ΜΕΘΟΔΟΙ ΟΡΓΑΝΟΛΗΠΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Advertisements

Applied Econometrics Second edition
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Superior Visualization. Ποια χαρακτηριστικά έχουν σημασία? •Ανάλυση –Ανάλυση είναι η δυνατότητα της απεικόνισης μικρών αντικειμένων και καθορίζεται από.
Βήματα στην Κατασκευή ενός Ψυχομετρικού Εργαλείου (Μέρος B)
1. Πού διδάσκω; Τάξη: Γ’ Λυκείου Επίπεδο-αποδοχή μαθητών: Μέτριο
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Ασκήσεις Συνδυαστικής
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες Βασίλης Γαργανουράκης
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ
Ανάλυση του λευκού φωτός και χρώματα
Μερικά ακόμη παραδείγματα
© 2002 Thomson / South-Western Slide 4A-1 Κεφάλαιο 4, Μέρος A Πιθανότητες.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΟΡΓΑΝΟΛΗΠΤΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ
136 άτομα διαφόρων ηλικιών απάντησαν στο ερωτηματολόγιο.
1.2 ΠΑΡΑΓΩΓΗ- ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
Κεντρικό Νευρικό Σύστημα και Περιφερειακό Νευρικό Σύστημα
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΒΙΟΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΩΝ
Εργαστήριο Χημείας Τροφίμων
Βασικές Αρχές Μέτρησης
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Υγρού Σώματος
Τι είναι πρόβλημα; Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα Πρόβλημα είναι μια κατάσταση η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί και απαιτεί λύση.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΦΑΓΗΤΟΥ ΚΑΙ ΓΛΥΚΟΥ ΣΕ ΠΙΑΤΟ
Κεφάλαιο 1ο Από το κύτταρο στον οργανισμό Να δούμε τι θυμόμαστε…
Λογισμικό Υπολογιστή Για να μπορεί το Υλικό μέρος του Υπολογιστή να εκτελεί και τη πιο απλή επεξεργασία δεδομένων χρειάζεται ένα σύνολο εντολών.Οι οδηγίες.
TO ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΑ
Δοκιμή Βαθμολόγησης (Scoring test)
ΣΧ0ΛΗ ΤΕΧΝ0Λ0ΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΟΡΓΑΝΟΛΗΠΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
ΦΩΤΟΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΓΡΑΦΕΙΑΚΗΣ ΥΛΗΣ. Φωτοαναπαραγωγή είναι η διαδικασία δημιουργίας αντίγραφων των διαφόρων εγγράφων. Τα κύρια στοιχεία που.
Τεχνολογία & Ποιοτικός Έλεγχος Γάλακτος και Γαλακτοκομικών Προϊόντων Ενότητα 3 (Μέρος Α): Προσδιορισμός Νοθειών στο γάλα και τα προϊόντα του. Ελένη Μαλισσιόβα,
Εργαστήριο Στατιστικής (7 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
Το τεστ (test) Ο όρος τεστ (test) είναι αγγλικός. Παράγεται από τη λατινική λέξη testis (=μάρτυρας) και σημαίνει λεπτομερή δοκιμασία και εξέταση, αξιόπιστη.
Οικονομικά Μαθηματικά Ενότητα 7: Καθαρή Παρούσα Αξία Γιανναράκης Γρηγόρης Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΥΡΕΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ Άπληστη Αναζήτηση και Αναζήτηση Α* ΣΠΥΡΟΣ ΛΥΚΟΘΑΝΑΣΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ.
Διαστήματα Εμπιστοσύνης για αναλογίες. Ποιοτικές μεταβλητές χαρακτηρίζονται εκείνες οι οποίες τα στοιχεία τους δεν έχουν μετρηθεί με κάποιον τρόπο – οι.
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΜΕΘΟΔΩΝ ΧΗΜΙΚΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ Σκοπός της χημικής ανάλυσης είναι αρχικά η ποιοτική ανίχνευση των συστατικών ενός δείγματος και στη συνέχεια η ποσοτική.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
Στατιστικές Υποθέσεις
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Δειγματοληψία Ορισμοί Είδη δειγματοληψίας
Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών- SDQ
Το τεστ (test) Ο όρος τεστ (test) είναι αγγλικός
Μικροβιολογία Τροφίμων I
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
Τα επίπεδα οργάνωσης της ζωής
Επιμέρους Στοιχεία Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Στατιστικές Υποθέσεις
Δρ Φώτης Παπαδήμας, Επίκουρος Καθηγητής
Κεφάλαιο 1ο Από το κύτταρο στον οργανισμό Να δούμε τι θυμόμαστε…
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η: Ανάλυση Ποσοτικών Δεδομένων
ISpring QuizMaker.
Ποιές ενώσεις ονομάζονται δείκτες; Που χρησιμοποιούνται οι δείκτες;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΕΘΟΔΟΙ ΟΡΓΑΝΟΛΗΠΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Οι οργανοληπτικές δοκιμές αξιολόγησης των τροφίμων με τις αισθήσεις κατατάσσονται σε δύο κύριες κατηγορίες 1. στην κατηγορία των αναλυτικών δοκιμών που περιλαμβάνουν τις μεθοδους διακρισης και περιγραφικες μεθοδους 2. στην κατηγορία των συναισθηματικών μεθόδων Η μέθοδος αξιολόγησης που θα εφαρμοστεί σε ένα δείγμα τροφίμου εξαρτάται από τη φύση του τροφίμου και από τον σκοπό για τον οποίο γινεται η οργανοληπτική αξιολογηση.

Αναλυτικές δοκιμές Οι δοκιμές της κατηγορίας αυτής ομαδοποιούνται σε δύο υποκατηγορίες, τις δοκιμές διακρισης και τις περιγραφικές δοκιμές

Μεθοδοι διακρισης Μεθοδοι διαφοράς Οι δοκιμές αυτές αντικαθιστούν στην πραξη τις αναλυτικές μεθοδους και ο δοκιμαστής παιζει το ρόλο του οργάνου μετρησης, αφου πρεπει να διαπιστώσει εάν υπάρχει διαφορά στα οργανοληπτικά (γεύση, χρώμα, οσμή ή υφή) μεταξύ δύο δειγμάτων. Οι διαφορες που συνήθως υπάρχουν είναι πολύ μικρές και για την ανίχνευση τους απαιτούνται εξειδικευμένοι δοκιμαστές. ΟΙ δοκιμές αυτές απαιτούν μεγάλη ευαισθησία από μέρους των δοκιμαστών η οποία αναπτύσσεται με συνεχή εκπαίδευση

Οι δοκιμές διαφοροποίησης χρησιμοποιούνται τόσο για τον έλεγχο των παραγόμενων προιόντων, όσο και για τον έλεγχο της ικανότητας των δοκιμαστών. Ο απαιτουμενος αριθμός των εξειδικευμένων δοκιμαστών είναι 5-7 άτομα, ενώ όταν χρησιμοποιούνται δοκιμαστές με μικρή εξειδίκευση ο απαιτούμενος αριθμός μπορεί να φθάσει και τα 30 άτομα. Στις δοκιμές αυτές ο αριθμός των επαναλήψεων που γίνονται σε μια δοκιμή δεν αποτελεί κριτήριο ικανότητας των δοκιμαστών, αντιθετα πρεπει να καταβαλλεται προσπαθεια ώστε η ανιχνευση των διαφορών να γίνεται σε σύντομο χρόνο.

Η ανιχνευση της διαφοράς δύο δειγμάτων διαπιστώνεται με τις παρακατω δοκιμές 1. δοκιμη διαφοροποιήσεως κατά ζεύγη Ζητείται από το δοκιμαστή να διαπιστώσει με τις αισθήσεις του εάν υπάρχουν διαφορες στα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά ενός ζεύγους δειγματων. Για να εφαρμόσουμε αυτή την δοκιμή πρεπει η διαφορά μεταξύ των δειγματων να είναι τετοια ώστε να διαπιστώνεται με τις αισθήσεις. Σκοπός της δοκιμής είναι να διαπιστωθεί εάν κάποιο συγκεκριμένο οργανοληπτικό χαρακτηριστικό υπάρχει ή όχι και στα δύο δείγματα.

Για την εκπαιδευση των δοκιμαστών στις δοκιμές αυτές αρχικά το ζεύγος των δειγμάτων αποτελείται από μαρτυρα του οποίου τα οργανολητπικά χαρακτηριστικά είναι γνωστά και το δείγμα και στη συνεχεια καλείται ο δοκιμαστής να αποφανθεί ενα υπάρχει ομοιότητα ή διαφορά μεταξύ των δύο δειγμάτων. Τα δείγματα φέρουν κωδικούς αριθμούς ή γράμματα και ανάλογα με το σκοπό της εξετασης οι δοκιμαστές καλούνται να απαντήσουν στην παρακατω ερωτηση: “τα δείγματα του ζεύγους είναι όμοια ή διαφορετικά;”

Για κάθε δοκιμαστή ετοιμάζεται ένας συγκεκριμένος αριθμός δειγμάτων τα οποία αριθμούνται καταλληλα. Τα δειγματα δοκιμάζονται κατά ζεύγη και συνιστάται να μη γίνονται πολλές επαναλήψεις, γιατι η κόπωση των νευρικών κυττάρων οδηγεί σε λανθασμένα αποτελεσματα. Συνηθως η πρωτη εντυπωση που σχηματιζει ο δοκιμαστής είναι η σωστή. Για κάθε ζεύγος δειγμάτων υπάρχει μια μόνο σωστή απαντηση που σημαινει ότι ένα μονο δείγμα πρεπει να σημειωθεί στο εντυπο της δοκιμασίας.

Σε άλλες περιπτώσεις ζητείται από τον δοκιμαστή να αξιολογησει και να επιλεξει οπωσδηποτε το ένα δειγμα από το ζεύγος των δειγματων, το οποίο περιεχει σε μεγαλυτερη αναλογία ένα οργανοληπτικό χαρακτηριστικό π.χ. άρωμα. Η δοκιμή αυτή ονομάζεται δοκιμή κατευθυνόμενης διαφορας

Παραδειγμα κατευθυνόμενης διαφοράς Ζητείται να γίνει συγκριση δύο σακχαροδιαλυματων 0,14% και 0,23% σε σακχαρόζη. Ετοιμαζονται 4 ζεύγη ποτηριών με 30 ml διαλυματος το κάθε ποτηρι. Στη συνεχεια τα ποτηρια αριθμούνται π.χ. από 43 ως 50. Η τοποθετηση των δειγματων κατά ζευγη γινεται ετσι ώστε οι μικροτεροι αριθμοι να αρχιζουν από το πανω μερος