Αλέξανδρος Ρίζος Ραγκαβής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κωνσταντίνος Καβάφης.
Advertisements

ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ ΙΩΑΝΝΑ ΣΙΛΙΤΖΟΓΛΟΥ ΣΤ2.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ.
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Αφηγηματολογία (Narratologie/narratology)
Για σου. Σε σκεπτόμουν όλη μέρα!!!
Όρθιο γουρούνι, τα χλωμά πρόσωπα κόβουν τα δέντρα από τη γη των
Ο πραγματικός και ιδεατός κόσμος στην ποίηση του Αντώνη Φωστιέρη
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΒΑΦΗ
1.
Εισαγωγή στο σενάριο   Τι είναι το σενάριο. Α. H τέχνη του να σκέφτεσαι σε εικόνες. -Προ-σχεδιο της τελικής ταινίας Β.Στο σενάριο δεν μπορείς να περιγράψεις.
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Η σημασία της αυτογνωσίας στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
ΣΟΛΩΜΟΣ «ΚΡΗΤΙΚΟΣ» Αποσπασμα 1 ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ
«Ταπεινή τέχνη χωρίς ύφος»
Νέα Αθηναϊκή Σχολή
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
 Ζάκυνθος (νόθο παιδί του Κόντε Νικολάου Σολωμού και της Αγγελικής Νίκλη)  Ιταλία - σπουδές και μελέτη της ιταλικής ποιητικής παράδοσης 
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
Γεώργιος Βιζυηνός
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
Από την ιστορική Ομιλία προς τους μαθητές στην Πνύκα του Γέρου του Μοριά 7/10/1838.
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
Άλκη Ζέη. Η Άλκη Ζέη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1925, αλλά έζησε τα παιδικά της χρόνια στη Σάμο. Ασχολήθηκε με το γράψιμο από μικρή. Όταν ήταν μαθήτρια γυμνασίου,
Άλκη Ζέη.
Σεμπάστιαν Πίλαρτζικ Θάνος Κανέλλος Τζαβέλας Νέστορας
Νεοελληνική λογοτεχνία
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
Δημήτριος Βικέλας
 Ο Κωστής Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα στις 13 Ιανουαρίου 1859 από γονείς που κατάγονταν από το Μεσολόγγι. Πέθανε στην Αθήνα στις 27 Φεβρουαρίου 1943.
Γρηγόριος Ξενόπουλος. Κωνσταντινούπολη - Ζάκυνθος Αθήνα Επαγγελματίας συγγραφέας Κοινωνική τριλογία: Πλούσιοι και πτωχοί Τίμιοι και άτιμοι.
«ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ» Γ. ΒΙΖΥΗΝΟΥ. Τίτλος: «μου» → 1ο πρόσωπο ενώ στο 1ο τμήμα του διηγήματος «εμείς» (όπου κρύβεται ο συγγραφέας). Αφηγητής ενδοδιηγητικός.
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα

Κειμενικές εργασίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα
Διαθεματική δραστηριότητα 1 σελίδα 45
Φανή Λαζάρου - Τρανού Δ ο πρότυπο δωδεκαθέσιο πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσ / νίκης Π. Τ. Δ. Ε.- Α. Π. Θ.
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
Πρόγραμμα entwinning <Ο ηρωισμός >
Κολοκοτρώνης και Μακρυγιάννης
Εισαγωγή στη δραματική ποίηση
ΕΠΙΜΕΛΙΑ: Κατερίνα Μαράντη Ηλέκτρα Γιαντζίκη Δημήτρης Βασιλείου Νικόλας Έρτσος.
Έλληνες Λογοτέχνες: Κωνσταντίνος Καβάφης
Ευριπίδη Ελένη Εισαγωγή.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Κωστής Παλαμάς Φανή Λαζάρου-Τρανού Στ ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσ/νίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
Ερωτοκριτοσ και Αρετουσα
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
Αφήγηση αφήγηση.
Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους
Τεοντόρα Κίρινα Νίκη Κήτινγκ
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ..
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΤΟΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΟΥΡΙΑ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ: Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ
Όνομα: ????????????????? Θέμα: Κυκλοφοριακή αγωγή
Αγγελική-Νίκη Φλώρου Σεπτέμβρης 2015.
Δραματική Σχολή Εθνικού Θεάτρου
Θρησκευτικά Έτος: Τμήμα: Β’2 Μαρασλίδου Δανάη Μαρία
Με το σεις και με το σας (3)
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Θανοσ Βλεκασ του Παύλου Καλλιγά.
Τι σημαίνει φιλία για μένα;
Για σου. Σε σκεπτόμουν όλη μέρα!!!
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αλέξανδρος Ρίζος Ραγκαβής 1809-1892

Αλέξανδρος Ρίζος Ραγκαβής Κωνσταντινούπολη Διπλωματική σταδιοδρομία Ευτέρπη και Πανδώρα Πρόλογος στα Διάφορα ποιήματα (1837) – μανιφέστο του ρομαντισμού Του Κουτρούλη ο γάμος – κωμωδία (1840) Συμβολαιογράφος - 1850 Ο αυθέντης του Μορέως (1850) (πρότυπο Ιβανόης)

Αλέξανδρος Ρίζος Ραγκαβής Μέλος της κριτικής επιτροπής στους ποιητικούς διαγωνισμούς του Πανεπιστημίου Αθηνών (αντιρομαντική στάση από το 1853) Τα διηγήματά του – ίσως αλληγορική απεικόνιση των γεγονότων στην Ελλάδα (συνέβαλε στην καλλιέργεια του νεοελληνικού διηγήματος) Κυριαρχία του παντογνώστη αφηγητή Μελοδραματικός τόνος, περιπέτεια και έρωτας

Αλέξανδρος Ρίζος Ραγκαβής Αρνητική στάση απέναντι στην κρητική και την επτανησιακή παράδοση (Ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας, 1877) Αρνητική στάση της κριτικής απέναντι στα διηγήματά του (Παλαμάς) Ο Ραγκαβής στη Σερβία «Ο Ραγκαβής και η νεοελληνική λογοτεχνία», Σερβικές εφημερίδες, 1857 «Το χρυσούν μαστίγιον», Δάνιτσα, 1861

Αλέξανδρος Ρίζος Ραγκαβής «Του Κουτρούλη ο γάμος», Πατρίδα, 1891 «Έγινε του Κουτρούλη ο γάμος» ή «Έγινε του Κουτρούλη το πανηγύρι» λένε οι νεότεροι Έλληνες όταν πρόκειται για θορυβώδη συνάθροιση ή μεγάλη ακαταστασία.

Από τον πρόλογο στα Διάφορα ποιήματα Εγώ: Τι ευρίσκεις επιλήψιμον εις όσα ανέγνωσες; Εκείνος: Όλα. Εν γένει μεν την φράσιν...Μετά ταύτα την στιχουργίαν...Έπειτα αν μεταβώμεν εις τα καθέκαστα, Θέλω σοί παρατηρήσει...ότι παρεμόρφωσες τα συμβάντα, ότι διέστρεψες τους χαρακτήρας...Τον Μουχτάρην, τον αιμοβόρον, τον τυραννικόν, να παραστήσεις ως ενθουσιώντα φοιτητήν Γερμανικής Ακαδημίας! Εκείνός: Είσαι Ρομαντικός.

Από τον πρόλογο στα Διάφορα ποιήματα Εγώ: Πώς λέγετε; Εκείνος: Είσαι Ρομαντικός. Απόδειξις όσα μου είπες. Απόδειξις άλλη το απέραντο μήκος του δράματός σου. Βλέπω κάλλιστα ότι είσαι ασεβής προς τους κανόνας του Αριστοτέλους, προς τους μεγάλους διδασκάλους της δραματικής...Έπειτα τί έγραψες; Κωμωδίαν ή τραγωδίαν;...Θεωρώ ως μέγα ελάττωμα ότι εις τραγωδία έλαβες ήρωα απλούν τινά επαρχίας διοικητήν, και όχι της ιστορίας περιβόητόν τινα βασιλέα ή ηγεμόνα...

Από τον πρόλογο στα Διάφορα ποιήματα Ούτε καν τας τρεις ενότητας δεν εφρόντισες να τηρήσεις...Το επαναλαμβάνω, ή δεν ανέγνωσες ποτέ σου κανένα κανόνα της δραματικής, ή είσαι Ρομαντικός... Εγώ: Με απεκάλεσες ρομαντικόν, και ούτε καν γνωρίζω της λέξεως την σημασίαν... Εκείνος: Και αγνοείς ότι δύο αντίπαλα στρατόπεδα, τα των κλασικών και ρομαντικών αντιπαρακαθημένα επί του Ελικώνος διαιρούν σήμερα τον ποιητικόν κόσμον;

Από τον πρόλογο στα Διάφορα ποιήματα Αγνοείς ότι οι ρομαντικοί, αποστάτες θρασείς, απαρνηταί πάσης πίστεως εις κανόνας, αφηνιάζοντες προς πάντα χαλινόν κατ’ αρέσκεια φαντασίαν ιδιοτρόπου, ούτε των ενοτήτων τηρούντες τα όρια, ούτε την εμβρίθειαν του δραματικού χαρακτήρος, ούτε ακολουθούντες τα παραδείγματα, νοθεύουν την τέχνην και διαστρέφουν αυτής τας αρχάς και των αναγνωστών την φιλοκαλίαν;

Από τον πρόλογο στα Διάφορα ποιήματα Εγώ: Αφού ο σημερινός Αθηναίος, ύστερα από τον περίπατό του μπορεί να καθήσει το βράδυ μπροστά σε μια αυλαία, και ξαφνικά, με το άνοιγμά της να βρεθεί δια μιας εμπρός των πυλών της Βαβυλώνος, εις ωραίαν ηλίου ανατολήν προ δισχιλίων ετών και πάλι ύστερα να ξαναβρεθεί, με το κλείσιμο της αυλαίας στην Αθήνα, τι εμποδίζει να περνάει με κάθε πράξιν από Αθηνών εις Μέγαρα, και από Μεγάρων εις Θήβας;

Από τον πρόλογο στα Διάφορα ποιήματα Από τις εσπέρας εις την πρωίαν και από της πρωίας εις την εσπέραν; Δεν βλέπω κατά τι οι υπερασπισταί των δύο τούτων ενοτήτων είναι επιεικέστεροι των εναντίων των ως προς τους θεατάς, και πως απασχολούν την φαντασίαν των ολιγωτέρον, βλέπω όμως ότι επιτίθενται αυτοί εις εαυτούς δεσμά παιδαριώδη, δια των οποίων αναχαιτίζεται παν βήμα θαρραλέον και ανδρικόν.

Από τον πρόλογο στα Διάφορα ποιήματα Εκείνος: Επομένως, κηρύττεσαι αυτόχρημα Ρομαντικός; Εγώ: Δεν γνωρίζω το σύμβολον της πίστεως των κλασικών και των ρομαντικών. Αλλά αν οι μεν τάττονται υπό την σημαίαν των παραδόσεων, εννοώ ότι οι άλλοι έχουν σύνθημα την διαμαρτύρησιν...Ο κλασικός είναι υπήκοος πιστός και φιλονόμος, ο δε ρομαντικός νομοθέτης και μεταρρυθμιστής

Από τον πρόλογο στα Διάφορα ποιήματα Οι κανόνες δεν οδηγούν ούτε ρυμουλκούν την ευφυΐαν, αλλά την παρακολουθούν μακρόθεν διαγράφοντες την τροχίαν αυτής, ως ο διαβήτης δεν σύρει τον κομήτην κατόπιν του αλλά καταμετρά την ουρανίαν οδόν του...