Η επιχειρηματοποίηση του αθλητισμού: θετικό ή αρνητικό πρόσημο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
SPORT.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Αθλητισμός και βία.
Πώς επηρέασε η εξέλιξη του αθλητισμού τη σύγχρονη μορφή του.
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> ΗΕΤΑΙΡΕΙΑΗΕΤΑΙΡΕΙΑ 1.
Η Χορηγία στον Αθλητισμό
Η ΕπιχεIρηση του ΑθλητισμοY
Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
Το αθλητικό ιδεώδες και η εμπορευματοποίησή του
Πρόσφατα μια ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών προερχόμενων τόσο από το κλασικό εμπόριο όσο και από τον χώρο του Internet Marketing, ένωσαν τις «δυνάμεις»
ΘΕΜΑ:ΑΘΛΗΜΑΤΑ, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ & ΥΓΙΕΙΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
Ημερομηνία υλοποίησης: Δευτέρα, 17/3/2014. Διαθεματική διδασκαλία των μαθημάτων της Κοινωνική & Πολιτικής Αγωγής (Αργυρίου Αγγελική ΠΕ02), των Αγγλικών.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
Για να περιγράψουμε τη σχέση ανάμεσα σε αθλητισμό και εμπορευματοποίηση θα πρέπει να γνωρίζουμε τις έννοιές τους, ας ξεκινήσουμε λοιπόν με τον αθλητισμό.
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
Αρχές οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων 1.3 Η Επιχείρηση ως Κοινωνική Οργάνωση.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΗΝΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Η Γαλλία και το Παρίσι. Παρίσι Το Παρίσι γνωστό και ως η Πόλη του Φωτός από τότε που φωτίστηκαν οι κύριες λεωφόροι του με φανούς γκαζιού το 1828, είναι.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
Τα Αποτελέσματα των Δράσεων της ΑΝ.Ε.ΒΟ. Α.Ε. Γεώργιος Γκάγκας Διαχειριστής της Πράξης.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Σχολ.Ετος: Τμήμα:Α5 Ομάδα 2 η YOLOWERS 1.Χατζηασλάν Βασιλική 2.Χατζίκος Δημήτρης 3.Τοπάλ Φιλιώ 4.Φουρκαλάς Γιώργος 5.Τσάτσου Ραφαέλα.
ΟΡΙΣΜΟΣ Λογιστική είναι ο κλάδος της εφαρμοσμένης Οικονομικής επιστήμης που ασχολείται με την ανάλυση, κατάταξη, καταγραφή και συσχέτιση των οικονομικών.
ΕΝΑ ΑΘΛΗΜΑ ΜΕ ΠΟΛΥ ΑΓΩΝΙΑ. Είναι ιστορικά καταγεγραμμένο ότι σε πολλές χώρες υπήρξαν παιχνίδια όπου οι παίκτες κλοτσούν μία μπάλα, όπως το επίσκυρος στην.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Εργαστήριο Αγροτικής Πολιτικής & Συνεταιρισμών ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΕΣΠΑ) Υπεύθυνος Πρακτικής.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΤΟ ΤΜΗΜΑ MARKETING ΤΗΣ MANCHESTER UNITED Εισηγητές: Πατσιαντά Κωνσταντίνα Τοπαλίδου Σαββίνα Χαραμπάτη Σωτηρία
Στην Αμερική από το 1940 – 1960 κυριαρχούσε το υπόδειγμα σύζυγος – μητέρα – νοικοκυρά. Στην Ελλάδα το υπόδειγμα αυτό εμφανίζεται μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.
ΤΟΜΕΑΣ Μαριλένα Ωραιοπούλου Β 5 β Ο ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ, Ο ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΚΑΙ Ο ΤΡΙΤΟΓΕΝΗΣ.
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Ενοτητα 1. διεθνη επιχειρηματικη δραστηριοτητα
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Βασίλης Χατζηδούρος Δημήτρης Φοινίκης
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Αρχαία Εποχή.
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Αθλητική Διοίκηση Ενότητα 1: Εισαγωγή στις αθλητικές υπηρεσίες & προϊόντα Δήμητρα Παπαδημητρίου, Ph.D Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΣΕ ΝΕΑΡΗ ΗΛΙΚΙΑ Αθλητισμός:Ευχή ή Κατάρα
Ο εθελοντισμός άλλοτε και σήμερα
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ''ΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
Γιώργος Κοντογιάννης Τάξη: Γ΄ Τμήμα: 1 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζάχου Μ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΡΙΣΜΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ 1)ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ;
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΣΤΕΡΓΙΟΥ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΟΥΛΑΚΟΥ
Γιάννης Σπίνος ΠΓΕΣΣ Υπεύθυνος καθηγητής: Λάμπρος Αθανασόπουλος
(Marketing) Εμπορίας & Διαφήμισης ΑΤΕΙ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Τμήμα
ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΘΑΡΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ- ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ-ΝΤΟΠΙΝΓΚ
Η έννοια της επιχείρησης
Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΜΣ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ  Μάθημα : Εκπαίδευση Μαθητών με Νοητική.
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Χρηματοδοτηση των Συνεδριων - Χορηγοι
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η επιχειρηματοποίηση του αθλητισμού: θετικό ή αρνητικό πρόσημο ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Η επιχειρηματοποίηση του αθλητισμού: θετικό ή αρνητικό πρόσημο

Τα μέλη της ομάδας μας είναι οι εξής: Αλεξιάδης Τριαντάφυλλος Βαφειάδου Σοφία Γιάμαλη Δήμητρα Γιαξίδης Ευάγγελος Γιτσούδης Στυλιανός Γκάχτσου Κωνσταντίνα

Περίληψη Με την αυγή του 20ου αιώνα, το πνεύμα του αθλητισμού είχε αρχίσει ήδη να παίρνει τη μορφή που είχε οραματιστεί λίγα χρόνια πριν ο Πιέρ ντε Κουμπερτέν και συνδέονταν με το αρχαιοελληνικό αθλητικό ιδεώδες. Με την πάροδο των χρόνων, όμως, αυτή η μορφή άρχισε να αλλοιώνεται, το πνεύμα <<το αληθινό>> χάθηκε, οι άνθρωποι έγιναν εγωκεντρικοί και ο αθλητισμός στράφηκε σε άλλες αξίες, γεμίζοντας ‘’πληγές’’. Τα χρήματα έφεραν το ντόπινγκ, τη βία, την αλαζονεία πολλές φορές. Κι οι αθλητές του 21ου αιώνα ελπίζουμε ότι δεν θα είναι μια ‘’μηχανή’’ και πως οι διοργανωτές πλέον έχουν αλλάξει ρόλο και έχουν γίνει χορηγοί.

Οι χορηγοί επεδίωκαν τη διαφήμιση των προϊόντων τους παρέχοντας στους αθλητές και στους συλλόγους, τον κατάλληλο εξοπλισμό για να τους βοηθήσουν στις προπονήσεις τους. Επιπρόσθετα, την εποχή που ο αθλητισμός απασχολούσε τους αθλητές αποκλειστικά και μόνο ερασιτεχνικά, ένας αγώνας ποδοσφαίρου ή ένας αγώνας στίβου, ήταν ιδιαίτερα ελκυστικός, όσον αφορά το θέαμα που προσέφερε. Τέλος, στη σύγχρονη εποχή, υπάρχει ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας στο χώρο του αθλητισμού, με αποτέλεσμα την κατασκευή κατάλληλων και εκσυγχρονισμένων υποδομών που παίζουν σημαντικό ρόλο στις επιδόσεις των αθλητών.

Σε αυτήν την εργασία η ομάδα μας πραγματεύεται την εισχώρηση της επιχείρησης στο χώρο του αθλητισμού στις τελευταίες δεκαετίες. Πιο συγκεκριμένα τα τελευταία χρόνια άνθρωποι των επιχειρήσεων και της τεχνολογίας αποφάσισαν να επεκτείνουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες. . Αυτό συμβαίνει, διότι οι μεγάλες επιχειρήσεις επιθυμούν τη διαφήμισή τους μέσω των συλλόγων και των αθλητών που εξυπηρετούν, καθώς ο χώρος του αθλητισμού διαθέτει τεράστιο φίλαθλο κοινό στη σημερινή εποχή. Επιπρόσθετα αυτή η κίνηση των εταιρειών χαρακτηρίζεται ως θετική, καθώς η κατασκευή και ύστερα η διάθεση εξοπλισμού και μάλιστα ανεπτυγμένης τεχνολογίας δρα προς όφελος του αθλητισμού. Παρόλα αυτά ο συσχετισμός της επιχείρησης με τον αθλητισμό δεν είναι πάντα θετικός. Για να γίνουμε πιο ακριβείς, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η διαφθορά έχει εισχωρήσει πλέον για τα καλά σε όλους τους τομείς χωρίς να αφήνει ανέγγιχτο το χώρο του αθλητισμού.

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Ο αθλητισμός είναι η συστηματική σωματική καλλιέργεια και δράση με συγκεκριμένο τρόπο, ειδική μεθοδολογία και παιδαγωγική με σκοπό την ύψιστη σωματική απόδοση, ως επίδοση σε αθλητικούς αγώνες, στο αθλητικό και κοινωνικό γίγνεσθαι. Ο αθλητισμός αποτελεί χωρίς αμφιβολία πόλος έλξης και ενδιαφέροντος για εκατομμύρια, ενδεχομένως και δισεκατομμύρια ανθρώπων ανά τον κόσμο. Καθημερινά αυξάνονται οι άνθρωποι που λαμβάνουν το δικό τους πόστο στο χώρο του αθλητισμού, είτε αθλητές, είτε παράγοντες.

ΑΙΤΙΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Τα αίτια της εμπορευματοποίησης του αθλητισμού είναι όπως προαναφέραμε η επίτευξη κέρδους και αύξησης χρηματικών κεφαλαίων και υπόληψης των επιχειρηματιών, καθώς και η διαφήμηση προιόντων και υπηρεσιών. Παράλληλα, σημαντικό ρόλο πιστεύουμε οτι παίζει σημαντικό ρόλο η ύπαρξη ειδώλων, όπως ένας διάσημος ποδοσφαιριστής. Για αυτό το λόγο μια εταιρία αθλητικών ειδών φροντίζει να προμηθέυσει τους οπαδούς του εν λόγω αθλητή με τις φανέλες ή τα παπούτσια του. Άρα μπορούμε να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι η εμπορευματοποίηση του αθλητισμού αποτελεί ένα είδος εκμετάλλευσης των ανθρώπων που τρέφουν σημαντικά αισθήματα για τον αθλητισμό.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Ο αθλητισμός κερδίζει πολλά χάρη στην παρέμβαση των επιχειρήσεων, διότι οι επενδυτές φροντίζουν για την υγιή διεξαγωγή αθλητικών γεγονότων, καθώς και στην ‘’παραγωγή’’ νέων αρτιμελών αθλητών. Ωστόσο, όσο περισσότερο εμπορευματοποιείται ο αθλητισμός, τόσο περισσότερο χάνεται το ιδεώδες του αθλητισμού και η ουσία ενός νικηφόρου αποτελέσματος.

ΟΡΙΣΜΟΙ Χορηγία: χορηγία είναι η χρηματοδότηση και η υποστήριξη με την παροχή αγαθών και υπηρεσιών πολιτιστικών και άλλων φορέων στη δημιουργία εκδηλώσεων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με σκοπό την ενίσχυση της δημόσιας εικόνας του χορηγού. Επιχείρηση: Επιχείρηση χαρακτηρίζεται η ποριστική οικονομική μονάδα που αποτελεί αυτοτελή και υπεύθυνη οργάνωση παραγωγικών συντελεστών και διαχείρισης συναλλαγών με τις οποίες και επιδιώκει το μέγιστο δυνατό κέρδος. Αθλητισμός: Ο αθλητισμός είναι η συστηματική σωματική καλλιέργεια και δράση με συγκεκριμένο τρόπο, ειδική μεθοδολογία και παιδαγωγική με σκοπό την ύψιστη σωματική απόδοση, ως επίδοση σε αθλητικούς αγώνες, στο αθλητικό και κοινωνικό γίγνεσθαι . Παράλληλα ο αθλητισμός είναι ένας κοινωνικός θεσμός ο οποίος αντικατοπτρίζει τη δεδομένη κοινωνία και τον πολιτισμό της. Τεχνολογία: Η τεχνολογία αναφέρεται στο αποτέλεσμα της εφαρμογής της (θεωρητικής) επιστημονικής γνώσης με στόχο την δημιουργία ενός αντικειμένου με πρακτικό όφελος. Άλλοτε, αναφέρεται στην μεθοδολογία που χαρακτηρίζει μια τέτοια διαδικασία.