Γενική μορφή προγράμματος Pascal

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
(READ – WRITE) ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (INTEGER,REAL,CHAR)
Advertisements

Προγραμματισμός PASCAL
Παράδειγμα 2: Υπολογισμός αθροίσματος με επαναληπτική εντολή: για...από...μέχρι... με βήμα Να βρεθεί και να εκτυπωθεί το άθροισμα των άρτιων αριθμών από.
7.3.8 Μεταφραστές Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΠΟΡΟΥΤΙΝΕΣ
Το πρόγραμμα Turbo Pascal TPW1.5
Εντολές Διακλάδωσης ή Εντολές Υπό Συνθήκη
Προγραμματισμός PASCAL
Πίνακες.
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Εισαγωγή στους Η/Υ Πίνακες.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Διάλεξη 2: Πίνακες και δυναμικά δεδομένα στη FORTRAN 90 Εαρινό εξάμηνο 2009 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Διάλεξη 4: Δείκτες, συναρτήσεις και διαδικασίες Εαρινό εξάμηνο 2009 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ.
HY100 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ Αντώνιος Σαββίδης, Χρήστος.
Διαφάνειες παρουσίασης #5
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Εντολες Επιλογης (Selection)
Προγραμματισμός PASCAL
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος γ
Δομές Διακλάδωσης.
ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ(ΒΡΟΧΟΙ)
Παράδειγμα 5: Θερμοκρασίες
Παράδειγμα 1: Κόστος Υπολογιστών Το πρόγραμμα υπολογίζει το συνολικό κόστος παραγγελιών υπολογιστών.Το πρόγραμμα διαβάζει από το πληκτρολόγιο την ποσότητα.
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος ε
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος α
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος δ
Ενότητα Η Δομή Επανάληψης
Προγραμματισμός ΙΙ Διάλεξη #6: Απλές Δομές Ελέγχου Δρ. Νικ. Λιόλιος.
Προγραμματισμός PASCAL
Διαφάνειες παρουσίασης #3
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
Διαφάνειες παρουσίασης Πίνακες (συνέχεια) Αριθμητικοί υπολογισμοί Αναδρομή.
Επανάληψη.
ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ PASCAL ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΟΣ: ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ.
Μεταγλωττιστές (Compilers) (Θ) Ενότητα 12: Παραγωγή Ενδιάμεσου Κώδικα (Σημασιολογικές ρουτίνες μετάφρασης-Μέρος Β) Κατερίνα Γεωργούλη Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Διαφάνειες παρουσίασης #2
Διαφάνειες παρουσίασης Ορθότητα (συνέχεια) Τακτικοί τύποι και τύποι υποπεριοχής Πίνακες.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Οι εντολές επανάληψης Σε πολλά προβλήματα απαιτείται η επανάληψη ενός συνόλου ενεργειών προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα. Θα αναφέρουμε δύο χαρακτηριστικά.
Υποπίνακες REAL A(10) A(1:9:2)=7 τότε θα έχουμε A(1)=A(3)=A(5)=A(7)=A(9)=7 A(3:)=7 τότε θα έχουμε A(3)=…=A(10)=7 A(:5)=7 τότε θα έχουμε A(1)=A(2)=A(3)=A(4)=A(5)=7.
2) Aν δανειστούμε ένα ποσό Α με επιτόκιο Τ=Ε% και υποχρεωθούμε να το ξεχρεώσουμε σε Ν χρόνια, τότε το ποσό της μηνιαίας δόσης Μ θα δίνεται από τον τύπο.
Αναδρομικές Συναρτήσεις Σύνταξη: RECURSIVE type FUNCTION name1 (variables) RESULT (name2) IMPLICIT NONE Τμήμα δηλώσεων Εκτελέσιμες εντολές END FUNCTION.
1 Προγραμματισμός Ι Ενότητα 6 : Υποπρογράμματα III Αλέξανδρος Τζάλλας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Προγραμματισμός Ι Ενότητα 7 : Πίνακες I Αλέξανδρος Τζάλλας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη. Αθήνα, 2015.
Δομή Επιλογής Χρησιμοποιείται σε προβλήματα όπου χρειάζεται να ληφθούν κάποιες αποφάσεις με βάση κάποια δεδομένα κριτήρια. Περιλαμβάνει τον έλεγχο κάποιας.
Βρόχος Do … Loop Σκοπός Μαθήματος Χρήση Do… Loop για την εκτέλεση μιας ομάδας εντολών μέχρι να εκπληρωθεί μια συγκεκριμένη συνθήκη.
Η Γλώσσα Pascal Εντολή If
Εφαρμογές Υπολογιστών
ενισχυτική διδασκαλία
Ενισχυτική διδασκαλία
ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ Τυπικές Παράμετροι Πραγματικές Παράμετροι
Ενότητα 5 : Υποπρογράμματα II Αλέξανδρος Τζάλλας
Ενότητα 1 : Εισαγωγικά Στοιχεία της Pascal Αλέξανδρος Τζάλλας
for (παράσταση_1; παράσταση_2; παράσταση_3)
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Ενισχυτική διδασκαλία
Η Γλώσσα Pascal Υποπρογράμματα
Πρότυπα Προγραμματισμού
Δομημένος Προγραμματισμός - Κεφάλαιο 4 - Ανάπτυξη αλγορίθμων
ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Κεφάλαιο 7 10/11/2018 Ξένιος Αντωνιάδης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γενική μορφή προγράμματος Pascal Program όνομα προγράμματος (παράμετροι) Uses δήλωση μονάδων (βιβλιοθήκες με συναρτήσεις & διαδικασίες Const δήλωση σταθερών Type δήλωση νέων τύπων Var δήλωση μεταβλητών Procedure δήλωση και περιγραφή διαδικασιών Function δήλωση και περιγραφή συναρτήσεων Begin Εδώ ξεκινάει το κύριο μέρος του προγράμματος End.

Το πρώτο μου Πρόγραμμα Πρόσθεση δύο αριθμών Program athrisma; uses wincrt; var x, y, athr: real; begin read (x,y); athr := x+y; writeln ('Αθροισμα = ',athr:7:2) end.

Απλή Δομή επιλογής Σύνταξη Αληθής ΑΝ συνθήκη ΤΟΤΕ εντολή- 1 εντολή- 2 Ψευδής Αληθής Σύνταξη ΑΝ συνθήκη ΤΟΤΕ εντολή- 1 εντολή- 2 - ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Σύνθετη Δομή επιλογής Σύνταξη ΑΝ συνθήκη ΤΟΤΕ εντολή- 1 εντολή- 2 - ΑΝ συνθήκη ΤΟΤΕ εντολή- 1 εντολή- 2 - ΑΛΛΙΩΣ ΤΕΛΟΣ_ΑΝ Αληθής Ψευδής

Απόλυτη τιμή αριθμού Program apol_timi ; uses wincrt; ΑΡΧΗ var a:real; begin read(a); if a<0 then a := (-1)*a; writeln('Απόλυτη τιμή του α = ',a:5:0) end. ΑΡΧΗ ΔΙΑΒΑΣΕ α ΑΝ α<0 ΤΟΤΕ α  (-1) * α ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΤΥΠΩΣΕ α ΤΕΛΟΣ

Εύρεση μεγαλύτερου αριθμού program megarit; uses wincrt; var a,b,max:integer; begin read(a,b); if a>b then max := a else max := b; writeln('Μεγαλύτερος αριθμός είναι το : ',max) end. ΑΡΧΗ ΔΙΑΒΑΣΕ α , β ΑΝ α>β ΤΟΤΕ max  α ΑΛΛΙΩΣ max  Β ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΤΥΠΩΣΕ max ΤΕΛΟΣ

Δομή πολλαπλής επιλογής Ναι Όχι

Χαρακτηρισμός Φοίτησης Program epidosi ; uses wincrt; var bath:real; xarakt:string[15]; begin write('Πληκτρολόγησε το βαθμό : '); read(bath); if bath >= 18.5 then xarakt := 'ΑΡΙΣΤΑ' else if bath >= 15 then xarakt := 'ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ' else if bath >= 12.5 then xarakt := 'ΚΑΛΑ' else if bath >= 10 then xarakt := 'ΜΕΤΡΙΑ' else xarakt := 'ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΑΙ' ; writeln('Χαρακτηρισμός φοίτησης : ',xarakt) end.

Εντολές Επανάληψης Εντολή ΟΣΟ …ΕΠΑΝΕΛΑΒΕ Εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Εντολή ΟΣΟ …ΕΠΑΝΕΛΑΒΕ η συνθήκη είναι αληθής Σύνταξη : ΟΣΟ συνθήκη ΕΠΑΝΕΛΑΒΕ εντολή - 1 εντολή – 2 … εντολή – ν ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ Εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ η συνθήκη γίνει αληθής Σύνταξη : ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ εντολή - 1 εντολή – 2 … εντολή – ν ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ συνθήκη

Δομές Επανάληψης ΟΣΟ …ΕΠΑΝΕΛΑΒΕ ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Αληθής Ψευδής Αληθής

Υπολογισμός Μέσου Όρου 10 αριθμών με WHILE Program mesosOros ; uses wincrt; var metritis:integer; athrisma, apotelesma, x : real; begin metritis := 1; athrisma := 0; While metritis < 11 Do write('Πληκτρολόγησε τον ' , metritis, 'ο αριθμό : '); readln(x); athrisma := athrisma + x; metritis := metritis + 1; end; apotelesma := athrisma / 10; writeln('Ο μέσος όρος είναι : ', apotelesma : 5 : 1) end.

Υπολογισμός Μέσου Όρου 10 αριθμών με REPEAT Program mesosOros ; uses wincrt; var metritis:integer; athrisma, apotelesma, x : real; begin metritis := 1; athrisma := 0; repeat write('Πληκτρολόγησε τον ' , metritis, 'ο αριθμό : '); readln(x); athrisma := athrisma + x; metritis := metritis + 1; until metritis > 10 ; apotelesma := athrisma / 10; writeln('Ο μέσος όρος είναι : ', apotelesma : 5 : 1) end.

Εντολή ΓΙΑ … ΑΠΌ … ΜΕΧΡΙ Σύνταξη : ΓΙΑ μεταβλητή ΑΠΌ τιμή1 ΜΕΧΡΙ τιμή2 ΜΕ ΒΗΜΑ τιμή3 εντολή - 1 εντολή – 2 … εντολή – ν ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Υπολογισμός αθροίσματος άρτιων αριθμών έως και το 100 Program artioi ; uses wincrt; var athrisma ,x : integer; begin athrisma := 0; for x := 1 to 100 do if (x mod 2) = 0 then athrisma := athrisma + x ; end; writeln('Το άθροισμα είναι : ', athrisma ) end.

Ελάχιστο κοινό πολλαπλάσιο δύο αριθμών Program ekp ; uses wincrt; var a , b , n , h :integer; begin write('Δώσε τους αριθμούς a & b : ' ); readln(a, b ); if a < b then h := a; a := b; b := h; end ; n := 1; while a * n mod b <> 0 do n := n +1; writeln('Ε. Κ. Π. είναι : ' , a * n ) end.

Ε. Κ. Π. δύο αριθμών ΝΑΙ ΟΧΙ  0 = 0

Προπαίδεια μέχρι το 10 Program proped ; uses wincrt; var a , b , c :integer; stop:char; begin for a := 1 to 10 do for b := 1 to 10 do c := a * b; writeln(a ,'Χ', b, '=', c); end; writeln('Πάτα Enter για συνέχεια'); while stop = ' ' do; read(stop); end.

Εύρεση μικρότερου και μεγαλύτερου αριθμού Program maxmin ; uses wincrt; var pinakas : array[1..100] of integer; plithos, mikro, mega, i :integer; begin write('Δώσε πλήθος αριθμών : '); readln(plithos); if plithos > 100 then writeln('Το πλήθος είναι εκτός ορίου'); plithos := 100 end; mega := -maxint; mikro := maxint; for i := 1 to plithos do write('Πληκτρολόγησε τον ', i , 'ο αριθμό : '); readln(pinakas[i]); if pinakas[i] > mega then mega := pinakas[i]; if pinakas[i] < mikro then mikro := pinakas[i]; if plithos <= 0 then writeln('Ο πίνακας είναι άδειος') else writeln('Ο μεγαλύτερος αριθμός είναι το : ',mega); writeln('Ο μικρότερος αριθμός είναι το : ',mikro); end end.