Η πιο έξυπνη χελώνα στον κόσμο Είμαι η Logo Η πιο έξυπνη χελώνα στον κόσμο
Φυσικά, δεν γνωρίζω τα πάντα γι αυτό χρειάζομαι τη βοήθειά σας! Γειά σας! Είμαι η Logo και είμαι η πιο έξυπνη χελώνα του κόσμου γιατί μπορώ να ζωγραφίσω! Φυσικά, δεν γνωρίζω τα πάντα γι αυτό χρειάζομαι τη βοήθειά σας! Ας ζωγραφίσουμε μαζί!
Δυστυχώς δεν είμαι αληθινή χελώνα, γι αυτό δε μπορείτε να μου μιλήσετε ή να με αγγίξετε! Μπορείτε όμως να χρησιμοποιήσετε το πληκτρολόγιο και το ποντίκι σας για να μου πείτε τι να κάνω! Παρακάτω θα δείτε πως μπορώ να ζωγραφίσω με απλές εντολές που μου δίνετε! Ας ξεκινήσουμε!
Εντολές Η γλώσσα Logo διαθέτει κάποιες προτάσεις, κείμενα και λέξεις που λέγονται «εντολές». Για παράδειγμα, υπάρχει η εντολή «go» που λέει στη χελώνα να προχωρήσει. Όταν όμως κάποιος σας δίνει την εντολή «go» , δε ξέρετε αν πρέπει να προχωρήσετε 10 μέτρα, 100 μέτρα, ή να πάτε σπίτι! Γι αυτό λέμε στην χελώνα «go 100» , εννοώντας ότι θέλουμε να προχωρήσει 100 βήματα μπροστά.
Εντολές Οτιδήποτε στην πρόταση πέρα από την εντολή ονομάζεται «παράμετρος» Η παράμετρος μπορεί να είναι ένας αριθμός, μία μαθηματική έκφραση, ή μία λέξη. Παράδειγμα go 100+50 go 5*10/2
Διαδικασία Ακόμα υπάρχει κάτι που λέγεται «διαδικασία» ή «πρόγραμμα» και μοιάζει με μία παράγραφο. Μια διαδικασία είναι μία συλλογή από προτάσεις σε συγκεκριμένη σειρά, οι οποίες λένε στην χελώνα τι να κάνει. Για παράδειγμα έχουμε το παρακάτω απλό πρόγραμμα. procedure main go 100 end
Διαδικασία Κάθε διαδικασία δημιουργείται από την εντολή procedure ακολοθούμενη από το όνομά της. Αν δώσουμε στη χελώνα ένα πρόγραμμα, αυτή αρχικά ψάχνει για μία διαδικασία που λέγεται main. Στις παρακάτω οθόνες φαίνεται η εκτέλεση ενός προγράμματος που σχεδιάζει ένα τετράγωνο.
Σχεδιάση ενός τετραγώνου procedure main go 100 right 90 go 100 right 90 go 100 right 90 go 100 right 90 end Τι υποδήλωνει ο αριθμός δίπλα στην εντολή right?
Σχεδίαση ενός τετραγώνου Αυτός ο αριθμός λέει στη χελώνα πόσες μοίρες πρέπει να στρίψει.
Σχεδίαση ενός τετραγώνου 360 μοίρες είναι μια ολόκληρη στροφή , 180 μοίρες είναι μισή στροφή, Και 90 μοίρες είναι το ένα τέταρτο της στροφής right 90 Αυτό λοιπόν το 90 δίπλα στην εντολή right σημαίνει ότι η χελώνα στρίβει 90 μοίρες δεξιά. Αν επαναλάβει αυτή την εντολή 4 φορές και μετά από κάθε επανάληψη προχωράει λίγο μπροστά, σχηματίζει ένα τετράγωνο.
Κάλεσμα διαδικασιών Στην Logo επίσης μπορούμε να κάλεσουμε διαδικασίες μέσα από άλλες διαδικασίες Παράδειγμα procedure main goto house End Η διαδικασία main λέει στο πρόγραμμα να πάει στην διαδικασία house και να εκτελέσει τις εντολές της.