Δαμιανός Χατζηαντωνίου Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Case Study: ATM machine III Identifying Objects’ States and Activities in the ATM System Νταλιακούρας Νικόλαος CEID – Πανεπιστήμιο Πατρών Object Oriented.
Advertisements

Δαμιανός Χατζηαντωνίου Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πανεπιστήμιο Αιγαίου Σχολή Επιστημών της Διοίκησης Τμήμα Μηχανικών Οικονομίας & Διοίκησης Computer applications in the modern enterprise Γ. Κούζας, PhD.
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ.
Ανάπτυξη Διαδραστικών Συστημάτων
Κεφάλαιο 1ο: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Βάσεις Δεδομένων 1 T.Manavis– N.Kyritsis.
ΟΠΑ - Τεχνολογία Λογισμικού - Εμμ. Γιακουμάκης
HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ
Σχεδιάζοντας Εφαρμογές DNA A Crash Course Άρης Οικονομόπουλος.
Μηχανική Λογισμικού ΙΙ
HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ
Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ
Τι είναι Ανάλυση Τι είναι Συστήματα Πληροφορικής
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
Νταλιακούρας Νικόλαος CEID – Πανεπιστήμιο Πατρών Object Oriented Programming II (C++) Χειμερινό Εξάμηνο
Μοντελοποίηση συμπεριφοράς. Συμβάντα - Καταστάσεις - Μεταβάσεις Στην UML για παράσταση συμβάντων και καταστάσεων σε αντικείμενα. Συμβάν Πρόκληση λειτουργίας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Χειμερινό Εξάμηνο (Ε') - Κωδ. Μαθήματος:
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
1 HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής, Ε.Μ.Π.
HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής, Ε.Μ.Π.
ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ä Οψεις της UML ä Οψεις καί Διαγράμματα ä Δυναμικά Διαγράμματα ä Διαγράμματα Καταστάσεων ä Διαγράμματα Ακολουθίας ä Διαγράμματα Συνεργασίας.
ΟΠΑ - Τεχνολογία Λογισμικού - Εμμ. Γιακουμάκης
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής, Ε.Μ.Π.
Μοντελοποίηση Μεταβολών Συμπεριφοράς σε Κατανεμημένα Ομόσπονδα Συστήματα Προσομοίωσης Γεώργιος Γυφτοδήμος Δημήτριος Θεοτόκης Περιγραφή του προβλήματος:
UML (Unified Modeling Language)
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ ΧΡΗΣΗΣ Use case estimation effort 1.
ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑTA ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ
Αναμενόμενα αποτελέσματα: SODIUM (IST-FP ) Service-Oriented Development In a Unified fraMework Service-Oriented Development In a Unified fraMework.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 5: Ανάπτυξη Περιεχομένου 1/9 19/3/2015 Διάλεξη 5 Εργαλεία Συγγραφής Περιεχομένου Ανάπτυξη.
Εφαρμογές Πληροφοριακών Συστημάτων
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
Παράδειγμα Εφαρμογής Σύστημα για Online Αγορές Αθανασόπουλος Γιώργος ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΕΦΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ.
Βάσεις Δεδομένων ER-Διάγραμμα.
Εφαρμογές Πληροφοριακών Συστημάτων
Αριθμητική Επίλυση Διαφορικών Εξισώσεων 1. Συνήθης Δ.Ε. 1 ανεξάρτητη μεταβλητή x 1 εξαρτημένη μεταβλητή y Καθώς και παράγωγοι της y μέχρι n τάξης, στη.
ANAΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Aντικειμενοστρεφής Ανάπτυξη Συστημάτων Εισαγωγή στη UML.
Αρχές Τεχνολογίας Λογισμικού Εργαστήριο 1: Εισαγωγή.
Κωδικός Θ: ΤΠ4003, Κωδικός Ε: ΤΠ4103 (ΜΕΥ/Υ) Ώρες (Θ - ΑΠ - Ε): Προαπαιτούμενα: ΤΠ2003,2103.
1 Εργαστήριο MIS Use Cases. 2 ΆνθρωποιΔεδομένα Λογισμικό Υλικό Διαδικασίες.
1 State Diagrams. 2 Τα διαγράμματα καταστάσεων (State diagrams) χρησιμοποιούνται: Για να βοηθήσουν στην ανάπτυξη ενός συστήματος Για να βοηθήσουν στην.
Διαγράμματα Πακέτων (Package Diagrams)
Το Σχεσιακό Μοντέλο Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά.
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Διαγράμματα Κλάσεων Ανάλυση Συστημάτων 2007.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ (SOFTWARE ENGINEERING) UML – διαγράμματα περιπτώσεων χρήσης, διαγράμματα κλάσεων, διαγράμματα ακολουθίας, διαγράμματα δραστηριότητας,
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ
Ανάλυση και σχεδιασμόσ πληροφοριακών συστημάτων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Software Engineering for Web Applications
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Κλάσεις και αντικείμενα
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός (Object Oriented Programming)
Σχεδιασμός Λογισμικού – ΠΛΗ24 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΙΙ
Το εκπαιδευτικό περιβάλλον ανάπτυξης εφαρμογών AppInventor
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Keystroke-Level Model
Το Σχεσιακό Μοντέλο Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά.
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Activity Diagrams.
Διδάσκων: Κων/νος Κώτης
Πρακτική Εφαρμογή.
Προχωρημένος Προγραμματισμός
JAVA – Basic OOP Principles
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ UML ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ UML.
Πληροφοριακά Συστήματα: Μοντελοποίηση με UML
ΤΕΙ ΛΑΜΙΑΣ ΔΡ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΗΤΑΚΟΣ
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Σύστημα για Online Αγορές
Το Σχεσιακό Μοντέλο Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δαμιανός Χατζηαντωνίου Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΕ UML Δαμιανός Χατζηαντωνίου Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Θεωρία – Ανασκόπηση: UML Unified Modeling Language (UML) Ένα σύνολο από διαγράμματα (ή μοντέλα) (standardized) τα οποία περιγράφουν τα διάφορα μέρη ενός πληροφοριακού συστήματος (object-oriented). The Use Case (behavior) Activity Diagrams (behavior) Interaction Diagrams (behavior) Sequence Collaboration Class Diagrams (state) Statechart Diagrams (behavior)

Θεωρία – Ανασκόπηση: UML Δεν περιγράφει υλοποίηση. Ιστορία Τhe Booch method The Object Modeling Technique Object-Oriented Software Engineering Coad-Yourdon and Fusion Rational Software Corporation and Object Manag. Group Τι είναι ένα μοντέλο; Ανάλυση απαιτήσεων, Ανάλυση, Σχεδιασμός, Υλοποίηση Οι θεμέλιοι λίθοι της UML: Things & Relationships

Θεωρία – Ανασκόπηση: Use Case Models The use case model translates the user’s needs into an easy to understand model. The user may be an individual or an external system = actor Χτίζονται με βάση τις συνεντεύξεις με τους χρήστες Περιγράφουν το σύστημα με λέξεις και όχι διαγράμματα Μέρη ενός Use Case Model: Name, Overview Primary Actor, Secondary Actor Starting Point, End Point Flow of Events, Alternative Flow of Events Measurable Results, Business Rules Use Case Extensions

Θεωρία – Ανασκόπηση: Use Case Diagrams Use Case Models Actors Σύνδεση μεταξύ use case models και actors Stereotypes (σύνδεση μεταξύ use case models): uses (ένα βέλος από το client στο base use case) extends (ένα βέλος από το extended στο base use case) Σύνδεση μεταξύ actors

Θεωρία – Ανασκόπηση: Interaction Diagrams Interaction diagrams: απεικονίζουν γραφικά τις αλληλο-επιδράσεις μεταξύ των αντικείμενων και των actors, και επισης δείχνουν τα μηνύματα που ανταλλάσονται μεταξύ των. Look each object from the “outside”. Σε αυτά τα διαγράμματα τα διάφορα μέρη είναι black-boxes τα οποία εκτελούν διάφορες λειτουργίες. Υπάρχουν δύο ειδών: sequence diagrams collaboration diagrams

Θεωρία – Ανασκόπηση: Sequence Diagrams Δείχνει τις αλληλο-επιδράσεις μεταξύ του actor και των αντικειμένων. Δείχνει πως τα μηνύματα ανταλλάσονται σε σχέση με το χρόνο. Ξεκινάμε από τη μελέτη του use case. Βρίσκουμε όλα τα αντικείμενα που απαιτούνται από το use case. Τα βάζουμε στην ίδια ευθεία. Σχεδιάζουμε μία κάθετη γραμμή από κάθε αντικείμενο (timeline). Μπορούμε να δημιουργήσουμε ή να καταστρέψουμε ένα αντικείμενο. Τα μηνύματα (messages) μεταξύ των αντικειμένων σχεδιάζονται από timeline σε timeline. focus of control: η περίοδος όπου ένα αντικείμενο είναι υπεύθυνο για μία λειτουργία (action).

Θεωρία – Ανασκόπηση: Sequence Diagrams Returns

Θεωρία – Ανασκόπηση: Collaboration Diagrams Τα collaboration diagrams μοντελοποιούν τις αλληλο-επιδράσεις (interactions) μεταξύ των διαφόρων αντικειμένων, χωρίς να δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη χρονική σειρά. Ίδιες πληροφορίες με τα sequence diagrams. ‘Οπως και πρίν, αρχίζουμε από το use case. Πρώτα αναγνωρίζουμε τον actor και τα αντικείμενα. Κατόπιν σχεδιάζουμε μία γραμμή ανάμεσα στα αντικείμενα που έχουν κάποιο interaction. Κατόπιν γράφουμε τα διάφορα μηνύματα που ανταλλάσονται ανάμεσα στα αντικείμενα.

Θεωρία – Ανασκόπηση: Collaboration Diagrams

Θεωρία – Ανασκόπηση: Class Diagrams Αντικείμενα (classes) χαρακτηριστικά (attributes) μέθοδοι (methods/operations) Συσχετίσεις (associations) ρόλοι (roles) πληθικότητα (association multiplicity) Ομαδοποιήσεις (aggregation) απλή (simple aggregation) σύνθετη (composite aggregation) Γενίκευση (generalization)

Θεωρία – Ανασκόπηση: Activity Diagrams Οι δραστηριότητες (activities) εντοπίζονται από το use case To activity diagram περιγράφει τις μετατροπές (transitions) μεταξύ των δραστηριοτήτων (activities). Αρχική και τελική κατάσταση. Τα transitions μπορούν να διακλαδωθούν (branch) και να συγχωνευθούν (merge) => alternative computation threads Τα transitions μπορούν να αναπαραχθούν (fork) και να επανενωθούν (rejoin) => concurrent computation threads

Θεωρία – Ανασκόπηση: Activity Diagrams

Θεωρία – Ανασκόπηση: UML Process Use Cases Class Diagrams Activity Diagrams Sequence Diagrams

Θεωρία – Ανασκόπηση: UML Process Use Cases Class Diagrams Activity Diagrams Sequence Diagrams Programming Language Constraints and Rules Technology Constraints Operating Systems Constraints Server Components Constraints and Rules

Παράδειγμα Πωλητής (Sales Representative) Οι πωλητές παίρνουν παραγγελίες από πελάτες – αν κάποιος δεν είναι πελάτης, τότε ο πωλητής του δημιουργεί πρώτα ένα φάκελο. Οι πωλητές μπορούν να εγγράψουν νέους πελάτες. Οι πωλητές μπορούν να τροποποιήσουν τα στοιχεία πελατών.

Παράδειγμα – Use Cases Requirements (απαιτήσεις) development. εύρεση των χρηστών interviews Στην UML οι χρήστες του συστήματος λέγονται actors (όχι απαραιτήτα άνθρωποι.) Μία γραπτή περιγραφή του τρόπου που ο χρήστης χρησιμοποιεί τα διάφορα μέρη του συστήματος λέγεται use case. Κάθε use case πρέπει να έχει αρχικό σημείο, τελικό σημείο και κάποιο measurable result.

Παράδειγμα – Use Case: Create a Customer Overview: Ο κύριος σκοπός είναι η δημιουργία ενός νέου πελάτη. Primary Actor: Πωλητής. Secondary Actor: Κανένας. Starting Point: Όταν ο actor ζητά να δημιουργηθεί ένας νέος πελάτης. Ending Point: Η καταγραφή ολοκληρώνεται ή ακυρώνεται. Measurable Result: Ένας νέος πελάτης καταγράφεται στο σύστημα. Flow of Events: Ζητείται από τον actor να εισάγει πληροφορίες που ορίζουν τον νέο πελάτη, όπως όνομα, τηλέφωνο κλπ. Ο actor μπορεί να επιλέξει να σώσει τις πληροφορίες ή να ακυρώσει την εισαγωγή. Εάν ο actor σώσει τις πληροφορίες, τότε ο πελάτης καταγράφεται στο σύστημα. Alternate Flow of Events: Ο actor προσπαθεί να εισάγει ένα πελάτη που ήδη υπάρχει. Σε αυτή την περίπτωση η εισαγωγή ακυρώνεται. Ο actor προσπαθεί να εισάγει μία πληροφορία σε ένα πεδίο που δεν είναι σωστή. Δεν υπάρχει συνέχεια, μέχρι να δωθεί σωστή τιμή στο πεδίο. Use Case Extensions: Καμμία Outstanding Issues: Κανένα.

Παράδειγμα – Use Case Diagram Create a VIP Order <<extends>>

Παράδειγμα – Sequence Diagram

Παράδειγμα – Collaboration Diagram

Παράδειγμα – Class Modeling

Παράδειγμα – Activity Diagram

Παράδειγμα – Statechart Diagram Α statechart model captures possible states in which a class can be – i.e. it captures the life history of the class. Invoice class:

Microsoft Visio – New Design

Microsoft Visio – UML Use Case

Microsoft Visio – UML Static Structure

Microsoft Visio – UML StateChart

Microsoft Visio – UML Sequence

Microsoft Visio – UML Activity

Microsoft Visio – Drag Objects/Properties

MICROSOFT VISIO