ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ Συνέχιση της έρευνας Δια.Μ.Αντ.Ι σε συνεργασία με το Ερευνητικό ίδρυμα «Υγεία του παιδιού» Μέτρηση των αλλαγών στο σωματικό.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ.
Advertisements

Ισορροπημένη διατροφή
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΡΩΙΝΟ : Το πρώτο γεύμα της ημέρας
ΘΕΜΑ: ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα διατροφής (16 Οκτωβρίου)
Πυραμίδα Υγιεινής Διατροφής
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΦΥΤΑ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΨΙΟΥΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΕΛΛΗ -ΨΥΧΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Εργασία για > Παπαδοπούλου Νικολέτα ΒΛ2 Σχολικό Έτος:
Διατροφή και υγεία «Οι κακοί ζουν για να τρώνε και να πίνουν, ενώ οι καλοί τρώνε και πίνουν για να ζήσουν» ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
Project με θέμα: Υγιεινή διατροφή, Αθλητισμός και παχυσαρκία
ΕΠΑΛ ΑΓΙΑΣ Σχολικό Έτος:
Μεσογειακή Διατροφή Εκδήλωση «Μεσογειακό γεύμα»
Το ένα τρίτο περίπου της νεολαίας στην Ευρώπη είναι υπέρβαροι
Χαράλαμπος Σπύρου Δάσκαλος ΛΕΥ14Γ3_Α06Δ 28/2/2006
ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ: ΦΟΥΝΤΟΥΚΙΔΟΥ ΝΑΝΣΥ ΣΤΑΓΓΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Η Ε΄ τάξη του 12ου Δημοτικού Σχολείου Τρικάλων σας προσκαλεί στην ενημερωτική εκδήλωση με θέμα
7ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΙΑΤΡΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ
ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ Δρ. Δημοσθένης Παναγιωτάκος
Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΑΧΩΝΙΟΥ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΣΤ΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ» ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
Τα μυστικα της υγειασ… για μικρουσ μαθητεσ
2η ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ 11/3/2011 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ.
EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΕΡΟΒΙΑΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε.Δ.Σ.Π.Υ.
Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου
ΤΡΩΝΕ ΣΩΣΤΑ ΟΙ ΝΕΟΙ;.
Διατροφικές συνήθειες των νέων και Μεσογειακή Διατροφή
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ.
Γεύματα και ομάδες τροφίμων
Εισηγητής Πύργος Γεώργιος Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
Συνιστώμενες Διατροφικές Οδηγίες για τη διατήρηση υγιούς σωματικού βάρους Μπίλιου Διαμάντω Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Εξειδικευμένη στις Διατροφικές.
4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΠΡΟΣΕΧΩ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΟΥ Τάξη Δ’
ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ Επιμέλεια παρουσίασης Καλοδήμου Ιωάννα
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ¨Μέτρο, ποικιλία , ισορροπία¨ έχει
ΔΙΑΤΡΟΦΗ 3 ος Διαγωνισμός Έφηβου Μεσσήνιου Καταναλωτή.
Διατροφική Αγωγή Σταμπουλής Θεόδωρος Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc. Υποψήφιος Διδάκτωρ Σ.Ε.Φ.Α.Α. Δ.Π.Θ. ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Σ.Ε.Φ.Α.Α-Δ.Π.Θ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 1 ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ «ΕΙΜΑΙ Ο,ΤΙ ΤΡΩΩ:Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ»
ΟΜΑΔΑ: ΙΩΑΝΝΑ ΤΖΙΜΠΑΡΑ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΤΖΗΜΑΡΙΝΑΚΗΣ, ΝΙΟΒΗ ΦΘΕΝΑΚΗ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΡΑΤΖΑΣ 1.
ΣΤΑΔΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ. Πως γίνεται η συντήρηση: Τα 5 βασικά στάδια H συντήρηση έχει ως απώτερο στόχο να κάνει το άτομο να τρώει σε όλη την υπόλοιπη.
Ισοζύγιο Ενέργειας Και Έλεγχος Βάρους θεωρεία & Άσκηση Πράξης ΕΞΑΜΗΝΟ Γ’
Πρόγραμμα Comenius Γυμνασίου Ζαγοράς Διατροφικές συνήθειες εφήβων Δεν ακολουθούν πρόγραμμα στη διατροφή τους Συνήθως δεν τρώνε πρωϊνό Καταναλώνουν.
Eυέλικτη ζώνη « Παιδί και υγιεινή διατροφή »
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΒΆΡΟΥΣ Παπαηλιού Άννα -Διαιτολόγος.
Δασκαλάκη Δ. Δέσποινα Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Επ. συνεργάτιδα Medtronic Ηράκλειο, 10/9/2016 Διατροφικές συστάσεις & άσκηση σε ασθενείς με Διαβήτη.
ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΦΥΤΟΦΑΓΟΥΣ. ΟΡΙΣΜΟΣ Ως φυτοφάγος χαρακτηρίζεται εκείνος που συνειδητά έχει αποκλείσει από το καθημερινό του διαιτολόγιο την κατανάλωση.
Διατροφή και Υγεία Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα διατροφής (16 Οκτωβρίου) Δημοτικό Σχολείο Πολιχνίτου - Κέντρο Υγείας Πολιχνίτου - Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων.
Διατροφική Αγωγή ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Σ.Ε.Φ.Α.Α-Δ.Π.Θ.
Κατερίνα Τσιαδήμου Αρετή Παρδή Διονύσης Καραγιάννης Ζωή Γκιόζη
Κατάρτιση διαιτολογίου
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
ΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΙΑ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΡΟΥΦΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
ΧΡΥΣΑ ΜΑΝΤΖΑ ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΪΣΚΟΥ
Η ελληνική κουζίνα και τα οφέλη της
«Μαθαίνοντας… έρχεται η … σωστή όρεξη»
Διατροφή και Ασθένειες
ΤΑΞΗ: Α2 ΣΧΟΛΕΙΟ: 2ο Γυμνάσιο Μετaμόρφωσης
« Μεσογειακή Διατροφή – Ομάδες Τροφίμων »
Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Μάθημα 12ο. ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ &ΨΩΜΙ
Πρακτική στη Κοινότητα
ΔΙΑΤΡΟΦΗ Τροφή και Τρόφιμα.
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ εργασια στο μαθημα της οικιακησ οικονομιασ τμημα : α1 δημητρα βλαχιωτη ολγα βογκλη σοφια ανδρικοπουλου δημητρα δενδρινελλη.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σωστή διατροφή και σωματική άσκηση ως λύσεις – κλειδιά στον κίνδυνο της Παιδικής Παχυσαρκίας

ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2008-2009 Συνέχιση της έρευνας Δια.Μ.Αντ.Ι σε συνεργασία με το Ερευνητικό ίδρυμα «Υγεία του παιδιού» Μέτρηση των αλλαγών στο σωματικό βάρος και στη σωματική αντοχή ομάδας παιδιών, μετά από παρέμβαση στις διατροφικές τους συνήθειες και στη σωματική τους δραστηριότητα

Έρευνα Δια.Μ.Αντ.Ι (2η χρονιά) Πραγματοποιήθηκε 10-12 Νοεμβρίου 62 παιδιά από τη Β΄ και Γ΄τάξη (29 αγόρια και 33 κορίτσια). Η έρευνα περιλάμβανε: Σωματομετρήσεις Μέτρηση της αρτηριακής πίεσης

Η έρευνα περιλάμβανε: Αιματοληψία (εργαστηριακές εξετάσεις) Αξιολόγηση καθημερινής δραστηριότητας Αξιολόγηση διατροφικών συνηθειών

Παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας στους γονείς

ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ Δια. Μ. Αντ ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ Δια.Μ.Αντ.Ι για τα παιδιά του γυμνασίου μας Κανένα παιδί που συμμετείχε στην έρευνα δεν διαγνώστηκε με υποκλινικό Διαβήτη II. Υπήρξε όμως αριθμός παιδιών με προδιαβητικές καταστάσεις και αντίσταση στην ινσουλίνη: 2 παιδιά (3.6%) στην πρώτη εξέταση και 1 παιδί (1.8%) στη δεύτερη εξέταση Υπήρξαν διαφοροποιήσεις στο βάρος των παιδιών μεταξύ των δύο αξιολογήσεων: Απώλεια βάρους: 11 παιδιά (17.7%) Σταθερό βάρος: 37 παιδιά(59.6%) Αύξηση βάρους: 14 παιδιά(22.6%)

ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ Δια.Μ.Αντ.Ι Η αύξηση ή μείωση του σωματικού βάρους είχε άμεση σχέση με τις διάφορες παραμέτρους υγείας που εξετάσθηκαν (αρτηριακή πίεση,επίπεδα ολικής, ΗDL και LDL χοληστερόλης, τριγλυκεριδίων, αντίστασης της ινσουλίνης):  σωματικού βάρους Βελτίωση παραμέτρων υγείας  σωματικού βάρους Επιδείνωση παραμέτρων υγείας

Η ελάττωση των επιπέδων της ινσουλίνης είναι μικρότερη στα παχύσαρκα παιδιά σε σχέση με τα παιδιά που έχασαν βάρος και αυτά που διατήρησαν σταθερό το βάρος τους

EΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ 2008-2009 Οκτώβριος 2008 μέχρι Μάρτιο 2009 Υπολογισμός Δ.Μ.Σ (Δείκτης Μάζας Σώματος) Μετρήσεις- στοιχεία για κάθε μαθητή/τρια: ύψος, βάρος, περίμετρος μέσης, ημερομηνία γέννησης. Σύνολο μαθητών 77 Μία Α’ ,μία Β’ και μία Γ’ τάξη. Σύνολο παιδιών: 77 Αγόρια 36 Κορίτσια 41

Μέτρηση του κοιλιακού λίπους Το συσσωρευμένο λίπος γύρω από την κοιλιακή χώρα, αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης προβλημάτων υγείας

Ιδανική περίμετρος μέσης Ιδανική περίμετρος μέσης Για τις γυναίκες, περίμετρος μέσης κάτω από 80 εκατοστά. Για τους άνδρες, περίμετρος μέσης κάτω από 94 εκατοστά.

Συνοπτικές μετρήσεις σωματικού βάρους των μαθητών/τριών , Οκτώβριος 2008

ΤΕΣΤ ΑΝΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  Στη συνέχεια, έγιναν διάφορα τεστ αντοχής από τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής στα πλαίσια του μαθήματος.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ Στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας, η καθηγήτρια ετοίμασε φυλλάδια με πρακτικούς τρόπους εφαρμογής των διαιτητικών συνηθειών που συστήνονται για τα παιδιά-εφήβους με τίτλο «Βήμα, βήμα προς τη διατροφική επιτυχία». Στόχος ήταν να δοθούν ειδικές οδηγίες στους μαθητές έτσι ώστε να βελτιωθούν οι διατροφικές τους συνήθειες.

ΒΗΜΑ, ΒΗΜΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ 1ος στόχος: Προσπάθησε να τρως 5 μερίδες φρούτα και λαχανικά τη μέρα. 2ος στόχος: Ξέχασες το πρόγευμα σου!

Φτιάξε υγιεινά σάντουιτς για το σχολείο σου. 3ος στόχος: Φτιάξε υγιεινά σάντουιτς για το σχολείο σου. Η καθηγήτρια μας έδωσε κάποιους συνδυασμούς τροφών με τους οποίους μπορούμε να φτιάχνουμε ένα υγιεινό σάντουιτς για το σχολείο, πέρνοντας από αυτό όλα τα θρεπτικά συστατικά.

Υγιεινά ενδιάμεσα σνακς 4ος στόχος: Να τρως καθημερινά 3 κύρια γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και υγιεινά ενδιάμεσα σνακς. Το να παραλείπεις γεύματα μπορεί να σου προκαλέσει ανεξέλεγκτη πείνα, με αποτέλεσμα στο επόμενο γεύμα να φας τεράστιες ποσότητες φαγητού. Υγιεινά ενδιάμεσα σνακς

Στερεά και νεανικά κόκκαλα για γερούς ενήλικες 5ος στόχος: Στερεά και νεανικά κόκκαλα για γερούς ενήλικες 6ος στόχος: Φτιάξε υγιεινά, ισοζυγισμένα γεύματα Καθημερινά χρειάζεσαι περισσότερα από 40 θρεπτικά συστατικά για να είσαι υγιείς. Καμιά τροφή από μόνη της δεν μπορεί να σου τα δώσει όλα. Γι’ αυτό χρειάζεται καθημερινά να παίρνεις ποικιλία τροφών από τις 4 βασικές ομάδες

7ος στόχος: Μειώνω το λίπος νιώθω καλά! Αυτό μπορείς να το καταφέρεις αν αφαιρείς όλο το ορατό λίπος από το κρέας πριν το μαγείρεμα και μειώσεις την κατανάλωση λιπαρών τροφών ιδιαίτερα ζωικής προέλευσης  8ος στόχος: Το ψαράκι κάνει και αυτό καλό! Ο επόμενος σου στόχος θα είναι να συμπεριλάβεις στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιο σου 2 φορές το ψάρι.

Προσέχω τον τρόπο που μαγειρεύεται το φαγητό μου 9ος στόχος: Προσέχω τον τρόπο που μαγειρεύεται το φαγητό μου  10ος στόχος: Για γεύση… Για γεύση, αντί για αλάτι, πρόσθεσε διάφορα μπαχαρικά, κρασί, χυμό λεμονιού και σάλτσα ντομάτας στα φαγητά σου.

Συνοπτικές μετρήσεις σωματικού βάρους των μαθητών/τριών , Μάρτης 2009

Σύγκριση μετρήσεων σωματικού βάρους και περιμέτρου μέσης κοριτσιών/αγοριών σε όλες τις τάξεις 1η μέτρηση: Οκτώβριος 2008 2η μέτρηση: Μάρτης 2009

Λιπόβαρα αγόρια (Α,Β,Γ τάξη) Μετρήσεις Οκτώβριου Μετρήσεις Μάρτιου

Λιπόβαρα κορίτσια (Α,Β,Γ τάξη) Μετρήσεις Οκτώβριου Μετρήσεις Μάρτιου

Αγόρια με κανονικό βάρος (Α,Β,Γ τάξη) Μετρήσεις Οκτώβριου Μετρήσεις Μάρτιου

Κορίτσια με κανονικό βάρος (Α,Β,Γ τάξη) Μετρήσεις Οκτώβριου Μετρήσεις Μάρτιου

Υπέρβαρα αγόρια (Α,Β,Γ τάξη) Μετρήσεις Οκτώβριου Μετρήσεις Μάρτιου

Υπέρβαρα κορίτσια (Α,Β,Γ τάξη) Μετρήσεις Οκτώβριου Μετρήσεις Μάρτιου

Παχύσαρκα αγόρια (Α,Β,Γ τάξη) Μετρήσεις Οκτώβριου Μετρήσεις Μάρτιου

Παχύσαρκα κορίτσια (Α,Β,Γ τάξη) Μετρήσεις Οκτώβριου Μετρήσεις Μάρτιου

Περίμετρος για αγόρια(<94 cm) Μετρήσεις Οκτώβριου Μετρήσεις Μάρτιου

Περίμετρος για κορίτσια(<80 cm). Μετρήσεις Οκτώβριου Μετρήσεις Μάρτιου

Τα αποτελέσματα των μετρήσεων αναλύθηκαν στατιστικά με Paired sample T-test και βρέθηκε ότι είναι αξιόπιστα! O μέσος όρος Δ.Μ.Σ. μειώθηκε από 22 τον Οκτώβριο σε 21 το Μάρτιο.

σχολικού προγράμματος Γενικό συμπέρασμα Οι παρεμβάσεις στις διατροφικές συνήθειες και στη σωματική άσκηση των μαθητών επέφεραν σημαντική βελτίωση στην υγεία τους, ένδειξη πως πρέπει οι παρεμβάσεις αυτές να αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του σχολικού προγράμματος

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ AΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΕΔΣΠΥ