Αρσανάδες , Πύργοι , κιόσκια, Καμπάνες , Σήμαντρα , Φιάλες , Κρήνες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κρεμλίνο Μόσχας,Ρωσία Λεπίδας Γιάννης.
Advertisements

Παναγία η Κανακαριά Στη Λυθράγκωμη, ένα χωριό της επαρχίας Αμμοχώστου στη περιφέρεια της τουρκοκρατούμενης Καρπασίας βρίσκεται ένα σπάνιο δείγμα της.
Βυζαντινή Δράμα Τρία βυζαντινά μνημεία της πόλης
Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Ο δ ο ι π ο ρ ι κ ό σ τ ο Ά γ ι ο Ό ρ ο ς
Το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας π α ρ ο υ σ ι ά ζ ε ι.
Εικόνα 1 Σύμβολο της Ιωνικής Ομοσπονδίας.
Η Αγία Σοφία και η Οδηγήτρια του Μυστρά
4ο ΕΠΑΛ ΑΘΗΝΩΝ Ταξίδι στο χωροχρόνο Ευγενιάδης Στέλιος
Θρησκευτικός Τουρισμός
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ.
Οι Σκήτες Οι Αθωνικές Σκήτες είναι μικρές μονές που υπάγονται στις Κυρίαρχες Μονές. Διακρίνονται σε κοινόβιες και ιδιόρρυθμες. Πρόκειται για οργανωμένες.
Καθεδρικός ναός Αγίου Ιωάννη Λευκωσίας
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
Βυζαντινή Ζωγραφική H βυζαντινή ζωγραφική περιλαμβάνει τις ακόλουθες κατηγορίες: Τοιχογραφίες, Εικόνες, Ψηφιδωτά, Χειρόγραφα. τοιχογραφίες ψηφιδωτά χειρόγραφα.
ΙΕΡΑ ΛΕΙΨΑΝΑ ΚΑΙ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΕΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
Βυζαντινό μουσείο, Αθήνα
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΧΡΥΣΕΛΕΟΥΣΗΣ ΕΜΠΑΣ
Κεφ. 8. ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΕΝΑΝΘΡΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΕΘΙΜΑ
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΔΗΜΙΟΡΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΡΙΑ ΠΕΡΡΑ.
Σακκά Νικολέτα Μελιώ Πολίτη
Μονή Κύκκου.
ΜΟΝΗ ΟΣΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
Κατερίνα Α & Θέμης Κ Πληροφορίες Άγιοι Θεόδωροι, με το χαρακτηριστικό πασίγνωστο οκτάγωνο τρούλο, η μεγαλύτερη και αρχαιότερη εκκλησία του Μυστρά. Διατηρεί.
«Δευτερα Παρουσια» Μεταξύ των δύο μεγάλων νωπογραφιών της Καπέλλα Σιξτίνα, του θόλου και της «Δευτέρας Παρουσίας», υπάρχει μια διαλεκτική σχέση ανάμεσα.
Ένας ναός με ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή μας
ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Δημοσθένης Σταθάτος Γιώργος Σκουλάς.  O ναός του A γίου Δημητρίου είναι το αρχαιότερο σωζόμενο μνημείο της πόλης. H ίδρυση του τοποθετείται στη δεκαετία.
3ο Εικόνες από λίθο Ι Κ. Λοβέρδου-Τσιγαρίδα, Η Θεοτόκος στη γλυπτική, στο: Μ. Βασιλάκη, επιμ. Μήτηρ Θεού. Απεικονίσεις της Παναγίας στη βυζαντινή τέχνη,
36. Το Άγιον Όρος Η μοναστική πολιτεία του Αγίου Όρους ως «Κιβωτός» της Ορθοδοξίας και του πολιτισμού Η οργάνωση της μοναστικής πολιτείας του Αγίου Όρους.
Ο ναός του Αγίου Αντωνίου βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα του παλαιού πυρήνα της Επισκοπής. Ανήκει στον τύπο του μονόχωρου καμαροσκέπαστου, ο οποίος.
ΑΓΊΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.
Αγία Σοφία Αγία Σοφία Συγγραφέας Ελένη Π.. Η Ιστορία της Η Ιστορία της.
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
παναγια παμμακαριστοσ
Θ. Παζαράς, Ο γλυπτός διάκοσμος του Παλαιού καθολικού της Μονής Ξενοφώντος στο Άγιον Όρος, ΔΧΑΕ 14 ( ) Γ. Βελένης, Ο γλυπτός διάκοσμος της.
5.Μέρη του ναού Κυρίως ναός-Νάρθηκας-Αύλειος χώρος.
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ Το Άγιο Όρος αποτελεί αυτοδιοίκητο τμήμα του Ελληνικού Κράτους, που βρίσκεται στη χερσόνησο του Άθω της Χαλκιδικής στη Μακεδονία. Ελληνικού.
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΜΠΑΛΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Μονεμβασιά Ναύπλιο Καρώνης Παναγιώτης Μαυρογιαννάκης Μένιος Σμυρνιωτάκης Γιάννης.
ΟΜΑΔΑ: ΙΠΠΟΠΟΡΚΑΡΟΙ ΜΕΛΗ: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΠΕΤΡΙΔΗΣ ΡΩΜΑΝΟΣ, ΠΙΠΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ, ΣΑΦΟΣ ΦΡΙΞΟΣ, ΣΑΦΤΑ ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: κος ΚΑΠΕΤΑΝΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ.
ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ.
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ.
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ιερός Ναός Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Σταυροδρομίου
Αξιοθέατα Θεσσαλονίκης
Άννα Δριμή Β1 Υπεύθυνος Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης
1ο ΓΕΛ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2014/15 ΕκπαιδευτιΚO ΠρOγραμμα
ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ. ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Σε μια από τις πιο μαγευτικές γωνίες του Βοσπόρου, ο ναός του Αγίου Δημητρίου Ξηροκρήνης, χτισμένος πάνω στα ερείπια.
Άγιο Όρος.
Αγιορείτικη αρχιτεκτονική: η βυζαντινή κληρονομιά και η συνέχειά της
Ι.Μ. ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
Ναός του Αγίου Παντελεήμονος Θεσσαλονίκης!
Εικονογραφικοί κύκλοι
Αγία Σοφία Συγγραφέας Ελένη Π..
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
Νεοελληνικός Πολιτισμός
Μαθητής: Ανδρέας Αναδιώτης Τάξη: Β1α
Τα ψηφιδωτά του Βυζαντίου
“ Ένα κτίριο μ ε ιδιαίτερη ση μ ασία ” Φρίντα Μπενέτου.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρσανάδες , Πύργοι , κιόσκια, Καμπάνες , Σήμαντρα , Φιάλες , Κρήνες

Αρσανάς Ζωγράφου

Πύργος Χελανδαρίου

Πύργος Καρακάλλου

Πύργος Σταυρονικήτα

Ιερά Μονή Βατοπαιδίου, Κιόσκι

Κιόσκι Αγίου Παύλου

Ι.Μ. Διονυσίου, κιόσκι λιτανείας

Καμπάνες, κόπανος, σήμαντρο και τάλαντο

Το καμπανάκι (κονδίο) που δίνει το σήμα για την έναρξη και την λήξη του φαγητού στην τράπεζα.

Η μεγαλύτερη καμπάνα βρίσκεται στο κωδωνοστάσιο της Ι.Μ. Παντελεήμονος. Το βάρος της είναι 13 τόνοι, η διάμετρος της 2,70 μ και η περιφέρειά της 8.71μ. Για την κρούση της απαιτούνται δύο μοναχοί. Η καμπάνα ακούγεται σε όλη τη νοτιοδυτική ακτή του Αγίου Όρους, καθώς και στη γειτονική χερσόνησο της Σιθωνίας.

Φιάλη Ι.Μ. Ξηροποτάμου

Φιάλη Ι.Μ. Φιλοθέου Mεταξύ του Καθολικού και της Τράπεζας υπάρχει η φιάλη του αγιασμού. Οι κίονες καθώς και τα ελαφρώς σκαλισμένα θωράκιά της είναι όλα από ωραίο λευκό μάρμαρο. Είναι αγιογραφημένη στο θόλο της με παραστάσεις σχετικές με τα ύδατα, όπως της Βάπτισης του Χριστού, της διάβασης της Ερυθράς Θάλασσας και της Ζωοδόχου Πηγής.

Η φιάλη αγιασμού της Μεγίστης Λαύρας

Φιάλη Ιεράς Μονής Χελανδαρίου

του Ρώσικου μοναστηριού Η φιάλη του Ρώσικου μοναστηριού βρίσκεται μπροστά και αριστερά από την είσοδο της τράπεζας. Είναι αρκετά ιδιόρρυθμη για το λόγο ότι δεν έχει θόλο, ούτε κιονίσκους. Το αναβρυτήριό της φέρει τέσσερις ανάγλυφες μαρμάρινες επάλληλες λεκάνες διαφορετικού μεγέθους. Πρόκειται για δώρο της αδελφότητας των Ιωασαφαίων στο τέλος του 19ου αιώνα.

Κρήνη στην Ι.Μ. Φιλοθέου

Κρήνες στη Μεγίστη Λαύρα

Κρήνη στη Σιμωνόπετρα

Η κρήνη απέναντι από την είσοδο της Ι.Μ. Κουτλουμουσίου

Κρήνη Ιεράς Μονής Ιβήρων

Θησαυροί και κειμήλια του Αγίου Όρους

Το μέγιστο ανά τον κόσμο τμήμα του Τιμίου Σταυρού. Ιερά Μονή Ξηροποτάμου.

Λειψανοθήκη με τεμάχιο του Τίμιου Ξύλου Λειψανοθήκη με τεμάχιο του Τίμιου Ξύλου. Δώρο του Αγίου Λάζαρου Βασιλέα των Σέρβων στην Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου.

Τα Πάντιμα Δώρα των εξ Ανατολής Σοφών Μάγων προς τον νεογέννητο Χριστό Τα Πάντιμα Δώρα των εξ Ανατολής Σοφών Μάγων προς τον νεογέννητο Χριστό. Μονή Αγίου Παύλου του Αγίου Όρους.

Η Τιμία Ζώνη της Θεοτόκου Η Τιμία Ζώνη της Θεοτόκου. Θεωρείται το πλέον πανίερο προσκύνημα εκ του γεγονότος ότι αποτελεί το μοναδικό προσωπικό αντικείμενο της Παναγίας που έχει διασωθεί. Προσκυνητάριο Iεράς Mεγίστης Mονής Βατοπεδίου

Μέρος από το αριστερό πόδι τής Αγίας Άννας, μητέρας τής Παναγίας μας Μέρος από το αριστερό πόδι τής Αγίας Άννας, μητέρας τής Παναγίας μας. Είναι ζεστό και ζωντανό , με θερμοκρασία 37 Κελσίου, κι ας έχουν περάσει 2000 χρόνια από τότε !!!

Η δεξιά χειρ του αγίου Ιωάννου του Προδρόμου (Ι.Μ. Διονυσίου)

Αυτί Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου. Βατοπέδι

χρυσοϋφασμένος σάκκος Ο πολυτελής χρυσοϋφασμένος σάκκος του Οικουμενικού Πατριάρχη Διονυσίου ΙV Μουσελίμη. Μονή Ιβήρων

Ο σάκκος που φυλάσσεται στην Μονή Ιβήρων Ο σάκκος που φυλάσσεται στην Μονή Ιβήρων. Κατά την παράδοση ανάγεται στον Ιωάννη Τσιμισκή.

Αργυροεπίχρυση λυχνία – κηροστάτης σε σχήμα λεμονιάς Αργυροεπίχρυση λυχνία – κηροστάτης σε σχήμα λεμονιάς. Αποτελεί προσφορά πολιτών της Μόσχας τον Απρίλιο  του  1818 στον αρχιμανδρίτη Κύριλλο τον Ιβηρίτη για να τη φέρει στη μονή του.

Το πολύχρωμο από ίασπι ποτήρι δώρο του Καντακουζηνού Παλαιολόγου στο Βατοπέδι. Το πολυτιμότατο αυτό κειμήλιο έχει την ιδιότητα να μετατρέπει σε μια νύχτα το νερό, που θα του βάλουν, σε γαλάκτωμα, το οποίο και χορηγείται ως αντιφάρμακο στο δάγκωμα ερπετού.

Ο αμφορέας του Στεφάνου Νεμάνια στο Χιλιανδάρι Σημαντικό κειμήλιο της Ιεράς Μονής Χιλιανδαρίου αποτελεί ο φυλασσόμενος εκεί αμφορέας, ο οποίος αποδίδεται στον μεγάλο Ζουπάνο της Σερβίας Στέφανο Νεμάνια (1165-1227). Ο αμφορέας αυτός φαίνεται ότι κατασκευάσθηκε στα ειδωλο-λατρικά χρόνια των Σέρβων.

από την εκκλησία του Πρωτάτου Οι Αθωνίτες  πατέρες  του 18ου αιώνα από την εκκλησία του Πρωτάτου

Η Σταύρωση, Θεοφάνη, Ι.Μ. Σταυρονικήτα

Ο Αναπεσών, Μανουήλ Πανσέληνου

Τοιχογραφία με σκηνή από την Αποκάλυψη δίπλα από την είσοδο της τράπεζας Ι.Μ. ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ

Φιλοτεχνήθηκαν στην Κων/πολη στο τέλος του 11ου αι. Ψηφιδωτές εικόνες του αγίου Γεωργίου και αγίου Δημητρίου Mονής Ξενοφώντος. Φιλοτεχνήθηκαν στην Κων/πολη στο τέλος του 11ου αι.