Οι ήχοι που μεταφέρονται στο Oloron

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πα. Μακ.
Advertisements

συμπληρωματικό υλικό για την διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε.
Πολιτιστικό πρόγραμμα
Μουσικό Σχολείο Αγρινίου Αγρίνιο,14 Ιουνίου 2013,ώρα 11π.μ. Αγρίνιο,14 Ιουνίου 2013,ώρα 11π.μ. Αίθουσα Eκδηλώσεων Μουσικού Σχολεί ου Μιχάλης Γκανάς Γεννήθηκε.
ΠΟΝΤΟΣ - ΣΜΥΡΝΗ.
Ιταλία Ισπανία Ελλάδα Θέμα: ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΦΩΝΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Η γειτονιά που γέμισε ήχους
14ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών Τάξη ΣΤ’
Ερωτήσεις Multiple choice Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
Η Ελληνική επανάσταση του 1821 υπήρξε ο αγώνας για απελευθέρωση των Ελλήνων από την οθωμανική καταπίεση. Ήταν η τελευταία από μια σειρά εξεγέρσεων που.
Πώς εκφράζουν τις ιδέες τους σήμερα
Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Ζαγορίου. Έζησα στον τόπο καταγωγής μου μέχρι την ηλικία των 9 ετών και, στη συνέχεια, εγκαταστάθηκα με την οικογένειά.
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
Εντεχνο (συγχρονο) λαικο τραγουδι
project: οψεις της ψυχολογιας
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΉ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΠΟΝΤΟΣ. επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία Στη βόρεια ακτή της Μικράς Ασίας, στα παράλια της Μαύρης θάλασσας, ζούσε από αιώνες, με ζωντανές τις αναμνήσεις της.
«ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ» ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
 ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ  2011 – ο Γυμνάσιο Αθηνών  ΜΑΪΟΣ 2012  ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ  ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ.
Καραγκιόζης Από την Ειδική Μονάδα Γυμνάσιο Γερίου στο Comenius
Διεξαγωγή πολιτιστικού προγράμματος με τίτλο:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Ελεύθεροι πολιορκημένοι! Ένα θεατρικό δρώμενο για την 25η Μαρτίου.
Μηχανισμοί του αρχαίου θεάτρου:
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
Διονύσης Καρατζάς Ο Διονύσης Καρατζάς είναι ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους πατρινούς ποιητές.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
 Η ειρήνη αποτελεί φυσική κατάσταση στην κοινωνική ζωή του ανθρώπου κατά την οποία οι σχέσεις λειτουργούν αρμονικά και χωρίς βίαιες αντιπαραθέσεις. Επιδιώκεται.
ΣΕΒΑΣΤΗ ΚΥΡΤΣΙΔΟΥ Γιορτάζουμε την “14η Μαΐου 1920” την Επέτειο της απελευθέρωσης της Θράκης και οδηγούμε τη σκέψη μας στην απαρχή της νεότερης ιστορίας.
Έντεχνο λαϊκό τραγούδι
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
Ορισμός του "ρεμπέτη" Ο όρος ρεμπέτης σημαίνει επαναστάτης που ζει ζωή εκτός νόμου. Μεγάλοι μουσικοί όπως ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Μίκης Θεοδωράκης προσπάθησαν.
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
ΧΟΡΟΣ ΕΚΦΡΑΣΗ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΟΣ
1η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2015 θέμα: ''Διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού- παρτιτούρας και εξαγωγή.
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Στο προηγούμενο μάθημα αναφέραμε ότι με την άλωση της Πόλης πολλές οικογένειες Βυζαντινών έφυγαν για να μην γίνουν σκλάβοι.
ΣΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Σχέδιο Δράσης Β’ Τετραμήνου Μελοποιημένη ποίηση.
Το «ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ» για μαθητές Δημοτικού Σχολείου Σκοπός των ενοτήτων του προγράμματος «ΠΑΡΕ ΑΝΑΣΑ» που απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου είναι: -Η.
Η ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ Πρόσφυγας, λοιπόν, είναι κάποιος που αναγκάζεται να εγκαταλείψει τη χώρα του εξαιτίας πολιτικής, εθνικής, φυλετικής.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΑΠΟΙΚΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ-ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΘΑΡΑ ΤΣΙΜΠΟΥΡΟΣΚΥΛΑ PRESENTS: Επιδέξιου Κωνσταντίνα Επιδέξιου Ξένια Μάγγου Στελίνα Μαλιαχόβα Κωνσταντίνα.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Μουσική παράσταση μνήμης για τον αγώνα του Οκτώβρη του 1940 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΤΑΣ 27 Οκτώβρη 2016 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Γιαννούτσος Παναγιώτης Επιμέλεια.
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
10 ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΑΡΧΑΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ!
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ, ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ…
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
«Η χώρα μου η Ευρώπη!!!» (ταξίδι γνωριμίας)
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Άρθρο 1:«Ο φούρναρης που βοηθάει τους πρόσφυγες της Κω»
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Χρήστος Λεοντής
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Η Ζωή στον Δρόμο Μαθητικο Project.
Η εξέλιξη της ποίησης.
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Το κοχύλι στη ζωή του ανθρώπου
28. Οι Έλληνες: Ένας λαός με μεγάλη και συνεχή ιστορία
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι ήχοι που μεταφέρονται στο Oloron Aυτή η εργασία διάρκειας 14’ δημιουργήθηκε από την ελληνική ομάδα του προγράμματος Comenius με το σκεπτικό να μεταφέρει στο Oloron κατά την τέταρτη και τελευταία συνάντηση των εταίρων το Μάιο του 2012, ζωντανή την ηχητική πραγματικότητα της πόλης του Περάματος, ενός αστικού τοπίου όπως το δικό μας. Σκεφτήκαμε να μεταφέρουμε τους ήχους της καθημερινότητας συνοδευμένους με ποιήματα μεγάλων Ελλήνων ποιητών μελοποιημένα από μεγάλους συνθέτες, όπως ο Θεοδωράκης και ο Χατζηδάκης…. ή παραδοσιακά τραγούδια, με στόχο να ανακαλέσουμε συναισθήματα που σχετίζονται με το τοπίο.

Για παράδειγμα, ο ήχος των κυμάτων της θάλασσας, ήχος πολύ οικείος στην περιοχή όπου ζούμε, οδηγεί τη σκέψη μας στα ταξίδια, στην απόλυτη ελευθερία….

καθώς επίσης και στα ναυπηγεία τα οποία προσέφεραν πάντα εργασία στους κατοίκους της, συνέβαλαν ωστόσο στη ριζική τροποποίηση της ακτής.

Στην αρχή, ο ήχος των κυμάτων αναμειγνύεται με το μουσικό κομμάτι του συνθέτη Σταμάτη Σπανουδάκη που ονομάζεται « η θάλασσα» και μας φέρνει στο νου μια πόλη και μια θάλασσα που ο ποιητής Καβάφης εγκατέλειψε για να βρει άλλη που δεν θα του θύμιζε ότι άσχημο έζησε εκεί : «τα μαύρα ερείπια της ζωής του». Ακούμε την απαγγελία του ποιήματος «η Πόλις» από τον μεγάλο Έλληνα ηθοποιό Δ.Χορν , ποίημα που μας χρησίμευσε σαν πρόλογος εφόσον η ζωή των πρώτων κατοίκων του Περάματος μετά τη Μικρασιατική καταστροφή έρχεται σε απόλυτη αρμονία με τους στίχους του ποιήματος.

Στη συνέχεια, οι φωνές των διαδηλωτών στους δρόμους της πόλης, διεκδικώντας την απομάκρυνση των εταιριών του πετρελαίου και αγωνιζόμενοι για περισσότερους χώρους κοινής ωφέλειας, αναμειγνύονται με τη φωνή του παρουσιαστή.

Ο λαός μας χαρακτηρίζεται από ένα βαθύ θρησκευτικό συναίσθημα Ο λαός μας χαρακτηρίζεται από ένα βαθύ θρησκευτικό συναίσθημα. Μέσα στους αιώνες, ταυτίζει τις δυσκολίες που στο τέλος υπερπηδά με το δράμα του Θεανθρώπου και τη σωτηρία του, πράγμα που μας θυμίζει εξ’ άλλου, ότι στο αρχαίο θέατρο την κορύφωση του δράματος ακολουθεί η κάθαρση.

Το παραδοσιακό αυτό τραγούδι της Κρήτης μιλάει για τον αγώνα του κρητικού λαού για την ελευθερία. Ωστόσο τα λόγια του έχουν γίνει σύμβολο ενάντια σε κάθε μορφή καταπίεσης.

Το τραγούδι « Drapetsona » μαρτυρά τον εργατικό χαρακτήρα της ευρύτερης περιοχής που συνεχίζει μέχρι σήμερα.

Το τραγούδι των τζιτζικιών ξυπνά συναισθήματα ανεμελιάς καλοκαιρινής

αλλά αναφέρεται και στο σκληρό και άνυδρο τοπίο στο οποίο οι άνθρωποι με δυσκολία εγκαταστάθηκαν, δημιούργησαν και κέρδισαν τη ζωή τους.

Υπάρχουν φορές που οι εργάτες εξ’ αιτίας ενός σοβαρού ατυχήματος, πληρώνουν με τη ζωή τους τις δύσκολες συνθήκες εργασίας τους.

Τραγούδι : «Ax Eλλάδα» συνθέτης: Μανόλης Ρασούλης Ο καλλιτέχνης που ανήκει στην προηγούμενη γενιά μέσα από τους στίχους αυτού του τραγουδιού εκφράζει τα παράπονα του ελληνικού λαού ενάντια σε κάθε πολιτικό σύστημα που δε σεβάστηκε τους πολίτες αυτής της χώρας.

Οι χαρακτηριστικές φωνές μιας λαϊκής αγοράς που γίνεται μια φορά την εβδομάδε στις συνοικίες της πόλης μας, μας καλούν να αγοράσουμε τα προϊόντα τους.

Αυτή τη στιγμή ακούμε τη φωνή του παλιατζή, κάποιου επαγγελματία που μαζεύει άχρηστα πράγματα για να βγάλει χρήματα με τη χαρακτηριστική φράση στο φορτηγάκι του.

«ο αραμπάς», ένα είδος άμαξας που την έσερναν δυο βόδια, χρησίμευε για τις μεταφορές των προϊόντων κυρίως, κατά το πρώτο μισό του 20ου αιώνα. Αυτό το μέσο που χρησιμοποιήθηκε πολύ από το λαό μας , έμεινε στη μνήμη του χάρη στο συγκεκριμένο λαϊκό, παραδοσιακό τραγούδι.

Τραγούδι : «Καλημέρα Ελλάδα» Μουσικοί : “ Goin’ Through” Ο συνθέτης αυτού του τραγουδιού ανήκει στη νέα γενιά των μουσικών και αντανακλά τις ανησυχίες των νέων για τα σοβαρά προβλήματα της εποχής μας.

Δεν θα μπορούσαμε να αγνοήσουμε τον ήχο του ύμνου του Ολυμπιακού που είναι η πιο δημοφιλής ποδοσφαιρική ομάδα όχι μόνο της πόλης μας αλλά και ολόκληρης της περιοχής του Πειραιά.

Όλοι ξέρουμε ότι η ακτή του Περάματος αποτελεί κομμάτι της ακτής του Πειραιά. Επιλέξαμε το τραγούδι « τα παιδιά του Πειραιά», που είναι αφιερωμένο στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Συνθέτης ο Μάνος Χατζηδάκης, τραγουδά η αξέχαστη Μελίνα.

Για το τέλος διαλέξαμε «το τρελοβάπορο», ποίημα του μεγάλου Έλληνα ποιητή Οδυσσέα Ελύτη. Είναι αλληγορικό. Το καράβι που αντιστέκεται με λύσσα στα τεράστια κύματα της θάλασσας μπορεί να συμβολίζει είτε μια περιοχή είτε μια χώρα ολόκληρη που παρά τα εμπόδια, συνεχίζει να επιζεί οδηγούμενη από ένα όραμα. Το καράβι-πίνακας του Salvador Dali- Το καράβι που κάνουμε με το κορμί μας, φουσκώνοντας τα πανιά με τις λέξεις μας, έχοντας σαν πανοπλία τις πράξεις μας…

Το ποίημα μπορεί επίσης να αναφέρεται στην ιστορία της πόλης μας που δημιουργήθηκε από τους ΄Ελληνες μετανάστες της Μικράς Ασίας οι οποίοι χάρη στις ακατάπαυστες προσπάθειες τους κατάφεραν να στήσουν τα σπιτικά τους σε ένα τοπίο αφιλόξενο. Η αρχαία Φώκαια της Μικράς Ασίας. ΄Ελληνες που εγκαταλείπουν τα σπίτια τους. Φωτογραφία του Γάλλου φιλέλληνα Felix Sartiaux

Προςπαθηςαμε Οι ηχοι Και τα τραγουδια να αναφερονται ςτις ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡες κοινωνικες ομαδες που ζουν ςτο περαμα 1. Η θάλασσα 2. αφήγηση 3. Οι διαδηλωτές –ένας νεκρός μαθητής 4. Διαδηλώσεις εργατών 5. Ήχοι του καλοκαιριού- τζιτζίκια 6. Η λαϊκή 7. Το ποδοσφαιρικό στάδιο του Πειραιά “η θάλασσα Σταμάτης Σπανουδάκης “η Πόλις” Kων/νος Καβάφης Βυζαντινός ΄Υμνος « ριζίτικα» παραδοσιακό Κρήτης «Δραπετσώνα» Μίκης Θεοδωράκης « Αχ Ελλάδα» Μανώλης Ρασούλης « Αραμπάς» παραδοσιακό μικρασιάτικο « Καλημέρα Ελλάδα Goin Through Ο ύμνος του Ολυμπιακού « Τα παιδιά του Πειραιά» Μάνος Χατζηδάκης « Το τρελοβάπορο» Δημήτρης Λάγιος

Η ιδέα να μεταφέρουμε τους ήχους της πόλης μας στην πόλη Oloron της Ν Η ιδέα να μεταφέρουμε τους ήχους της πόλης μας στην πόλη Oloron της Ν. Γαλλίας όπου θα γίνει και η τελευταία συνάντηση όλων των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα Comenius « Τοπία και ΄Ανθρωποι», το Μάιο του 2012, προκύπτει από την εργασία του καθηγητή της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας κ. Ζάφου Ξαγοράρη που είχε την ευχαρίστηση να μας εισάγει σε αυτό το είδος τέχνης. Τον ευχαριστούμε θερμά για την πολύτιμη βοήθεια και παρουσία του στην πρώτη επίσκεψη που διοργανώθηκε από το 2ο Γυμνάσιο Περάματος τον Νοέμβριο του 2011.