Η ομάδα του Πολιτιστικού Προγράμματος Θρησκευτικού Περιεχομένου του 4ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας παρουσιάζει…
Οι Τρεις Ιεράρχες
ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΥΣΟΤΟΜΟΣ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Γεννήθηκε στην Αντιόχεια το 344 ή 354 Σπούδασε ιατρική, φιλοσοφία, θεολογία Μεγαλειώδες συγγραφικό έργο Τεράστιο φιλανθρωπικό και κοινωνικό έργο Ιδρύει νοσοκομεία,πτωχοκομεία στην Κων/πολη Στηλιτεύει την ανηθικότητα του κλήρου και της πολιτικής εξουσίας Πέθανε εξόριστος στα Κόμανα του Πόντου
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΝΑΖΙΑΝΖΗΝΟΣ Γεννήθηκε στην Ναζιανζό της Καππαδοκίας το 329 Επίσκοπος Κων/πολεως Σπούδασε φιλοσοφία και θεολογία Φιλόσοφος του ελληνισμού Συνδύασε την ελληνική φιλοσοφία με την χριστιανική θεολογία
ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Γεννήθηκε στα 330 στην Νεοκαισάρεια της Καππαδοκίας Σπούδασε ιατρική, φιλοσοφία , θεολογία, μαθηματικά, αστρονομία Επίσκοπος Νεοκαισάρειας Μεγάλο συγγραφικό έργο Πρωτότυπη ανθρωπιστική δράση-ίδρυση ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΑΣ, μια «πόλη φιλανθρωπίας» Οργάνωσε δίκτυο υπηρεσιών υγείας σε ολόκληρη την Μικρά Ασία Πέθανε το 379 βυθίζοντας σε πένθος όλο το χριστιανικό κόσμο της Ανατολής
Καππαδοκία
Κοινωνικές Ιδέες Μεγάλου Βασιλείου
ΑΓΑΠΗ Μέσα στην κοινωνία και στις σχέσεις που διαμορφώνονται προσκαλείται ο άνθρωπος, ως πρόσωπο, να ζήσει μαζί με τους συνανθρώπους του με γνώμονα την αγάπη που όλα τα μοιράζεται και όλα τα συγχωρεί.
Ό,τι ανήκει σε έναν άνθρωπο ανήκει και στον πλησίον του ΚΟΙΝΟΚΤΗΜΟΣΥΝΗ Ό,τι ανήκει σε έναν άνθρωπο ανήκει και στον πλησίον του
Αυτή η στάση απαιτεί την ελεύθερη συγκατάθεση του ανθρώπου και δε μπορεί να προέρχεται από κανενός είδους καταναγκασμό
Ευθύνη Χριστιανού για: αποκατάσταση κοινωνικής δικαιοσύνης
ευαισθητοποίηση αλλαγή απέναντι + θεσμικών στην κοινωνική δομών αδικία
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΙΔΕΕΣ ΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΝΗΠΙΑΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ: Η ΨΥΧΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΣΩΣΤΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΑΠΟ ΝΩΡΙΣ
ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΜΕΝΟΥ - ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ,ΕΠΕΝΕΡΓΕΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ-ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΦΙΛΟΣΤΟΡΓΟΣ,ΔΙΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ,ΑΠΛΟΣ, ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ, ΑΔΟΛΟΣ,ΑΠΟΝΗΡΕΥΤΟΣ, ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΝΕΥΜΑ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ, ΤΑΠΕΙΝΟΣ, ΔΕΝ ΠΕΡΙΑΥΤΟΛΟΓΕΙ.
Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΕΜΠΝΕΕΙ, ΠΡΟΣΕΛΚΥΕΙ, ΠΕΙΘΕΙ Ο ΚΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΕΜΠΝΕΕΙ, ΠΡΟΣΕΛΚΥΕΙ, ΠΕΙΘΕΙ.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΓΩΙΣΤΗΣ,ΑΛΛΑΖΟΝΑΣ, ΔΕΝ ΕΙΡΩΝΕΥΕΤΑΙ,ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΚΡΙΤΗΣ Ο ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΟΠΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΗΘΙΚΑ ΑΚΕΡΑΙΟΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΠΙΣΤΗ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι μαθητές του 4ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας διαβάζουν αποσπάσματα κειμένων των 3 Ιεραρχών…
ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΙΜΗΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΩΦΕΛΗΘΟΥΜΕ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΑΚΙΝΔΥΝΕΣ ΤΥΠΙΚΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ. ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥΣ,ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΤΟΥΣ,ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ Η ΜΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥΣ
Να ανάψει λευκό, μικρό κερί ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧΗ Μες στη βροχή Προσπαθεί ένα παιδί Να ανάψει λευκό, μικρό κερί
Να φανεί μια φλόγα στο κερί Άνεμος φυσάει Και κανείς δε βοηθάει Να φανεί μια φλόγα στο κερί
Μα κανείς δεν είναι τολμηρός Περνάει ο καιρός Όλοι θέλουν λίγο φως Μα κανείς δεν είναι τολμηρός
Που δε γιατρεύει ο χρόνος Της ψυχής αν δεν ανοίξει ο ουρανός Υπάρχει πόνος Που δε γιατρεύει ο χρόνος Της ψυχής αν δεν ανοίξει ο ουρανός
Όλοι μαζί, μια νέα ελπίδα Όλοι μαζί μια νέα αρχή, μια ηλιαχτίδα Είναι αρκετή μια παλάμη παιδική Να αγγίξεις για να πεις πως είναι όμορφη η ζωή
Ποιος θέλει που ‘χει την καρδιά ψυχρή να ζεσταθεί Το παιδί κρατάει Το κερί και σας ρωτάει Ποιος θέλει που ‘χει την καρδιά ψυχρή να ζεσταθεί
Με μια λάμψη ανάβει το λευκό κερί Μια αστραπή Που τη γέννησε η βροχή Με μια λάμψη ανάβει το λευκό κερί
Απ’ το παιδί για να φωτίσει Τότε όλοι ξεχνάνε Το φόβο και ζητάνε Απ’ το παιδί για να φωτίσει Όλη τη γη…
Όλοι μαζί, μια νέα ελπίδα Όλοι μαζί μια νέα αρχή, μια ηλιαχτίδα Είναι αρκετή μια παλάμη παιδική Να αγγίξεις για να πεις πως είναι όμορφη η ζωή
Τι μικρός είναι ο κόσμος, τι μικρός Είναι εύκολο να γίνει φωτεινός Είναι αρκετή μια παλάμη παιδική Για να ανάψει πια τη φλόγα στο κερί
Όλοι μαζί, μια νέα ελπίδα Όλοι μαζί μια νέα αρχή, μια ηλιαχτίδα Είναι αρκετή μια παλάμη παιδική Να αγγίξεις για να πεις πως είναι όμορφη η ζωή
Ευχαριστούμε που μας παρακολουθήσατε! Χρόνια Πολλά και Καλά!