στη σημερινή οικογένεια Έρευνα των μαθητών της Ε' τάξης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Advertisements

Οι μαθητές/τριες του ΣΤ1
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Παιδικοί Σταθμοί Αγίας Παρασκευής «Βάζοντας όρια στα παιδιά»
Κεφάλαιο 8 Πειρατεία Λογισμικού Πληροφορική Α’ Γυμνασίου Κεφάλαιο 8.
Το ΔιαδΙκτυο στη ζωΗ μαΣ
1 Δορυφορικό 3 ης Ομάδας. 2 ΕΜΕΙΣ πώς βλέπουμε το Λόγο του Θεού;
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
O ελεύθερος χρόνος παιδιών σχολικής ηλικίας
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
H τηλεόραση και πως επηρεάζει τη ζωή μας
Τα παράδοξα των καιρών μας
Project Β’ Τετραμήνου Ομάδας Αθλητισμού και Εφήβων
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ.
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΦΥΛΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒEΙΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ
Ακατάλληλο και επιβλαβές περιεχόμενο στο διαδίκτυο
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒEΙΑ
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Λέμε ΌΧΙ Στο Σχολικό Εκφοβισμό
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ!!!
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Τα θετικά και αρνητικά.
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Προφορική (Απευθείας ) Επικοινωνία
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Τι είναι ; Πρόκειται για μια δραστηριότητα αρκετών χιλιάδων ετών. Κάποιος στοιχηματίζει χρήματα στο αποτέλεσμα κάποιου συμβάντος, το οποίο μπορεί να ελέγχεται.
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΜΕΡΙΚΩΝ ΟΤΙ Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΕΙΝΑΙ «ΑΧΡΗΣΤΗ» Β’ ομάδα:Λιόλιου Αρετή, Ματσούκα Αντωνία,
ΠΡΩΤΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ … Μπορείς να σκεφτείς αν υπάρχει τίποτα άλλο που να μας δίνει χαρτί, φρούτα, καρπούς, ξυλεία, φωλιές για τα πουλιά και τα άλλα ζώα,
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
KINHTO.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
ΕΠΙΜΕΛΙΑ: Κατερίνα Μαράντη Ηλέκτρα Γιαντζίκη Δημήτρης Βασιλείου Νικόλας Έρτσος.
Θετικές & αρνητικές επιδράσεις Το ηλεκτρονικό παιχνίδι είναι η πρώτη ποιοτικά διαφορετική μορφή παιχνιδιού μετά από εκατοντάδες χρόνια, ενώ αρχίζουν.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
Εργασία της ομάδας Εφήβων Συμβούλων Συνήγορου του Παιδιού Πρώτη περίοδος: Ιανουάριος – Μάρτιος 2009 ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ Το δικαίωμα έκφρασης.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΤΑΞΗ Β’ Έρευνα Συμπεριφοράς – Στάσης Θέμα: «Νέοι και Διαδίκτυο – Εθισμός» Χρόνος διεξαγωγής:
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΒΕΛΙΝΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗ ΦΕΝΙΑ ΚΑΛΙΑΚΑΤΣΟΥ =] ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Παραδοσιακά Παιχνίδια
Τα παράδοξα των καιρών μας
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ Σχολικό έτος : Τμήμα : Β2 ΜΑΘΗΤΕΣ: Κακαργιάς Βαγγέλης Θηραίος Γιάννης Γιαννακόδημος Ηλίας.
Εθισμός στην Τεχνολογία
Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας με τη μορφή ερωτηματολογίου
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
KOYIZ ΓΝΩΣΕΩΝ Από τους μαθητές του Ε2.
H τηλεόραση και το παιδί
ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
Εφηβικές Συμπεριφορές υψηλού κινδυνου και ΜΜΕ
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

στη σημερινή οικογένεια Έρευνα των μαθητών της Ε' τάξης Ο ρόλος της τηλεόρασης στη σημερινή οικογένεια Έρευνα των μαθητών της Ε' τάξης του 12ου Δημ. Σχολ. Βόλου Σχολ. έτος 2006-07

Στο 90% των σπιτιών μας υπάρχουν τουλάχιστον 2 τηλεοράσεις. Σχόλια των μαθητών Στο 90% των σπιτιών μας υπάρχουν τουλάχιστον 2 τηλεοράσεις. Δεν υπάρχει κανένα σπίτι που να μην έχει τηλεόραση, ενώ σε κάποια (31%) υπάρχουν τρεις και σε ένα τέσσερις. Άρα κάθε μέλος της οικογένειας μπορεί να έχει τη δική του τηλεόραση και να βλέπει ό,τι θέλει.

Σχόλια των μαθητών Σχεδόν στις μισές οικογένειές μας (47%) υπάρχει τηλεόραση στο παιδικό δωμάτιο. Τα παιδιά αυτά μπορούν να βλέπουν ό,τι θέλουν, όσο θέλουν και οποιαδήποτε ώρα θέλουν. Μπορούμε να φανταστούμε τους γονείς να υποχωρούν στην απαίτηση των παιδιών τους να διαθέτουν τηλεόραση στο δωμάτιό τους, πιθανόν για να έχουν την ησυχία τους. Αυτό όμως απομονώνει τα μέλη της οικογένειας το ένα από το άλλο και τους αφαιρεί τη δυνατότητα να παρακολουθούν μαζί κάποια προγράμματα, να ανταλλάζουν απόψεις γι’ αυτά και να νιώθουν ότι ασχολούνται όλοι μαζί με κάτι. Τους οδηγεί δηλαδή στην αποξένωση.

Σχόλια των μαθητών Σχεδόν όλοι οι γονείς (94%) προτρέπουν τα παιδιά τους να δουν κάποιο πρόγραμμα στην τηλεόραση. Η επιλογή αυτών των προγραμμάτων είναι δύσκολη και έχει να κάνει με το μορφωτικό επίπεδο των γονέων.

4. Υπάρχουν προγράμματα που τους επιτρέπετε να δουν; Κατά σειρά προτίμησης προγράμματα που οι γονείς επιτρέπουν στα παιδιά τους να βλέπουν είναι : Σχόλια των μαθητών Συνδέοντας αυτή την ερώτηση με την προηγούμενη ήταν αναμενόμενο το ίδιο ποσοστό γονέων που προτρέπει τα παιδιά τους να δουν κάποιο πρόγραμμα να επιτρέπουν να δουν και κάποια άλλα που τα ίδια προτιμούν.

Σχόλια των μαθητών Σχεδόν όλοι οι γονείς (98%) έχουν βάλει ένα μέτρο στα παιδιά τους για το ποια προγράμματα απαγορεύεται να δουν. Ένα πρόβλημα όμως δημιουργείται όταν αυτοί απουσιάζουν. Ένα δεύτερο και σημαντικότερο πρόβλημα που δημιουργείται είναι όταν στο παιδικό δωμάτιο υπάρχει τηλεόραση. Είδαμε προηγουμένως ότι στα μισά περίπου παιδικά δωμάτια (47%) υπάρχει . Πώς γίνεται ο έλεγχος σ’ αυτές τις περιπτώσεις;

Σχόλια των μαθητών Το 67% των γονέων με ευκολία θα μπορούσαν να κλείσουν την τηλεόρασή τους αν τους καλούσε κάποιος για να αντιδράσουν οργανωμένα για την ποιότητα των προγραμμάτων που προβάλλονται. Μακάρι το ποσοστό αυτό να αυξηθεί! Η απάντηση αυτή σημαίνει επίσης πως η ποιότητα των προγραμμάτων δεν είναι αυτή που θα επιθυμούσαν. Oι γονείς αυτοί έχουν βρει άλλους τρόπους για την ενημέρωση και την ψυχαγωγία τους. Να διαβάζουν εφημερίδες και περιοδικά και να ψυχαγωγούνται με κινηματογράφο, θέατρο, διάβασμα, παρέες κ.λ.π. Το 35% των γονιών είναι αδύνατο να την κλείσει γιατί ίσως δεν έχουν τι να κάνουν, ίσως δεν έχουν φίλους, ίσως να θέλουν να ενημερώνονται μόνο από αυτή. Ίσως πάλι για να είναι «ενημερωμένοι», η λέξη ενημερωμένοι μέσα σε εισαγωγικά, για κάθε σήριαλ και για κάθε κουτσομπολίστικη εκπομπή ώστε να μπορούν ανά πάσα στιγμή να έχουν γνώμη για ό,τι συμβαίνει. Κουτσομπολιό δηλαδή.

Σχόλια των μαθητών (Συνέχεια) Ερώτηση 7 Σχόλια των μαθητών (Συνέχεια) Οι περισσότεροι γονείς (83%) δεν διακόπτουν το διάβασμα των παιδιών τους για κανένα πρόγραμμα γιατί θεωρούν ότι τίποτα δεν μπορεί να καταστεί πιο σημαντικό από τη μελέτη, πόσο μάλλον για την τηλεόραση. Μερικές γνώμες γονέων: 1. Αν είναι κάτι πολύ σημαντικό, που δε θα υπάρξει ξανά η ευκαιρία να το δει για να αποκομίσει μαθησιακό όφελος, τότε προτείνω διάλειμμα. 2. Σε καμιά περίπτωση η τηλεόραση δεν μπορεί να προσφέρει στο παιδί κάτι περισσότερο από το διάβασμα ενός βιβλίου. 3. Πιστεύω πως την ώρα που το παιδί διαβάζει δεν πρέπει να το διακόπτει κανείς, παρά μόνο όταν είναι μεγάλη ανάγκη. Αν το διακάψουμε από τη μελέτη του θα είναι πολύ δύσκολο να συγκεντρωθεί για να συνεχίσει. 4. Θεωρώ ότι πρέπει να βάζουμε προτεραιότητες. Προτεραιότητα έχει να είναι επιμελής με τα μαθήματα του σχολείου. 5. Ας αποτελειώσει τη μελέτη και βλέπουμε μετά μαζί αυτό που έχω κρατήσει στο βίντεο γιατί σίγουρα υπάρχουν χρήσιμα πράγματα που μπορεί να δει στην τηλεόραση.

Κατά σειρά προτίμησης προγράμματα που οι γονείς προτιμούν να προβάλλει η τηλεόραση είναι :

Σχόλια των μαθητών Οι περισσότεροι γονείς (περίπου 80%) λένε πως δεν απασχολούν τα παιδιά τους με την τηλεόραση για να έχουν την ησυχία τους ή να κάνουν τις δουλειές τους. Η απασχόληση αυτή των παιδιών με την τηλεόραση εξαρτάται από την ηλικία των παιδιών. Στις μικρότερες ηλικίες ίσως συμβαίνει περισσότερο αλλά αυτό δεν είναι καθόλου καλό γιατί τα παιδιά συνηθίζουν και αποβλακώνονται. Αυτό επίσης δείχνει είτε αδιαφορία των γονιών είτε ότι είναι πολυάσχολοι και κάνουν διάφορες δουλειές για να μπορέσουν να επιβιώσουν.

Σχόλια των μαθητών Η συνήθεια να κουβεντιάζουν οι γονείς με τα παιδιά τους, βοηθάει στο να λύνονται πιο εύκολα και κάποια άλλα προβλήματα μέσα και έξω από την οικογένεια. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων (80%) κουβεντιάζει με τα παιδιά του και να τους εξηγεί γιατί δεν πρέπει να τα βλέπουν σε αντίθεση με το (17%) που τους απαγορεύει χωρίς να τους εξηγεί γιατί. Αυτό δείχνει την προσπάθεια των γονιών για επικοινωνία με τα παιδιά τους. Επίσης δείχνει ότι οι γονείς με το παράδειγμά τους μαθαίνουν στα παιδιά τους να μιλούν με επιχειρήματα και όχι να επιβάλλουν αυταρχικά τις απόψεις τους, κάτι που είναι απαραίτητο για τη ζωή τους σε ένα δημοκρατικό κράτος.

Σχόλια των μαθητών Στους μίσούς περίπου γονείς ποσοστό (52%) δεν τους έτυχε αυτό και μακάρι να μη τους τύχει ποτέ. Στους άλλους μισούς που τους έτυχε, οι περισσότεροι από αυτούς το ηρέμησαν και του εξήγησαν γιατί δεν πρέπει να ξαναδεί τέτοια προγράμματα.

Σχόλια των μαθητών Τα παιδιά επηρεάζονται από πάρα πολύ έως λίγο από τους ήρωες των προγραμμάτων σε πολύ μεγάλο ποσοστό (70% περίπου). Μερικές φορές κάποια παιδιά έχουν χάσει τη ζωή τους επειδή μιμήθηκαν κάποιον που είδαν στην τηλεόραση.

Σχόλια των μαθητών Η θετική απάντηση σε ποσοστό (71%) σ’ αυτή την ερώτηση δείχνει ότι οι γονείς παρακολουθούν το τι βλέπουν τα παιδιά τους. Αυτό όμως έρχεται σε αντίθεση με την απάντηση στη 2η ερώτηση που οι μισοί περίπου μαθητές έχουν τηλεόραση στο παιδικό δωμάτιο. Πώς γίνεται ο έλεγχος σ’ αυτή την περίπτωση; Τα παιδικά προγράμματα δεν είναι τελικά και τόσο παιδικά και προκαλούν φόβο. Αυτά προβάλλονται μόνο για το κέρδος (παραγωγών και καναλιών) και δεν είναι καθόλου παράξενο που πολλές φορές παιδιά παρακολουθώντας τέτοια προγράμματα έφτασαν μέχρι τις κλοπές και το έγκλημα Η τηλεόραση έχει κατηγορηθεί και για αύξηση της παιδικής εγκληματικότητας από τις σκηνές βίας που παρακολουθούν τα παιδιά.

Σχόλια των μαθητών Το (75%) των παιδιών παρακολουθεί τηλεόραση από μία ως τρεις ώρες την ημέρα. Ο χρόνος αυτός είναι πολύ μεγάλος για ένα παιδί 8 έως 12 χρόνων. Η τηλεόραση επηρεάζει όχι μόνο την παιδική ψυχή αλλά κάνει κακό και στα μάτια.

Σχόλια των μαθητών Οι περισσότεροι γονείς πιστεύουν ότι η τηλεόραση διασκεδάζει, μορφώνει και αναπτύσσει τη φαντασία των παιδιών. Υπάρχει και ένα ποσοστό (15%) που πιστεύει ότι επιβάλλει τρόπο ζωής. Αρκετοί γονείς φαίνεται να έχουν συνειδητοποιήσει ότι πολλά τηλεοπτικά προγράμματα και μάλιστα «παιδικά», η λέξη παιδικά μέσα σε εισαγωγικά, προσπαθούν να επιβάλουν στα παιδιά – τηλεθεατές ένα συγκεκριμένο τρόπο ζωής και σκέψης, δηλαδή να τα χειραγωγήσουν. Έτσι, εξηγώντας στα παιδιά τους γιατί κάτι προβάλλεται με το συγκεκριμένο τρόπο, τα κάνουν να μη δέχονται άκριτα τις διάφορες εκπομπές, αλλά να παρακολουθούν τα προγράμματα με κριτική ματιά και να απορρίπτουν τα τηλεοπτικά σκουπίδια.

Μερικές γνώμες γονέων: Ερώτηση 15 Μερικές γνώμες γονέων: Δεν ασχολούνται με την φαντασία, την κατασκευή, τη διασκέδαση και την ψυχαγωγία. Τους δίνουν εύκολες και γρήγορες λύσεις. Τα περισσότερα να τα διασκεδάσουν με λανθασμένο τρόπο δίνοντας και κάποια λανθασμένα μηνύματα για τον τρόπο συμπεριφοράς τους στα παιχνίδια τους, στις σχέσεις τους με τα άλλα παιδιά. Υπάρχουν βέβαια και προγράμματα που διασκεδάζουν αλλά μορφώνουν τα παιδιά. Πιστεύω ότι έχουν πρόθεση να διασκεδάσουν, να μορφώσουν και να αναπτύξουν τη φαντασία των παιδιών. Λιγότερο να επιβάλλουν τρόπο ζωής. Να τα κρατήσουν αδρανή, αμέτοχα χωρίς να αναπτύσσουν τη δημιουργική τους σκέψη. Θα ήθελα να είναι περισσότερο προσεγμένα τα παιδικά προγράμματα, με λιγότερη βία και περισσότερο εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Επιδιώκουν να γίνουν τα παιδιά καταναλωτές. Να αναπαράγουν στερεότυπα. Συμβάλλουν στη διαμόρφωση και χειραγώγηση ενός νέου καταναλωτή. Υπάρχουν μερικά παιδικά προγράμματα που επιδρούν θετικά στα παιδιά, υπάρχουν όμως και αρνητικά πρότυπα βίας, επιθετικότητας και ανταγωνισμού, τα οποία προωθούνται με όλα τα μέσα και έχουν αρνητική επίδραση. Υπάρχουν παιδικά προγράμματα με πολλή βία και μιμητισμό στη ζωή των ενηλίκων. Έτσι τα παιδιά μπερδεύονται και χάνουν την ταυτότητα, τον αυθορμητισμό τους, κάνοντας περίεργους συνειρμούς.

Σχόλια των μαθητών Το (75%) του συνόλου των γονέων δε θεωρούν αρκετό τον έλεγχο που πραγματοποιείται στα τηλεοπτικά προγράμματα από το κράτος. Συμφωνούμε κι εμείς μ’ αυτή την άποψη και προσθέτουμε ότι ο έλεγχος θα πρέπει να γίνει αυστηρότερος. Πολλοί γονείς πιέζουν τους υπεύθυνους των καναλιών για καλύτερη ποιότητα προγραμμάτων, με συχνά τηλεφωνήματα, άρθρα σε εφημερίδες και δημόσιες συζητήσεις. Σ αυτή την προσπάθεια το κράτος οφείλει να βοηθήσει. Αυτό είναι βέβαια ένα τεράστιο θέμα, που δεν αφορά μόνο την τηλεόραση αλλά και το Internet. Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη ζώνη παιδικών προγραμμάτων, στα πρωινά του Σαββάτου και της Κυριακής, για δυο εβδομάδες σε τρία μεγάλα ελληνικά ιδιωτικά κανάλια από τις 9 η ώρα το πρωί ως τις 12 το μεσημέρι, παρατηρήθηκε το εξής: μεταδόθηκαν συνολικά 809 διαφημιστικά μηνύματα. Τα 659 (82%) απευθύνονταν στα παιδιά και τα 150 (18%) απευθύνονταν στους ενήλικες. Από τα 150 που απευθύνονταν στους ενήλικες τα 90 αναφέρονταν σε τηλεφωνικές υπηρεσίες, τα 23 σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, τα 14 σε ταινίες και τα υπόλοιπα σε τηλεαγορές, οικιακά είδη, πίτσες, σαμπουάν, ρολόγια κ.λ.π. Ποιος λοιπόν είναι ο στόχος των διαφημίσεων για ενήλικες στη ζώνη των παιδικών προγραμμάτων;

Σχόλια των μαθητών Τα περισσότερα παιδιά προτιμούν να παίζουν με τους φίλους τους. Καταλαβαίνουμε ότι η τηλεόραση δεν έχει επηρεάσει πλήρως ως τώρα τα παιδιά ώστε να αντικαταστήσουν το παιχνίδι με τους φίλους τους, με τηλεοπτικά προγράμματα. Πώς είναι δυνατό το (73%) των παιδιών στο ελεύθερο χρόνο τους να παίζουν με τους φίλους τους και παράλληλα να βλέπουν τηλεόραση από 1 έως 3 ώρες σε ποσοστό (76%). Τα περισσότερα παιδιά παίζουν με τους φίλους τους όμως δεν ξέρουμε αν παίζουν στο δρόμο ή αν παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια. Τα λιγότερα παιδιά βλέπουν τηλεόραση αφού δεν μπορούν να κάνουν τίποτα άλλο. Οι γονείς μπορεί να φοβούνται, τώρα ειδικά, να τα αφήνουν στους δρόμους γιατί τόσα γίνονται από κλοπές παιδιών. Έτσι προτιμούν να τα αφήνουν να βλέπουν τηλεόραση. Τελικά τα παιδιά στον ελεύθερο χρόνο τους προτιμούν να παίζουν με τους φίλους τους με συντριπτικό ποσοστό σε σχέση με την τηλεόραση. Αυτό είναι καλό. Το θέμα όμως είναι: μπορούν τα παιδιά των πολυκατοικιών και των μεγαλουπόλεων να παίζουν σε ελεύθερους χώρους; Ή αναγκάζονται να κλείνονται στο σπίτι παρέα με την τηλεόραση; Οι σύγχρονες συνθήκες ζωής ίσως σπρώχνουν πολλά παιδιά στον καναπέ και την τηλεόραση.

Μερικές γνώμες γονέων: Ερώτηση 17 Μερικές γνώμες γονέων: Προσωπικά το δικό μου παιδί δεν είναι εξαρτημένο ούτε από την τηλεόραση ούτε από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Του αρέσει βέβαια να βλέπει τηλεόραση και να παίζει ηλεκτρονικά παιχνίδια αλλά του βάζουμε κάποιους περιορισμούς στο χρόνο που πρέπει να κάνει κάποια πράγματα. Ευτυχώς είναι παιδί που παίζει αρκετά με τους φίλους του. Να παίζει με τους φίλους του. Νομίζω αυτό που λείπει σήμερα απ’ τα παιδιά είναι το παιχνίδι. Τίποτα δεν μπορεί να ωφελήσει περισσότερο τα παιδιά μας απ’ το ομαδικό παιχνίδι. Ευτυχώς ο χώρος που ζούμε έχει ακόμη τις συνήθειες της γειτονιάς. Έτσι πολλές φορές παίζουν με φίλους στη γειτονιά και στο σπίτι. Δυστυχώς δεν αποφεύγεται το ηλεκτρονικό παιχνίδι ή η τηλεόραση και η καθημερινή τους ενασχόληση με τον αθλητισμό τους βοηθάει. Κάνουν αθλητισμό, διαβάζουν λογοτεχνία, βόλτες στην εξοχή. Προτιμούν να βγάζουν τα παιδιά τους έξω στους παιχνιδότοπους να παίζουν με τα άλλα παιδιά. Η τηλεόραση και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια απομονώνουν τα παιδιά από τον υπόλοιπο κοινωνικό περίγυρο. Θα προτιμούσα να βλέπω το παιδί μου να διαβάζει ένα βιβλίο παρά να το βλέπω να παρακολουθεί με ενδιαφέρον τηλεόραση. Προτιμότερο το παιχνίδι, κυρίως ομαδικό, με φίλους, παρέες, ομάδες. Παιχνίδι σε αλάνα, πάρκα, εξοχή.

Μερικές γνώμες γονέων: (Συνέχεια) Ερώτηση 17 Μερικές γνώμες γονέων: (Συνέχεια) 5. Το καλύτερο από όλα θα ήταν όλα τα παιδιά να έχουν χώρους στις γειτονιές ασφαλείς για να μπορούν να παίζουν, να αναπτύξουν τη φαντασία τους, τη φιλία και να διασκεδάσουν. Όταν δεν υπάρχουν, είμαστε αναγκασμένοι να συμβιβαζόμαστε με κατωτέρου επιπέδου απασχόλησης (όπως τηλεόραση). 6. Το παιδί μου προτιμάει να παίζει ηλεκτρονικά παιχνίδια ή να παρακολουθεί τηλεόραση. Όταν όμως συναντηθεί με φίλους πάντα παίζει με αυτούς χωρίς να νοιάζεται γι’ αυτά. 7. Ανάλογα με την εποχή. Το καλοκαίρι με τους φίλους του και το χειμώνα, αν δεν υπάρχει δυνατότητα γι’ αυτό, με ηλεκτρονικούς υπολογιστές ή τηλεόραση. 8. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής έχει οδηγήσει τους γονείς σε κατ’ « οίκον περιορισμό » των παιδιών τους και καθοδηγούμενη ψυχαγωγία Η τηλεόραση και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια δυστυχώς κυριαρχούν των πάρκων, των ομαδικών παιχνιδιών και των οικογενειακών εκδρομών. Εμείς οι γονείς κουρασμένοι από την καθημερινότητα και το κυνήγι της επιτυχίας, δεν ασχολούμαστε ποιοτικά με τα παιδιά μας και έχουμε αναθέσει στα παραπάνω στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας με τα γνωστά σε όλους ολέθρια αποτελέσματα.

18. Γράψτε με μια πρόταση πώς θα χαρακτηρίζατε τη σημερινή τηλεόραση ! 18. Γράψτε με μια πρόταση πώς θα χαρακτηρίζατε τη σημερινή τηλεόραση ! Μερικές γνώμες γονέων: Χαμηλής ποιότητας. Απαράδεκτη. Ανήθικη. Κατευθυνόμενη. Η Μικρή η προσφορά της στην δημιουργία ιδανικών και προτύπων που καθοδηγούν τους νέους. Ακατάλληλα θεάματα με ακατάλληλες διαφημίσεις. Δεν μορφώνουν δεν διασκεδάζουν τα παιδιά. Η τηλεόραση είναι ξεμυαλισμός για τα παιδιά. Λίγο ψυχαγωγική, πολύ εμπορική. Αρκετά βίαιη γεμάτη από ψέμα και ουτοπία. Εξαίρεση μερικά αξιόλογα προγράμματα της κρατικής τηλεόρασης. Η ιδιωτική τηλεόραση δεν έχει να προσφέρει τίποτε. Είναι η συντροφιά μας μέσα σε έναν κόσμο απομόνωσης και αποξένωσης. Αν πρόσφερε κάτι στους προβληματισμούς μας θα ήταν ό,τι καλύτερο. Μιμείται έναν άλλον τρόπο ζωής που απέχει από την πραγματικότητα. Ασχολείται με πράγματα που δεν σου προσφέρουν τίποτα. Οι εκπομπές υψηλής ακροαματικότητας ασχολούνται με την ζωή ανθρώπων που δεν τους ξέρει κανείς, που ξαφνικά γίνονται επώνυμοι και χάνουν το μέτρο. Είναι μια διέξοδος όταν δεν υπάρχει εναλλακτική λύση. Αφήνει πολλές επιλογές στον τηλεθεατή χωρίς ποιότητα. Είναι ένα μέσον ψυχαγωγίας που χρειάζεται σωστή χρήση από τους γονείς. Έχουμε την τηλεόραση που ταιριάζει σε έναν λαό βολεμένο, καλοπερασάκια, χειραγωγημένο ,αδιάφορο για τα κοινωνικά προβλήματα.

Μερικές γνώμες γονέων: (Συνέχεια) Ερώτηση 18 Μερικές γνώμες γονέων: (Συνέχεια) 8. ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ .Να τραγουδούν όλη μέρα τα παιδιά μας βας βας και άλλα τέτοια. Στο βωμό της θεαματικότητας θυσιάζεται η ποιότητα. «Ελαφριά» Όχι ιδιαίτερα προσεγμένη αλλά ευτυχώς ούτε τελείως ανεύθυνη. 9. Η καταστροφή των ανθρωπίνων σχέσεων. 10. Ο κάθε λαός έχει τη δική του τηλεόραση. 11. Η σημερινή τηλεόραση είναι πολύ καλή γιατί τα προγράμματα που βάζει έχουν ενδιαφέρον και είναι χρήσιμη για τα παιδιά. 12. Ένα μαύρο κουτί. 13. Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής έχει μπει για τα καλά πια στην καθημερινότητα των παιδιών μας. Έχει κλέψει ένα μεγάλο μέρος από τον χρόνο που θα έβλεπαν τηλεόραση ή θα διάβαζαν κάτι.

στη σημερινή οικογένεια Έρευνα των μαθητών της 'Ε τάξης Ο ρόλος της τηλεόρασης στη σημερινή οικογένεια Έρευνα των μαθητών της 'Ε τάξης του 12ου Δημ. Σχολ. Βόλου Σχολ. έτος 2006-07