Το Ισλάμ ( Β΄ μέρος ).

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΙΣΛΑΜΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ: Οι χριστιανοί αντιμετωπίζουν διωγμούς από φανατικούς μουσουλμάνους, και διακρίσεις στην απασχόληση και το νομικό σύστημα. • Προσευχόμαστε.
Advertisements

Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 1: Στόχος >Να εξετάσουμε μερικά στοιχεία για τα πρότυπα της μετανάστευσης.
Τα ελληνιστικά βασίλεια σελ:
Γερμανία Μαρίλια Διόλα.
ΤΟ ΤΕΙΧΟΣ ΤΟΥ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ
ΙΣΛΑΜ ΝΑΟΙ (ΑΓΙΟΙ ΤΟΠΟΙ), ΠΡΟΣΚYΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΤΟΥ ΚΟΡΑΝΙΟΥ.
Η θέση της γυναίκας στην Ινδία
Τουρκία και Κωσταντινούπολη
Η ανατολη υπο την οθωμανικη κυριαρχια
ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ.
31. Το Ισλάμ (Β’) Σελίδες
ΑΣΣΥΡΙΟΙ ΓΕΝΙΚΑ Οι Ασσύριοι ως λαός, εμφανίζονται στην περιοχή περίπου το 2500 π. Χ Ήταν πολεμοχαρής φυλή. Η περιοχή τους αρχικά αποκαλείτο Σουμπαρτού,
18. Οι Βυζαντινοί και οι Άραβες
Μονοθεϊστική, θεοκρατική θρησκεία.
Ερωτήσεις Multiple choice Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
Γενοκτονία των Αρμενίων
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
30. Το Ισλάμ (Α’) Σελίδες
3. Η εμφάνιση του Ισλάμ.
Πολυμενάκου Ουρανία Θεολόγος καθηγήτρια στο Γεν. Λύκειο Νεάπολης
Ιατρού Χρήστος Μερκούρης Βασίλης Μιχαλάκης Γιώργος.
Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Δ.Ε. 31 ΤΟ ΙΣΛΑΜ (Β΄)
Οι Βυζαντινοί και οι Άραβες κεφ.19
Ερευνητική εργασία της Β΄ Λυκείου
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Κωνσταντίνος Οικονομίδης Γ΄2 4/3/15 Θρησκευτικά ΘΕ4: «Πού είναι ο Θεός;» Η οδύνη του σύγχρονου.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ’3.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Ισλαμοφοβία, κυριολεκτικά σημαίνει ο φόβος για το Ισλάμ, τους Μουσουλμάνους και τα θέματα που αφορούν στο Ισλάμ.
Φονταμεταλισμός Ελένη Κολιό Γ’1.
Για το μάθημα των Θρησκευτικών Μητσάνη Ιωάννα Γ2
Κωνσταντίνος Τογαντζής Γ’3
ΜΑΡΤΙΟΣ. Ο Μάρτιος ή Μάρτης, είναι ο τρίτος μήνας του πολιτικού έτους κατά το Γρηγοριανό ημερολόγιο και έχει 31 ημέρες. Πήρε το όνομά του από το Ρωμαίο.
33. Η προσευχή των μουσουλμάνων στο τζαμί την Παρασκευή
Μάθημα 7ο H Μεσόγειος τον 20ο αιώνα
Μάθημα 5 Οι Μεγάλες Δυνάμεις στη Μεσόγειο, 17ος - 19ος αι. -Ανάπτυξη εμπορίου στη Μεσόγειο με πρωτεργάτες τη Βρετανία και την Ολλανδία -Ανταγωνισμός Βρετανίας-Γαλλίας.
3ο Μάθημα Οι Οθωμανοί, 14-15ος αι.
Μάθημα 9ο Συρία – Λίβανος www. facebook
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΑ 3: Βία στο όνομα του Θεού και της αλήθειας
Οι περιστρεφόμενοι δερβίσηδες. Τ’ όνομά τους είναι μεβλεβί Είναι το αρχαιότερο τάγμα του σουφισμού Ενσαρκώνουν τον μυστικισμό στο Ισλάμ.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.
οι Βυζαντινοί και οι Άραβες
Δημουλάς Ιωάννης ΠΓΕΣΣ Θρησκευτικά Β’ Γυμν.. Εκφώνηση ερώτησης Ισλαμισμός Βουδισμός Ινδουισμός Κομφουκιανισμός Ταοϊσμός Εικόνες Πηγές.
Κεφ. 35 Τα κράτη της Ασίας. Ρωσία Καζακστάν Μογγολία Κίνα Ινδία Πακιστάν Αφγανιστάν Ουζμπεκιιστάν Τουρκμενιστάν Κιργιστάν Τατζικιστάν Νεπάλ Μπαγκλαντές.
Τα δικαιώματα της γυναίκας στο Ισλάμ και το Χριστιανισμό
Σύγχρονες εθνογραφίες του Ισλάμ Χειμεριό εξάμηνο Διδάσκουσα: Γιακουμάκη Βασιλική.
ΙΝΔΙΑΝΙΚΕΣ ΦΥΛΕΣ.
ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ Μαθήτριες: Φρειδερίκη Κουτσουλιωτα Ματίνα Μπλετσα
ο φαύλος κύκλος της βίας
Το αντιθετικό σχήμα Ευρώπη – Ασία
ΜΠΣ «Διακυβέρνηση, ανάπτυξη και ασφάλεια στην Μεσόγειο»
Βουγιουκλάκη Σοφία Φωτεινή
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
ΑΣΣΥΡΙΟΙ.
Η δεκαετία του 1970 και το πραξικόπημα του 1980
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
Ημερομηνία: 21/11/2013 Τάξη: Γ΄3
ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΓΓΥΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ
Κεφ. 40 Η Μασονία Η Μασονία ή Τεκτονισμός είναι μια μυστική παγκόσμια συγκρητιστική θρησκευτική οργάνωση, που τις απαρχές της έχει στο Μεσαίωνα. Mason=Τεχνίτης,
Το μεγαλοπρεπές μνημείο
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
Μάθημα 5ο: Οθωμανικοί θεσμοί και οι λαοί της ΝΑ Ευρώπης
Κεφάλαιο 36 Οι κάτοικοι της Ασίας.
Το εμπόριο και ο πολιτισμός του Ισλάμ
ΓΕΩΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΗΛΙΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ
Θεωρία Μεθόδων Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το Ισλάμ ( Β΄ μέρος )

Η επέκταση του Ισλάμ Ο επεκτατικός χαρακτήρας του Ισλάμ φάνηκε από την αρχή της ίδρυσής του , αφού μέσα σε διάστημα 30 χρόνων κατέλαβαν Συρία, Παλαιστίνη, Ιράκ, Αίγυπτο, Λιβύη, Περσία και τις περιοχές δυτικά της Κασπίας. Αργότερα κατέκτησαν την Ινδία και ίδρυσαν στο μεσογειακό χώρο την Οθωμανική αυτοκρατορία.

Το πρόβλημα της διαδοχής του Μωάμεθ. Σηίτες και Σουνίτες Από νωρίς υπήρξαν διαμάχες που αφορούσαν τη διαδοχή του Μωάμεθ. Έτσι δημιουργήθηκαν δύο κλάδοι: οι Σουνίτες και οι Σηίτες. Οι Σηίτες επικράτησαν στην Περσία, Ιράκ και Πακιστάν. Οι Σουνίτες αποτελούν τον υπόλοιπο μουσουλμανικό κόσμο (90%).

Διαφορές των Σηιτών και των Σουνιτών. Θεμελιώδης διαφορά ανάμεσά τους αποτελεί το θέμα του αρχηγού της μουσουλμανικής κοινότητας. Οι Σηίτες πιστεύουν ότι η διαδοχή πρέπει να είναι κληρονομική, άρα και ο χαλίφης απόγονος του Μωάμεθ (αυτός είναι η πηγή κάθε απόφασης δηλ. ημιθεϊκή μορφή). Οι Σουνίτες πιστεύουν στη μη κληρονομική διαδοχή του διαδόχου του Μωάμεθ και στη λήψη αποφάσεων κατόπιν ομοφωνίας της κοινότητας.

Ο μυστικισμός στο Ισλάμ (Σουφισμός) Στις αρχές του 8ου αι. εμφανίστηκαν μέσα στη μουσουλμανική κοινότητα, κινήματα ασκητισμού που οδήγησαν στη δημιουργία του ισλαμικού μυστικισμού. Σουφισμός (πήρε το όνομά του από τον απλό μάλλινο χιτώνα – σούφι - που υιοθετήθηκε από τους των ασκητές χριστιανούς).

Σκοπός του Σουφισμού είναι η ένωση με το Θεό, που επιτυγχάνεται μέσω της εκμηδένισης του εγώ και της υπέρβασης της ατομικότητας. Ο φόβος και η υπακοή προς το Θεό μετατράπηκε σε θείο έρωτα και επιδίωξη της θέας του Θεού.

Βαθμιαία οι Σούφι οργανώθηκαν σε μοναστικές κοινότητες ( δερβίσηδες κ Βαθμιαία οι Σούφι οργανώθηκαν σε μοναστικές κοινότητες ( δερβίσηδες κ.α. ) και ανέπτυξαν τεχνικές , μέσω των οποίων θα μπορούσαν να ενωθούν με το Θεό (ντικρ = στροβιλισμός – διαλογισμός).

Το Ισλάμ σήμερα Με την ευρωπαϊκή αποικιοκρατία ήρθε σε επαφή ο ανθρωποκεντρικός δυτικός πολιτισμός με το θεοκεντρικό πολιτισμό του Ισλάμ και η δυτική παιδεία σε πολλούς τομείς επηρέασε την ισλαμική . Έτσι τα δυτικά συστήματα άρχισαν να αντικαθιστούν τη Σαρία , με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν δύο συγκρουόμενες τάσεις :των ανανεωτών - φιλελεύθερων και των συντηρητικών – ουλεμάδων (νομομαθείς του Ισλάμ - Σουνίτες).

Ανανεωτές :Τουρκία, Πακιστάν, Αίγυπτος κ.α. Συντηρητικοί :επεδίωξαν την εγκαθίδρυση θεοκρατικών συστημάτων, όπως του Ιράν. Σε άλλες χώρες όπως στην Αλγερία, Σομαλία η σύγκρουση αποτελεί μια συνεχιζόμενη αιματηρή πραγματικότητα.

Η απροσδόκητη άνοδος του οικονομικού δυναμικού των ισλαμικών πολιτειών χάρη στο πετρέλαιο και η βελτίωση του βιοτικού επιπέδου, εξοπλισμοί, υπερκέρδη, δημιούργησαν νέα αυτοπεποίθηση και αίσθηση δύναμης.

Ακραίες μουσουλμανικές οργανώσεις Ακραίες μουσουλμανικές οργανώσεις Αλ Κάιντα: Οσάμα Μπίν Λάντεν η βάση (Αφγανιστάν) Χαρακάτ ουλ Μουτζαχεντίν : πακιστανική Αλ Τζιχάντ :Αιγυπτιακή Ισλαμική Τζιχάντ Αλ Γκαμάα αλ Ισμαλίγια: Αιγυπτιακή , καθοδηγητής ο τυφλός σεΐχης Ομάρ Αμπτούλ Χαμάς: παλαιστινιακή σεΐχης Γιασίν Ταλιμπάν: μουλάς Ομάρ

Τι πιστεύουν οι Ταλιμπάν Απαγορεύουν τηλεόραση, υπολογιστές, internet, μη θρησκευτική μουσική, αρώματα, καλλυντικά, παιδικά παιχνίδια, σκάκι, χορός, χαρταετούς, πυροτεχνήματα, γραβάτες. Οι άνδρες φυλακίζονται αν η γενειάδα τους δεν έχει το σωστό μήκος και οι γυναίκες δεν πρέπει να αφήνουν κανένα σημείο του σώματός τους ακάλυπτο.

Ταλιμπάν και γυναίκα Η θέση της γυναίκας στην αφγανική κοινωνία είναι δεινή. Οι γυναίκες πέφτουν συχνά θύματα βιασμού και ξυλοδαρμού και τους έχει απαγορευτεί οποιαδήποτε μορφή εκπαίδευσης.

Τον Ιανουάριο του 2001 οι Ταλιμπάν οδήγησαν 300 άτομα από την εθνική μειονότητα Χαζάρα στο εκτελεστικό απόσπασμα και τους εκτέλεσαν ενώπιον του πλήθους.

Ερωτήσεις Σε ποιους κλάδους διακρίνεται το Ισλάμ και ποια τα χαρακτηριστικά του; Ποιος είναι ο σκοπός του σουφισμού και πώς συνδέεται με τον χριστιανικό ασκητισμό; Ποια είναι η εικόνα της επέκτασης του Ισλάμ σήμερα; Απειλητική ή αδιάφορη και γιατί;