ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
TO ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Advertisements

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Παρουσίαση Περιστατικού
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Μηχανικών Η/Υ Τηλεπικοινωνιών και δικτύων Εργασία για το μάθημα: Διδακτική της πληροφορικής.
Σχεδιασμός α ΕΠΕ μαθητή με δυσλεξία Αλεξανδρούπολη 7 Ιουλίου 2010.
Η φωνολογική επίγνωση.
πώς να βοηθήσω το παιδί μου με τη μελέτη στο σπίτι
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Μετρήσεις στη γλώσσα και ανάλυση του λόγου Γ. Μικρός, Γ. Ταμπουρατζής, Σ. Μαρκαντωνάτου ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ INSTITUTE FOR LANGUAGE & SPEECH.
Αναστασία Γραμμένου, Msc, Υποψήφια Διδάκτωρ του Π.Τ.Δ.Ε. του Δ.Π.Θ.
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού DT Trainer
Η Γραφή.
ΤΙΤΛΟΣ: CAAS (Cognitive-Aptitude-Assessment-Software) ΕΠΙΠΕΔΟ: Παιδιά δημοτικού – γυμνασίου – λυκείου ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Educational Help. Inc ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: CD-ROM.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Η Παρέμβαση του Λογοθεραπευτή σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Συνεργασιακή δράση «Γλώσσα και Μαθηματικά μέσα από τη λογοτεχνία»
Ψ447 ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ. ΠΙΘΑΝΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ.
Η διάγνωση της δυσλεξίας
Δημιουργία Διαφανειών
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
12/ Θ 1 Ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ Δ. Σ. Ν. ΠΕΡΑΜΟΥ Παλάζογλου Μαρία Ντελή Βασιλική Υψηλού Ελισάβετ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ;
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΣΥΝΟΛΑ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Μία διδακτική π ρόταση για το μάθημα : « Αρχές οργάνωσης και διοίκησης των ε π ιχειρήσεων » ΤΣΙΟΥΚΑ ΣΩΤΗΡΙΑ.
Ας ελέγξω το γραπτό μου!.
1Κεφάλαιο 4 Κανόνες Σύνταξης HTML Όλες οι ετικέτες εσωκλείονται μεταξύ των χαρακτήρων “ “. Κάθε τι που βρίσκεται μεταξύ των χαρακτήρων “ ”, αποτελεί σχόλιο.
Μαθητές με Δυσλεξία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Αικ. Μαριδάκη-Κασσωτάκη Καθηγήτρια Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Στρατηγικές Αντιμετώπισης Μαθησιακών Δυσκολιών στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά Μαρία Μαυρίδου Δασκάλα ,ΜΑ Ειδικής Αγωγής ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ;; στοιχείο.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΛΕΤΗΣ
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΙΙ 2η ΕΝΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: ΑΣΗΜΙΝΑ ΡΗΓΑ PHD.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Παιδαγωγικά Ενότητα ΣΤ: Διαχείριση Σχολικής Τάξης Ζαχαρούλα Σμυρναίου
Τι είναι Δυσλεξία; ΓιάννηςΤσούμπανος Ειδικός Εκπαιδευτικός
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ Ανάπτυξη Εφαρμογών για Φορητές Συσκευές
ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Κ. Σαμαρά, Δασκάλα.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Δρ ΜΑΡΙΑ ΔΕΡΕΚΑ Ειδική Παιδαγωγός, DipEd, MEd, PhD

Περιεχόμενα παρουσίασης Ορισμός μαθησιακών δυσκολιών Χαρακτηριστικά δυσλεξίας Αίτια Τρόποι αντιμετώπισης Συμπεράσματα

Στόχοι παρουσίασης Γνώση έννοιας μαθησιακών δυσκολιών Επίλυση προβλημάτων δυσλεξίας Αποδοχή μαθητών με δυσλεξία από το ευρύτερο περιβάλλον

Ορισμός μαθησιακών δυσκολιών Ο όρος «παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες» αναφέρεται στα παιδιά που παρουσιάζουν διαταραχή σε μία ή περισσότερες από τις βασικές ψυχολογικές λειτουργίες, που περικλείονται στην κατανόηση ή χρήση της γλώσσας ομιλούμενης ή γραπτής. Η διαταραχή μπορεί να εκδηλώνεται σε ατελή ικανότητα του παιδιού να μιλάει, να διαβάζει, να γράφει ή να κάνει μαθηματικούς υπολογισμούς. Τέτοιες διαταραχές περικλείουν όρους δυσλεξία, δυσαριθμησία κλπ. Ο περιγραφόμενος όρος δεν περικλείει παιδιά που έχουν μαθησιακά προβλήματα ως αποτέλεσμα οπτικών, ακουστικών ή κινητικών μειονεκτημάτων, πνευματικής καθυστέρησης, συναισθηματικής διαταραχής ή περιβαλλοντικής καθυστέρησης.

Χαρακτηριστικά Δυσλεξίας Στην ανάγνωση, στη γραφή, και στη συμπεριφορά

Στην ανάγνωση Δυσκολία στη διάκριση διαφορετικών λέξεων, οι οποίες περιλαμβάνουν τα ίδια γράμματα (π.χ. νόμος – μόνος) Δυσκολία σε ασυνήθιστες και πολυσύλλαβες λέξεις Καθρεφτική ανάγνωση (π.χ.12 – 21) Δυσκολία στο φωνολογικό επίπεδο της γλώσσας (σύμβολο – άκουσμα, αναγνώριση φθόγγων στη σωστή θέση) Κατανόηση του κειμένου που διαβάζεται στο μαθητή

Στη γραφή Γραφή ακατάστατη, δυσανάγνωστη και ατελώς ευθυγραμμισμένη Δυσορθογραφία (τα λάθη δεν είναι τα ίδια σε επαναλαμβανόμενες λέξεις) Παραλήψεις, επαναλήψεις και αντιμεταθέσεις γραμμάτων στην ίδια λέξη (π.χ. κρεμάστρα – κρεμάρτα) Καθρεφτική γραφή (π.χ. 3 – ε, 2 – δ) Δυσκολία στο γραπτό κείμενο (ελλιπές λεξιλόγιο, συντακτικά λάθη) Πιθανή δυσκολία στα μαθηματικά

Στη συμπεριφορά Δυσκολία σε: α) προσανατολισμό Δυσκολία σε: α) προσανατολισμό β) χρόνο – χώρο (π.χ. μήνες) Δυσκολία στην επανάληψη αριθμών με αντίστροφη σειρά Δυσκολία στην οπτική και ακουστική μνήμη Ενδεχόμενη κινητική αδεξιότητα Χαμηλή αυτοεκτίμηση

Αίτια Κληρονομικότητα (χρωμόσωμα 6 και 15) Νευρολογικές ανωμαλίες

Τρόποι αντιμετώπισης Α) Για διόρθωση γραπτού κειμένου

Γραμματική Έλεγξε ότι έχεις χρησιμοποιήσει ολοκληρωμένες προτάσεις Έλεγξε ότι υπάρχει συνέπεια στη χρήση του χρόνου (μέλλοντας) Έλεγξε ότι υπάρχει συμφωνία μεταξύ υποκειμένου και ρήματος

Στίξη Έλεγξε τα παρακάτω: Κεφαλαία γράμματα Παράγραφοι Τονισμός Τελείες

Ορθογραφία Έχε μία «λίστα» με τις λέξεις που κάνεις συχνότερα λάθος Χρησιμοποίησε τον υπολογιστή για βοήθεια στον εντοπισμό των ορθογραφικών λαθών Μάθε μόνο τους βασικούς ορθογραφικούς κανόνες

Παραλήψεις Διάβασε μεγαλόφωνα όσα έχεις γράψει υπογραμμίζοντας με το δάχτυλο τις λέξεις Διάβασε μεγαλόφωνα το κείμενο χρησιμοποιώντας ένα κασετόφωνο

Τρόποι αντιμετώπισης Β) Για βελτίωση εκμάθησης δευτερευόντων μαθημάτων Υπογράμμισε τις λέξεις «κλειδιά» Βάλε τίτλους σε περιόδους Χρησιμοποίησε χρονικά σχεδιαγράμματα (χρήση ιστορικής γραμμής)

Τρόποι αντιμετώπισης Γ) Για βελτίωση στις γραπτές εξετάσεις Ξαναδιάβασε τις ερωτήσεις και έλεγξε πόσες από αυτές μπορείς να απαντήσεις Σημείωσε αυτές τις ερωτήσεις Υπογράμμισε τις λέξεις – κλειδιά στην ερώτηση: ανάφερε, παρουσίασε, σύγκρινε κλπ

Τρόποι αντιμετώπισης Γ) Για βελτίωση στις γραπτές εξετάσεις Ξεκίνησε με την ευκολότερη ερώτηση ή το πιο αγαπητό θέμα Γράψε καθαρά τον αριθμό της κάθε απάντησης και άφησε μία κενή σειρά ανάμεσα σε κάθε απάντηση Χρησιμοποίησε μικρές προτάσεις και δικά σου λόγια Θυμήσου τις παραγράφους και έλεγξε την ορθογραφία

Δ) Για βελτίωση προβλημάτων στη συμπεριφορά Εκφράστε την εμπιστοσύνη σας προς το μαθητή Δείξτε αγάπη και αποδοχή, επιδοκιμασία και ενθάρρυνση Αποφύγετε τη συχνή παρατήρηση και επίκριση Τονώστε την αυτοεκτίμησή του Δείξτε επιείκια με μέτρο Αποδοκιμάστε την πράξη και όχι το μαθητή Αναθέστε του μη μαθησιακές δραστηριότητες Αποφύγετε την περιθωριοποίηση