναφέρεται σε προτίμηση ή όχι σε σχέση με ένα περιεχόμενο )  Το καλοκαίρι του 2010… Στην ( αφαίρεση ονόματος ) και την 15 ακόμη φίλοι αρέσει ο σύνδεσμός.15 ακόμη φίλοι σύνδεσμός Νεαρή μητέρα φυλακίστηκε όταν ανέβασε αυτήν την ΣΟΚΑΡΙΣΤΙΚΗ φωτογραφία του παιδιού της. ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ! momjailed.info Πηγή :

To like or not to like…  Τέλη Ιουλίου και χρήστες πάτησαν το like και μοιράστηκαν το σύνδεσμο.  Τέλη Αυγούστου και ο αριθμός χρηστών αυξήθηκε στους  Λόγοι οι περιέργεια, το ενδιαφέρ o ν, το ένστικτο ; …  Μήπως αρκούσε απλά το «Google it» ; … ( post_4662.html) post_4662.html

«Likejacking»… Εκατοντάδες Χιλιάδες χρηστών, ανάμεσα τους και Έλληνες, ακόμα και φοιτητές Παιδαγωγικών Τμημάτων δήλωσαν άμεσα ή έμμεσα ότι, θα τους άρεζε να δουν τη « σοκαριστηκή » φωτογραφία ενός μωρού. Τρικ « σεναρίων » προκειμένου μέσω των κλικ κάποιοι να βγάλουν πολλά λεφτά …  Τελικά οι χρήστες δεν βλέπουν την φωτογραφία.  Συνεχίζεται ως μόδα σε άλλες μορφές. (  Ακόμα και σε Ιστοσελίδες. ( (  Νέες προσεγγίσεις ( ετικέτας και κοινωνικού Μαρκαρίσματος )

Γενικότερα … « οι ΤΠΕ ενσωματώνονται όλο και π ερισσότερο στις ζωές των ανθρώ π ων και α π οκτούν ρόλους μεσολαβητή στη διαμόρφωση των ταυτοτήτων, αλλά και στη διαδικασία μάθησης, τόσο π ολύ π ου π λέον θεωρείται δεδομένη αυτή η ιδιότητά τους ». (Jenkins 2006 ; Buckingham2008)

Τι σημαίνει … Εκφράσεις αμφίδρομης μετάβασης και ανα π ροσαρμογής α π ό την π ραγματικότητα στην εικονικότητα. Μία εικονικότητα η ο π οία μέσα α π ό τη δημιουργία και τη Σύγκληση μιας ψηφιακής οικολογίας φαντάζει π ιο π ραγματική α π ό π οτέ. Εκφράσεις αμφίδρομης μετάβασης και ανα π ροσαρμογής α π ό την π ραγματικότητα στην εικονικότητα. Μία εικονικότητα η ο π οία μέσα α π ό τη δημιουργία και τη Σύγκληση μιας ψηφιακής οικολογίας φαντάζει π ιο π ραγματική α π ό π οτέ. Καθημερινά παραδείγματα διαμεσολάβησης των ΤΠΕ.  Επικοινωνία (greeklish)  Έκφραση (lol, omg, wtf)  Συνήθειες (facebook)  Στάσεις και προτιμήσεις (like) Πηγές :

Ρίχνοντας το μπαλάκι …  Ανεξέλεγκτη και άτυπη διαπαιδαγώγηση μέσω των Τεχνολογιών.  Αδυναμία μηχανισμών ενημέρωσης και πρόληψης.  Αδυναμία εκπαίδευσης, ακόμα και Τριτοβάθμιας ακόμα και εκπαίδευσης εκπαιδευτικών.  Δαιμονοποίηση, αδιαφορία και μη - συμμετοχή ;

Ο ρόλος του Σχολείου … « Η τάξη π ου ανοίγει τις π όρτες της στα μέσα π ου χρησιμο π οιούν καθημερινά οι μαθητές και ε π ιτρέ π ει και στηρίζει την εμ π λοκή τους σε διαδικασίες Δημιουργικής αξιο π οίησης των ΤΠΕ, ευνοεί την ανά π τυξη ικανοτήτων ψηφιακής εγγραμματοσύνης και όχι μόνο …»

Ικανότητες (Jenkins 2006)  Κρίση ( φιλτράρισμα πληροφορίας, περιεχομένων )  Διαπραγμάτευση ( προσαρμογή στο επικοινωνιακό πλαίσιο )  Συλλογική νοημοσύνη ( αναζήτηση λύσεων μέσα από συνεργασία )  Multitasking ( απόδοση σημασίας, βαρύτητας και προτεραιότητας )  Οικειοποίηση ( κάνοντας κάτι δικό σου )  Εκτέλεση ( κάνοντας κάτι, γνώση εκτέλεσης και έκθεσης )

Γενικότερα … « Μέσα α π ό την ενεργή και ελεγχόμενη α π ό το σχολικό π εριβάλλον ενασχόληση και αλληλε π ίδραση με τα μέσα π ου χρησιμο π οιούν καθημερινά, οι μαθητές γνωρίζουν τους μηχανισμούς και τις π αγίδες τους α π ό την μία και αξιο π οιούν τις δημιουργικές ευκαιρίες π ου τους π αρέχουν α π ό την άλλη. Μία συνειδητή μετάβαση αλλά και π ροσαρμογή στο εικονικό αλλά και π ραγματικό π εριβάλλον γίνεται έτσι εφικτή ». « Μέσα α π ό την ενεργή και ελεγχόμενη α π ό το σχολικό π εριβάλλον ενασχόληση και αλληλε π ίδραση με τα μέσα π ου χρησιμο π οιούν καθημερινά, οι μαθητές γνωρίζουν τους μηχανισμούς και τις π αγίδες τους α π ό την μία και αξιο π οιούν τις δημιουργικές ευκαιρίες π ου τους π αρέχουν α π ό την άλλη. Μία συνειδητή μετάβαση αλλά και π ροσαρμογή στο εικονικό αλλά και π ραγματικό π εριβάλλον γίνεται έτσι εφικτή ».

Βιβλιογραφία / Πηγές  Βιβλιογραφία  Πηγές Buckingham, David. «Introducing Identity» Στο Youth, Identity, and Digital Media, του David Buckingham, 1–24. The John D. and Catherine T. MacArthur, Foundation Series on Digital Media and Learning. Cambridge, MA : The MIT Press, Jenkins, Henry. Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York: New York University Press, Jenkins Henry, Purushotma Ravi, Clinton Katherine, Weigel Margaret, Robinson Alice J. Confronting the Challenges of Participatory Culture: Media Education for the 21st Century. Mac Arthur Foundation, 2006.

Κατασκευή Ιστότοπου ως Παράδειγμα (pmstde.com)  Web 2.0/3.0/x based ( από κοινωνικά δίκτυα μέχρι ετικετοποίηση κ. λπ.)  Δημιουργία περιεχομένων από τους μαθητές ( κείμενα, video, ήχος, εικόνες ) Χρήση μέσων, κατανόηση διαφορών εικονικότητας με πραγματικότητα  Κατανόηση πλαισίου επικοινωνίας ( , chat, forum, blog, facebook)  Επιλογή περιεχομένων και εργαλείων για δημοσίευση ( προσωπική κρίση και συνεργασία )  Κατανόηση συνεπειών έκθεσης περιεχομένων ( κίνδυνοι, ευκαιρίες )  Ενημέρωση / γνώση / προσαρμογή σε περιβάλλον / αναζήτηση και αξιοποίηση εναλλακτικών Συμπληρωματικά…

 Κρίση  Διαπραγμάτευση  Συλλογική νοημοσύνη  Multitasking  Οικειοποίηση  Εκτέλεση Ενημέρωση / γνώση / π ροσαρμογή σε π εριβάλλον αναζήτηση και αξιο π οίηση εναλλακτικών Συμμετοχή / Συνεργασία  Δημιουργία περιεχομένων  Επιλογή εργαλείων και μέσων  Επιλογή πλαισίου επικοινωνίας  Επιλογή περιεχομένων προς και εργαλείων για δημοσίευση  Κατανόηση συνεπειών έκθεσης περιεχομένων ( κίνδυνοι, ευκαιρίες ) Συμπληρωματικά…