Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Σκοπός: Να σας δοθεί η ευκαιρία να βιώσετε την πολυπλοκότητα και την αβεβαιότητα της διδακτικής πράξης. Σκοπός: Να σας δοθεί η ευκαιρία να βιώσετε την πολυπλοκότητα και την αβεβαιότητα της διδακτικής πράξης.
Τρόπος επίτευξης: Να σχεδιάσετε τη διδασκαλία ενός μαθήματος που να στηρίζει τους μαθητές να φτιάξουν μαθηματικά στην περιοχή που θα διαλέξετε Να δοκιμάσετε τη διδασκαλία που σχεδιάσατε στην πράξη Να επανέλθετε στην ίδια τάξη επιχειρώντας να βελτιώσετε σημεία του μαθήματός σας που πιστεύετε ότι θα στηρίξουν την περαιτέρω μάθηση των μαθητών Τρόπος επίτευξης: Να σχεδιάσετε τη διδασκαλία ενός μαθήματος που να στηρίζει τους μαθητές να φτιάξουν μαθηματικά στην περιοχή που θα διαλέξετε Να δοκιμάσετε τη διδασκαλία που σχεδιάσατε στην πράξη Να επανέλθετε στην ίδια τάξη επιχειρώντας να βελτιώσετε σημεία του μαθήματός σας που πιστεύετε ότι θα στηρίξουν την περαιτέρω μάθηση των μαθητών
4 επισκέψεις στην ίδια τάξη: Στις 2 πρώτες επισκέψεις σας θα προσπαθήσετε να γνωρίσετε τις δυνατότητες των μαθητών στη μαθηματική περιοχή που σκοπεύετε να διδάξετε (Σύντομες συνεντεύξεις μαθητών ή/και κάποιο τεστ με σχετικά προβλήματα) Στις άλλες δύο επισκέψεις σας θα διδάξετε τα μαθήματα που θα έχετε σχεδιάσει (Χρειάζεστε επομένως 4 υπογραφές) 4 επισκέψεις στην ίδια τάξη: Στις 2 πρώτες επισκέψεις σας θα προσπαθήσετε να γνωρίσετε τις δυνατότητες των μαθητών στη μαθηματική περιοχή που σκοπεύετε να διδάξετε (Σύντομες συνεντεύξεις μαθητών ή/και κάποιο τεστ με σχετικά προβλήματα) Στις άλλες δύο επισκέψεις σας θα διδάξετε τα μαθήματα που θα έχετε σχεδιάσει (Χρειάζεστε επομένως 4 υπογραφές)
Παραδοτέα: 1 σελίδα με τις διαπιστώσεις σας από τη διερεύνηση των δυνατοτήτων των μαθητών (Τι προβλήματα χρησιμοποιήσατε; Με ποιους διαφορετικούς τρόπους τα ερμήνευσαν και τα έλυσαν οι μαθητές;) 1 σελίδα με το σχέδιο της πρώτης διδασκαλίας (Ποια προβλήματα σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε και γιατί; Ποιες λύσεις προβλέπετε ότι μπορεί να προσφέρουν οι μαθητές; Ποια θέματα συζήτησης πιστεύετε ότι θα προκύψουν; Ποιες διδακτικές αναπαραστάσεις νομίζετε ότι θα στηρίξουν τη μάθηση των μαθητών;) Παραδοτέα: 1 σελίδα με τις διαπιστώσεις σας από τη διερεύνηση των δυνατοτήτων των μαθητών (Τι προβλήματα χρησιμοποιήσατε; Με ποιους διαφορετικούς τρόπους τα ερμήνευσαν και τα έλυσαν οι μαθητές;) 1 σελίδα με το σχέδιο της πρώτης διδασκαλίας (Ποια προβλήματα σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε και γιατί; Ποιες λύσεις προβλέπετε ότι μπορεί να προσφέρουν οι μαθητές; Ποια θέματα συζήτησης πιστεύετε ότι θα προκύψουν; Ποιες διδακτικές αναπαραστάσεις νομίζετε ότι θα στηρίξουν τη μάθηση των μαθητών;)
1 σελίδα που θ’ αναφέρεται σε σημεία του μαθήματος που σας προβλημάτισαν (Τι δεν πήγε στο μάθημά σας όπως το περιμένατε; Ποιο θέμα πιστεύετε ότι χρειάζεται να επαναφέρετε για συζήτηση στην τάξη και με ποιον τρόπο θα το επιχειρήσετε;) 1 σελίδα με τις σκέψεις σας πάνω στη δεύτερη διδασκαλία που κάνατε (Με ποιον τρόπο ανταποκρίθηκαν οι μαθητές στη νέα σας προσπάθεια; Υπάρχουν πράγματα που και πάλι δεν πήγαν όπως θα θέλατε; Για ποιο λόγο;) 1 σελίδα που θ’ αναφέρεται σε σημεία του μαθήματος που σας προβλημάτισαν (Τι δεν πήγε στο μάθημά σας όπως το περιμένατε; Ποιο θέμα πιστεύετε ότι χρειάζεται να επαναφέρετε για συζήτηση στην τάξη και με ποιον τρόπο θα το επιχειρήσετε;) 1 σελίδα με τις σκέψεις σας πάνω στη δεύτερη διδασκαλία που κάνατε (Με ποιον τρόπο ανταποκρίθηκαν οι μαθητές στη νέα σας προσπάθεια; Υπάρχουν πράγματα που και πάλι δεν πήγαν όπως θα θέλατε; Για ποιο λόγο;)
Η περιοχή που θα διαλέξετε δεν είναι απαραίτητο να μην έχει διδαχθεί. Εξαρτάται όμως από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης αν θα δεχθεί κάτι τέτοιο. Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται να συνεννοηθείτε μαζί του/της, εκ των προτέρων και να συνεργαστείτε προκειμένου να σχεδιάσετε και να πραγματοποιήσετε τις διδασκαλίες σας. Ενδεχομένως να είναι απαραίτητο να βρεθείτε στην τάξη περισσότερες από 4 φορές για να μπορέσετε να οργανώσετε τα μαθήματά σας όσο γίνεται καλύτερα.
Χρήσιμες οδηγίες: Η εργασία σας θα παραδοθεί δακτυλογραφημένη - την ημέρα που θα εξετάζεστε. Η παράδοση της εργασίας είναι υποχρεωτική. Όσοι δεν παραδώσουν εργασία δεν θα βαθμολογηθούν. Την εργασία σας μπορείτε να την κάνετε ομαδικά ή ατομικά. Χρήσιμες οδηγίες: Η εργασία σας θα παραδοθεί δακτυλογραφημένη - την ημέρα που θα εξετάζεστε. Η παράδοση της εργασίας είναι υποχρεωτική. Όσοι δεν παραδώσουν εργασία δεν θα βαθμολογηθούν. Την εργασία σας μπορείτε να την κάνετε ομαδικά ή ατομικά.
Οι φοιτητές μπορούν να εργαστούν σε σχολεία από τη λίστα των συνεργαζόμενων σχολείων που υπάρχουν στο Προεδρικό Διάταγμα ή και σε άλλα σχολεία που είναι πρόθυμα να σας δεχθούν. Στα σχολεία αυτά μπορείτε να εργαστείτε ατομικά ή ομαδικά. Σε ορισμένα σχολεία έχουν οριστεί φοιτητές- συντονιστές. Εάν βέβαια επιθυμείτε και μπορείτε να πάτε άλλη μέρα σε άλλα σχολεία, δεν υπάρχει πρόβλημα. Οι φοιτητές μπορούν να εργαστούν σε σχολεία από τη λίστα των συνεργαζόμενων σχολείων που υπάρχουν στο Προεδρικό Διάταγμα ή και σε άλλα σχολεία που είναι πρόθυμα να σας δεχθούν. Στα σχολεία αυτά μπορείτε να εργαστείτε ατομικά ή ομαδικά. Σε ορισμένα σχολεία έχουν οριστεί φοιτητές- συντονιστές. Εάν βέβαια επιθυμείτε και μπορείτε να πάτε άλλη μέρα σε άλλα σχολεία, δεν υπάρχει πρόβλημα.
Τα στοιχεία των συντονιστών και τα συνεργαζόμενα σχολεία θα υπάρχουν στο Wikispaces: Tomathimamas. Επίσης, στην ίδια τοποθεσία θα υπάρχουν και δύο δείγματα των επιστολών που θα μπορείτε να δώσετε στους Διευθυντές των σχολείων καθώς και η σελίδα για τις υπογραφές. Στον ίδιο χώρο θα αναρτηθούν και προβλήματα που θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στις διδασκαλίες σας. Τα στοιχεία των συντονιστών και τα συνεργαζόμενα σχολεία θα υπάρχουν στο Wikispaces: Tomathimamas. Επίσης, στην ίδια τοποθεσία θα υπάρχουν και δύο δείγματα των επιστολών που θα μπορείτε να δώσετε στους Διευθυντές των σχολείων καθώς και η σελίδα για τις υπογραφές. Στον ίδιο χώρο θα αναρτηθούν και προβλήματα που θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στις διδασκαλίες σας.