Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Jetspeed Open Source Εργαλείο για την Δημιουργία Information Portals Πανεπιστήμιο Αιγαίου Βιορρές Νίκος.
Advertisements

Ηλεκτρονική Δημοσίευση
Ανάπτυξη Λογισμικού (Software Development)
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ.
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών
To Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Ενότητα 3. Πλεονεκτήματα σε επίπεδο πηγών ► Υπάρχει πληθώρα πληροφοριών (που περιλαµβάνουν µεγάλο εύρος από media). ►
CT_crm Client Trust. To CT_crm, είναι ένα λογισμικό πλήρους διαχείρισης πελατειακών σχέσεων όπου καταγράφονται στοιχεία τεχνικής υποστήριξης, πωλήσεων,
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Εισαγωγή στην Ανάλυση Έργων Καθαρής Ενέργειας © Minister of Natural Resources Canada 2001 – Η “Ανάλυση Έργων καθαρής Ενέργειας” αποτελεί ένα σεμινάριο.
Εργασία με θέμα την..... «Μεθοδολογία Prototyping» Ομάδα εργασίας: Β.Γκάμας Α.Νταής Χρ.Παλάσκας Π. Σταυρόπουλος.
H διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού. Tι θα γνωρίσουμε •Τις φάσεις ανάπτυξης του λογισμικού. •Γιατί χρειάζεται να γίνει ανάλυση του προβλήματος. •Τι θα πρέπει.
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ.
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Εισαγωγή στο ηλεκτρονικό και κινητό επιχειρείν Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
Επιμέλεια Εργασίας: Χαράλαμπος Ζέππος, Βασίλης Αλλοίμονος.
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Ανάλυση και Μοντελοποίηση
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Αναζήτηση στο διαδίκτυο Για να μπούμε στον κόσμο του διαδικτύου, θα πρέπει να ξέρουμε ποια πόρτα να κτυπήσουμε!
Τι είναι Ανάλυση Τι είναι Συστήματα Πληροφορικής
Διοίκηση Ασφάλειας Π.Σ. Εισαγωγή – Περίγραμμα Μεταπτυχιακό
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
Τεχνικές Προσομοίωσης Γιώργος Γιαγλής Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Π.Μ.Σ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Σχεδιασμός ιστοχώρων Σπύρος Κοκολάκης* ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
Τεχνολογία Λογισμικού
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Εισαγωγή στο ηλεκτρονικό και κινητό επιχειρείν Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
Εισαγωγή στην Ανάπτυξη Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΜΣ
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
Κύριο θέμα της εργασίας ήταν η διάκριση των ερωτήσεων. Οι ερωτήσεις διακρίνονται σε κλειστού τύπου ( πολλαπλής επιλογής, σύντομης απάντησης ) και ανοιχτού.
Ανάλυση Συστημάτων ( site) Υπευθ. Καθηγ.: Τσαλγατίδου Αφροδίτη.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Η Θεωρία της Δομοποίησης (Structuration Theory)
Τυχερά παιχνίδια και Τζόγος στο διαδίκτυο
Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ.
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων 1.1 Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων Μαρία Καρύδα Γραφείο Β13, Κτήριο Λυμπέρη Ώρες Γραφείου: Τρίτη 11-1,
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή 1/26 12/2/2015 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Ανάπτυξη Εφαρμογών για την Εκπαίδευση & την.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
Η επεξεργασία του υλικού στην υβριδική υπηρεσία πληροφόρησης: παράλληλη χρήση των εργαλείων Κόκκινος Διονύσης, Ε.Μ.Π. - Κεντρική Βιβλιοθήκη Τσώλη Θεοδώρα,
Ανάλυση και Σχεδιασμός Π.Σ.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Οι απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες του μηχανικού Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉ ΝΊΚΟΣ ΠΑΠΑΔΆΚΗΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Ελευθερία στα σχολεία Οδηγός εγκατάστασης Ubuntu Ltsp + Εκπαιδευτικό υλικό.
Πληροφορική Μάθημα Κατεύθυνσης. Σκοπός Μαθήματος Οι μαθητές που θα ακολουθήσουν το μάθημα αυτό θα είναι ικανοί να λύνουν προβλήματα με αλγοριθμικό τρόπο,
Κύκλος Ανάπτυξης και Ζωής ενός ΠΣ ΜΕΡΟΣ 2 Ο (Διάλεξη 4)
Ανάλυση και Σχεδιασμός Πληροφοριακών Συστημάτων (Θεωρία)
Πληροφοριακά Συστήματα Ανώτατης Διοίκησης (EIS) Συστήματα Υποστήριξης Ανώτατης Διοίκησης (ESS) Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων στο Διαδίκτυο (Web-based.
Ανάλυση και σχεδιασμόσ πληροφοριακών συστημάτων
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Σύγχρονες μεθοδολογίες ανάπτυξης και διαχείρισης Πληροφοριακών Συστημάτων 2ο Κεφάλαιο.
ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Ο ορισμός του επιχειρηματικού μοντέλου
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Καλώς ορίσατε στο PowerPoint
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Διάταξη τίτλου Σχεδιασμός Πεδίου Εφαρμογής του Έργου.
Πληροφορική Μάθημα Κατεύθυνσης. Σκοπός Μαθήματος Οι μαθητές που θα ακολουθήσουν το μάθημα αυτό θα είναι ικανοί να λύνουν προβλήματα με αλγοριθμικό τρόπο,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μεθοδολογίες και Εργαλεία Ανάλυσης και Σχεδιασμού Π.Σ. Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Ε’ Εξάμηνο Διάλεξη 6

Prototyping Τεχνική κατασκευής προτύπου

Μειονεκτήματα μεθοδολογιών βασισμένων στον κύκλο ζωής Οι χρήστες βλέπουν το σύστημα όταν είναι πολύ αργά για να γίνουν αλλαγές. Οι χρήστες δεν έχουν από την αρχή ξεκάθαρη άποψη και θέλουν να «δοκιμάσουν» για να αποφασίσουν. Οι χρήστες αντιδρούν στο πάγωμα των απαιτήσεων και θέλουν περισσότερη ελευθερία. Η ανάπτυξη ενός Π.Σ. έχει πολλούς (τεχνολογικούς και μη) κινδύνους, που μπορεί να προκύψουν όταν έχουμε ξοδέψει πολύ χρήμα και χρόνο.

Prototyping: Τι είναι; Τι δεν είναι; Είναι η γρήγορη ανάπτυξη ενός συστήματος που δεν έχει την πλήρη λειτουργικότητα και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του τελικού συστήματος. –Όπως οι μακέτες των αρχιτεκτόνων ή τα μοντέλα των μηχανικών. Δεν είναι ο εύκολος και βρώμικος (quick and dirty) τρόπος να αναπτύξουμε ένα σύστημα.

Πότε επιλέγω την κατασκευή προτύπου; Το σύστημα δεν έχει οριστεί καλά, άρα χρειαζόμαστε δραστικότερες μεθόδους για να ορίσουμε το σύστημα και να αντλήσουμε τις απαιτήσεις των χρηστών. Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται εμπεριέχει σημαντική επικινδυνότητα. Το κόστος από την πιθανή απόρριψη του συστήματος από τους χρήστες είναι πολύ υψηλό. –Δηλαδή άλλη μία τεχνική για να βάλουμε το χρήστη στο παιχνίδι. Θέλουμε να μελετήσουμε τις επιπτώσεις από τη χρήση του συστήματος.

Τι χρειάζομαι για να το κάνω; Χρειάζομαι εργαλεία που θα μου επιτρέψουν να αναπτύξω γρήγορα και εύκολα το πρότυπο (δεν χρειάζεται να είναι τα ίδια με αυτά που θα κατασκευάσω το τελικό σύστημα). Χρειάζεται να ξέρω πολύ καλά τι πρόκειται να κάνω και να το έχω σχεδιάσει πολύ καλά. Χρειάζεται έγκριση από τη διοίκηση και διάθεση από τους χρήστες να αξιολογήσουν το πρότυπο. Χρειάζεται κατανόηση από τους χρήστες ότι πρόκειται για πρότυπο και όχι για πραγματικό σύστημα.

Παραλλαγές Οριζόντια ή κάθετα: –Οριζόντια, αν φτιάξω οθόνες που δεν κάνουν τίποτα (mock-ups), αλλά καλύπτουν όλη την έκταση του συστήματος. –Κάθετα, αν φτιάξω μέρος του συστήματος που έχει όλη τη λειτουργικότητα. Το κρατάω ή το πετάω: –Το πρότυπο φτιάχνεται μόνο για να αντλήσω τις απαιτήσεις και μετά το πετάω. –Το πρότυπο θα το κρατήσω και θα αναπτύξω το υπόλοιπο σύστημα πάνω σε αυτό. Προσοχή: Αν το κρατήσω χρειάζεται να είναι πλήρες.

Συναφείς μέθοδοι Evolutionary information systems development (εξελικτική ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος). –Ακολουθώ όλες τις φάσεις (ανάλυση, σχεδίαση, έλεγχος κ.λπ.), παρέχω πλήρη τεκμηρίωση, αλλά για ένα μέρος του τελικού συστήματος κάθε φορά. Rapid application development –Ακολουθώ τα βήματα (ανάλυση απαιτήσεων, σχεδιασμός, κατασκευή, προσαρμογή/μετάβαση), αλλά βάζω ένα χρονικό όριο (π.χ. 90 μέρες) για να έχω ένα μεγάλο ποσοστό της λειτουργικότητας (π.χ. 75%). Βασίζομαι στη συμμετοχή του χρήστη και στα αυτοματοποιημένα εργαλεία. Dynamic Systems Development Method –Βλέπε

Συναφείς μέθοδοι Spiral development model Μοντέλο σπειροειδούς ανέλιξης

Μειονεκτήματα Πιθανή απώλεια χρόνου και χρήματος (αν δεν αποδώσει τα αναμενόμενα). Δύσκολο να πείσεις ότι θα φτιάξουμε κάτι και μετά θα το πετάξουμε. Δύσκολο να πείσεις ότι χρειάζεται πολλαπλάσιος χρόνος για να φτιάξεις το πλήρες σύστημα. Χρειάζεται αυτοματοποιημένα εργαλεία που κοστίζουν. Εύκολα παρασυρόμαστε στη φιλοσοφία “quick- and-dirty”, π.χ. δεν φτιάχνουμε τεκμηρίωση. Μπορεί ωστόσο οι απαιτήσεις να αλλάξουν.

Πλεονεκτήματα Ίσως η καλύτερη μέθοδος για να προσδιοριστούν οι απαιτήσεις των χρηστών. Μειώνει την επικινδυνότητα. Βοηθά στην καλύτερη συνεργασία αναλυτών και χρηστών.

Παράδειγμα Ηλεκτρονικό Σύστημα Ψηφοφορίας μέσω Διαδικτύου (Internet-based Electronic Voting System) – Θέμα εξετάσεων Σεπτέμβριος 2001

Σύνοψη Prototyping Γιατί; Πότε; Πώς; Ερωτήματα …