ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΤΣΙΦΤΕΛΙΔΟΥ Θ. - ΡΙΖΟΥ Σ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
X I ΣΤΟ ΒULLYING.
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό Έτος
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
ΕΠΑΛ ΣΥΚΕΩΝ : ΣΧΟΛΙΑ ΧΩΡΙΣ ΒΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Οι πεντε ΜΕΛΙΝΑ ΙΕΡΟΔΙΑΚΟΝΟΥ ΘΑΛΕΙΑ ΚΩΤΟΥΛΑ ΕΛΕΝΑ ΚΟΒΑΝΗ
Γονείς Εκπαιδευτικοί Μηχανισμοί ομάδας
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ (ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓ. ΥΓΕΙΑΣ 43ου ΓΥΜΝ.) 1) Είστε αγόρι; □ ή κορίτσι ;□ 2) Πόσο ετών είστε; □ 3) Έχετε δεχθεί.
Μίλα για το πρόβλημα και γίνε εσύ η λύση
Το σχολείο μας: επιτεύγματα- στόχοι- προβλήματα. Δομή της εισήγησης  Περιγραφή της ισχύουσας κατάστασης  Αποτίμηση του Σχολ. Έτους  Στόχοι.
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο της Βεργίνας
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Κ.Σ.Β. ΚΑΤΑ της ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ!!! Καλώς ήρθατε στην πρώτη μας εκπομπή!
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ - ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
B΄ Δ ΗΜΟΤΙΚΟ ΑΓΙΟΥ ΔΟΜΕΤΙΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ : ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΟΡΓΑΝΩΘΗΚΑΝ ΜΕ ΘΕΜΑ « ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ - ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ »
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Δημοτικό Σχολείο Αγίου Ιωάννη Μαλούντας
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
SCHOOL MEDIATION ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΖΕΡΒΟΧΩΡΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ. ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.
Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό «Επίλυση διαφορών» Αλέξανδρος Θεοφιλόπουλος - Γιώργος Ιωάννου Γυμνάσιο ΩΘΗΣΗ - Α’ Γυμνασίου - τμήμα Α1 - 1 Δεκεμβρίου 2015.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΡΙΑΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
6 Μαρτίου 2016 Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Έρευνα για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού
ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ... Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΓΚΩΜΗΣ (Κ.Α΄)
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Έρευνα για την ενδοσχολική βία και καλές πρακτικές
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Ερευνα για την σχολικη βια
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ « Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΜΕ ΑΦΟΡΑ»
Σχολικός εκφοβισμός Σε όλο τον κόσμο.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΤΣΙΦΤΕΛΙΔΟΥ Θ. - ΡΙΖΟΥ Σ. ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗ ΑΝΤΙΔΟΤΑ ΣΤΗ ΒΙΑ 1 ΓΕΛ ΠΥΛΑΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΤΣΙΦΤΕΛΙΔΟΥ Θ. - ΡΙΖΟΥ Σ.

Στόχοι του προγράμματος Διερεύνηση των διαστάσεων του προβλήματος στο σχολικό μας χώρο Ανάδειξη του προβλήματος Ενημέρωση μαθητών, καθηγητών, γονιών Αλλαγή νοοτροπίας και συμπεριφοράς

Μέσα επίτευξης των στόχων Ερωτηματολόγιο Βιωματικές συναντήσεις Εικαστικά (έργα, προθήκες) 4. Έκθεση φωτογραφίας 5. Θέατρο 6. Επισκέψεις - Εκδηλώσεις 7. Πανηγύρι

1α. Ερωτηματολόγιο-Αποτελέσματα Δείγμα 100 μαθητών της Β’ τάξης του σχολείου μας υπήρξαν μάρτυρες επιθέσεων (λεκτικών ή σωματικών) μέσα στο σχολείο 83,9% δέχτηκαν υβριστικά, ειρωνικά ή μειωτικά σχόλια από συμμαθητές/τριες 68,8% ενόχλησαν λεκτικά συμμαθητή/τρια 60,4% κατέστρεψαν αντικείμενα σχολικού εξοπλισμού 56,0% δέχτηκαν υβριστικά, ειρωνικά ή μειωτικά σχόλια από καθηγητή/τρια 54,8% δέχτηκαν σωματική επίθεση 33,3%

1β. Ερωτηματολόγιο-Αποτελέσματα Ποιοι λόγοι οδηγούν στη βίαιη συμπεριφορά; το ίδιο το άτομο 24,7% οικογένεια 21,3% πολυπαραγοντικό φαινόμενο 16,9% σχολείο (μεγάλη ηλικία καθηγητών, πίεση, ανία …) 11,2% εφηβεία 10,1% κοινωνία 4,5%

1γ. Ερωτηματολόγιο-αποτελέσματα Πώς πιστεύετε ότι θα αντιμετωπιζόταν καλύτερα το φαινόμενο της βίας; δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί 26,8% με αλλαγές στο σχολείο (λειτουργία, καθηγητές, σύμβουλοι) 19,5% με τη βοήθεια ειδικού 13,4% με ιδιαίτερη προσοχή στις οικογενειακές σχέσεις 11,0% με ευθύνη του ίδιου του ατόμου με αυστηρότερες ποινές 9,8%

2α. Βιωματικές συναντήσεις Μορφή Κύκλος 13 βιωματικών συναντήσεων Ομάδα 24 μαθητών (θύτες και θύματα στο σχολικό χώρο) Την ομάδα διηύθυνε η υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος με τη βοήθεια εκπαιδευτικού υλικού από το κέντρο πρόληψης «Ελπίδα» Στόχοι να αναζητηθούν: οι μορφές της βίας τα αίτια της βίαιης συμπεριφοράς μέσα από βιώματα και εμπειρίες

2β. Βιωματικές συναντήσεις Αποτελέσματα Γνώση (μορφές βίας), ενημέρωση Έκφραση απωθημένων συναισθημάτων Ανάδειξη διαφωνιών και συγκρούσεων Βαθιά γνωριμία του άγνωστου διπλανού και του εαυτού μας Δημιουργία ουσιαστικών σχέσεων Αλλαγή σκέψης και συμπεριφοράς Μέσα Ζωγραφική, κολάζ, θεατρικό παιχνίδι, παιχνίδι ρόλων, αυτοσχεδιασμοί, χορός, τραγούδι, συζήτηση

2γ. Βιωματικές συναντήσεις Αρνητικά Χρόνος περιορισμένος λόγω των υποχρεώσεων του λυκείου Μεγάλος αριθμός συμμετεχόντων Δυσκολία έκφρασης συναισθημάτων από εφήβους και αποδοχής της αντίθετης άποψης Προτάσεις-Καλές πρακτικές Να αλλάξει η φιλοσοφία του σχολείου Να υπάρχουν ψυχολόγοι σε κάθε σχολική μονάδα Να λειτουργεί κύκλος συναντήσεων σε μόνιμη βάση Να οργανώνονται κοινές δραστηριότητες μαθητών καθηγητών

3. Εικαστικά Προετοιμασία – κίνητρο – ερέθισμα Προβολή εικόνων διαφόρων μορφών βίας (συναισθηματικής, σωματικής, λεκτικής κ.ά.) Σχολιασμός – προβληματισμός Δημιουργία ζωγραφικού έργου Κατάλογος έργων

Κατάλογος έργων Το δάκρυ Ειρήνη – Βία: κόσμοι παράλληλοι Βία στο σπίτι (Σεμερτζίδου Μαρία-Ισιδώρα, Τσινίδου Κορίνα, Γιάγκος Χρήστος) Ειρήνη – Βία: κόσμοι παράλληλοι (Παπαθανασίου Βασίλης) Βία στο σπίτι (Μαραντίδου Μαρία) Μίλα, μη φοβάσαι (Μαραντίδου Μαρία) Ειρήνη (Κων/νίδου Κων/ντίνα, Λιόλιου Ελένη, Λιόλιου Μαρία) Περιστέρι ειρήνης (Τσιλιγγούδη Ουρανία, Ψωμά Ευαγγελία-Μαρία) Χέρια που προστατεύουν (Νίνου Σοφία, Μόγια Μαρία) Βία χωρίς σύνορα (Σεμερτζίδου Μαρία-Ισιδώρα, Τσινίδου Κορίνα, Γιάγκος Χρήστος) Γυναίκες χωρίς φωνή (Μαραντίδου Μαρία, Λιούρα Ιωάννα) Λεκτική βία (Παπαντωνίου Άγγελος) Η Υδρόγειος της βίας ( Νεστορή Αναστασία, Παπαδόπουλος Γιάννης-Ρένος) Εξοικείωση με τη βία (Φλώρος Θεοφάνης) Εκφοβισμός στο σχολείο (Κων/νίδου Κων/ντίνα, Λιόλιου Ελένη, Λιόλιου Μαρία)

4. Έκθεση Φωτογραφίας Πραγματοποιήθηκε έκθεση φωτογραφίας με τίτλο: Φωτογραφίζουμε το βίαιο πρόσωπο της πόλης αναδεικνύουμε το ελπιδοφόρο.

5. Θέατρο Γράφτηκαν και δραματοποιήθη-καν από τους μαθητές σχετικά με τη βία: διάλογοι μονόλογοι

6α. Εκπαιδευτική εκδρομή στην Ξάνθη 26-27 Φεβρουαρίου 2010 6α. Εκπαιδευτική εκδρομή στην Ξάνθη 26-27 Φεβρουαρίου 2010 Επίσκεψη και παρουσίαση του προγράμματός μας στο 1ο ΓΕΛ Ξάνθης (όπου φοιτούν αρκετοί μουσουλμάνοι μαθητές) Στόχοι: δημιουργία φιλικών σχέσεων με τους μαθητές του 1ου ΓΕΛ Ξάνθης μέσα από την κοινή εκπαιδευτική εμπειρία ενός προγράμματος επίτευξη συνοχής ανάμεσα στους μαθητές των υποομάδων του προγράμματος συμμετοχή σε παράλληλες δραστηριότητες με επισκέψεις: - στον υδροβιότοπο στη λίμνη Βιστωνίδα - στην πόλη της Ξάνθης και το Λαογραφικό της Μουσείο - στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων

6β.Εκπαιδευτική εκδρομή στην Καστοριά Η επίσκεψη στην Καστοριά έγινε με στόχο να φωτογραφίσουμε το βίαιο αλλά και το ελπιδοφόρο πρόσωπο της πόλης.

6γ1. Επίσκεψη του Συνηγόρου του παιδιού στο σχολείο μας 6γ1. Επίσκεψη του Συνηγόρου του παιδιού στο σχολείο μας

6γ2. Συμμετοχή στον ανοιχτό διάλογο «Καλές πρακτικές κατά της βίας» που οργανώθηκε από το Συνήγορο του παιδιού Παρουσίαση – ενημέρωση Συζήτηση σε ομάδες Εξαγωγή συμπερασμάτων – καλές πρακτικές κατά της ενδοσχολικής βίας Κατάρτιση καταλόγου προτάσεων προς το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

6δ. Ενημέρωση από ψυχολόγο («Χαμόγελο του Παιδιού») Προβολή οπτικοακουστικού υλικού σχετικών με τις : δράσεις του συλλόγου μέριμνα για κακοποιημένα παιδιά αναζήτηση εξαφανισμένων παιδιών συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη παιδιών, γονιών δημιουργική απασχόληση παιδιών σε παιδοογκολογικά τμήματα νοσοκομείων προληπτική ιατρική σπίτια φιλοξενίας διαδικασία πρόσβασης στο σύλλογο-καταγγελίες-τρόπος αντιμετώπισης των προβλημάτων έσοδα του συλλόγου: χορηγίες και προσφορές (δεν υπάρχει κρατική επιχορήγηση) εθελοντισμός προϋποθέσεις τομείς γραφείου, εκδηλώσεις, ομάδα σπιτιού, δημιουργική απασχόληση, αποθήκη ερωτήσεις - συζήτηση

6ε. ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΚΛΙΜΑΚΙΟΥ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΜΝΗΣΤΙΑΣ. Ενημέρωση: για την δράση της διεθνούς αμνηστίας. για τον εθελοντισμό. για την σημασία της υπογραφής.

‘Η αξία μιας υπογραφής’ Κάντε κλικ εδώ για να δείτε το σχετικό βίντεο της διεθνούς αμνηστίας

6ζ.Επίσκεψη παιδιών του σχολείου μας στο ειδικό σχολείο Θερμής Όπου εκεί τα παιδία του σχολείο μας είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν με τα παιδία του ειδικού σχολείου και να αναπτύξουν φιλικές σχέσεις .Επίσης τα παιδία χωρίσθηκαν σε ομάδες 4 ατόμων και παρακολούθησαν τα μαθήματα τα οποία διδάσκονται στο ειδικό σχολείο.

7. Το πανηγύρι Συνολική παρουσίαση του προγράμματος Συναυλία Γιορτή για τη χαρά της ζωής Συνολική παρουσίαση του προγράμματος Συναυλία θεατρικά δρώμενα