Η Ευρώπη και ο κόσμος τον 19ο αιώνα ( )

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΒΙΕΝΝΗΣ.
Advertisements

8. Οι διάδοχοι του Μέγα Κωνσταντίνου Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε
Οι μεγάλες Δυνάμεις απέναντι στον Ελληνικό Αγώνα - Φιλελληνισμός
2. ΕΘΝΙΚΑ ΚΑΙ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
6.7. Ο Τριακονταετής Πόλεμος ( )
1. ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΒΙΕΝΝΗΣ, ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΒΙΕΝΝΗΣ
Ο Α΄ Παγκόσμιος πόλεμος
Ο Goya, ο Beethoven και ο Ρομαντισμοσ. .
Η ανατολη υπο την οθωμανικη κυριαρχια
Ένταση στα Βαλκάνια..
Μικρασιατική εκστρατεία
Ο πρώτος κυβερνήτης του νεοσύστατου ελληνικού κράτους
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ Βογιατζή Ματθίλδη Μαρίνα. Διπλωματία Είναι: a)ο χειρισμός των διεθνών σχέσεων b)η ιδιαίτερη εκείνη τέχνη που κατέχει και εφαρμόζει.
Η Ευρώπη και ο κόσμος τον 19ο αιώνα ( )
Η κρίση της αυτοκρατορίας των Αψβούργων.
Παρουσίαση Μικροδιδασκαλίας Αντωνακάκης Γεώργιος Ηράκλειο 01/12/2014.
Τάξη Δ’ Ενότητα 4 Στάση Βροχοσταλίδων Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Βιέννη Από την μαθήτρια: Άνναμπελ Ντέι. Γενικά στοιχεία για την πόλη Μέχρι την αρχή του 20 ου αιώνα ήταν η χώρα που μιλούσε τα πιο πολλά γερμανικά στον.
Κεφάλαιο Γ΄ Ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος και οι άμεσες επιπτώσεις του Οι ανταγωνισμοί των Μεγάλων Δυνάμεων ( )
Η ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΚΑΙ Η ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
Οι Θάλασσες της Ευρώπης
ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Η εξέγερση στη Μολδοβλαχία
Ο Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ Η ΡΩΣΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ( )
Η ΦΙΛΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Η Φιλική Εταιρεία ιδρύθηκε επτά χρόνια πριν από την έναρξη της Μεγάλης Επανάστασης του 1821 , με σκοπό να συντονίσει τις προσπάθειες.
Η Γαλλική Επανάσταση σε πίνακα της εποχής (φωτ. από την έκδ. «100+1 χρόνια Ελλάδα»).
Μάθημα 5 Οι Μεγάλες Δυνάμεις στη Μεσόγειο, 17ος - 19ος αι. -Ανάπτυξη εμπορίου στη Μεσόγειο με πρωτεργάτες τη Βρετανία και την Ολλανδία -Ανταγωνισμός Βρετανίας-Γαλλίας.
Αυτόχθονες πληθυσμοί Μενεξιά Στ1..
ΜΑΡΙΑ ΑΛΜΠΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΑΡΓΥΡΟΥ. Το καθεστώς του Νικολάου Β΄ ήταν αυταρχικό και καταπιεστικό με αποτέλεσμα τις εξεγέρσεις των αγροτικών και εργατικών.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α'. Η Ευρώπη και ο κόσμος τον 19ο αιώνα ( )
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
Η κρίση στα Βαλκάνια Ενότ. 4η κεφ. 6 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2013.
ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ ή ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ
Δύο (2) ΣΕΝΑΡΙΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ (Διαφορετικά: Σκοποθεσία – Ηλικιακό επίπεδο – Μαθησιακές ανάγκες) Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου Ιστορία.
ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΙΣΑΒΟΝΑΣ Σημειώσεις βασισμένες στο N. Nugent (2010) The Government and Politics of the European Union, 7 th edition.
Την εποχή που η Ελλάδα ήταν σκλαβωμένη στους Τούρκους, στην Ευρώπη σημειώθηκαν πολύ σημαντικά γεγονότα. Κεφ. 2 Η Ευρώπη στα νεότερα χρόνια (κοσμογονικές.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ
Τα επαναστατικά κινήματα των ετών στην Ευρώπη Δημιουργία παρουσίασης: Βάσω Ραμπαούνη
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΣΧΟΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Συνέντευξη με νήπια.
ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ ( )  α. Πλαίσιο διαμόρφωσης Τι είναι ο διαφωτισμός 
Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός
ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ Εργασία ιστορίας 2ου τετραμήνου
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
«Η χώρα μου η Ευρώπη!!!» (ταξίδι γνωριμίας)
ΑΣΣΥΡΙΟΙ.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Το διεθνές περιβάλλον τις παραμονές του απελευθερωτικού αγώνα
‘’Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΘΗΒΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ’’
Οι Μεγάλες Δυνάμεις και το Ανατολικό ζήτημα
Ανατολικο ζητημα κριμαϊκοσ πολεμοσ
H τελευταία φάση της γαλλικής επανάστασης ( ) και η εποχή του Ναπολέοντα ( ) ΕΝΟΤΗΤΑ 4.
Το συνέδριο της Βιέννης
Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ( 1922 )
ΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΤΩΝ ΑΛΛΗΛΟΣΥΓΚΡΟΥΟΜΕΝΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΕΠΙΔΙΩΞΕΩΝ
Από την 3η Σεπτεμβρίου 1843 έως την έξωση του Όθωνα (1862)
Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ
Η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
ΑΠΟ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843 ΕΩΣ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862)
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ
Ο Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ Η ΡΩΣΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΙΞΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1833) ΕΩΣ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Ευρώπη και ο κόσμος τον 19ο αιώνα (1815-1871) Κεφάλαιο Α΄ Το Συνέδριο Ειρήνης της Βιέννης (1814 - 1815)

Διδακτικός χρόνος: 2 περίοδοι Στόχοι Οι μαθητές: Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τις αποφάσεις του Συνεδρίου της Βιέννης (1815), για τη διαμόρφωση του νέου πολιτικού χάρτη της Ευρώπης μετά την Παλινόρθωση Να εκτιμήσουν τις συνέπειες των αποφάσεων που λήφθηκαν για τους λαούς της Ευρώπης Διδακτικός χρόνος: 2 περίοδοι

Σύνδεση της ενότητας με τα ιστορικά γεγονότα που προηγήθηκαν (Β΄Λυκείου)

Αλλαγές σε κοινωνικές και πολιτικές δομές Αλλαγές στην Ευρώπη Ιδέες της Γαλλικής επανάστασης που επηρέασαν τον τρόπο σκέψης των Ευρωπαίων: κατάργηση μοναρχίας, ισότητα των πολιτών, κατάργηση προνομίων, αυτοδιάθεση λαών Αλλαγές σε κοινωνικές και πολιτικές δομές (επηρεασμός για δημιουργία φιλελεύθερων κινημάτων) Οι Ναπολεόντιοι πολέμοι επιφέρουν αλλαγές στο χάρτη της Ευρώπης:

Ευρώπη - 1812

Ναπολέοντας, από Επαναστάτης ... Αυτοκράτορας

Η αρχή του τέλους του Ναπολέοντα Απόφαση Ναπολέοντα για επίθεση στη Ρωσία (600.000) Ήττα Ναπολέοντα (100.000 άνδρες επιστρέφουν)

Κατάσταση στην Ευρώπη Ευρωπαϊκός συνασπισμός κατά του Ναπολέοντα: 1813: Μάχη των Εθνών (Λειψία) Ναπολέοντας VS συμμαχικό στρατό από Βρετανικά, Πρωσικά, Ρωσικά, Αυστριακά στρατεύματα 1814: Απόφαση αντιπάλων Ναπολέοντα για συνάντηση στη Βιέννη με στόχο «να βάλουν την Ευρώπη σε τάξη», αφού ο Ναπολέων είχε καταλύσει τη δομή της παλαιάς Ευρώπης.

Συνέδριο της Βιέννης (1814 - 1815)

ΠΑΡΑΘΕΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΒΙΕΝΝΗΣ [...]Το Συνέδριο της Βιέννης άρχισε την 1η Οκτωβρίου του 1814 μέσα σε πανηγυρική ατμόσφαιρα. Στρατιωτικές παρελάσεις, συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, δεξιώσεις και χοροί οργανώθηκαν για να διασκεδάσουν οι εστεμμένοι, οι αυλικοί τους και οι διπλωμάτες που κατέκλυσαν την αυστριακή πρωτεύουσα, ευδαίμονες για το γεγονός ότι ο φοβερός και τρομερός Κορσικανός ήταν πλέον εξόριστος. Ολα τα κράτη της Ευρώπης […] είχαν προσκληθεί στο πανηγύρι αλλά οι μυστικές συμφωνίες και οι σημαντικές αποφάσεις του Συνεδρίου αφορούσαν αποκλειστικά τις τέσσερις μεγάλες νικήτριες δυνάμεις (Αγγλία, Αυστρία, Πρωσία και Ρωσία) και την ηττημένη Γαλλία, η οποία απέκτησε ηχηρή φωνή χάρη στους αριστοτεχνικούς χειρισμούς του Ταλλεϋράνδου*.[...] Αυγουστίνος Ζενάκος, Το Συνέδριο της Βιέννης 1814-1815, ένθετο Αρ. 10 «Οι μεγάλες συνθήκες», εφ. Το Βήμα, αρ. φύλλου 13970 *Ταλλεϋράνδος: Πρίγκιπας, Υπουργός Εξωτερικών της Γαλλίας

Αφού μελετήσετε τη σελίδα 10 και 11 του βιβλίου σας, να συμπληρώσετε τον πιο κάτω πίνακα:

Αντιπρόσωποι Μεγάλων Δυνάμεων στο Συνέδριο της Βιέννης (1814) Μεγάλες Δυνάμεις Αντιπρόσωπος Τίτλος Αντιπροσ.

Αντιπρόσωποι Μεγάλων Δυνάμεων Μεγ. Δυνάμεις Αντιπρόσωπος Τίτλος Αυστριακή Αυτοκρατορία καγκελάριος, Μέτερνιχ πρίγκιπας Γαλλία υπουργός εξωτ. Ταλεϋράνδος Μεγάλη Βρετανία υπουργός εξωτ. Κάσλρι υποκόμης Ρωσική Αυτοκρατορία Αλέξανδρος Γ΄ Τσάρος Πρωσία Γουλιέλμος Γ΄ βασιλιάς

Λαμβάνοντας υπόψη τις συγκεκριμένες Μεγάλες Δυνάμεις της Εποχής και τους τίτλους των εκπροσώπων τους, ποιες ιδέες, κατά την άποψή σας, πιστεύετε ότι θα υπερασπίζονταν στο Συνέδριο της Βιέννης;

Να παρατηρήσετε προσεκτικά την πιο κάτω γελοιογραφία, να την περιγράψετε και να εξηγήσετε ποιο μήνυμα ήθελε να μεταδώσει ο εμπνευστής της.

η οποία απεικονίζει τους ευρωπαίους ηγεμόνες στο Συνέδριο της Βιέννης Γελοιογραφία εποχής, η οποία απεικονίζει τους ευρωπαίους ηγεμόνες στο Συνέδριο της Βιέννης πάνω από έναν χάρτη της Ευρώπης.

Να μελετήσετε προσεκτικά τον πιο κάτω Χάρτη και να τον σχολιάσετε. Να τον συγκρίνετε με το Χάρτη που προηγήθηκε (Ναπολεόντειας Γαλλίας) και να αναφέρετε τις παρατηρήσεις σας.

Η Ευρώπη του 1812

Πολυεθνικές Αυτοκρατορίες Αψβούργοι (Γερμανοί, Πολωνοί, Μαγυάροι, Νοτιοσλάβοι, Σλοβένοι, Τσέχοι κ.ά.) Ρομανόφ (Η τελευταία δυναστεία των Τσάρων της Ρωσίας) Οθωμανοί

Συνέδριο της Βιέννης (Κατατοπιστικό σημείωμα) Συγκλήθηκε στη Βιέννη (1814-1815), υπό την προεδρία του καγκελάριου της Αυστρίας Μέτερνιχ, μετά τη συντριβή του Ναπολέοντα και σε αυτό έλαβαν μέρος οι νικήτριες χώρες, οι τέσσερις Μεγάλες Δυνάμεις της Ευρώπης, η Αυστρία, η Ρωσία, η Πρωσία και η Βρετανία δημιουργώντας ένα μεταναπολεόντειο Status Quo. Παρά τα αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα, σκοπός των δυνάμεων αυτών ήταν να τερματίσουν και επίσημα τον πόλεμο, να λύσουν τα προβλήματα που αυτός δημιούργησε και να περιορίσουν τη Γαλλία στα προπολεμικά της σύνορα. Οι ηγεμόνες της Ευρώπης σκόπευαν ουσιαστικά στην παλινόρθωση του παλαιού καθεστώτος, των αριστοκρατικών φεουδαλικών προνομίων. Το συνέδριο κατέληξε στην ομώνυμη Συνθήκη Ειρήνης (1815).

Αφού μελετήσετε προσεκτικά το πιο κάτω παράθεμα, να συγκεντρώσετε τις πληροφορίες εκείνες που αναφέρονται στην Ιερή Συμμαχία

Παράθεμα προς επεξεργασία για την Ιερή Συμμαχία Σήμερα όμως με τον όρο αυτό προσδιορίζεται ιδιαίτερα η μυστική συνθήκη που συνάφθηκε μεταξύ των Αυτοκρατό-ρων της Ρωσίας, της Αυστρίας και του Βασιλέα της Πρω-σίας την οποία και υπέγραψαν αυτοπροσώπως στις 26 Σεπτεμβρίου 1815. Κύριος στόχος - σκοπός της συνθήκης αυτής ήταν η αντίδραση των Αυτοκρατόρων κατά των φι-λελεύθερων τάσεων που είχαν ήδη αρχίσει να εκδηλώ-νονται στην Ευρώπη μετά τη Γαλλική Επανάσταση το 1789. Την πρωτοβουλία της σύναψης αυτής της συνθήκης είχε ο Τσάρος Αλέξανδρος […], η δε ονομασία «ιερά» οφείλεται στην αρχική πρόθεσή του όπως επιτύχει την εν «χριστιανική αλληλεγγύη» συνένωση των ευρωπαϊκών Χωρών. Βέβαια από την άποψη αυτή ίσως η συνθήκη αυτή να αποτελεί και τον προάγγελο της σημερινής Ευρωπαϊκής Ένωσης. http://el.wikipedia.org

Να εντοπίσετε τις ηθικές αρχές που επικαλούνται τα συμβαλλόμενα μέρη. Αφού μελετήσετε προσεκτικά το παράθεμα «1ο άρθρο της Συνθήκης της Ιερής Συμμαχίας» (Βιβλίο Μαθητή) που ακολουθεί: Να εντοπίσετε τις ηθικές αρχές που επικαλούνται τα συμβαλλόμενα μέρη. Να αναζητήσετε τις αμοιβαίες υποχρεώσεις που ανελάμβαναν τα συμβαλλόμενα μέρη. Να εξηγήσετε, τεκμηριωμένα, γιατί οι Μεγάλες Δυνάμεις αισθάνονταν έντονα την ανάγκη αλληλοϋποστήριξης.

«Στο όνομα της Αγίας και Αδιαιρέτου Τριάδος […] Παράθεμα προς επεξεργασία «1ο άρθρο της Συνθήκης της Ιερής Συμμαχίας» (ΒΜ) «Στο όνομα της Αγίας και Αδιαιρέτου Τριάδος […] Άρθρο 1ο Σύμφωνα με τις επιταγές της Αγίας Γραφής που παραγγέλλουν σε όλους τους ανθρώπους να θεωρούν αλλήλους αδελφούς, οι τρεις συμβαλλόμενοι μονάρχες θα παραμείνουν ενωμένοι με δεσμούς πραγματικής και ακατάλυτης αδελφοσύνης και, θεωρώντας αλλήλους συμπατριώτες, θα παρέχουν ο ένας στον άλλον βοήθεια, συνδρομή και αρωγή σε κάθε ευκαιρία και κάθε τόπο. Θεωρώντας τους εαυτούς τους πατέρες των υπηκόων τους και των στρατών τους, θα τους καθοδηγήσουν στο πνεύμα αδελφοσύνης από το οποίο διακατέχονται οι ίδιοι, για να προστατεύσουν τη θρησκεία, την ειρήνη και τη δικαιοσύνη…» J. Monnier, A. Jardin, Histoire classe de seconde, Fernand Nathan, Paris 1978, σ. 262

Ιερή Συμμαχία (κατατοπιστικό σημείωμα) Ιερή Συμμαχία (κατατοπιστικό σημείωμα) Συγκροτήθηκε το 1815, μετά τη συνθήκη Ειρήνης, από την Αυστρία, τη Ρωσία και την Πρωσία. Η Βρετανία καταδίκασε την πιο πάνω ενέργεια. Στόχος των τριών αυτοκρατοριών ήταν να ανακόψουν την πρόοδο των φιλελεύθερων και εθνικών κινημάτων και των αρχών τους για εθνική αυτοδιάθεση και λαϊκή κυριαρχία. Την πρωτοβουλία της σύναψης της συνθήκης είχε ο Τσάρος Αλέξανδρος πρόθεση του οποίου ήταν να επιτύχει την εν «χριστιανική αλληλεγγύη» συνένωση των ευρωπαϊκών Χωρών.

Ευρωπαϊκή Συμφωνία (κατατοπιστικό σημείωμα) Στη συμφωνία αυτή μετέχουν αρχικά η Ρωσία, η Πρωσία, η Αυστρία και αργότερα η Αγγλία (1818) και η Ιταλία (1856). Ήταν το μέσο για την επιβολή ενός αυστηρού συντηρητισμού με στόχο την καταστολή κάθε κινήματος που δρούσε απειλητικά για τις μεγάλες δυνάμεις (παλαιά καθεστώτα). Η Συμφωνία αυτή διάνοιγε θεωρητικά την προοπτική συγκρότησης μιας Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας. Όμως το πνεύμα των συμβαλλομένων κάθε άλλο παρά διευκόλυνε αυτή την προοπτική.

Άσκηση αυτοαξιολόγησης Να προσδιορίσετε αν το περιεχόμενο των ακόλουθων προτάσεων είναι σωστό ή λάθος, γράφοντας στο τετράδιο εξέτασής σου τη λέξη «σωστό» ή «λάθος», δίπλα από τον αριθμό που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση: 1. Ένας από τους στόχους των ηγετών Συνεδρίου Ειρήνης της Βιέννης ήταν ο επίσημος τερματισμός των Ναπολεόντειων πολέμων.

2. Αίτημα των λαών της Ευρώπης ήταν η ειρηνική συμβίωσή τους στα όρια των πολυεθνικών Αυτοκρατοριών. 3. Οι ηγεμόνες των Ευρωπαϊκών Αυτοκρατοριών είχαν επηρεαστεί από τα μηνύματα της Γαλλικής Επανάστασης. 4. Ένας από τους στόχους της Ιερής Συμμαχίας ήταν να εμποδίσει τις δυνάμεις που προωθούσαν τις αρχές της εθνικής αυτοδιάθεσης και της λαϊκής κυριαρχίας. 5. Ο Μέτερνιχ ήταν καγκελάριος της Αυτοκρατορίας των Ρομανόφ.

6. Οι εκπρόσωποι του «παλαιού καθεστώτος» πίστευαν ότι τα εθνικά κράτη εξυπηρετούσαν την ειρήνη καλύτερα από τις πολυεθνικές Αυτοκρατορίες. 7. Η Ιερή Συμμαχία ιδρύθηκε το 1815 από την Αυστρία, τη Ρωσία και την Πρωσία. 8. Η Αυτοκρατορία των Αψβούργων ήταν μια πολυεθνική Αυτοκρατορία.

Κατ’ οίκον εργασία

Ήταν φανερό στους πολιτικούς της εποχής ότι μια νέα επανά-σταση θα σήμαινε την καταστροφή των παλαιών καθεστώτων. «Την ψυχολογία των νικητών του 1815 περιγράφει σύντομα και εύστοχα ο E. J. Hobsbawm: Οι βασιλείς και οι πολιτικοί δεν ήταν πιο σοφοί ούτε πιο ειρηνόφιλοι από πριν. Αναμφίβολα, όμως, ήταν πιο φοβισμένοι». Αυτός ο φόβος οδήγησε στο πρώτο ρήγμα ανάμεσα στους νικητές. Τα τρία απολυταρχικά καθεστώτα (Αυστρία, Ρωσία, Πρωσία) έβλεπαν στην Ευρωπαϊκή Συμφωνία το μέσον για επιβολή ενός αυστηρού συντηρητισμού με στόχο την καταστολή κάθε κινήματος που θα έθετε σε κίνδυνο το καθεστώς. Αντίθετα, η Βρετανία είχε σαν στόχο τη διατήρηση της υφιστάμενης ισορροπίας δυνάμεων. Έτσι η σύναψη της ιεράς συμμαχίας, «ένα δημιούργημα εξιδανικευ-μένου μυστικισμού και ανοησίας» σύμφωνα με τον Άγγλο υπουργό εξωτερικών Κάσλρη, οδηγεί στην αποξένωση της Βρετανίας από τους συμμάχους της. Συνεπώς, από την αρχή οι νικητές του πολέμου, είτε από φόβο είτε από μίσος για τις καινούριες ιδέες, επιλέγουν να αντιταχθούν στις ελπίδες που είχε δημιουργήσει η Γαλλική Επανάσταση στους λαούς, χρησιμοποιώντας μια πολιτική ισχύος. http://members.hellug.gr/bafh/EAP/EPO10/EPO10_ergasia3CCL.pdf

Αφού μελετήσετε προσεκτικά το πιο πάνω παράθεμα και με βάση τις ιστορικές σας γνώσεις, να απαντήσετε στα εξής ερωτήματα: Πώς αντιμετώπισε αρχικά η Αγγλία τη συγκρότηση της Ιερής Συμμαχίας και πώς ερμηνεύετε αυτή της τη στάση; «Την ψυχολογία των νικητών του 1815 περιγράφει σύντομα και εύστοχα ο E. J. Hobsbawm: Οι βασιλείς και οι πολιτικοί δεν ήταν πιο σοφοί ούτε πιο ειρηνόφιλοι από πριν. Αναμφίβολα, όμως, ήταν πιο φοβισμένοι». Συμφωνείτε με την πιο πάνω άποψη; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας με επιχειρήματα.

Τέλος