ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ Τι είναι Πώς εμφανίζεται Μονάδα μέτρησης – όρια έκθεσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Η ΚυριακΗ τηΣ ΟρθοδοξιαΣ»
Advertisements

Τι είναι μηνιγγίτιδα: Μηνιγγίτιδα αποκαλείται η φλεγμονή των προστατευτικών μεμβρανών που περιβάλλουν το κεντρικό νευρικό σύστημα και συνολικά είναι γνωστές.
Ζωγραφική με Φως Ναταλία – Ελένη Πίτλιγερ Οκτώβριος 2012
Computed tomography – Αξονικη τομογραφια
Επιπτώσεις του ηλεκτρονικού εκφοβισμού
ΜΟΥΣΕΙΟΒΑΛΙΤΣΕΣ.
Η Γρίπη Θωμάς Αρμένης-Κωνσταντίνος Μυτιληνέλης Γ1’ Εργασία Βιολογίας.
Οι μαθητές της Ε1 τάξης Δημήτρης-Ελένη παρουσιάζουν την εξής άσκηση.
ΑΛΙΑΚΜΟΝΑΣ.
ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Κεφάλαιο 14 Τεχνητή αναπαραγωγή Ραδιενεργός ακτινοβολία.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ «ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
Ο άνθρωπος ως εικόνα θεού
6η εργασία α:Ποταμοί που εκβάλλουν στην Μεσόγειο
Αιολική Ενέργεια Έλενα Ταχίρι.
ΘΕ.3: ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’ ΕΠΑ.Λ.
ΙΣΛΑΝΔΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΑΡΑ ΚΚΟΛΗ.
ΜΑΡΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ ΣΤ΄1.
Εργασία Τεχνολογίας ΟΙ ΑΚΤΙΝΕΣ Χ ΘΕΜΑ: Αμπουλάιλας Πέτρος ΤΜΗΜΑ Α1.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Με το σεις και με το σας Ενότητα 2. Άσκηση 1 Υπάρχει μια σειρά από λέξεις και τα παιδιά θα πρέπει να αντιστοιχήσουν τις λέξεις με τον αριθμό των συλλαβών.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ Η χοληστερόλη είναι κηρώδης στερόλη που βρίσκεται στη μεμβράνη των κυττάρων όλων των ιστών του σώματος, και στο πλάσμα του αίματος.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Πεδιάδα Θεσσαλίας.
Η ατομική βόμβα στη Χιροσίμα
Ραδιοκύματα Ραδιοκύματα είναι τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα με συχνότητα από περίπου 3 Hz έως 300 GHz. Ειδικότερα τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα με συχνότητες.
Σάβιακλη Φωτεινή Τερζίδης Ηλίας Πεπόνα Λαμπρινή Παράτσιος Δημήτριος
Ο Άλμπρεχτ Ντίρερ (Albrecht Dürer)
Η πορεία των (Los)LED LosLED Ντουσάκης Ευάγγελος Παπαποστόλου Στάθης
ΟΙ ΠΕΔΙΑΔΕΣ ΤΗΣ Ν. ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΜΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ
James Blunt Σε αυτό το κείμενο θα σας παρουσιάσουμε την ιστορία και την καριέρα του μεγάλου τραγουδιστή James Blunt. Θα μιλήσουμε για τα δημοφιλή τραγούδια.
ΜΟΛΥΝΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΑ Η ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί σοβαρές καταστροφές στη Γη.
ΓΕΩΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
Σάββας Χαλκίδης Αλεξία Λογοθέτη Γιάννης Ζολώτας Κων/νος Δημόπουλος
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
Τμήμα :A4.  Είναι η ικανότητα να αντιδρά κανείς στο μικρότερο δυνατό χρόνο σε ένα ερέθισμα.  Είναι ο χρόνος μεταξύ της αποκάλυψης ενός ερεθίσματος και.
Χαρούλα Σπυριδάκου Αντωνία Τραγά
Καρκίνος του Στομάχου Κωνσταντίνος Μυλωνάς.
5 ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ
Ξιφασκία σε αμαξίδιο.
Γαλαξίες.
Εργασία Οικιακής Οικονομίας Σχολικό έτος Από τις μαθήτριες: Μανουηλίδου Όλγα και Παπά Ελισάβετ Θέμα: Το κάπνισμα.
Ελληνικός τουρισμός Θετικές και Αρνητικές Συνέπειες.
Ένα υπέροχο παραολυμπιακό
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΚΑΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Φεβρουάριος Βύσκα Λίντια Γεωργιάδη Δήμητρα Κουμελά Αγγελική.
ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ Τμήμα:Β2 Δημήτρης Χατζηπαυλίδης Κωνσταντίνος Μπίτσης.
Οι θάλασσες της Ελλάδας
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ θέμα Εισαγωγή Ιστορικό Εξοπλισμός (στολή)
Δια βίου εκπαίδευση Κ Β Κ Σ Μ Χ Μ Χ Κ Ά Ορισμός δια βίου εκπαίδευσης Η μαθησιακή δραστηριότητα με την οποία η εκπαίδευση θεωρείται ως μια μακροχρόνια.
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων
ΛΑΛΙΩΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Β2 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ.
Κωνσταντίνος Οικονομίδης
Ελισάβετ Καδδά Κατερίνα Θέου.  Καταγόταν από την Αττική  Ήταν στρατηγός και πολιτικός  Ήταν ο σημαντικότερος αντίπαλος του Θεμιστοκλή  Ήταν από τα.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΑΞΗ: Α1-Β
Παραολυμπιακή Τοξοβολία
ΤΡΙΑΘΛΟ.
Μια θεωρητική ματιά στο « Gravity » Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Τσάγκαρη Παναγιώτα Υπεύθυνη Μαθήτρια: Παπαβασιλείου Ελένη – Χρυσάνθη Τμήμα: Β’3 Σχολικό Έτος:
Γιάννης Ρίτσος.
Η Ακολουθία της Οξφόρδης
2 ο Γυμνάσιο Σπάρτης Τμήμα : Γ’3.  Οι οπτικές ίνες αντικαθιστούν σταδιακά τα καλώδια και το ηλεκτρικό ρεύμα το οποίο δίνει την θέση του στις φωτεινές.
Η ΓΛΩΣΣΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Ο άνθρωπος, από την πρώτη στιγμή της παρουσίας του πάνω στη γη, προσπάθησε να βελτιώσει τις συνθήκες της ζωής του. Έτσι λοιπόν δημιούργησε τον υλικό πολιτισμό.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ.
ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ.
ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΔΟΣΙΜΕΤΡΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ Τι είναι Πώς εμφανίζεται Μονάδα μέτρησης – όρια έκθεσης Από πού τη δεχόμαστε Πώς ανακαλύφτηκε Βιολογική επίδραση στον άνθρωπο Η χρησιμότητά της σήμερα Πώς να προστατευτούμε Βιβλιογραφία - πηγές

είναι ένα είδος ιονίζουσας ακτινοβολίας που χρησιμοποιείται για να περιγράψει την εκπομπή ενέργειας που προκύπτει σαν αποτέλεσμα της διάσπασης του πυρήνα του ατόμου ενός στοιχείου. εμφανίζεται είτε αυτόματα στη φύση (φυσική ραδιενέργεια) είτε από τεχνητούς πυρήνες μετά από πυρηνικές αντιδράσεις στα εργαστήρια, στους επιταχυντές κ.λπ. (τεχνητή ραδιενέργεια).

Μονάδα μέτρησης Όρια έκθεσης ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ είναι από το 1986 το σίβερτ (sieνert, sν) και τα υποπολλαπλάσια του, σε αντικατάσταση της παλιότερης μονάδας, του ρεμ (rem). Το σίβερτ αντιστοιχεί σε ένα τζάουλ ανά χιλιόγραμμο (1 J/kg) και είναι ίσο με 100 ρεμ. Μονάδα μέτρησης η ακτινοβολία που δεχόμαστε σε ετήσια βάση δεν πρέπει να ξεπερνά τα 2,5 μιλισίβερτ (msν) Όρια έκθεσης

από τις κοσμικές ακτινοβολίες (από τον ήλιο και το διάστημα) Ρ Α Δ Ι Ε Ν Ε Ρ Γ Ε Ι Α από φυσικές πηγές (ραδιενεργό αέριο ραδόνιο που αναβλύζει από διάφορα σημεία του εδάφους, από ιατρικές εφαρμογές (ακτινογραφίες, σπινθηρογραφήματα, ακτινοβόληση καρκινικών όγκων από πυρηνικά εργοστάσια, πυρηνικές δοκιμές, μεταφορά ραδιενεργών υλικών από τις κοσμικές ακτινοβολίες (από τον ήλιο και το διάστημα) Από πού τη δεχόμαστε

Πώς ανακαλύφτηκε (μικρό ιστορικό) ΜΑΡΙΑ & ΠΙΕΡ ΚΙΟΥΡΙ Πώς ανακαλύφτηκε (μικρό ιστορικό) ΜΑΡΙΑ & ΠΙΕΡ ΚΙΟΥΡΙ Από το 1891 η Μαρία Κιουρί μελετούσε τις εργασίες του Μπεκερέλ με κύριο θέμα τις ακτινοβολίες από τις πρώτες ανακαλύψεις, η Μαρία Κιουρί πρότεινε την αλλαγή του ονόματος από «ακτίνες ουρανίου» σε «ραδιενέργεια» Το 1910 δημοσίευσε το θεμελιώδες έργο της «Μελέτη επί της ραδιενέργειας» Το 1911 κατάφερε να απομονώσει το μεταλλικό ράδιο.

Η βιολογική επίδραση της ραδιενέργειας στον άνθρωπο Υπάρχουν 3 είδη ραδιενέργειας: η άλφα ακτινοβολία (σωματίδια αποτελούμενα από πυρήνες ατόμων ηλίου), η βήτα ακτινοβολία (σωματίδια που είναι ίδια με τα ηλεκτρόνια) και η γάμμα ακτινοβολία (ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία) Καθώς οι α, β, γ ακτινοβολίες διέρχονται μέσα από ιστούς και κύτταρα δημιουργούν ιόντα και ελεύθερες ρίζες υψηλής ενέργειας. Τα περισσότερα κύτταρα νεκρώνονται όταν δεχθούν τα σωματίδια άλφα ή βήτα, ειδικότερα εάν τα τελευταία προσεγγίσουν τον κυτταρικό πυρήνα όπου υπάρχει το DNA το οποίο μπορεί να υποστεί μη-αναστρέψιμη ζημιά. Ένα άλλο αποτέλεσμα της έκθεσης σε ακτινοβολίες είναι πως οι υψηλές σε ενέργεια ακτινοβολίες οι οποίες δεν προκαλούν θάνατο, επιφέρουν καταστολή του ανοσοποιητικού συστήματος. Τέλος η ραδιενέργεια ενεργοποιεί την παραγωγή ελευθέρων ριζών στα κύτταρα του ανθρωπίνου σώματος και μπορεί να προκαλέσει αλλαγές στην δομή των χρωμοσωμάτων και της κυτταρικής μεμβράνης (μηχανισμοί που σχετίζονται με την ανάπτυξη καρκίνου). 

Οι χρήσεις της ραδιενέργειας σήμερα στην ιατρική για διαγνωστικούς και θεραπευτικούς σκοπούς στη βιομηχανία για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας την αρχαιολογία για προσδιορισμό ηλικίας ορυκτών & πετρωμάτων σε μελέτες για την εξέταση της ρύπανσης για την πρόκληση μεταλλάξεων στα φυτά για την αποστείρωση ή συντήρηση ορισμένων τροφίμων Οι χρήσεις της ραδιενέργειας σήμερα

Προστασία από τη ραδιενέργεια Τα πρότυπα που ακολουθούνται μετά από διαρροή ραδιενέργειας μετά από απρόβλεπτο συμβάν είναι : Να μην πλησιάζει κανείς την σκηνή του συμβάντος. Μέτρα ελαχιστοποίησης της ραδιορύπανσης στα άτομα που εγκατέλειψαν τη περιοχή χωρίς να ενημερώσουν Καμία εφαρμογή φαρμακευτικής αγωγής, ειδικότερα η λήψη σταθερού ιωδίου

Η παραμονή σε ανοιχτούς χώρους πρέπει να αποφεύγεται Σε περίπτωση που οι πολίτες βρίσκονται κοντά στην τοποθεσία του συμβάντος θα πρέπει να γνωρίζουν Η παραμονή σε εσωτερικούς χώρους με κλειστά παράθυρα και πόρτες μειώνει την έκθεση σε ακτινοβολία Τα κλιματιστικά και τα μηχανήματα εξαερισμού πρέπει να τίθενται εκτός λειτουργίας Η παραμονή σε ανοιχτούς χώρους πρέπει να αποφεύγεται Σε ανοιχτό χώρο πρέπει να καλύπτεται η μύτη και το στόμα για να αποφεύγεται η ρύπανση από εισπνοή σκόνης

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ – ΠΗΓΕΣ http://www.neo.gr/website/ergasiamathiti/98.htm http://www.sciencenews.gr/index.php http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A1%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CE%BD%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1 http://www.home-biology.gr/index.php/epiptoseis-radienergeias http://maga.gr/2011/03/16/%CF%81%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CE%BD%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CF%80%CF%8E%CF%82%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF/ http://www.neo.gr/website/ergasiamathiti/98.htm http://www.medlook.net.cy/article.asp?item_id=3235 http://www.mlsi.gov.cy/mlsi/dli/dli.nsf/All/22D220DA3F2AD591C2257662002B7129/$file/H%20Aktinobolia%20sti%20Zoi%20mas.pdf http://www.tovima.gr/science/medicine-biology/article/?aid=389712 http://www.mlsi.gov.cy/mlsi/dli/dli.nsf/All/248B0AD129F4F64CC2257168003765BC/$file/aktinobolies.pdf