1 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Δεύτερη Μέρα Προγράμματος Καλωσορίσατε και πάλι Χρόνια Πολλά Και Καλή Χρονιά
2 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπάσιμο πάγου Το όνομά μου Αναφέρετε το όνομά σας και εξηγήστε τι γνωρίζετε γι’ αυτό, ποιος σας έδωσε το όνομά σας και γιατί (π.χ. η μητέρα μου ήθελε να μου δώσει το όνομα της θείας της, της Ελένης, γιατί την θαύμαζε επειδή σκαρφάλωσε τον Όλυμπο φορώντας τακούνια…) Ένα από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνουν οι μαθητές σε μια ξένη γλώσσα είναι πώς να λένε το όνομά τους. Ένα όνομα κρύβει την ταυτότητα του ατόμου. Κρύβει επίσης και πολλά πολιτιστικά στοιχεία. Μια παρουσίαση για την προέλευση του ονόματος του μαθητή μπορεί να έχει πολλαπλό ενδιαφέρον και στόχους.
3 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπάσιμο πάγου Το όνομά μου Αναφέρετε το όνομά σας και εξηγήστε τι γνωρίζετε γι’ αυτό, ποιος σας έδωσε το όνομά σας και γιατί (η μητέρα μου ήθελε να μου δώσει το όνομα της θείας της, της Ελένης, γιατί την θαύμαζε επειδή σκαρφάλωσε τον Όλυμπο φορώντας τακούνια…) Θα σας δώσω το δικό μου παράδειγμα: Μου έδωσαν το όνομα Σαλώμη για 2 λόγους: 1.Γεννήθηκα την Κυριακή των Μυροφόρων, μετά το Πάσχα. Οι μυροφόρες ήταν η Μαρία η Μαγδαληνή, η Μαρία του Ιακώβου και η Σαλώμη. Μαρία (Μαρούλλα) ονομάζεται η μητέρα μου, έτσι με ονόμασαν Σαλώμη. 2.Τη γιαγιά μου τη λένε Σαλώμη Παρόλο που το όνομά μου δεν είναι ελληνικό, ευτυχώς μου αρέσει γιατί στα Εβραϊκά σημαίνει ‘ειρήνη’. Οικογενειακή παράδοση: το όνομα της γιαγιάς Πολιτιστική (στη συγκεκριμένη περίπτωση, θρησκευτική) παράδοση
4 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπάσιμο πάγου Το όνομά μου Αναφέρετε το όνομά σας και εξηγήστε τι γνωρίζετε γι’ αυτό, ποιος σας έδωσε το όνομά σας και γιατί (η μητέρα μου ήθελε να μου δώσει το όνομα της θείας της, της Ελένης, γιατί την θαύμαζε επειδή σκαρφάλωσε τον Όλυμπο φορώντας τακούνια…) Ποια / Ποιος θα ήθελε να μας πει την ιστορία του δικού του ονόματος; Ποια / Ποιος άλλος θα ήθελε να μας πει την ιστορία του ονόματός του; Πώς θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αυτή η δραστηριότητα; Σε ποιο επίπεδο; Με τι είδους διαφοροποίηση; Τι θα μπορούσε να ακολουθήσει;
5 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Στόχοι Προγράμματος Επιμορφωτικών Σεμιναρίων ΝΑΠΞΓ 4.Μετάφραση των αρχών των ΝΑΠΞΓ σε πρακτικές οργάνωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας Ανάπτυξη θεμάτων κατά επίπεδο ΚΕΠΑ Ανάπτυξη θεματικών ενοτήτων, σύμφωνα με τα ΝΑΠΞΓ, συμπεριλαμβανομένης και της χρήσης των νέων τεχνολογιών Βιωματική πρακτική μέσα από εμπλοκή σε παραδείγματα δραστηριοτήτων εκμάθησης μιας γλώσσας και μέσα από δραστηριότητες μετάφρασης των αρχών των ΝΑΠΞΓ σε πρακτικές οργάνωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας 2.Σύντομη παρουσίαση - Εξοικείωση με τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα για τις Ξένες Γλώσσες (ΝΑΠΞΓ) (ιστοσελίδα). Βασισμένο (α) στα (ΝΑΠΔΣΚΔ) (β) Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς (ΚΕΠΑ) για τις Γλώσσες (ιστοδελίδα) Επίσης, σύνδεσμος: Συνοπτικά 3.Σύγκριση ΝΑΠΞΓ με υφιστάμενες πρακτικές – τι νέα στοιχεία φέρνουν τα ΝΑΠΞΓ για όλες τις γλώσσες γενικά και για κάθε γλώσσα ξεχωριστά ΒΕΛΤΙΩΣΗ, ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ και όχι ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Τι πρέπει να συμπεριλαμβάνει η διδασκαλία σύμφωνα με τα ΝΑΠΞΓ και το ΚΕΠΑ Σύγκριση ΝΑΠΞΓ με υφιστάμενα εγχειρίδια και πρακτικές στην κάθε γλώσσα – τι πρέπει να συμπληρώνεται, σύμφωνα με τα ΝΑΠΞΓ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΡΟΣΔΟΚΟΜΕΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΒΑΣΗ ΚΑΙ ΌΧΙ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ – ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 1.Σύντομη παρουσίαση - Εξοικείωση με τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας (ΝΑΠΔΣΚΔ) – αρχές που τα διέπουν (Ιστοσελίδα) Ας δούμε τι καλύψαμε μέχρι τώρα, σχετικά με τα νέα αναλυτικά προγράμματα. Κατά τη διάρκεια του πρώτου σεμιναρίου καλύψαμε τους πρώτους 3 στόχους των επιμορφωτικών σεμιναρίων. Σήμερα θα καλύψουμε τον στόχο 4.
6 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Ξένων Γλωσσών Εκπαιδευτική διαδικασία: Μαθητοκεντρική μάθηση Βιωματική μάθηση Ενεργός μάθηση Συνεργατική μάθηση Ηλεκτρονική μάθηση Ανατρέξατε στο φυλλάδιο / στην ιστοσελίδα των Νέων Αναλυτικών προγραμμάτων για τις Ξένες Γλώσσες Σεμινάριο 1 Σε γενικές γραμμές, όπως θα θυμάστε από την ομαδική, συνεργατική, μαθητοκεντρική, βιωματική και ενεργό δραστηριότητα, στην οποία λάβατε μέρος την περασμένη φορά, είδαμε όλες τις λεπτομέρειες του τι σημαίνουν οι γενικές αρχές των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων.
7 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Ξένων Γλωσσών Δημοκρατικό και Ανθρώπινο Σχολείο / γλωσσικό μάθημα Εκπαιδευτική Διαδικασία Επαρκές, ενιαίο (ΚΕΠΑ) και συνεκτικό (περιεχόμενο) αναλυτικό πρόγραμμα και σώμα γνώσεων Δεξιότητες – Κλειδιά Πίνακας Ελέγχου Σε γενικές γραμμές, όπως θα θυμάστε από την ομαδική, συνεργατική, μαθητοκεντρική, βιωματική και ενεργό δραστηριότητα, στην οποία λάβατε μέρος την περασμένη φορά, είδαμε επίσης όλες τις λεπτομέρειες του τι σημαίνουν οι ειδικές αρχές των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων γενικά και των Ξένων Γλωσσών ιδιαίτερα ( ΝΑΠΞΓ), συμπεριλαμβανομένων και των Ευρωπαϊκών κατευθυντηρίων γραμμών (ΚΕΠΑ) πάνω στις οποίες στηρίζονται οι αρχές για τα ΝΑΠΞΓ. Ανατρέξατε στο φυλλάδιο / στην ιστοσελίδα των Νέων Αναλυτικών προγραμμάτων για τις Ξένες Γλώσσες Σεμινάριο 1
8 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Γνωριμία με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Ξένων Γλωσσών Ποιοι είναι τελικά οι στόχοι των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων; Συνοχή αρχών σε όλα τα μαθήματα Συνοχή σε όλες τις γλώσσες (επίπεδα ΚΕΠΑ) Καθορισμός στόχων: Αναλυτικά προγράμματα (στόχοι μάθησης κι’ όχι κάλυψη ύλης Διδακτικού Εγχειριδίου ) Μηχανισμός ελέγχου προγραμμάτων – βεβαίωση ύπαρξης όλων των συστατικών ενός σύγχρονου αναλυτικού προγράμματος. Θυμηθείτε τον Κατάλογο Ελέγχου που σας έχει δοθεί (check list). Θα τον βρείτε επίσης στην ιστοσελίδα των Νέων Αναλυτικών Ξένων Γλωσσών (ΝΑΞΓ), στον σύνδεσμο ΝΕΑΞ Συνοπτικά ΝΕΑΞ Συνοπτικά Επιμόρφωση διδασκόντων (αυτό που κάνουμε τώρα) Αξιολόγηση και εμπλουτισμός γλωσσικού διδακτικού υλικού (προετοιμάζεται) Περισσότερη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών – ψηφιακός αλφαβητισμός (όσο γίνεται μέσα από τα επιμορφωτικά σεμινάρια και την ιστοσελίδα των ΝΑΞΓ (π.χ. δημιουργία wiki και ιδέες για χρήση Νέων Τεχνολογιών) και μέσα από την ανάπτυξη θεματικών ενοτήτων) Περαιτέρω εκσυγχρονισμός
9 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Περισσότερη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών – ψηφιακός αλφαβητισμός: Δημιουργία Wiki Στη συνέχεια θα ακολουθήσει ένα εργαστήρι που θα ασχοληθεί με τη Χρήση των Νέων Τεχνολογιών στη Γλωσσική Διδασκαλία. Ακολουθώντας τις οδηγίες που θα σας δοθούν (και που μπορείτε ταυτόχρονα να τις βρείτε στην ιστοσελίδα των Νέων Αναλυτικών Ξένων Γλωσσών (ΝΑΞΓ), στον σύνδεσμο Σεμινάριο 2, wiki creation.ppt) θα δημιουργήσετε ένα wiki. Το wiki είναι ένας ιστοχώρος. Θα τον δημιουργήσουμε με τη χρήση ενός λογισμικού προγράμματος που λέγεται wikispaces. Θα μάθετε πώς να:Σεμινάριο 2wiki creation.ppt 1.Δημιουργείτε έναν ιστοχώρο με τη χρήση του λογισμικού αυτού 2.Προσθέτετε υλικό στον ιστοχώρο αυτό 3.Προσθέτετε επιπρόσθετες ιστοσελίδες στον ιστοχώρο σας
10 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Περισσότερη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών – ψηφιακός αλφαβητισμός: Δημιουργία Wiki Πριν όμως δημιουργήσετε το δικό σας wiki, θα σας δείξω δύο παραδείγματα ιστοχώρων: (α) το ένα είναι ο ιστοχώρος που δημιούργησα για τα σεμινάρια αυτά (β) το δεύτερο παράδειγμα είναι ο ιστοχώρος που δημιούργησα για την διδασκαλία του μαθήματος CALL (Computer Assisted Language Learning), μάθημα τέταρτου έτους για το BA in English Language and Literature που δίδαξα στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας. Βλέποντάς τα, σκεφτείτε πώς, ανάλογα, θα μπορούσατε να δημιουργήσετε έναν δικό σας ιστοχώρο, για τη διδασκαλία του δικού σας μαθήματος.
11 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Δημιουργία Wiki Παράδειγμα 1: Ο ιστοχώρος για τα Επιμορφωτικά σεμινάρια έχει το εξής περιεχόμενο: HomeΕδώ είναι η είσοδος του ιστοχώρου Αναλυτικά ή ΕγχειρίδιαΕδώ δίνονται πληροφορίες για τα 2 είδη Αναλυτικών Προγραμμάτων Νέα Αναλυτικά (ΝΑ)Εδώ δίνονται οι γενικές αρχές των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων ΝΑ Ξένων Γλωσσών (ΝΑΞΓ)Εδώ δίνονται αρχές των Νέων Αναλυτικών για τις Ξένες Γλώσσες ΝΕΑΞ ΣυνοπτικάΕδώ δίνονται συνοπτικά σε μορφή Καταλόγου Ελέγχου όλα τα συστατικά των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων για τις Ξένες Γλώσσες Στόχοι ΝΕΑΞ Εδώ δίνονται οι γενικοί στόχοι των ΝΕΑΞ Σεμινάριο 1Εδώ δίνεται όλο το υλικό που καλύφθηκε στο Σεμινάριο 1 Σεμινάριο 2Εδώ δίνεται όλο το υλικό που καλύφθηκε στο Σεμινάριο 2 Σεμινάριο 3Εδώ δίνεται όλο το υλικό που καλύφθηκε στο Σεμινάριο 3 Αγγλικά Γαλλικά Γερμανικά Ισπανικά Εδώ μπορεί κανείς να βρει υλικό για την κάθε γλώσσα Ιταλικά Ρωσικά Τούρκικα WikispacesΣύνδεσμος που συνδέει με την ιστοσελίδα Wikispaces ΠηγέςΕδώ μπορεί κανείς να βρει επιπρόσθετο υλικό ΑνακοινώσειςΕδώ μπορεί κανείς να βρει ανακοινώσεις που προσθέτονται κατά καιρούς
12
13 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Παράδειγμα 2: Ο ιστοχώρος τη διδασκαλία του μαθήματος CALL (Computer Assisted Language Learning) έχει το πιο κάτω περιεχόμενο: HomeΕδώ είναι η είσοδος του ιστοχώρου PersonalΕδώ δίνονται πληροφορίες για τον διδάσκοντα Weekly TasksΕδώ δίνονται οι εβδομαδιαίες δραστηριότητες στους φοιτητές Student PortfolioΕδώ δίνεται πρόσβαση στις ιστοσελίδες των φοιτητών όπου παραθέτουν τις εργασίες τους Instructor’s reflectionsΕδώ ο διδάσκων καταγράφει τις σκέψεις του για το πώς πήγε το κάθε μάθημα Useful tipsΕδώ μοιράζονται όλοι οι φοιτητές χρήσιμες οδηγίες για τη χρήση των νέων τεχνολογιών Work in progressΕδώ καταγράφεται η πρόοδος των φοιτητών Attendance Εδώ καταγράφονται οι παρουσίες των φοιτητών CALL Assessment RubricΕδώ δίνονται τα κριτήρια που θα χρησιμοποιηθούν για την αξιολόγηση των φοιτητών PRESENTATIONSΕδώ δίνονται οδηγίες για τις προφορικές παρουσιάσεις των ηλεκτρονικών χαρτοφυλακίων
14 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Το Wiki μου Για παράδειγμα: Ο ιστοχώρος για τη διδασκαλία της γλώσσας σας θα μπορούσε να έχει το πιο κάτω περιεχόμενο: Καλωσόρισμα Εδώ είναι η είσοδος του ιστοχώρου Προφίλ διδάσκοντα Εδώ δίνονται πληροφορίες για σας τον διδάσκοντα Wiki Εδώ δίνονται πληροφορίες για το τι είναι το wiki E-Portfolio Εδώ δίνονται πληροφορίες για το τι είναι ο ηλεκτρονικός φάκελος Portfolio μαθητών Εδώ δίνεται πρόσβαση στις ιστοσελίδες των μαθητών σας όπου παραθέτουν τις εργασίες τους ή μπορεί να είναι ο χώρος όπου οι μαθητές σας ανεβάζουν τις εργασίες τους Θέμα 1 Εδώ αποθηκεύεται το υλικό για ένα συγκεκριμένο θέμα Θέμα 2 Εδώ αποθηκεύεται το υλικό για ένα συγκεκριμένο θέμα Θέμα 3 Εδώ αποθηκεύεται το υλικό για ένα συγκεκριμένο θέμα Θέμα 4 Εδώ αποθηκεύεται το υλικό για ένα συγκεκριμένο θέμα
15 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Δημιουργία Wiki Στη συνέχεια θα ακολουθήσει το εργαστήριο δημιουργίας Wiki. Ακολουθώντας τις οδηγίες, θα δημιουργήσετε σε δυάδες ή ομάδες ένα wiki. Το wiki είναι ένας ιστοχώρος. Θα τον δημιουργήσετε με τη χρήση του λογισμικού προγράμματος που λέγεται wikispaces. Θα μάθετε πώς να: 1.Δημιουργείτε έναν ιστοχώρο με τη χρήση του λογισμικού αυτού 2.Προσθέτετε υλικό στον ιστοχώρο αυτό 3.Προσθέτετε επιπρόσθετες ιστοσελίδες στον ιστοχώρο σας Ακολουθείστε τις οδηγίες που σας έχουν δοθεί σε έντυπη μορφή. ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΕΠΙΣΤΡΕΨΤΕ ΤΑ ΕΝΤΥΠΑ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ. ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ – ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – Τις οδηγίες, μπορείτε να τις βρείτε και στον ιστοχώρο των Επιμορφωτικών Σεμιναρίων, στον σύνδεσμο Σεμινάριο 2, wiki creation.ppt.Σεμινάριο 2wiki creation.ppt
16 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Δημιουργία Wiki Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, θα πηγαίνω από την μια ομάδα στην άλλη για οποιαδήποτε βοήθεια χρειαστείτε. Επειδή δεν υπάρχουν υπολογιστές για τον καθένα σας, εργαστείτε σε δυάδες ή ομάδες. Ο ιστοχώρος θα δημιουργηθεί χρησιμοποιώντας το όνομα, κωδικό κλπ ενός από την ομάδα. Αυτός ο ιστοχώρος θα ανήκει στο άτομο αυτό. Οι υπόλοιποι μπορούν να δημιουργήσουν τους ιστοχώρους τους μόνοι τους, ακολουθώντας τις οδηγίες που βρίσκονται στον ιστοχώρο των Επιμορφωτικών Σεμιναρίων, στον σύνδεσμο Σεμινάριο 2. Καλή επιτυχία. Και μη ξεχνάτε: ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΕΠΙΣΤΡΕΨΤΕ ΤΑ ΕΝΤΥΠΑ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ. ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ – ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ –
17 Πατήστε στο πλήκτρο FREE Ανοίξτε το Internet Explorer. Πληκτρολογήστε: Wikispaces. Θα ανοίξει η παρούσα σελίδα. Ακολουθήστε τις οδηγίες αρχίζοντας από την οδηγία Bonne chance! Good Luck! Καλή επιτυχία!
18 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Διάλειμμα και Διαφημίσεις Εδώ θα βρείτε πληροφορίες σχετικά με την κυπριακή ιστοσελίδα του EUROCALL και την Ευρωπαϊκή οργάνωση για τη Διδασκαλία των γλωσσών με τη Χρήση του Υπολογιστή. Περισσότερες πληροφορίες για την οργάνωση μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του EUROCALL
19 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη Θεματικής Ενότητας Στη συνέχεια, θα συνεχίσουμε με την ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ Στο σημείο αυτό, θα επισκεφτούμε την ιστοσελίδα του μαθήματος CALL. Εκεί θα επισκεφτούμε τις ιστοσελίδες των φοιτητών μου, όπου ανάπτυξαν θεματικές ενότητες, για να δείτε κάποια παραδείγματα, πριν προχωρήσουμε στην ανάπτυξη δικών μας θεματικών ενοτήτων. Οι θεματικές αυτές ενότητες καλύπτουν τα πιο κάτω θέματα:
20 Student nameThematic unitWeb 2.0Other BeriaDesigning a story book about Australia Facebook MariaChristmas Voki AndriaValentine’s Day WikiVoki AndreasEaster Personal Videos ElenaSchool Facebook SallyThanksgiving Myspace MariosComics Wikipedia VassosShopping SkypePersonal Photos; Useful tips, Links, Learn English! EleniLondon GeorgiaHalloween Blog TomThe Big Apple YouTubeHuman Engine lali274callunic In student portfolios: Annotated reviews of online activities: speaking, listening, reading, writing, vocabulary, grammar and culture
21 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη Θεματικής Ενότητας Στις ιστοσελίδες των φοιτητών μου, μπορείτε επίσης να βρείτε τα εξής: Περιγραφή μιας τεχνολογίας και την χρήση της στη διδασκαλία της γλώσσας: Κάθε φοιτητής ερεύνησε μία νέα τεχνολογία και τη χρήση της στη γλωσσική διδασκαλία. Στη συνέχεια, μοιράστηκαν τις νέες γνώσεις μεταξύ τους. Οι νέες τεχνολογίες που ερευνήθηκαν ήταν: FaceBook, Voki, Wiki, , MySpace, Wikipedia, Skype, Blog, YouTube Αν σας ενδιαφέρει να μάθετε κι εσείς γι’ αυτές τις τεχνολογίες και πώς χρησιμοποιούνται στη διδασκαλία μιας γλώσσας, επισκεφτείτε τις ιστοσελίδες των φοιτητών μου. Στις ιστοσελίδες των φοιτητών μου, υπάρχουν επιπρόσθετα τα εξής: Κριτική περιγραφή ψηφιακών δραστηριοτήτων που βρίσκονται στο διαδίκτυο καθώς και οι σύνδεσμοι που οδηγούν σε αυτές τις δραστηριότητες. Έτσι, αν σας ενδιαφέρει, υπάρχει πρόσβαση σε έναν σεβαστό αριθμό δραστηριοτήτων που καλύπτουν τον προφορικό και γραπτό λόγο, την κατανόηση του γραπτού και προφορικού λόγου, λεξιλόγιο, γραμματική και πολιτισμός.
22 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη Θεματικής Ενότητας Οι μαθητές μπορούν να εμπλουτίσουν την ιστοσελίδα τους με το δικό τους υλικό και να της δώσουν το δικό τους προσωπικό άρωμα. Οι φοιτητές μου, για παράδειγμα, ο καθένας πρόσθεσε διάκοσμο του δικού του γούστου, ποιήματα, τραγούδια, επιπρόσθετο υλικό για τα θέματα που μελετήθηκαν, προσωπικές φωτογραφίες, και άλλου τύπου υλικό. Θα σας δώσω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός φοιτητή μου, του Tom, που ανέδειξε το ταλέντο του μέσα από την ιστοσελίδα του… Η συνέχεια στην οθόνη σας…
23 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Παράδειγμα δραστηριότητας Ανάπτυξη θέματος στα διάφορα επίπεδα Θυμάστε που σας είχα ζητήσει να φέρετε μια φωτογραφία; Ποιοι φέρανε; Ωραία! Έφερα κι εγώ μια. Είναι μια φωτογραφία του γιου μου. Προσπάθησα να κάνω μια περιγραφή του γιου μου σε τρία επίπεδα: Α1 Α2 Β1 Ας δούμε τις 3 περιγραφές
24 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Φωτογραφία – Περιγραφή αγαπημένου προσώπου Α1 Είναι ο γιος μου. Τον λένε Ορέστη. Είναι φοιτητής. Μένει στη Μελβούρνη. Α2 Είναι ο γιος μου. Ονομάζεται Ορέστης. Είναι φοιτητής. Σπουδάζει Οικονομικά στο πανεπιστήμιο RMIT. Μένει στη Μελβούρνη. Του αρέσει η μουσική και ο αθλητισμός. Παίζει πιάνο και κιθάρα και τραγουδά. Παίζει ποδόσφαιρο, κολυμπά και κάνει σκέιτ μπορντ. Β1 Να σας παρουσιάσω τον γιο μου. Λέγεται Ορέστης. Είναι 25 χρονών. Γεννήθηκε στη Μελβούρνη. Είναι ελληνοκυπριακής και αυστραλέζικης καταγωγής. Είναι φοιτητής. Σπουδάζει Οικονομικά στο πανεπιστήμιο RMIT. Μένει στη Μελβούρνη. Εργάζεται στην εταιρεία General Motors. Του αρέσουν πολύ οι σπουδές και η δουλειά του. Του αρέσει επίσης η μουσική και ο αθλητισμός. Παίζει πιάνο και κιθάρα, τραγουδά και συνθέτει δικά του τραγούδια. Παίζει σε συναυλίες και σε διάφορες εκδηλώσεις με την ορχήστρα του. Παίζει ποδόσφαιρο δύο φορές τη βδομάδα. Του αρέσει και το κολύμπι. Η μεγάλη του αγάπη, όμως είναι να κάνει σκέιτ μπορντ τον χειμώνα στο χιόνι. Του αρέσει το καλό φαγητό και ποτό και η καλή παρέα. Λατρεύει τη φωτογράφιση. Βγάζει πολλές και ωραίες φωτογραφίες.
25 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Παράδειγμα δραστηριότητας Ας ακούσουμε και κάποιες άλλες περιγραφές αγαπημένων προσώπων Ποια / ποιος θέλει να μας περιγράψει ένα δικό του αγαπημένο πρόσωπο; Περιγραφή 1 Επίπεδο ΚΕΠΑ Α1 Περιγραφή 2 Επίπεδο ΚΕΠΑ Α2 Περιγραφή 3 Επίπεδο ΚΕΠΑ Β1 Πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτή η μέθοδος στη διδασκαλία σας; Για ποια θέματα; Για ποια επίπεδα; Με πιο τρόπο; Δώστε παραδείγματα
26 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη θέματος στα διάφορα επίπεδα Πώς αναπτύσσεται ένα θέμα στα διάφορα επίπεδα του ΚΕΠΑ; Α1 Α2 Β1 Β2 Γ1 Γ2; Πώς αναπτύσσεται το ίδιο θέμα από το ένα επίπεδο στο άλλο; Είδαμε το παράδειγμα με την προφορική ή γραπτή παρουσίαση ενός προσώπου που σας έχω δώσει με τη χρήση της φωτογραφίας (παράδειγμα με τον γιο μου) Δέστε το πιο κάτω παράδειγμα με θέμα Ελεύθερος χρόνος :
27 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς (ΚΕΠΑ) για τις Γλώσσες: ΘΕΜΑ: Ελεύθερος Χρόνος Παράδειγμα A1A2B1 Μιλήστε και συζητήστε για τα αθλητικά σας ενδιαφέροντα και τον ελεύθερό σας χρόνο. Εκφράστε τις προτιμήσεις σας (μ’αρέσει / δεν μ’αρέσει) Ρωτήστε και απαντήστε σχετικά με το πού και πώς θα πάτε κάπου Ρωτήστε και μιλήστε για τις προτιμήσεις σας (μ’αρέσει / δεν μ’αρέσει) σχετικά με τις δραστηριότητές σας κατά τον ελεύθερό σας χρόνο και το Σαββατοκύριακο B2C1C2 Ρωτήστε και μιλήστε για τις προτιμήσεις σας (μ’αρέσει / δεν μ’αρέσει, προτιμώ) σχετικά με τη μουσική και την τηλεόραση Ρωτήστε και μιλήστε για τις προτιμήσεις σας (μ’αρέσει / δεν μ’αρέσει, προτιμώ) σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο Ρωτήστε και μιλήστε για τα σχέδιά σας σχετικά με τις εξόδους σας Ρωτήστε και μιλήστε για τις προτιμήσεις σας (μ’αρέσει / δεν μ’αρέσει, προτιμώ) σχετικά με άλλες δραστηριότητες που σχετίζονται με τον ελεύθερό σας χρόνο Ρωτήστε και μιλήστε για τις προτιμήσεις σας (μ’αρέσει / δεν μ’αρέσει, προτιμώ) σχετικά με διάφορες δραστηριότητες που σχετίζονται με τη διασκέδαση και τις εξόδους σας
28 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων για τις Ξένες Γλώσσες Πώς αναπτύσσεται το ίδιο θέμα από το ένα επίπεδο στο άλλο; Δραστηριότητα σε δύο ομάδες με θέμα: Οικογένεια και οικογενειακή ζωή Αναπτύξετε το θέμα, με βάση τα επίπεδα ΚΕΠΑ Α1, Α2, Β1, Β2, Γ1 και Γ2. Λόγω χρόνου, μπορείτε να κάνετε αυτή τη δραστηριότητα στο σπίτι, αν θέλετε. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το φύλλο εργασίας που ακολουθεί.
29 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς (ΚΕΠΑ) για τις Γλώσσες ΘΕΜΑ: Οικογένεια και οικογενειακή ζωή Διαβάστε την περιγραφή του ΚΕΠΑ Α1 πάνω στο θέμα Οικογένεια και οικογενειακή ζωή Εργαστείτε σε δυάδες και γράψτε περιγραφές για τα υπόλοιπα επίπεδα για το ίδιο θέμα. Αλλάξτε συνεργάτη. Εργαστείτε με κάποιον από μια άλλη δυάδα. Συζητήστε τις περιγραφές σας. Συζητήστε τα πορίσματά σας με την υπόλοιπη ομάδα. Μελετήστε το ΔΕΙΓΜΑ και συγκρίνετε. A1A2B1 Αναγνωρίστε μέλη της οικογένειας Ρωτήσετε και πέστε τα ονόματα μελών της οικογένειας Αναγνωρίστε οικογενειακές σχέσεις (πχ Ο κος Γιάννης είναι πατέρας του Κώστα) Ρωτήστε άλλους πώς είναι και πέστε πώς είστε (πχ τι κάνεις; Καλά.) Ρωτήστε και πέστε τον αριθμό μελών της οικογένειας B2C1C2 Στη συνέχεια, μπορείτε να συγκρίνετε την εργασία σας με το παράδειγμα που ακολουθεί, με το ίδιο θέμα
30 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς (ΚΕΠΑ) για τις Γλώσσες ΘΕΜΑ: Οικογένεια και οικογενειακή ζωή Παράδειγμα A1A2B1 Αναγνωρίστε μέλη της οικογένειας Ρωτήσετε και πέστε τα ονόματα μελών της οικογένειας Αναγνωρίστε οικογενειακές σχέσεις (πχ Ο κος Γιάννης είναι πατέρας του Κώστα) Ρωτήστε άλλους πώς είναι και πέστε πώς είστε (πχ τι κάνεις; Καλά.) Ρωτήστε και πέστε τον αριθμό μελών της οικογένειας Ρωτήστε και περιγράψτε τα μέλη της οικογένειάς σας και τα κατοικίδιά σας ζώα Ρωτήστε και μιλήστε για δουλειές του σπιτιού Ρωτήστε και περιγράψτε σπίτια, δωμάτια και επίπλωση Ρωτήστε και περιγράψτε τα επαγγέλματα και τις ασχολίες των μελών της οικογένειάς σας Ρωτήστε και περιγράψτε οικογενειακές γιορτές B2C1C2 Ρωτήστε και περιγράψτε σπίτια, δωμάτια και επίπλωση Ρωτήστε και περιγράψτε σπίτια στην Κύπρο, Αγγλία, Αμερική, Αυστραλία, Καναδά και Αφρική Δεχθείτε και αρνηθείτε κομπλιμέντα / γνώμες σχετικά με την οικογένειά σας Δεχθείτε και αρνηθείτε κομπλιμέντα / γνώμες σχετικά με το σπίτι σας, τα δωμάτια, την επίπλωση και τη διακόσμηση Μιλήστε για τα μέλη της οικογένειάς σας, τις ασχολίες τους και το σπίτι σας. Κάντε μια έρευνα και μια αναφορά σχετική με την οικογενειακή ζωή στην Αγγλία /Αμερική / Αυστραλία.
31 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων για τις Ξένες Γλώσσες Πώς αναπτύσσεται μια θεματική ενότητα με βάση κάποια είδη λόγου, σχετικά με μια συγκεκριμένη επικοινωνιακή περίσταση; Ας δούμε το παράδειγμα με θέμα Οικογενειακό Ταξίδι στην Ελλάδα Ανάπτυξη θέματος με βάση κάποια είδη λόγου
32 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων για τις Ξένες Γλώσσες Τι είναι τα είδη λόγου ; Μελετήστε το φυλλάδιο που σας έχει δοθεί. 1.Στη μια μεριά είναι τα είδη του προφορικού λόγου Αυτά χρησιμοποιούνται και για την κατανόηση του προφορικού λόγου 2. Στην άλλη μεριά είναι τα είδη του γραπτού λόγου Αυτά χρησιμοποιούνται και για την κατανόηση του γραπτού λόγου Οποιαδήποτε επικοινωνία γίνεται μέσα από τη χρήση κάποιου είδους προφορικού ή γραπτού λόγου
33 Είδη Προφορικού Λόγου
34 Είδη Γραπτού Λόγου
35 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη Θεματικής Ενότητας με βάση τα Είδη Επικοινωνιακού Λόγου
36 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων 2. Βρέστε τα κύρια είδη λόγου που σχετίζονται με το θέμα πάνω στο οποίο θα εργαστείτε. 1. Γράψτε το θέμα πάνω στο οποίο θα εργαστείτε. Ανάπτυξη Θεματικής Ενότητας με βάση τα είδη του Επικοινωνιακού Λόγου
37 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη θεματικής ενότητας 1.Κατευθυντήριες Γραμμές για την ανάπτυξη Αναλυτικού Προγράμματος για τις Ξένες Γλώσσες 2.Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες (σύνοψη, Περιληπτικός πίνακας, πίνακας αξιολόγησης, Πίνακας Αυτό-αξιολόγησης μαθητή) 3.Αρχές Αναλυτικών Προγραμμάτων: μαθητοκεντρική, βιωματική, ενεργός, συνεργατική και ψηφιακή μάθηση 4.Θεματική Τράπεζα / Συλλογή δραστηριοτήτων 5.Πίνακας Ανάπτυξης θεματικής ενότητας 6.Πακέτο γλωσσικού διδακτικού υλικού 7.Θεματικό έντυπο και ψηφιακό υλικό 8.Παραδείγματα δραστηριοτήτων 9.Ιστοσελίδα CALL 10.Πηγές (ιστοσελίδα Επιμορφωτικών) 11.Πίνακας Ελέγχου Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων για τις Ξένες Γλώσσες 1.Το διαδίκτυο Για την ανάπτυξη μιας θεματικής ενότητας θα χρειαστείτε: Ανάπτυξη Θεματικής Ενότητας σε ομάδες 1.Οι ομάδες θα εργαστούν πάνω σε ένα θέμα η κάθε μια 2.Οι ομάδες στα γαλλικά, επίπεδο Α1 3.Οι ομάδες στα αγγλικά, επίπεδο Α2 4.Ανταλλαγή Παραδείγματα στις ιστοσελίδες ΝΑΞΓ και CALL
38 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη θεματικής ενότητας - Παράδειγμα Για την ανάπτυξη μιας θεματικής ενότητας δείτε το παράδειγμα που σας έχει δοθεί, με θέμα: Αγγλικά: A trip to London
39 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη θεματικής ενότητας - Παράδειγμα Guidelines-based teaching and learning Νέα Αναλυτικά Προγράμματα TOPIC: A TRIP TO LONDON: Heathrow airport – departures and arrivals schedules CEFR Level: ……………………..Year:.....Suggested length: …………………….. In this unit students will learn: to understand and talk about departures and arrivals schedules Για την ανάπτυξη μιας θεματικής ενότητας δείτε το παράδειγμα που σας έχει δοθεί, με θέμα (Γαλλικά): Salutations
40 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη θεματικής ενότητας Guidelines-based teaching and learning Νέα Αναλυτικά Προγράμματα TOPIC: A TRIP TO LONDON: Heathrow airport – departures and arrivals schedules CEFR Level: ……………………..Year:.....Suggested length: …………………….. In this unit students will learn: to understand and talk about departures and arrivals schedules Είναι σημαντικό, όχι μόνο να γνωρίζουμε τα βήματα που θα ακολουθηθούν, όπως συνήθως καταγράφονται σε ένα σχέδιο μαθήματος (στήλη 3), αλλά να γίνεται και έλεγχος ότι όλα τα απαραίτητα συστατικά έχουν συμπεριληφθεί. Αυτά είναι: 1.Τις Γενικές αρχές των αναλυτικών προγραμμάτων ( μαθητοκεντρική, δημοκρατική, ενεργό, βιωματική, συνεργατική, και ηλεκτρονική μάθηση) 2.Τα είδη λόγου (στήλη 1) 3.Γλωσσικές δεξιότητες (στήλη 2) 4.Πιθανοί χώροι διεξαγωγής επικοινωνίας / επικοινωνιακής περίστασης 5.Ρόλοι που θα παίξουν αυτοί που θα λάβουν μέρος στην επικοινωνιακή περίσταση 6.Απαραίτητα γλωσσικά στοιχεία (γραμματική, συντακτικό, κλπ) 7.Απαραίτητο λεξιλόγιο 8.Πιθανά στοιχεία προφοράς που πρέπει να διδαχτούν ξεχωριστά 9.Πολιτιστικά στοιχεία της γλώσσας-στόχου 10.Διαπολιτισμική αγωγή: μητρικής / και γλώσσας στόχου και άλλων γλωσσών και πολιτισμών 11.Τρόποι αξιολόγησης 12.Πηγές / Υλικό
41 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη θεματικής ενότητας Guidelines-based teaching and learning Νέα Αναλυτικά Προγράμματα TOPIC: A TRIP TO LONDON: Heathrow airport – departures and arrivals schedules CEFR Level: ……………………..Year:.....Suggested length: …………………….. In this unit students will learn: to understand and talk about departures and arrivals schedules Για κάθε βήμα / δραστηριότητα του μαθήματος πρέπει να καταγράφεται στην ανάλογη στήλη, το είδος λόγου, η γλωσσική δεξιότητα, οι πιθανοί χώροι διεξαγωγής επικοινωνίας / επικοινωνιακής περίστασης, οι ρόλοι που θα παίξουν αυτοί που θα λάβουν μέρος στην επικοινωνιακή περίσταση, τα απαραίτητα γλωσσικά στοιχεία (γραμματική, συντακτικό, κλπ), το απαραίτητο λεξιλόγιο, τα πιθανά στοιχεία προφοράς που πρέπει να διδαχτούν ξεχωριστά, αν υπάρχουν, τα πολιτιστικά στοιχεία της γλώσσας-στόχου, τα στοιχεία διαπολιτισμικής αγωγής (μητρικής / και γλώσσας στόχου και άλλων γλωσσών και πολιτισμών) που σχετίζονται με το θέμα, πιθανούς τρόπους αξιολόγησης όπου ταιριάζουν καθώς και οι πηγές και το υλικό που θα χρησιμοποιηθεί. Πρέπει επίσης γίνεται έλεγχος ούτως ώστε το κάθε μάθημα / γλωσσικό πρόγραμμα να εμπεριέχει στοιχεία των γενικών αρχών των αναλυτικών προγραμμάτων (μαθητοκεντρική, δημοκρατική, ενεργό, βιωματική, συνεργατική, και ηλεκτρονική μάθηση)
42 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη θεματικής ενότητας Είναι σημαντικό, όχι μόνο να γνωρίζουμε τα βήματα που θα ακολουθηθούν, όπως συνήθως καταγράφονται σε ένα σχέδιο μαθήματος, αλλά να γίνεται και έλεγχος ότι όλα τα συστατικά έχουν συμπεριληφθεί. Το έντυπο θα σας βοηθήσει, σχετικά με το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Ξένων Γλωσσών. Για τις Γενικές Αρχές των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων, μη ξεχάσετε να συμβουλευτείτε τον Κατάλογο Ελέγχου (Check List) που σας έχει δοθεί για να βεβαιωθείτε ότι η θεματική σας ενότητα συμπεριλαμβάνει και μαθητοκεντρική, δημοκρατική, ενεργό, βιωματική, συνεργατική, και ηλεκτρονική μάθηση.
43 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Ανάπτυξη θεματικής ενότητας Χρησιμοποιείστε το έντυπο αυτό για να αναπτύξετε την θεματική σας ενότητα. Παραδοτέα σε ντοσιέ: 1.Το έντυπο αυτό 2.Φωτοτυπημένο το υλικό που θα χρησιμοποιήσετε
44 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Παράδειγμα διαπολιτισμικής δραστηριότητας με βάση τις γλώσσες που διδάσκονται στα κρατικά σχολεία στην Κυπριακή Δημοκρατία Αναγνώριση τοποθεσιών, χαρακτηριστικών των χωρών αυτών Κοιτάξτε τις φωτογραφίες. Σε ποια χώρα αναφέρεται η κάθε τοποθεσία στην κάθε φωτογραφία;
45 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Υποστηρικτών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Γλώσσες που διδάσκονται στην Κύπρο Αναγνωρίστε τη χώρα Συζήτηση για τις μέχρι τώρα μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν
46 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Γλώσσες που διδάσκονται στην Κύπρο Αναγνωρίστε τη χώρα
47 Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μάχιμων Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στα πλαίσια των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Γεια σας 再见 До свидания Au revoir Good bye Auf Wiedersehen Adiós Arrivederci さようなら Παραδοτέα σε ντοσιέ την άλλη φορά: 1.Θεματική ενότητα: έντυπο ανάπτυξης θεματικής ενότητας 2.Φωτοτυπημένο το υλικό που θα χρησιμοποιήσετε Στο δεύτερο μέρος του 3 ου σεμιναρίου θα γίνουν οι παρουσιάσεις των θεματικών ενοτήτων