Τι μας λένε τα ευρήματα αυτά για το πώς εξέφραζαν και επικοινωνούσαν τις σκέψεις και τις ιδέες τους οι άνθρωποι την Εποχή του Χαλκού; Πώς επικοινωνούσαν,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αριθμητική με σφηνοειδείς αριθμούς Ν. Καστάνη
Advertisements

Αρχαιολογικό μουσείο Μυτιλήνης
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ: ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
Εικόνα 1 Σύμβολο της Ιωνικής Ομοσπονδίας.
Μινωικός Πολιτισμός Κορίνα Τσιτσιρίκου Θεοδοσιάδη.
Η ζωή των Κυκλαδιτών Πριν από χρόνια, ένας σπουδαίος πολιτισμός αναπτύχθηκε στα νησιά του Κεντρικού Αιγαίου που λέγονται Κυκλάδες.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
Ένα νέο υλικό αλλάζει τη ζωή των ανθρώπων! Ποιο ήταν αυτό;
ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ
Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Μυκηναϊκός Πολιτισμός Κορίνα Τσιτσιρίκου Θεοδοσιάδη.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΧΛΩΡΙΔΑ ΣΤΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
Οι χετταιοΙ Ένας αρχαίος λαός..
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
1 4 Square Questions B A D C Κοιτάξτε προσεκτικά το διάγραμμα. Θα σας κάνω 4 ερωτήσεις γι’ αυτό το τετράγωνο. ΕΤΟΙΜΟΙ;
Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ Μινωικός πολιτισμός.
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η τέχνη των Μυκηναίων
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η θρησκεία και η γραφή των Μυκηναίων
ΚΑΤΟΧΗ - ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ.
ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΕΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΕΠΙΚΑΘΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ Η έρευνα αυτή συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στα.
Σαλαμίνα, μια σπουδαία πόλη
Ανακαλύπτοντας την εποχή του Μ
Τα ποτάμια της Ελλάδας Από πού είσαι ποταμάκι Από κείνο το βουνό
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Κυκλαδικός πολιτισμός
6 MRB, Συλλογή στοιχείων: 24 Νοεμβρίου έως 5 Δεκεμβρίου 2005 Εξωτερική Πολιτική: Τουρκία – Κυπριακό – ΠΓΔΜ - Κοσσυφοπέδιο 1 6 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ( Τουρκία.
Travel Salesman. ABDCA, ABCDA, ACBDA, ACDBA, ADBCA, ADCBA … (3!) 3 σταθμοί και 1 βάση (3! διαδρομές) 4 σταθμοί και 1 βάση (4! = 24) 5 σταθμοί και 1 βάση.
Δημιουργία Παρουσίασης
Η θρησκεία των Μινωϊτών
Μετά την επίσκεψη.
Μινωικός πολιτισμός Η τέχνη των Μινωιτών
Η πόλη της Κερύνειας – εισαγωγικά Θέση Ονομασία Ιστορία
Αντιστοιχίζουμε εικόνες-ευρήματα με κείμενα-ερμηνείες των αρχαιολόγων
Πώς εκφράζονται οι άνθρωποι της νεολιθικής εποχής
Πρέβεζα της Ιστορικής Μνήμης
Τα προϊόντα της EmGoldEx Τα προϊόντα της EmGoldEx Ράβδοι χρυσού 24k καθαρότητας 999,9 απο 1 έως 100 γραμμάρια Όλες οι ράβδοι χρυσού είναι πιστοποιημένες.
Μουσεία της Λευκωσίας Σκοπός του μαθήματος
“Μια μέρα στη ζωή του μικρού Ιάσονα” Ο Μυκηναϊκός κόσμος μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Συνδέσεις στο σήμερα. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Επιμέλεια:
1 Αδάμ Δαμιανάκης Conceptum A.E. Tουριστικές και Πολιτιστικές Πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Η περίπτωση του.
ΜΑΘΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΓΓΙΣΗ ΑΙΜΑΤΟΣ - ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟΑΡΧΑΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Θαύματα της αρχαιότητας
Η τέχνη και η γραφή.
Διαχείριση Ψηφιακών Πνευματικών Δικαιωμάτων Ηλεκτρονική Δημοσίευση Στέλλα Λάμπουρα Ιούνιος 2004.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
Κατά την επίσκεψη Καλωσόρισμα των παιδιών. Χωρισμός σε τέσσερις ομάδες ( Ανεμώνες, Ρόδια, Τριαντάφυλλα, Περιστέρια) Τακτοποίηση προσωπικών αντικειμένων.
Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου Δράμα 2006
Μυκηναϊκός πολιτισμός
Τι σκέφτονταν οι άνθρωποι την Εποχή του Χαλκού;
Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΑΠΌ ΤΟ π.Χ
Μυκηναϊκός Πολιτισμός πΧ
Η ΠΑΛΑΙΟΛΙΘΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΚΑΙ Η ΜΕΣΟΛΙΘΙΚΗ ΕΠΟΧΗ. ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ( π.Χ. – π.Χ.) Α. Εποχή του Λίθου Παλαιολιθική & Μεσολιθική Εποχή (
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
ΑΡΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ ΣΠΥΡΟΣ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - Α 1- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015.
Η ακτινοβολία του μυκηναϊκού πολιτισμού. Ναυάγιο Ulu Burun.
Η τέχνη στον Κυκλαδικό, Μινωικό, Μυκηναϊκό πολιτισμό
Προϊστορικοί Οικισμοί στην Ημαθία
Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Η εποχή του χαλκού (3000/ π.Χ.)
ΤΩΝ ΠΡΩΙΜΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ
Η ΓΡΑΦΗ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τι μας λένε τα ευρήματα αυτά για το πώς εξέφραζαν και επικοινωνούσαν τις σκέψεις και τις ιδέες τους οι άνθρωποι την Εποχή του Χαλκού; Πώς επικοινωνούσαν, έδειχναν, παρουσίαζαν αυτά που τους ανησυχούσαν, τι τους ένοιαζαν, τραβούσαν το ενδιαφέρον; Φωτογραφίες από το Φωτογραφικό Αρχείο του Τμήματος Αρχαιοτήτων της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ευχαριστίες στη κ. Μαρία Χατζηνικολάου, Ανώτερη Τεχνικό και Σοφία Χατζηζωρζή, Τεχνικό.

Τι μας λένε τα ευρήματα αυτά για το πώς εξέφραζαν και επικοινωνούσαν τις σκέψεις και τις ιδέες τους οι άνθρωποι την Εποχή του Χαλκού; Ανακρίνουμε ξεχωριστά την κάθε πηγή που ακολουθεί – τα πιο κάτω ερωτήματα θα μας βοηθήσουν να οργανώσουμε τις σκέψεις μας: Όλοι οι άνθρωποι εξέφραζαν τις ιδέες, τις σκέψεις ή τις ανησυχίες τους με αυτόν τον τρόπο (π.χ. κατασκευή αγγείου, γραφή, κατασκευή κοσμημάτων); Ποιοι άραγε μπορούσαν να το κάνουν αυτό (πλούσιοι, φτωχοί, που γνώριζαν/δεν γνώριζαν την τέχνη, που είχαν/δεν είχαν υλικά στη διάθεσή τους κ.τλ.); Γιατί; Συζητούμε με το διπλανό/-ή μας τις πληροφορίες που μας δίνουν για το πώς σκέφτονταν οι άνθρωποι της Εποχής του Χαλκού. Σημειώνουμε τις παρατηρήσεις μας.

Πηγή 1: © Φωτογραφία πήλινου ομοιώματος πλοίου με ναύτες της Εποχής του Χαλκού. Βρέθηκε στους Βουνούς. Σήμερα φυλάγεται στο Μουσείου του Λούβρου, Γαλλία.

Πηγή 4: © Φωτογραφία μυκηναϊκού αγγείου της Εποχής του Χαλκού. Βρέθηκε στην Έγκωμη. Σήμερα το αγγείο φυλάγεται στο ©Κυπριακό Μουσείο - Λευκωσία .

Σήμερα φυλάγεται στο © Κυπριακό Μουσείο- Λευκωσία. Πηγή 5α και 5β : © Φωτογραφίες του ίδιου πήλινου ομοιώματος ιερού της Εποχής του Χαλκού. Βρέθηκε στους Βουνούς. Σήμερα φυλάγεται στο © Κυπριακό Μουσείο- Λευκωσία. (Για περισσότερες λεπτομέρειες, δείτε στο σχολικό σας βιβλίο «Ο άνθρωπος και η ιστορία του: Από τον πηλό στο μέταλλο» Μέρος Β΄, σσ.42-43)

Πηγή 6α και 6β : © Δύο φωτογραφίες του ίδιου πήλινου ομοιώματος σκηνής οργώματος της Εποχής του Χαλκού. Βρέθηκε στους Βουνούς. Σήμερα φυλάγεται στο © Κυπριακό Μουσείο- Λευκωσία.

© Φωτογραφίες του ίδιου πήλινου αγγείου της Εποχής του Χαλκού. Πηγή 7α, 7β, 7γ: © Φωτογραφίες του ίδιου πήλινου αγγείου της Εποχής του Χαλκού. Βρέθηκε στον Πύργο. Σήμερα φυλάγεται στο © Κυπριακό Μουσείο- Λευκωσία.

Πηγή 7: © Φωτογραφία πήλινου ομοιώματος ταύρου με άνθρωπο να τον κρατά από το κέρατο της Εποχής του Χαλκού. Βρέθηκε στο Καζάφανι. Σήμερα φυλάγεται στο © Κυπριακό Μουσείο- Λευκωσία.

Βρέθηκε στα τείχη (Προμαχώνα) της Λευκωσίας. Πηγή 8: © Φωτογραφία μικρού χάλκινου αγάλματος θεάς Αφροδίτης-Αστάρτης της Εποχής του Χαλκού. Βρέθηκε στα τείχη (Προμαχώνα) της Λευκωσίας. Σήμερα φυλάγεται στο © Κυπριακό Μουσείο.

Πηγή 9: © Φωτογραφία μικρού χάλκινου αγάλματος θεού που πατά πάνω σε τάλαντο της Εποχής του Χαλκού. Βρέθηκε στην Έγκωμη. Σήμερα φυλάγεται στο © Κυπριακό Μουσείο – Λευκωσία.

Πηγή 10: © Φωτογραφία μικρού χάλκινου αγάλματος του Κερασφόρου (αυτού δηλαδή που φέρει κέρατα) Θεού της Εποχής του Χαλκού. Βρέθηκε στην Έγκωμη. Σήμερα φυλάγεται στο © Κυπριακό Μουσείο - Λευκωσία

© Φωτογραφία πήλινου ομοίωμα ιερού της Εποχής του Χαλκού. Πηγή 11: © Φωτογραφία πήλινου ομοίωμα ιερού της Εποχής του Χαλκού. Βρέθηκε στον Κοτσιάτη. Σήμερα φυλάγεται στο © Κυπριακό Μουσείο- Λευκωσία.

Πηγή 12: © Φωτογραφία ασημένιας κούπα με διακόσμηση από ταύρους, ζωγραφισμένους με χρυσάφι και νιέλο της Εποχής του Χαλκού. Βρέθηκε στην Έγκωμη. Σήμερα φυλάγεται στο © Κυπριακό Μουσείο – Λευκωσία.

Βρέθηκε στην Παλαίπαφο. Πηγή 13: © Φωτογραφία λαβής (χερουλιού) καθρέφτη από ελεφαντόδοντο της Εποχής του Χαλκού. Το πάνω πίσω μέρος είναι διακοσμημένο με πολεμιστή που φορεί κοντό ένδυμα και κρατά από τη χαίτη του ένα λιοντάρι σημαδεύοντας το με μαχαίρι. Βρέθηκε στην Παλαίπαφο. Σήμερα φυλάγεται στο © Κυπριακό Μουσείο – Λευκωσία.

Πηγή 15: © Φωτογραφία χάλκινου υποστάτη (το χρησιμοποιούσαν για να τοποθετούν αντικείμενα πάνω) της Εποχής του Χαλκού. Σε όλες τις πλευρές υπάρχει στο πάνω μέρος διακόσμηση με ταύρο να επιτίθεται σε γύπα, στο κέντρο ταύρου να ορμά εναντίον λιονταριού και στο κάτω μέρος ταύρου να επιτίθεται σε γύπα. Δεν γνωρίζουμε το χώρο ανασκαφής τους. Σήμερα φυλάγεται στο © Κυπριακό Μουσείο – Λευκωσία.

Πηγή 16α και 16β: © Φωτογραφίες του ίδιου κωνικού αγγείου (ρυτού) από φαγεντιανή και καλυμμένο με σμάλτο της Εποχής του Χαλκού. Η αίγα, οι ταύροι και τα άνθη θυμίζουν τον τρόπο που ζωγραφίζουν οι Μυκηναίοι τα αγγεία τους. Οι πολεμιστές είναι ζωγραφισμένοι με τον τρόπο που ζωγράφιζαν οι Σύριοι τους πολεμιστές στα αγγεία. Έχει ύψος 27 εκ. Βρέθηκε στο Κίτιο. Σήμερα φυλάγεται στο © Κυπριακό Μουσείο – Λευκωσία.

© Φωτογραφία περιδέραιου με οκτώσχημες ασπίδες της Εποχής του Χαλκού. Πηγή 16: © Φωτογραφία περιδέραιου με οκτώσχημες ασπίδες της Εποχής του Χαλκού. Βρέθηκε σε τάφο, στην Έγκωμη. Σήμερα φυλάγεται στο © Κυπριακό Μουσείο – Λευκωσία.

Πηγή 17: © Φωτογραφίες σκουλαρικιών, βραχιολιού, δακτυλιδιού από χρυσό της Εποχής του Χαλκού. Βρέθηκαν σε τάφο στην Έγκωμη. Σήμερα φυλάγεται στο © Κυπριακό Μουσείο – Λευκωσία.

Πηγή 18: © Φωτογραφία χρυσού κοσμήματος που μοιάζει πολύ με αυτά που έφτιαχναν στην Αίγυπτο. Είναι φτιαγμένο από χάντρες σε σχήμα λωτών, καλύκων και πετάλων. Από το βιβλίο: © Καραγιώργη, Β. (2004). Το Ίδρυμα Α.Γ. Λεβέντη και οι συλλογές Κυπριακών Αρχαιοτήτων στα μουσεία του εξωτερικού. Αθήνα: Εκδόσεις Καπόν, σ. 62.

Πηγή 19 © Φωτογραφία πήλινου ειδώλιου γυναίκας της Εποχής του Χαλκού που κρατά στην αγκαλιά της βρέφος. Δεν γνωρίζουμε σε ποια ανασκαφή βρέθηκε. Σήμερα φυλάγεται στο © Κυπριακό Μουσείο-Λευκωσία

Βρέθηκε σε τάφο στους Βουνούς. Πηγή 20: © Φωτογραφία πήλινης κούπας της Εποχής του Χαλκού με προτομές ταύρων και άλλων ζώων. Ύψος: 18,2 εκ. Βρέθηκε σε τάφο στους Βουνούς. Σήμερα φυλάγεται στο © Κυπριακό Μουσείο – Λευκωσία.

© Φωτογραφία πήλινου αγγείου της Εποχής του Χαλκού με φιγούρες. Πηγή 21: © Φωτογραφία πήλινου αγγείου της Εποχής του Χαλκού με φιγούρες. Βρέθηκε στη Λάπηθο. Σήμερα φυλάγεται στο © Κυπριακό Μουσείο – Λευκωσία.

Δεν γνωρίζουμε πού ανασκάφηκαν. Πηγή 22: © Φωτογραφία με μικρά, πήλινα ζωόμορφα αγγεία (ασκούς) της Εποχής του Χαλκού. Δεν γνωρίζουμε πού ανασκάφηκαν. Σήμερα φυλάγεται στο © Κυπριακό Μουσείο – Λευκωσία.

Δεν γνωρίζουμε τον χώρο ανασκαφής τους. Πηγή 23: © Φωτογραφία χάλκινων εργαλείων (λαβίδα, αδράχτι, βελόνα, σπάτουλα) της Εποχής του Χαλκού. Δεν γνωρίζουμε τον χώρο ανασκαφής τους. Σήμερα φυλάγονται στο © Κυπριακό Μουσείο – Λευκωσία.

© Φωτογραφία Χάλκινης Περικεφαλαίας. Πηγή 24: © Φωτογραφία Χάλκινης Περικεφαλαίας. Βρέθηκε στα Κούκλια (Παλαίπαφο). Σήμερα φυλάγεται στο © Κυπριακό Μουσείο – Λευκωσία.

Πηγή 25: Φωτογραφία ερειπίων της πόλης της Έγκωμης.

Πηγή 26: © Φωτογραφία που παρουσιάζει: κομμάτι από πήλινη πινακίδα με σφηνοειδή γραφή και γραφίδα από οστό (κόκαλο). Πριν ψηθεί η πινακίδα, χάραζαν με τη γραφίδα τα σύμβολα της γραφής στον πηλό. Βρέθηκαν στην Έγκωμη. Σήμερα φυλάγονται στο © Κυπριακό Μουσείο.

Πηγή 27: Φωτογραφία μιας από τις 382 πήλινες πινακίδες. Οι αρχαιολόγοι τις ονόμασαν Πινακίδες της Τελ-ελ-Αμάρνα από την πεδιάδα της Τελ-ελ-Αμάρνα όπου βρέθηκαν, έναν σημαντικό αρχαιολογικό χώρο της Αιγύπτου στην ανατολική όχθη του Νείλου. Ιστοσελίδα φωτογραφίας: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%BF:Amarna_Akkadian_letter.png

Αξιολόγηση του τρόπου που εργαστήκαμε Τι μας λένε τα ευρήματα αυτά για το πώς εξέφραζαν και επικοινωνούσαν τις σκέψεις και τις ιδέες τους οι άνθρωποι την Εποχή του Χαλκού; Αξιολόγηση του τρόπου που εργαστήκαμε Ανακρίναμε ξεχωριστά την κάθε πηγή; Συζητήσαμε: Συζητήσαμε με το διπλανό/-ή μας τις πληροφορίες που μας έδωσαν οι πηγές για το πώς εξέφραζαν και επικοινωνούσαν τις ιδέες τους οι άνθρωποι της Εποχής του Χαλκού; Σημειώσαμε τις παρατηρήσεις μας; Πώς θα παρουσιάσουμε στα άλλα παιδιά τα συμπεράσματά μας;