Έρευνα «Η θέση και ο ρόλος των ασκήσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο» Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ. 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες.
Advertisements

ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Δ.Ε. http// Η Ελλάδα στη χρήση και αξιοποίηση της Ψηφιακής Τεχνολογίας σε Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια.
Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.
Αναπτύσσοντας Μαθηματικές Έννοιες
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Η αξιολόγηση και η συμβολή της στη σύγχρονη διδασκαλία των μαθηματικών Δρ. Σάλτας Βασίλειος Επ. Συν. ΤΕΙ Καβάλας
Η διδασκαλία των μαθηματικών της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΤΕΙ Καβάλας Δρ. Βασίλειος Τσιάντος, Δρ. Περσεφόνη Πολυχρονίδου, Δρ. Βασίλειος Σάλτας,
Επιστημονικός Συνεργάτης ΤΕΙ Καβάλας
Γιάννης Θωμαΐδης Πέτρος Οικονόμου
Αξιολόγηση Μαθητών στο λύκειο. Θέματα Οι ερωτήσεις Τα “λάθη” στις Ερωτήσεις Τα κριτήρια αξιολόγησης Η βαθμολόγηση Λίγο πριν τις εξετάσεις.
Μέθοδοι επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία των μαθηματικών
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
Αξιολόγηση του επιπέδου των μαθηματικών των πρωτοετών φοιτητών της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΤΕΙ Καβάλας Βασίλειος Σάλτας, Ιωάννης Πετασάκης, Περσεφόνη.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ.
Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ § 2.2 Άρρητοι αριθμοί (σελ. 45)
Πυθαγόρειο Θεώρημα Ιστορική επισκόπηση.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
14/4/20151 Παρερμηνείες Ορισμών Γ΄ Κατεύθυνση Παπαμιλτιάδης Δημήτρης Αντωνιάδης Στέλιος.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Αρχαίοι Έλληνες μαθηματικοί και η συμβολή τους στη θετική σκέψη
Α.Β. Μουμτζάκης, η δράση και το έργο του κατά την πρώτη δεκαετία της μεταρρύθμισης Δίον, 4-6 Νοεμβρίου : 35 χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική.
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΕΠΙΛΟΓΗΣ Κλιμάκωση βαθμολογίας πανελλαδικών εξετάσεων 2008 σε σύγκριση με το Ο Γενικό Λύκειο Θήβας.
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
Επιχειρηματολογία και απόδειξη στη διδασκαλία των μαθηματικών
Διεπιστημονική σχέση των μαθηματικών με την πληροφορική σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ευδοξία Πλουμούδη (ΑΕΜ: 2763) Επιβλέπων Καθηγητής: Δρ. Βασίλειος.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΑΕΡΙΩΝ Σεβαστή Μαλάμου, Φυσικός ΠΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ / 2015 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 7 : Επιχειρηματολογία και απόδειξη στη διδασκαλία των μαθηματικών Δέσποινα Πόταρη Σχολή.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ για επεξεργασία δεδομένων έρευνας Εμμανουήλ Κακάρογλου Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Παρουσίαση ενός κρίσιμου συμβάντος
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Διδακτική Μαθηματικών ΙΙ
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Περιγραφή Εκπαιδευτικός, ενόψει του Σαββατοκύριακου, έχει μεταβεί στο νησί όπου είναι η μόνιμη κατοικία του. Τη Δευτέρα, τηλεφωνεί στο Διευθυντή και του.
Δυσκολίες των Μαθηματικών
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Σχολικό έτος B’ Λυκείου
Παράδειγμα χρήσης διαδραστικών βιβλίων
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Μάθημα : Αντοχή Υλικών Εισαγωγική ενότητα : Είδη Καταπονήσεων – Νόμος του Hooke Τομέας Δομικών Έργων & Μηχανολογίας.
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Έρευνα «Η θέση και ο ρόλος των ασκήσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο» Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών

2 Διδακτικά ερωτήματα  Ποιέςποιά  Ποιές έννοιες και ποιά θεωρήματα;  Γιατί  Γιατί ακριβώς αυτά; αναθεώρηση  Μήπως πρέπει να γίνει μια γενική αναθεώρηση της θέσης και του ρόλου των θεωρημάτων κατά τη λύση ασκήσεων;

3 Αρχαία Ελλάδα  Αντίληψη  Αντίληψη: από την οποία γεννιέται η απαίτηση κατά τον ορισμό μιας έννοιας να χρησιμοποιούνται πριν απ’ αυτές άλλες ορισμένες έννοιες  Πειθώ  Πειθώ: κατά την οποία στην απόδειξη να χρησιμοποιούνται ήδη αποδειγμένοι συλλογισμοί  Οικονομία  Οικονομία: από την οποία γεννιούνται τα θεωρήματα

4 Ασκήσεις-Τμήματα και Ημιθεωρήματα Θεωρήματα Άσκηση 1Άσκηση 2Άσκηση 3Άσκηση 4 Άσκηση Τμήμα Άσκηση Τμήμα Άσκηση Τμήμα Άσκηση Τμήμα Ημιθεώρημα Θεωρήματα Άσκηση 1Άσκηση 2Άσκηση 3Άσκηση 4 Ημιθεωρήματα εύκολη  Όταν το ημιθεώρημα είναι με εύκολη λύση: ΘΕΩΡΗΜΑ – ΗΜΙΘΕΩΡΗΜΑ – ΑΣΚΗΣΕΙΣ δύσκολη  Όταν το ημιθεώρημα είναι με δύσκολη λύση: ΘΕΩΡΗΜΑ – ΑΣΚΗΣΕΙΣ – ΗΜΙΘΕΩΡΗΜΑ – ΑΣΚΗΣΕΙΣ Η 1 Η 2

5 Η έρευνα Η έρευνα Θέμα έρευνας: Θέμα έρευνας: «Η θέση και ο ρόλος των ασκήσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο» Ημερομηνία Ημερομηνία: 3/2000 Λύκεια Λύκεια: 6 Ενιαία Λύκεια Ν. Καβάλας Σύνολομαθητών Σύνολο μαθητών: 264 Τάξη Τάξη: Β΄ Τάξη Ενιαίου Λυκείου Κατευθύνσεις Κατευθύνσεις: Θετική, Θεωρητική, Τεχνολογική Μάθημα Μάθημα: Ευκλείδεια Γεωμετρία Ομάδεςασκήσεων Ομάδες ασκήσεων: Α΄ και Β΄ Μαθητές/Ομάδα Μαθητές / Ομάδα: 132 Διάρκειαέρευνας Διάρκεια έρευνας: 2 διδακτικές ώρες Ύλη Ύλη: Γενίκευση Πυθαγορείου Θεωρήματος, θεώρημα διαμέσων τριγώνου και θεώρημα διχοτόμων τριγώνου

6 Ασκήσεις Α΄ και Β΄ Ομάδας

7 Σκοποί της έρευνας α) παραδοσιακής α) Να χρησιμοποιηθούν τα αποτελέσματα της έρευνας για τον έλεγχο της παραδοσιακής σειράς των προτεινόμενων για λύση ασκήσεων. β)υποθέσεις β) Να επεξηγηθούν οι διατυπωμένες υποθέσεις. γ)«ημιθεωρημάτων» γ) Να παρατηρηθεί η προσφορά των «ημιθεωρημάτων» κατά τη λύση ασκήσεων με απώτερο σκοπό να αποτελέσουν αυτά μέτρο γραφής των μελλοντικών σχολικών βιβλίων μαθηματικών. δ)διεξαγωγής επιρροή δ) Να συγκεντρωθούν πληροφορίες για τον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος και την επιρροή αυτού στην συμπεριφορά των μαθητών μέσα στην τάξη. ε) μελλοντική ε) Να συγκεντρωθούν πληροφορίες για τα σχολικά βοηθήματα με απώτερο σκοπό να χρησιμοποιηθούν σε μελλοντική έρευνα.

8 Πίνακες κατανομής συχνοτήτων και γραφήματα Α΄ και Β΄ Ομάδας

9 Πίνακες κατανομής σχετικών συχνοτήτων Α΄ και Β΄ Ομάδας

10 Συμπεράσματα  Θετικήευεργετική  Θετική και ευεργετική προσφορά των «ημιθεωρημάτων»  Δυσκολία  Δυσκολία στην κατασκευή σχημάτων σχετικών με την εκφώνηση της άσκησης. Αντικείμενο μελλοντικής έρευνας «Λύση γεωμετρικών ασκήσεων με και χωρίς δεδομένο σχήμα»