Η Νεανική Παραβατικότητα Μύθος ή Πραγματικότητα;
Νεανική Παραβατικότητα - Μύθος ή Πραγματικότητα; Τι είναι; Αταξία; Αναρχία; Απειθαρχία; Εγκληματικότητα; Ή κάτι άλλο ????
Νεανική Παραβατικότητα - Μύθος ή Πραγματικότητα; Περάσαμε με κίτρινο ξέροντας πως θ’ ανάψει κόκκινο Οδηγήσαμε με 70 σε δρόμους με όριο 50 Νιώσαμε ωραία γιατί κάναμε κάτι απαγορευμένο… Θυμηθείτε… Θυμηθείτε την εποχή που είμαστε παιδιά και έφηβοι.
Νεανική Παραβατικότητα - Μύθος ή Πραγματικότητα; Άλλοι καιροί τότε… Δεν φορούσαμε την στολή εκτός σχολείου ενώ έπρεπε Πηγαίναμε σε καρναβαλίστικα πάρτι ενώ απαγορεύονταν Καβαλούσαμε το ποδήλατο και τρέχαμε Νεανική παραβατικότητα ήταν όλα! Mε άλλο πρόσωπο, με άλλη έκφραση… μα πάντα ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Νεανική Παραβατικότητα - Μύθος ή Πραγματικότητα; Τι ακριβώς είναι; Την έχουμε καθορίσει; Ξέρουμε τι την προκαλεί; Γιατί την προκαλεί; Ξέρουμε πότε και πώς εκφράζεται;
Νεανική Παραβατικότητα - Μύθος ή Πραγματικότητα; H συμπεριφορά της νέας γενιάς είναι αποτύπωση - μίμηση της συμπεριφοράς της κοινωνίας των ενηλίκων
Νεανική Παραβατικότητα - Μύθος ή Πραγματικότητα; Αυξάνονται: Τα διαζύγια Οι μονογονεϊκές οικογένειες Η βία μέσα στην οικογένεια Τα ανήλικα θύματα σεξουαλικής κακοποίησης Η εκμετάλλευση των παιδιών Οι απαιτήσεις για να μπει ο νέος στην αγορά εργασίας Οι πόλεμοι Η επίλυση διαφορών με την χρήση βίας
Νεανική Παραβατικότητα - Μύθος ή Πραγματικότητα; Αδυνατεί: Η εκπαίδευση Η ενδυνάμωση δεξιοτήτων συναισθηματικής επιβίωσης Η συναίνεση και ο διάλογος Ο άνθρωπος αδυνατεί να δει το φως στην άκρη του τούνελ σε προσωπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.
Νεανική Παραβατικότητα - Μύθος ή Πραγματικότητα; Ποιον αντιγράφουν όταν Σπάνε την νύκτα τα τζάμια των σχολείων τους; Κτυπούν τον καθηγητή γιατί «εκνευρίστηκαν»; Τρέχουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα για να «εκτονωθούν»; Κτυπιούνται και μαχαιρώνονται μεταξύ τους; Κλέβουν για να αγοράσουν τη δόση τους; Από ποιον κόσμο θέλουν να ξεφύγουν;
Νεανική Παραβατικότητα - Μύθος ή Πραγματικότητα; Xρήμα και καλοπέραση Κανένα περιθώριο στο διαφορετικό Αποστροφή προς κάθε είδους αποτυχία Ένας ατέλειωτος αγώνας δρόμου χωρίς πραγματικό στόχο, χωρίς πραγματικό σκοπό. Χωρίς ιδανικά και κοινωνικές αξίες
Νεανική Παραβατικότητα - Μύθος ή Πραγματικότητα; Μια γενιά που «Έχει τα πάντα» «Δεν θέλει τίποτε» «Δεν πιστεύει σε τίποτε» «Δεν ελπίζει σε τίποτε»
Νεανική Παραβατικότητα - Μύθος ή Πραγματικότητα; Καταστολή = Βία + Ανυπαρξία
Νεανική Παραβατικότητα - Μύθος ή Πραγματικότητα; Πρόληψη; Συνειδητοποιήσαμε τις ευθύνες μας; Καταλάβαμε πως πρέπει να αλλάξουμε πρώτα τον εαυτό μας; Αντιληφθήκαμε πως τα παιδιά αντιδρούν στον δικό μας κόσμο, στον δικό μας τρόπο ζωής;
Νεανική Παραβατικότητα - Μύθος ή Πραγματικότητα; Κυπριακός Σύνδεσμος Οικογενειακού Προγραμματισμού Σύνδεσμος Πρόληψης & Αντιμετώπισης Της Βίας Στην Οικογένεια Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας Επίτροπος Προστασίας Δικαιωμάτων Του Παιδιού Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Κύπρου ΚΕΝΘΕΑΣ Συμβούλιο Εγκληματικότητας Υπουργείο Δικαιοσύνης & Δημόσιας Τάξης Αστυνομία Κύπρου Κυπριακός Σύνδεσμος Καθηγητών ΣΕΑ (ΟΕΛΜΕΚ) Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας Κέντρο Συμβουλευτικής Εφήβων & Οικογένειας «ΠΕΡΣΕΑΣ» Κέντρο Πρόληψης & Συμβουλευτικής Εφήβων & Οικογένειας «Προμηθέας» Τμήμα Παιδικής & Εφηβικής Ψυχιατρικής, Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας Σύνδεσμος Διαμεσολάβησης Κύπρου Παγκύπριος Σύνδεσμος Προαγωγής Ψυχικής Υγείας Παιδιού & Εφήβου Παγκύπρια Συντονιστική Επιτροπή Προστασίας & Ευημερίας Του Παιδιού (ΠΣΕΠΕΠ) Γραφείο Επιτρόπου Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαραχτήρα
Νεανική Παραβατικότητα - Μύθος ή Πραγματικότητα; ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ ΑΛΛΑΓΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Νεανική Παραβατικότητα - Μύθος ή Πραγματικότητα; Να βοηθήσουμε τα παιδιά και τους νέους να αναπτύξουν: Θετικές συμπεριφορές Θετικές στάσεις Θετική αντίληψη για την κοινωνία και το περιβάλλον τους Μπορούμε;
Νεανική Παραβατικότητα - Μύθος ή Πραγματικότητα; Διαφοροποίηση του εκπαιδευτικού συστήματος ώστε να βγάζει ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ με: Ικανότητα έκφρασης συναισθημάτων και απόψεων Ικανότητες διαπραγμάτευσης Ικανότητα διαλόγου και συζήτησης Ικανότητα συναντίληψης και αλληλεγγύης Ικανότητα αποδοχής των άλλων
Νεανική Παραβατικότητα - Μύθος ή Πραγματικότητα; Βοήθεια στα νέα ζευγάρια να αντιληφθούν: Τις δυσκολίες που συνεπάγεται η συμβίωση Ότι η δέσμευση δεν είναι κατ’ ανάγκην «καταπίεση» Τι σημαίνει να είσαι γονιός Τι σημαίνει να μεγαλώνουν ένα πλάσμα που δεν ξέρει τίποτε και που πρέπει να μάθει τα πάντα Ότι τα παιδιά χρειάζονται όρια μα και στόχους Ότι μπορούν να λύνουν τις διαφορές τους με διαπραγμάτευση και αλληλοκατανόηση αντί να καταφεύγουν στην «εύκολη» λύση του διαζυγίου
Νεανική Παραβατικότητα - Μύθος ή Πραγματικότητα; Στήριξη – συναισθηματική και υλική - στους μονογονιούς Αλλαγή της νοοτροπίας μας σε σχέση με το χρήμα και την καλοπέραση Έμφαση στην απασχόληση των παιδιών που προσφέρει εκτόνωση χωρίς να βλάπτει την υγεία και την ανάπτυξή τους – σωματική και συναισθηματική Αναθεώρηση των δικών μας στόχων ώστε να συγκλίνουν με αυτούς των παιδιών μας
Νεανική Παραβατικότητα - Μύθος ή Πραγματικότητα; Θεώρηση της «παράβασης» ως μέρους της ζωής του παιδιού, απαραίτητου για την εξέλιξη και τον καθορισμό των δικών του «θέλω» και «μπορώ» Από «καταστολείς» να γίνουμε συνέταιροι με τα παιδιά ώστε να φτάσουμε στον κοινό στόχο ενός κόσμου χωρίς βία και εκμετάλλευση
Νεανική Παραβατικότητα Μύθος ή Πραγματικότητα; Νεανική Παραβατικότητα Μύθος ή Πραγματικότητα; Να κάμουμε την συμμετοχή του παιδιού - σε όλα τα ζητήματα και τις εκφάνσεις της ζωής του – πραγματΙκότητα Να αντιληφθούμε πως τίποτε δεν πρέπει να γίνεται για τα παιδιά χωρίς αυτά ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ;;;