1 Το σχολείο του ΚΟΣΜΟΥ... Είμαστε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ αλλά ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΜΑΖΙ!!! ΤΣΙΛΛΕΡ & ΡΩΣ 1, ΤΗΛ: 210-2114078, Δημιουργοί:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΩΝ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΕ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Advertisements

ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΝΟΥΚΛΕΪΚΩΝ ΟΞΕΩΝ (DNA ΚΑΙ RNA) AΠΟ ΦΥΤΙΚΑ ΚΥΤΤΑΡΑ
γάλα κεφίρ (3/3) Χημική ανάλυση του γάλακτος κεφίρ
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μιας αντίδρασης
Απομόνωση νουκλεïκών οξέων από τα φυτικά κύτταρα
ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΤΥΠΩΝ ΣΤΕΡΕΑΣ ΒΙΟΜΑΖΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΚΤΙΡΙΩΝ
ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΑ Πολυχρόνης Καραγκιοζίδης Χημικός Mcs – Σχολικός Σύμβουλος .
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ.
2.3 Περιεκτικότητα διαλύματος – Εκφράσεις περιεκτικότητας
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
CEO & CSR Money Conference 2012 Πέμπτη, 25 Σεπτεμβρίου 2012 Ρ. Σουλάκη Δντρια ΕΚΕ Ομίλου.
Σαπούνι συνταγές Μπούρα Αγνή Μουτζούρη Μαρία Πετριτζικλή Ταξία
Ανακύκλωση χαρτιού.
Τμήμα Τηλεπληροφορικής και Διοίκησης
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη. 1 ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ε. Φανουράκη 2 Ανίχνευση λιπών, πρωτεϊνών και αμύλου.
ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
ΒΙΟΝΤΙΖΕΛ 2ης Γενιάς: «Το τηγανόλαδο που έγινε χρυσάφι»
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
ΒΙΟΝΤΙΖΕΛ 2ης Γενιάς: «Το τηγανόλαδο που έγινε χρυσάφι»
ΒΙΟΝΤΙΖΕΛ 2ης Γενιάς: «Το τηγανόλαδο που έγινε χρυσάφι»
Η Λαδο-οικογένεια Το σχολείο του ΚΟΣΜΟΥ... Είμαστε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ αλλά ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΜΑΖΙ!!! ΤΣΙΛΛΕΡ & ΡΩΣ 1, ΤΗΛ: ,
ΘΕΡΜΟΧΗΜΕΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ. Click board to change its colour.
1 Το σχολείο του ΚΟΣΜΟΥ... Είμαστε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ αλλά ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΜΑΖΙ!!! ΤΣΙΛΛΕΡ & ΡΩΣ 1, ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ: ,
ΒΙΟΝΤΙΖΕΛ 2ης Γενιάς: «Το τηγανόλαδο που έγινε χρυσάφι»
4ο ΕΠΑΛ Αθηνών «Το σχολείο του Κόσμου»
Οι Φυσικές Επιστήμες εμπνέουν τα σχολεία και αλλάζουν το μακροπεριβάλλον: Βιοντίζελ 2 ης γενιάς στο 4 ο ΕΠΑ.Λ. Αθήνας Πάσχου Κωνσταντίνα, Φυσικός, Εκπαιδευτικός.
ΒΙΟΝΤΙΖΕΛ 2ης Γενιάς: «Το τηγανόλαδο που έγινε χρυσάφι»
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΛΕΘΕΡΜΑΝΣΗ
Ε Κ Φ Ε Σ Ε Ρ Ρ Ω Ν ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Β΄ Γυμνασίου
Αλλάζοντας τη θέση χημικής ισορροπίας σε διαλύματα σόδας και γαλαζόπετρας Νίκη Σπάρταλη, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτου και Ρομπέρτος Αλεξιάδης ΕΚΦΕ Χανίων
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές ΑσκήσειςΧημείας B΄Λυκείου Γενικής Παιδείας Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
Project B’ Τετράμηνο «ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ» Ο σκοπός της ερευνητικής εργασίας είναι να συνδέσει τις.
Λιγότερα σκουπίδια άρα ένα καλύτερο αύριο
ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΣΤΗ ΣΤΑΘΕΡΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ, ΟΞΕΑ, ΒΑΣΕΙΣ, pH. ΟΓΚΟΜΕΤΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΞΙΚΟΥ ΟΞΕΟΣ
Μηχανικός Περιβάλλοντος MSc Υπεύθυνος Ανάπτυξης ZEOLOGIC AE
Περιεκτικότητα %w/w - %w/v - %v/v.
Ο ρΟλοΣ και η συνεισφορΑ των γραφιστΩν προς την αειφορΙα
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ: Δήμος Αναστάσιος Μανωλάς Στυλιανός Υπεύθυνοι καθηγητές: Παππά Λαμπρινή Ζελοβίτης Ιωάννης Τμήμα Ανθοκομίας – Αρχιτεκτονικής Τοπίου.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ.
Συνέπειες των απορριμμάτων για το περιβάλλον.
Δράση: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΤΗΓΑΝΟΚΙΝΗΣΗ
Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT 6) ΥΠΟΘΕΜΑ: Σκουπίδια και παραδοσιακές κοινωνίες (ιστορική.
ΧΗΜΕΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
«Οικολογία και μετακίνηση».. Ομάδα εργασίας μαθητών.
Διάσπαση του αμύλου από το ένζυμο της στοματικής κοιλότητας αμυλάση
ΑΝΑΝΕΩΣIΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ BIODIESEL. Το Biodiesel είναι μια φυσική και ανανεώσιμη, εναλλακτική λύση καυσίμων για μηχανές ντίζελ, που παράγεται από φυτικά.
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
Περιεκτικότητα διαλύματος & εκφράσεις περιεκτικότητας
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Τι είναι ανακύκλωση; Οφέλη Ανακυκλώσιμα προϊόντα
Aπομόνωση DNA από φυτικά κύτταρα Επιμέλεια: Καπασά Μαρία Βιολόγος, MSc, PhD.
ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Υπεύθυνος: Ι. Θεοχαρόπουλος Ταχύτητα Αντίδρασης - Παράγοντες που την επηρεάζουν Εισηγητής:Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Συνεργάτης.
Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Γενικά – Συμπίεση & Εκτόνωση
Παρασκευή σαπουνιού Μάντζιου Μαρία χημικός. σαπούνια ονομάζονται τα άλατα των ανωτέρων μονοκαρβοξυλικών οξέων (παλμιτικού, στεατικού και ελαϊκού) με νάτριο.
ΧΗΜΕΙΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΕΠΑ.Λ ΜΑΚΡΥΝΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΑΣΠΙΡΙΝΗ.
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ.
Σχέδιο Δράσης για την Κλιματική Αλλαγή
Σκληρότητα νερού Σκληρό νερό ονομάζεται το νερό που περιέχει ποσότητα αλάτων μεγαλύτερη από 0,5 gr/l (500mg/L) Το σκληρό νερό δεν είναι πόσιμο, εμποδίζει.
Ανακύκλωση χρησιμοποιημένων μαγειρικών ελαίων για βιώσιμη παραγωγή βιοντίζελ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Το σχολείο του ΚΟΣΜΟΥ... Είμαστε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ αλλά ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΜΑΖΙ!!! ΤΣΙΛΛΕΡ & ΡΩΣ 1, ΤΗΛ: , Δημιουργοί: Κωνσταντίνα Πάσχου & Περιβαλλοντική Ομάδα «B2G». Συμμετέχει: Πρίντεζης Ιωάννης Γραφικά: Στέφανος Μπουρμπούλης, Αντρέι Γκαβρίλοβιτσι & & Πάσχου Κωνσταντίνα Με την υποστήριξη του Angelopoulos Fellowship Clinton Global Initiative University ΒΙΟΝΤΙΖΕΛ 2 ης Γενιάς: «Το τηγανόλαδο που έγινε χρυσάφι»

Όραμά μας το Αειφόρο Σχολείο: ένα ΣΧΟΛΕΙΟ που ΜΑΘΑΙΝΕΙ διαρκώς από το Κοινωνικό, Πολιτισμικό, Φυσικό, Τεχνολογικό και Οικονομικό περιβάλλον. Με τη Νέα Γνώση του, παράγει ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΞΙΑ για τα μέλη του και για κάθε διάσταση του περιβάλλοντός του. ΤΣΙΛΛΕΡ & ΡΩΣ 1, ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ: , epal-athin.att.sch.gr «Βραβείο Αειφόρου Σχολείου Στη 2η θέση από την 4η θέση

Σήμερα θα μοιραστούμε μαζί σας μία από τις πολλές προσπάθειές μας για τη δημιουργία του Αειφόρου Σχολείου: «Το τηγανόλαδο που έγινε χρυσάφι: Biodiesel 2 nd Generation» Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες

Παρελθούσες Ανθρώπινες Αξίες & Συμπεριφορές μέσω των Φυσικών Επιστημών οδήγησαν στο ΠΑΡΟΝ… Νέες Ανθρώπινες Αξίες & Συμπεριφορές μέσω των Φυσικών Επιστημών θα οδηγήσουν στο ΜΕΛΛΟΝ…

Η ιδέα του βιοντίζελ Η ιδέα της χρήσης καυσίμων ντίζελ παραγόμενων από φυτικά έλαια χρονολογείται από το Καινοτομία αποτελεί η υλοποίηση της ιδέας σε μια εποχή που την έχει ανάγκη…

Χρήσεις του Βιοντίζελ 2 ης Γενιάς Το παραγόμενο βιοντίζελ χρησιμοποιείται μόνο του ή μαζί με το πετρέλαιο: 1) απευθείας στον καυστήρα του καλοριφέρ & 2) σε οχήματα με κινητήρα Diesel.

Φυσικές Επιστήμες Τεχνολογικό Περιβάλλον Φυσικό Περιβάλλον Κοινωνικοπολιτισμικό Περιβάλλον Δημοσιονομικό & Οικονομικό Περιβάλλον Πολιτικονομικό Περιβάλλον Κεντρική Ιδέα-Πηγή: Θανόπουλος, Γιάννης, Ν, 2013, «Διεθνής Επιχείρηση: Περιβάλλον, Δομή και Προκλήσεις», σελ. 76. Οι Φυσικές Επιστήμες μέσα από τα σχολεία αλλάζουν το μακροπεριβάλλον: «B2G: Το τηγανόλαδο που έγινε χρυσάφι»

B2G & Φυσικό περιβάλλον 1.Εξοικονόμηση φυσικών πόρων (παραγωγή βιοκαυσίμων από υγρά απορρίμματα). 2.Βελτίωση του φυσικού περιβάλλοντος (ατμόσφαιρα, βιοποικιλότητα και υδροφόρος ορίζοντας: αρκεί η απόληψη 1L τηγανέλαιου για να μολύνει L νερού, δηλαδή την ποσότητα νερού που χρησιμοποιεί ο μέσος άνθρωπος σε 14 χρόνια! Συμβατικό DieselBiodiesel CO-48% Άκαυστοι C x H y -67% Σωματίδια-47% SO x -100% Τοξικά Αέρια-75% NO x +10%

B2G & Αστικό Περιβάλλον Βελτίωση λειτουργίας αποχετευτικού δικτύου και μονάδων επεξεργασίας λυμάτων, μείωση δυσοσμίας, αποφυγή πλημμυρών από φραγμένες αποχετεύσεις και ατυχημάτων από απόληψη ελαίων σε δρόμους & πεζοδρόμια κ.ά.

1.Ενίσχυση της νεανικής επιχειρηματικότητας και απασχολησιμότητας (employability) προσφέροντας επαγγελματική προοπτική στους μαθητές/τριες. 2.Ευαισθητοποίηση του κοινωνικού συνόλου σε θέματα αξιοποίησης αποβλήτων (αλλαγή κουλτούρας). 3.Ενεργοποίηση του εθελοντισμού σε δράσεις κοινού οφέλους. 4.Προστασία της υγείας. 5.Συνεισφορά στη θέρμανση σχολείων και κοινωφελών ιδρυμάτων. B2G & Κοινωνικοπολιτισμικό Περιβάλλον

B2G & Δημοσιονομικό Περιβάλλον 1. Εξισορρόπηση του ενεργειακού και εμπορικού ισοζυγίου της χώρας αφού μειώνεται η ποσότητα των εισαγόμενων ορυκτών καυσίμων και λιπαντικών. 2. Μείωση της πιθανότητας υποβολής κυρώσεων από την Ε.Ε. για μη συμμόρφωση στο ελάχιστο ποσοστό χρήσης βιοκαυσίμων στη χώρα μας.

B2G & Οικονομικό Περιβάλλον 1.Σε συνδυασμό με μια μελλοντική μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για βιοκαύσιμα, εφόσον αυτός μετακυλιόταν στον τελικό καταναλωτή, θα αύξανε τη ζήτηση και άρα τα έσοδα των εταιρειών βιοκαυσίμων και τα φορολογικά έσοδα. 2.Ενίσχυση της βιωσιμότητας επιχειρήσεων του κλάδου βιοκαυσίμων (σε περίπτωση διακοπής των επιδοτήσεων για τηγανέλαια) και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. 3.Δημιουργία πρώτων υλών στη βιομηχανία φαρμάκων, απορρυπαντικών κ.λπ. από τα υποπροϊόντα της χημικής διεργασίας (γλυκερίνη).

B2G & Εγχώριο Πολιτικονομικό Περιβάλλον Οι παραπάνω θετικές επιπτώσεις θα μπορούσαν να επηρεάσουν το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, π.χ. να οδηγήσουν σε επανεξέταση σχετικών νομικών αγκυλώσεων ή παραλείψεων και να ευνοήσουν την εναρμόνιση του εγχώριου πολιτικονομικού περιβάλλοντος με τις «κοινωνικές επιταγές» και το νομοθετικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Κόστος παρασκευής B2G: Κόστος πρώτων υλών και λειτουργικό κόστος για παραγωγή 1L βιοντίζελ: 0,42 €/L Μέση Τιμή Diesel θέρμανσης 2014: 1,29 €/L Ενδεικτική τιμή πώλησης B2G: Αν το παραγόμενο βιοντίζελ χρησιμοποιηθεί σε σχολικές μονάδες αντί του συμβατικού πετρελαίου εξοικονομούνται πόροι που δυνητικά διατίθενται στην αγορά πάγιου εξοπλισμού και αναλωσίμων. Δηλαδή ενισχύονται άλλοι επιχειρηματικοί κλάδοι

Συλλέγετε το τηγανόλαδο σε κάθε είδους δοχεία για ανακύκλωση (πλαστικά, γυάλινα, μεταλλικά…) Επομένως: και το φέρνετε στο 4 ο ΕΠΑ.Λ. Αθήνας ή το παραλαμβάνουμε από το σχολείο σας …

… για να το μετατρέψουμε σε Βιοντίζελ και Γλυκερίνη!

ΧΗΜΕΙΑ: Αντίδραση Μετεστεροποίησης Τριγλυκερίδια + Μεθανόλη  Γλυκερίνη + Μεθυλεστέρες Παρουσία καταλύτη ΝaOH ή ΚΟΗ αλκοόλ η γλυκερίνη Οι χημικές αντιδράσεις σε comic :

The Transesterification

Τα Μέσα Προστασίας!

Τι σημαίνει το αποτέλεσμα της τιτλοδότησης Κάθε 1 mL stock διαλύματος (δηλαδή 1g NaOH σε 1L νερό ) που χρησιμοποίησα αντιστοιχεί σε 1 ΕΠΙΠΛΕΟΝ g/L NaOH (καταλύτης) που θα πρέπει να προσθέσω στα 5g/L (τιμή βάσης για τυπικά έλαια) κατά την παραγωγή του βιοντίζελ για να εξουδετερώσω τα ελεύθερα λιπαρά οξέα (FFA ή Free Fatty Acids) του τηγανόλαδου.

Αποτέλεσμα Τιτλοδότησης και καταλληλότητα τηγανόλαδου για Βιοντίζελ 2G Εάν από την τιτλοδότηση προκύψουν: 1) μέχρι 3mL stock διάλυμα, το τηγανόλαδο είναι κατάλληλο για παραγωγή βιοντίζελ. 2) 3 - 6mL stock διάλυμα, το τηγανόλαδο είναι σχετικά κατάλληλο για παραγωγή βιοντίζελ. 3) πάνω από 6mL stock διάλυμα, το τηγανόλαδο είναι οριακά κατάλληλο έως ακατάλληλο για παραγωγή βιοντίζελ. Αυτό σημαίνει ότι το τηγανόλαδο έχει πυρολυθεί από υπερβολικό τηγάνισμα και ίσως η ποιότητα του βιοντίζελ να μην είναι τόσο καλή. 4) πάνω από 10mL stock διάλυμα το τηγανόλαδο είναι εντελώς ακατάλληλο για παρασκευή βιοντίζελ με καταλύτη NaOH.

ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ 1 βαθμονομημένο ογκομετρικό (πλαστικό) σκεύος 1L 1L αποσταγμένο νερό Ένα ζυγό ακριβείας gr (έως 200g min) 1g NaOH 1 γυάλινο χωνί 1 γυάλινο μπουκάλι με βιδωτό πώμα 1,5L 1 ποτήρι ζέσεως 20-50mL 1 λύχνο Bunsen με τρίποδα και πλέγμα θέρμανσης 1 αναπτήρα 1mL τηγανέλαιο 1 βαθμονομημένη σύριγγα 3-5mL 1 βαθμονομημένο ογκομετρικό κύλινδρο των 20 ή 50 mL 10mL Ισοπροπυλική αλκοόλη 1 ποτήρι ζέσεως 100mL Διάλυμα φαινολoφθαλεΐνης

Διαδικασία τιτλοδότησης (1/3) Δημιουργία Stock Διαλύματος NaOH 1) Διαλύουμε 1g NaOH σε 1L απεσταγμένο νερό. Επειδή το στερεό ΝaOΗ διαλύεται δύσκολα στο νερό, βάζουμε mL νερό σε ένα γυάλινο μπουκάλι, προσθέτουμε το 1g NaOH και το ανακατεύουμε καλά μέχρι να διαλυθούν οι κόκκοι. Μετά μεταφέρουμε αυτό το διάλυμα στο υπόλοιπο αποσταγμένο νερό και το κουνάμε για λίγο ώστε το διάλυμα να γίνει ομογενές. Αυτό είναι το stock διάλυμα.

Διαδικασία τιτλοδότησης (2/3) 2) Μετράμε 10 mL Ισοπροπυλικής αλκοόλης με τον ογκομετρικό κύλινδρο και τη ρίχνουμε σε ένα ποτήρι ζέσεως. 3) Ζεσταίνουμε περίπου 10 mL τηγανόλαδου στους 55°C. 4) Παίρνουμε ακριβώς 1mL τηγανόλαδου με τη σύριγγα και το ρίχνουμε στο ποτήρι ζέσεως που περιέχει την ισοπροπυλική αλκοόλη. Αναδεύουμε το μίγμα μέχρι να πάρει ένα κιτρινωπό χρώμα. 5) Προσθέτουμε 3-4 σταγόνες φαινολοφθαλεΐνης στο προηγούμενο μίγμα.

Διαδικασία τιτλοδότησης (3/3) 6) Προσθέτουμε με τη σύριγγα stock διάλυμα σιγά-σιγά, ενώ ανακινούμε κυκλικά το γυάλινο δοχείο. Το υγρό θα γίνει ανοιχτό φούξια και όσο το ανακινούμε θα ξαναγίνει κίτρινο. Ξαναπροσθέτουμε σιγά-σιγά stock διάλυμα και σταματάμε όταν το χρώμα παραμένει φούξια για 30s. Σημειώνουμε πόσα mL του stock διαλύματος χρησιμοποιήσαμε. Επαναλαμβάνουμε όλη την παραπάνω διαδικασία τουλάχιστον 3 φορές και υπολογίζουμε το Μέσο Όρο των μετρήσεων για να μειώσουμε το σφάλμα μέτρησης.

Διαδικασία Παρασκευής Βιοντίζελ 2G (1/3) Παρασκευή μεθοξειδίου του νατρίου Λάβετε όλα τα μέτρα προστασίας. Μετρήστε τη μεθανόλη (20% του όγκου του τηγανέλαιου) με τον ογκομετρικό κύλινδρο & ρίξτε τη στο γυάλινο δοχείο. Μετρήστε το NaOH: 5g/L + το αποτέλεσμα της τιτλοδότησης σε g/L Χρησιμοποιήστε μια ύαλο ωρολογίου ή γυάλινο σκεύος πάνω στη ζυγαριά για να το ζυγίσετε. Προσοχή: Το NaΟH έχει την τάση να προσκολλάται σε οτιδήποτε!!!

Διαδικασία Παρασκευής Βιοντίζελ 2G (2/3) Παρασκευή μεθοξειδίου του νατρίου Ρίξτε προσεκτικά το NaOH μέσα στο δοχείο με τη μεθανόλη και ξανακλείστε καλά το δοχείο. Ανακινήστε απαλά το δοχείο ώστε να διαλυθεί το NaOH στη μεθανόλη. Το δοχείο θα θερμανθεί ελαφρά και θα δημιουργηθεί μικρή πίεση μέσα στο δοχείο. Ανοίξτε προσεκτικά το πώμα του δοχείου χωρίς να αναπνεύσετε τους ατμούς.

Διαδικασία Παρασκευής Βιοντίζελ 2G (3/3) Θερμάνετε 1 L τηγανελαίου στους 55 o C. Ρίξτε το θερμό λάδι στο μεγάλο γυάλινο δοχείο με το βιδωτό πώμα. Ρίξτε προσεκτικά το μεθοξείδιο του νατρίου στο τηγανέλαιο και ξανακλείστε καλά το δοχείο. Ανακινήστε το μείγμα δυνατά για 10 λεπτά περίπου. Τοποθετήστε το δοχείο σε μια καλά φωτισμένη περιοχή και παρακολουθήστε τη μαγεία της μετεστεροποίησης!!!

Από τη γλυκερίνη στο σαπούνι Για κάθε 1L γλυκερίνης που θα προκύψουν σαν υποπροϊόν από την παρασκευή του βιοντίζελ απαιτούνται 40g καυστικής σόδας (ΝΑΟΗ) για τη μετατροπή της γλυκερίνης σε σαπούνι. Γραφικά: από το μαθητή μας Παππά Παναγιώτη Γ’ ΕΠΑ.Λ. Ειδικότητα Γραφιστικής

Όλοι μαζί μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο… Toti impreuna putem sa schimbam lumea... Wsztscy razem mozemy zmienic swiat… Το 4 ο ΕΠΑ.Λ. Αθηνών ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ ΟΛΟΨΥΧΑ για το τηγανόλαδο που ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΕΤΕ… Γιατί ΜΠΟΡΟΥΜΕ από τα φαινομενικά άχρηστα πράγματα, να παράγουμε Αξία για τους Ανθρώπους και να Μειώσουμε το Ανθρώπινο Αποτύπωμά μας στον πλανήτη ΓΗ

31 Το σχολείο του ΚΟΣΜΟΥ... Είμαστε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ αλλά ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΜΑΖΙ!!! ΤΣΙΛΛΕΡ & ΡΩΣ 1, ΤΗΛ: , Δημιουργοί: Κωνσταντίνα Πάσχου & Περιβαλλοντική Ομάδα «B2G». Συμμετέχει: Πρίντεζης Ιωάννης. Γραφικά: Στέφανος Μπουρμπούλης, Αντρέι Γκαβρίλοβιτσι & Πάσχου Κωνσταντίνα. Με την υποστήριξη του Angelopoulos Fellowship Clinton Global Initiative University