Κοινωνικές αναπαραστάσεις στον ελληνικό κινηματογράφο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© GfK 2013 | Η Επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη – 2013 | Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου GfK Hellas | Consumer Experiences | Dr. Spyridon Tryfonas Αθήνα, 4 Φεβουαρίου.
Advertisements

Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 1: Στόχος >Να εξετάσουμε μερικά στοιχεία για τα πρότυπα της μετανάστευσης.
Το στυλ ζωής μας και πώς το υιοθετούν τα παιδιά μας
5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ "ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΔΕΛΤΑ"
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ.
1. Κωμωδία του 1964 σε σενάριο του Γιώργου Ρούσσου και σκηνοθεσία του Αλέκου Σακελλάριου σε σενάριο του Γιώργου Ρούσσου και σκηνοθεσία του Αλέκου Σακελλάριου.
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
15ο ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ (PROJECT) ΘΕΜΑ: “ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΦΗΒΩΝ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ” ΜΑΪΟΣ 2012 ΜΑΘΗΤΕΣ Α' ΤΑΞΗΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΥΔΗΣ ΒΥΡΩΝ,
1.3 Ο κοινωνικός περίγυρος – Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα :
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
 Οικογενειακό Δίκαιο Οικογενειακό Δίκαιο είναι το σύνολο των κανόνων που ρυθμίζει τις οικογενειακές σχέσεις κυρίως μεταξύ συζύγων καθώς και γονέων και.
ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΗΓΕΜΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ. Η συγκυρία των Βουλευτικών Εκλογών 2007.
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
O ελεύθερος χρόνος παιδιών σχολικής ηλικίας
6ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας Α΄ τάξη - ερευνητική εργασία Σχ
Λύκειο Αγίου Νικολάου Τάκη Βασιλική Όθωνος Κατερίνα
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΩΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΚΑΒΑΛΙΩΤΗΣ (π. Απόστολος)
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
Πανεπιστήμιο Κρήτης Υπουργείο Υγείας Υπουργείο Παιδείας&Πολ/μού.
Τα επαγγελματικά πρότυπα των μαθητών της Στ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου ως κίνητρα των μελλοντικών επαγγελματικών τους στοχοθετήσεων Στέλιος Κ. Κρασσάς.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Χαρακτηριστικά των εφήβων χρηστών που προσέγγισαν το Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ το 2008 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ-ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Ερευνητική Εργασία (Project) τμήματος Α2
Δημιουργία Παρουσίασης
1 Ενότητα 5.3.1: Ερωτηματολόγια με τη χρήση του Διαδικτύου Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Ασφαλώς Πλοηγώ! Γυμνάσιο Καπανδριτίου Σχ.Έτος ᅠ Παρουσίαση Ερωτηματολογίου μαθητών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Διαχείριση Ψηφιακών Πνευματικών Δικαιωμάτων Ηλεκτρονική Δημοσίευση Στέλλα Λάμπουρα Ιούνιος 2004.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου Δράμα 2006
ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Μάθημα: Ο εθνοτικός «άλλος» στη σύγχρονη Ελλάδα Θέμα: Φιλιππινέζες μετανάστριες και η εκκρεμότητα.
Η γλώσσα δεν είναι αθώα. Σπάει κόκκαλα. Ενίοτε και προκαταλήψεις.
Πώς τα παιδιά κατανοούν την οικονομία
Εργασία των μαθητών του Β3
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Κωνσταντίνα Αντωνίτσα
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κοινωνικές αναπαραστάσεις στον ελληνικό κινηματογράφο Το ξύλο βγήκε απ’ τον παράδεισο ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

Οι άξονες στη βάση των οποίων θα κάνουμε την ανάλυση της ταινίας στηρίζονται στις θεωρητικές θέσεις του Michel Foucault (The Archaeology of Knowledge, Tavistock, Λονδίνο, 1972) και είναι: • Ο άξονας αντικειμένων • Ο άξονας τρόπων εκφοράς Εσωτερικές συνθήκες εκφοράς Εξωτερικές συνθήκες εκφοράς • Ο άξονας εννοιών • Ο άξονας θεματικών ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

Ο αξονασ αντικειμενων Μια σειρα απο αντικειμενα αναπαριστουν την περιοδο (τελη δεκαετιασ ’50) συμπλεκοντασ πραγματολογικα στοιχεια στην προσπαθεια να αντικειμενοποιησει περισσοτερο την εποχη. Ειδικοτερα: Δομημένο περιβάλλον: Ιδιωτικό σχολείο θηλέων με κλασική διάταξη αιθουσών, τεράστιες βιβλιοθήκες, γραφεία, μάρμαρα, ταριχευμένα πουλιά κλπ. Οι κατοικίες των πρωταγωνιστών. Το μικροαστικό διαμέρισμα του Φλωρά σε αντίθεση με την πλούσια μονοκατοικία της Λίζας, που έχει μεγάλη αυλή, σκύλο, υπηρέτρια, σοφέρ.

Θεσμικο πλαισιο εκπαιδευσησ: Αναφέρεται σε μια σχολική χρονιά στα τέλη της δεκαετίας του ’50, αλλά παραπέμπει σε 8τάξιο γυμνάσιο το οποίο όμως καταργήθηκε το 1951. Ζητήματα εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Οι συστάσεις και το μέσο για εύρεση εργασίας (πελατειακό σύστημα). Η εκδρομή ως μέρος του εκπαιδευτικού θεσμού. Η εισαγωγή στα ανώτερα εκπαιδευτικά συστήματα μέσω εξετάσεων. Η ύπαρξη της παραπαιδείας. Τα παιδιά κάνουν φροντιστήρια το καλοκαίρι για να δώσουν εξετάσεις. ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

Κοινωνικο πλαισιο δημοσιασ ζωησ: Αναφορά στο Παλλάς και στο Ρεξ, που ήταν κινηματογράφοι της εποχής. Αναφορά στην πλατεία της Ομονοίας. Οι χοροί που ήταν στην μόδα εκείνη την εποχή.(π.χ. τσα-τσα.) Η τάση της μόδας, που φαίνεται στα ρούχα που φοράνε τα κορίτσια στην εκδρομή. Stars του cinema από αμερικάνικες ταινίες λειτουργούν σαν πρότυπα άνδρα. Ο τουρισμός ως συνήθεια που αφορά τα ανώτερα κοινωνικά στρώματα. ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

Τα τουριστικά γραφεία παρουσιάζονται να οργανώνουν εκδρομές για τα σχολεία. (Νίκη travel) Ο θεσμός του τροχονόμου. Χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς ήταν ευρέως διαδεδομένη. Το τηλέφωνο αν και έχει μπει για τα καλά στη ζωή τους θεωρείται σε κάποιες περιπτώσεις είδος πολυτελείας. Η χρήση γαλλικών εκφράσεων στην καθημερινή ζωή των αστικών οικογενειών, όπως το pardon και το aux revoire. ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

Πλαισιο σχολικησ ζωησ: Το συντηρητικό ντύσιμο των καθηγητών παρατηρείται στο κλασικό κοστούμι, ενώ από τα λεγόμενα τους δεν ανανεώνεται συχνά. Ο επιστάτης του σχολείου και η χρήση χειροκίνητου κουδουνιού. Τα χαστούκια που έδιναν οι καθηγητές στις μαθήτριες ήταν αληθινά. ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

Ο θεσμός της μαθητικής ποδιάς που υπήρχε στο ελληνικό σχολείο (καταργήθηκε το 1982), παράλληλα με την ιδιαίτερη ενδυμασία που είχαν στο μάθημα της γυμναστικής. ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

Οι μαθήτριες καπνίζουν και παρουσιάζονται ως μη ηθικές. Οι μαθήτριες καπνίζουν και παρουσιάζονται ως μη ηθικές. Οι μαθήτριες σηκώνονται όρθιες για να πουν το μάθημα. Οι καθηγητές αποκαλούν τις μαθήτριές τους δεσποινίδες. Στο σχολείο υπάρχει χώρος εστίασης και μαγείρισσα. ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

αξονασ τροπων εκφορασ Εσωτερικεσ συνθηκες εκφορασ  αξονασ τροπων εκφορασ Εσωτερικεσ συνθηκες εκφορασ Γονεϊκά πρότυπα: Η μητέρα της Λίζας ασχολείται περισσότερο με τις αστικές καθημερινές συνήθειές της όπως τον εαυτό της και λιγότερο με την κόρη της. Έτσι εμφανίζεται επιπόλαιη, ελαφρόμυαλη, επιδεικτική με τον πλούτο της και ωθεί την κόρη της στον ίδιο τρόπο ζωής. Δίνει την εικόνα της νεόπλουτης και υπερόπτριας. Η ενδυμασία της είναι συχνά εξεζητημένη με γυαλιά ηλίου, καπέλο (με φτερά). Όμως, αποτελεί ένα συμπαθή τύπο της αναπαράστασης. ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

Αντίθετα η μητέρα του Φλωρά συμπαραστέκεται στο γιο της με διαφορετικό τρόπο. Τον ενισχύει με χαμηλούς τόνους. Νιώθουμε συμπάθεια ενώ από την ενδυμασία της συμπεραίνουμε ότι είναι χήρα και ανήκει σε χαμηλή κοινωνικοοικονομική τάξη. ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

Ο πατέρας της Λίζας, αυτοδημιούργητος πλούσιος αστός, απουσιάζει λόγω της δουλειάς του και έτσι φαίνεται να μην συμμετέχει στην ανατροφή της κόρης του που της ικανοποιεί όμως κάθε της επιθυμία. Δημιουργεί ρωγμή στο πατριαρχικό πρότυπο αφού ζητά βοήθεια από το Φλωρά. («Με τον ίδιο τρόπο που έβαλε τάξη στο σχολείο θα βάλει και στο σπίτι μας») ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

Κοινωνικα – Πατριαρχικα προτυπα: Ο γυμνασιάρχης αποτελεί μια ανδρική αναπαράσταση στο φιλμ. Δίνει μια δουλική στάση στα πλαίσια της εξυπηρέτησης και εξάρτησης του σχολείου από τους κοινωνικά ανώτερους γονείς, αφού παραγκωνίζει αρχές και αξίες του με στόχο τη διατήρηση της θέσης του. ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

Η διεύθυνση του σχολείου τον κάνει να συμπεριφέρεται με στυλ καρικατούρας δυναμιτίζοντας έτσι το πατριαρχικό πρότυπο. Μοιραία υποτάσσεται στο κυρίαρχο ανδρικό – πατριαρχικό πρότυπο που προβάλλεται μέσα από τον τύπο του Φλωρά. ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

Ο Πάνος Φλωράς είναι ο συμπρωταγωνιστής της ταινίας και αποτελεί την κυρίαρχη ανδρική φιγούρα. Προβάλλει το πρότυπο του επιτυχημένου νέου που υπερνικά δυσκολίες για να φτάσει στο στόχο του. ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

Ως εκπαιδευτικός προβάλλει ιδιαίτερο ζήλο για τη δουλειά του, σχεδόν ιδεαλιστικό, ενώ τοποθετεί τον εαυτό του προστάτη των κοινωνικά αδικημένων συνήθως λαϊκής καταγωγής. Αυτός είναι που μπορεί να επιβάλλει την τάξη και την ηθική στο διασαλευμένο σχολειό σύμφωνα με τις δικές του αρχές, που θεωρεί αδιαπραγμάτευτες, αλλά και να επαναφέρει τα υπόλοιπα φερόμενα ανδρικά πρότυπα στις καθιερωμένες κοινωνικές αξίες.

Η Λίζα Παπασταύρου, ως γόνος μιας μεγαλοαστικής οικογένειας προβάλλεται πλούσια, κακομαθημένη που ακολουθεί το νεωτερικό δυτικό τρόπο πνεύμα της εποχής. Μας δίνει το νέο γυναικείο υποκείμενο που παρουσιάζεται γλυκιά, έξυπνη που αμφισβητεί το πατριαρχικό πρότυπο. ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

Αρχικά δεν έχει γνωρίσει τον έρωτα, που μετά θα αποτελέσει γι’ αυτή την συνθήκη αποδοχής του πατριαρχικού προτύπου, μέσω του Φλωρά, που παίρνει τη θέση του πατέρα της. Την τονισμένη παιδική της συμπεριφορά στην έναρξη της ταινίας θα διαδεχθεί η ωριμότητα μετά το πρώτο χαστούκι και αυτό σε αντίθεση με τη στάση των συμμαθητριών της που εξακολουθούν σ’ αυτή την παιδικότητα. Η ταινία έχει ενδιαφέρον ως προς στην εκφορά του λόγου καθώς εξελίσσεται στο σχολείο, κατεξοχήν καθεστωτικό χώρο επιτήρησης. ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

Ο αξονασ εννοιων Έννοιες που πραγματεύονται στην ταινία είναι οι ακόλουθες: Το εκπαιδευτικό σύστημα ως μέρος του κυρίαρχου εξουσιαστικού μηχανισμού, οι διαφορετικές όψεις του και οι κριτικές που ασκούνται γι’ αυτό στη δεδομένη χρονική περίοδο. Σχέσεις οικογενειακές. Πώς δομούνται ανάλογα με την κοινωνική τάξη και η κριτική που γίνονται γι’ αυτές. Σχέσεις ιεραρχίας μεταξύ καθηγητών - μαθητριών. Δόμηση και αποδόμηση των μοντέλων. Σχέσεις μεταξύ των καθηγητών. Η έννοια του έμφυλου και το πατριαρχικό πρότυπο. ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

Διάφορες μορφές ανδρισμού και θηλυκότητας. Η έννοια της σεξουαλικότητας και η δόμησή της. Η έννοια του χώρου (ιδιωτικός και δημόσιος) Οι κοινωνικές τάξεις που προβάλλονται (ταξικότητα) Ο έρωτας. Η επιχειρηματικότητα στην εκπαίδευση – Ιδιωτικά σχολεία Οι άντρες απεικονίζονται ως ορθολογικά υποκείμενα ενώ οι γυναίκες ως άτομα υποδεέστερα, ανορθολογικά που χρήζουν κηδεμονία. ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

Αντιπαλότητα μεταξύ μοντερνισμού και παλαιότητας. Ο αξονασ θεματικων Αντιπαλότητα μεταξύ μοντερνισμού και παλαιότητας.  Ταξικές διατροφικές συνήθειες. Το γεύμα του Φλωρά αποτελείται από τυρί, ντομάτα, ψωμί και ελιές ενώ της Λίζας από μαρμελάδα και βούτυρο. Συγκρίσεις ταξικές. (μεταξύ των μητέρων)  Το ζήτημα της χηρείας. Η μητέρα του Φλωρά παρουσιάζεται ως χήρα φορώντας μαύρα ρούχα χωρίς όμως αναφορές σε τραυματικές μνήμες. Μεταβολές στην πατριαρχική κοινωνία. ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

Η αναρχία στο σχολείο που υπεύθυνος είναι ο γυμνασιάρχης (αν και είναι άντρας) που θα αποκαταστήσει ένας άλλος «πατέρας» και εξημερώνει με τη βία την αμφισβήτηση του προτύπου. Οι πλούσιοι αστοί σε αντίθεση με το νεαρό λαϊκό αγόρι που είναι αυτοδημιούργητος και αριστούχος. ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

Η διαχείριση του ελεύθερου χρόνου. Οι εμπειρίες λόγω της ηλικίας παρουσιάζονται ως κάτι το σημαντικό αν και το στερεότυπο αυτό καταρρίπτεται. Η διαχείριση του ελεύθερου χρόνου. Η ανδρική γνώμη έχει σημαίνουσα βαρύτητα σε σχέση με τη γυναικεία. (π.χ. στην σκηνή της γυμναστικής)  ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

Τα ιδιωτικά σχολεία ως επιχειρήσεις Τα ιδιωτικά σχολεία ως επιχειρήσεις. «Εγώ ήρθα να εργαστώ σε σχολείο και όχι σε επιχείρηση» (Φλωράς).  Το κανονιστικό πλαίσιο εξουσίας που τιμωρεί. (Η Αλεξίου κόβεται στις εξετάσεις). Η ενίσχυση της πατριαρχίας μέσω του γάμου. Η Λίζα λυτρώνεται μέσα από το ενδεχόμενο ενός επικείμενου γάμου με τον Φλωρά. Οι άντρες αναπαριστώνται ως ενήλικοι ενώ οι γυναίκες ως παιδιά με εξαίρεση τη μητέρα του Φλωρά. ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013

http://www.scribd.com/doc/32640033/Τοξύλο βγήκε από τον παράδεισο ΠΗΓΗ http://www.scribd.com/doc/32640033/Τοξύλο βγήκε από τον παράδεισο ΣΑΝ ΠΑΛΙΟ ΣΙΝΕΜΑ ΓΕΛ ΜΥΡΙΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013