Νίκη Νεάρχου* & Αριάδνη Στογιαννίδου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογερμανική Αγωγή
Advertisements

Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την αποτελεσματικότητα της βιβλιοθεραπείας Μαρίνα Λουάρη Μαρίτα Παπαρούση.
Aυτοαποτελεσματικότητα και Δεξιότητες Επαγγελματικής Συμβουλευτικής: Ο έμμεσος ρόλος τους στην αντιμετώπιση της κρίσης. Προτάσεις εκπαίδευσης συμβούλων.
Από την διεκπεραίωση στη θεραπεία Η εμπειρία της μετάβασης από τους ατομικούς ρόλους των ειδικών στην δυναμική της Διεπιστημονικής Ομάδας στο Ελληνικο.
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ/ΘΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ: Περιγραφή-Ερευνητικά Δεδομένα-Πρόληψη εξέταση πλευρών του φαινομένου, όπως οι διάφορες μορφές του, η σχέση του με.
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
15ο ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ (PROJECT) ΘΕΜΑ: “ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΦΗΒΩΝ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ” ΜΑΪΟΣ 2012 ΜΑΘΗΤΕΣ Α' ΤΑΞΗΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΥΔΗΣ ΒΥΡΩΝ,
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ <ΕΔΣΠΥ>
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ως Μάθημα Επιλογής στο Λύκειο απόψεις και συμπεριφορές των μαθητών.
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Παράγοντες που επηρεάζουν τη Φυσική Δραστηριότητα των παιδιών του Δημοτικού Κωνσταντίνος Λουκαϊδης 11 / 02 / 2006.
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Ειδικά Θέματα Στατιστικής
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ της Μιχάλη Αργυρώς.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
ΚΙΜΟΝΑΣ ΜΟΝΤΕΣΑΝΤΟΣ ΚΕΠΠΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΦΙΛΙΑΡΗΣ
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
Διερεύνηση της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Αν. Χατζηπαρασίδης, Π. Αντωνίου,Β. Γούργουλης, Ευαγ.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ & ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΟΥ 4 ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΗΒΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ Υπ.Καθηγητής : Καραμουσαλίδης Γ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΕΥΔΟΞΟΣ Διδάσκοντας Δικτυακά Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με ένα Ρομποτικό Τηλεσκόπιο Ανδρικόπουλος Νικόλαος ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο.
Σοφία Χατζηνικολάου, Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας.
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
Η ομάδα:Βία στα σχολεία…
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
 ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ  ΦΙΛΙΚΕΣ  BULLYING  ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΕΣ  ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ TOY.
« Η κοινωνική ένταξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε κανονικά δημοτικά σχολεία και ο ρόλος της συμβουλευτικής στη στήριξη της διαδικασίας.
Διεπιστημονική σχέση των μαθηματικών με την πληροφορική σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ευδοξία Πλουμούδη (ΑΕΜ: 2763) Επιβλέπων Καθηγητής: Δρ. Βασίλειος.
ΑΣΚΗΣΗ & ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 4: Υγεία, fitness και ευεξία κατά την αύξηση της ηλικίας Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Δυσκολίες προσαρμογής των παιδιών και των εφήβων. Ιδιαιτερότητες – διάκριση απο την ομαλή συμπεριφορά.
Πέτρος Ρούσσος, PhD Επίκ. Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Η Προοπτική Μνήμη κατά τη γήρανση: ανασκόπηση πρόσφατων ερευνών
εκπαιδευτικη μεταβαση
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
Ο Παράγοντας της Αυτοδιαχείρισης σε Σχέση με την Υγεία των Καρδιοπαθών
Ελισάβετ Βεντούρα Κυριακή Δημακάκου
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διερεύνηση παραγόντων ανθεκτικότητας και ψυχικής λειτουργικότητας σε μαθητές δημοτικού σχολείου Νίκη Νεάρχου* & Αριάδνη Στογιαννίδου Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης * n_nearchou@yahoo.gr 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας της ΕΛ.Ψ.Ε. «Από τις Ατομικές Διαφορές στη Διαφορετικότητα» Αθήνα, 25-29 Μαΐου 2011

Εισαγωγή Η Παρούσα έρευνα είναι τμήμα ευρύτερης έρευνας στα πλαίσια εκπόνησης Διδακτορικής Διατριβής Εξετάζει περιβαλλοντικούς και ενδοατομικούς παράγοντες ανθεκτικότητας σε σχέση με συγκεκριμένες αρνητικές εμπειρίες ( συναισθηματική κακοποίηση/παραμέληση στο σχολείο) Συγκρίνονται δυο μέθοδοι μελέτης ανθεκτικότητα Σύγχρονη μέθοδος Αναδρομική Μέθοδος

Εισαγωγή

Ορισμός συναισθηματικής κακοποίησης μέσα στην τάξη Εισαγωγή Ορισμός συναισθηματικής κακοποίησης μέσα στην τάξη οποιαδήποτε πράξη ή συμπεριφορά με σκοπό κυρίως την πειθαρχία του παιδιού, η οποία μπορεί να έχει ψυχολογικές επιπτώσεις στο παιδί και να προκαλέσει τον ψυχικό (μη σωματικό) εκφυλισμό του εαυτού- non physical degradation of the self (Aluede, 2004) «ένα μοτίβο συμπεριφορών, το οποίο πηγάζει από μια θέση δύναμης και απειλεί, βλάπτει, προκαλεί φόβο ή σημαντική συναισθηματική καταπόνηση στους μαθητές» (McEvoy ,2005)

Εισαγωγή Ανθεκτικότητα Δυναμική διεργασία μέσω της οποίας το παιδί, παρά τις αρνητικές συνθήκες που βιώνει, συνεχίζει να επιδεικνύει επάρκεια στην λειτουργικότητα του σε διάφορους τομείς (Kinard, 1998) Μη διχοτομικό, πολυδιάστατο εννοιολογικό κατασκεύασμα (Reivich & Shatte, 2003) Προϊόν αλληλεπίδρασης Ενδοατομικών παραγόντων- πχ αυτό -αποτελεσματικότητα Περιβαλλοντικών παραγόντων- σχολείο, οικογένεια, δίκτυο συνομηλίκων

Εισαγωγή ΠΑΡΟΥΣΑ ΕΡΕΥΝΑ Σύγχρονη μέθοδος μελέτης ανθεκτικότητας Εξωτερικός παράγοντας: αντιλήψεις μαθητών για συναισθηματική σύνδεση με το σχολείο (school connectedness) Αρνητική εμπειρία: συναισθηματική κακοποίηση/παραμέληση από εκπαιδευτικό Επίδραση: ψυχική λειτουργικότητα και προσαρμογή

Μέθοδος Δείγμα: Μαθητές και μαθήτριες Δ’ , Ε’ και ΣΤ’ τάξης Δημοτικών Σχολείων Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης Διαδικασία: Έγκριση έρευνας από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Διασφάλιση συγκατάθεσης από γονείς μαθητών για συμμετοχή στην έρευνα Συμπλήρωση ερωτηματολογίων από μαθητές κατά τη διάρκεια μίας διδακτικής ώρας

Μέθοδος Φύλο συμμετεχόντων Αγόρια Κορίτσια Σύνολο Ν % 171 49.3 176 50.7 347 Ηλικία συμμετεχόντων Ν Μ SD Minimum Maximum 347 10.81 έτη .915 9 12

Μέθοδος ΕΡΓΑΛΕΙΑ Psychological Maltreatment Subscale of the revised Student Alienation Trauma Scale (SATS; Whitted & Dupper, 2008): Περιλαμβάνει 9 στοιχεία που αξιολογούν ένταση εμπειριών κακοποίησης/παραμέλησης από εκπαιδευτικό (πχ. « Σου συνέβη τον τελευταίο χρόνο ή σου συμβαίνει τώρα, ο δάσκαλος ή η δασκάλα σου να σε προσβάλει μπροστά στους συμμαθητές σου;») School Connectedness Scale (Resnick et al., 1997): 5 στοιχεία αξιολογούν τις αντιλήψεις των μαθητών σχετικά με το πώς αντιλαμβάνονται το σχολικό περιβάλλον (πχ «Είμαι χαρούμενος που βρίσκομαι σε αυτό το σχολείο»). Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών-Φόρμα αυτό- αναφοράς (SDQ: Goodman, 1997.ΕΔΔ: Μπίμπου, Κιοσσέογλου & Στογιαννίδου, 2001)

Psychological Maltreatment Subscale Μέθοδος Συντελεστής Αξιοπιστίας Cronbach’s Alpha (Ν=347) Κλίμακα Cronbach’s Alpha Psychological Maltreatment Subscale .70 School Connectedness .71 ΕΔΔ .72

Αποτελέσματα 1. 2. 1. Psychological Maltreatment Subscale _____ Συσχετίσεις κλιμάκων 1. 2. 1. Psychological Maltreatment Subscale _____ 2. School Connectedness -.413* 3. ΕΔΔ .409* -.200* * P < 0.001

T-tests ανεξάρτητων δειγμάτων Αποτελέσματα T-tests ανεξάρτητων δειγμάτων Φύλο και Σύνδεση με το σχολείο Τα κορίτσια έχουν στατιστικώς σημαντικό υψηλότερο σκορ, δηλώνοντας ότι αντιλαμβάνονται πιο θετικό σχολικό περιβάλλον σε σχέση με τα αγόρια t (342) = 5.29, p=.014 Εμπειρία κακοποίησης και σύνδεση με το σχολείο Τα παιδιά που αναφέρουν έστω και μία εμπειρία συναισθηματικής κακοποίησης αντιλαμβάνονται το σχολικό τους περιβάλλον ως λιγότερο θετικό. t (344) = 2.46, p< 0.001

Γραμμική παλινδρόμηση Αποτελέσματα Γραμμική παλινδρόμηση Σύνδεση με το σχολείο και ψυχική λειτουργικότητα Η αντίληψη ενός θετικού σχολικού περιβάλλοντος συμβάλλει σε υψηλότερα επίπεδα ψυχικής λειτουργικότητας σε παιδιά που ανέφεραν έστω και μια εμπειρία συναισθηματικής κακοποίησης /παραμέλησης από εκπαιδευτικό (Ν= 219) Η γραμμή παλινδρόμησης στο δείγμα είναι: R2 = .03, F(1/214) = 6.49, p = .012 Β= 26, 17, Beta= -.17, p<0.001 Η αντικατάσταση των τιμών στην εξίσωση Υ = βο + β1(Χ) μας δίνει κατάλοιπο (residual) ή απόκλιση u= +3.

Συζήτηση Ένα μεγάλο ποσοστό ελλήνων μαθητών (63.5 %) αναφέρει έστω και μια εμπειρία συναισθηματικής κακοποίησης/ παραμέλησης από εκπαιδευτικό Τα παιδιά που αναφέρουν εμπειρίες συναισθηματικής κακοποίησης από εκπαιδευτικό τείνουν να αντιλαμβάνονται το κλίμα στο σχολείο λιγότερο θετικό και να έχουν χαμηλότερα επίπεδα ψυχικής λειτουργικότητας σε σχέση με τους συμμαθητές τους που δεν αναφέρουν αντίστοιχες εμπειρίες

Συζήτηση Συμπέρασμα: Η παρούσα προκαταρκτική έρευνα Η σύνδεση με το σχολείο δρα ως προστατευτικός παράγοντας ανθεκτικότητας στην ψυχική λειτουργικότητα και προσαρμογή των παιδιών σε σχέση με συγκεκριμένες αρνητικές/ τραυματικές εμπειρίες (συναισθηματική κακοποίηση στο σχολικό πλαίσιο) Συμπέρασμα: Η παρούσα προκαταρκτική έρευνα Α. υπογραμμίζει τη σημασία εμπειριών συναισθηματικής κακοποίησης από εκπαιδευτικούς στην ψυχική υγεία των παιδιών και Β. καθορίζει την αντίληψη σύνδεσης με το σχολείο ως έναν από τους προστατευτικούς παράγοντες ανθεκτικότητας ενάντια στις εμπειρίες συναισθηματικής κακοποίησης/παραμέλησης στο σχολικό πλαίσιο.

Σας ευχαριστΩ για την προσοχΗ σας!! H παρούσα έρευνα έχει συγχρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο - ΕΚΤ) και από εθνικούς πόρους μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) – Ερευνητικό Χρηματοδοτούμενο Έργο: Ηράκλειτος ΙΙ . Επένδυση στην κοινωνία της γνώσης μέσω του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου.