Α’ Λυκείου 2012-2013 Ερευνητική εργασία
ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ Η λέξη παράγεται από την ψυχή και το ρήμα άγομαι ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ Η λέξη παράγεται από την ψυχή και το ρήμα άγομαι. Σημαίνει την αγωγή της ψυχής, οτιδήποτε συγκινεί, διασκεδάζει, τέρπει την ψυχή του ανθρώπου. ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ Η λέξη παράγεται από το ρήμα σκεδάννυμι και σημαίνει διασκορπίζω τις έγνοιες της καθημερινής ζωής. Σημαίνει εκτόνωση από τον έντονο ρυθμό ζωής.
Η ψυχαγωγία έχει άμεση σχέση με Την ηλικία Την ψυχοσύνθεση Τα ενδιαφέροντα Το μορφωτικό επίπεδο Τις δυνατότητες που του παρέχει το περιβάλλον στο οποίο ζει Την οικονομική ευχέρεια που διαθέτει
Αίτια αρνητικής ψυχαγωγίας Τα πρότυπα που προβάλλουν τα Μ.Μ.Ε Η πνευματικά αποπροσανατολισμένη εποχή μας Η κερδοσκοπική εκμετάλλευση της ψυχαγωγίας Η έλλειψη ικανοποιητικού αριθμού και ποιότητας πολιτιστικών κέντρων Ο υλικός κορεσμός
Αρνητικοί τρόποι ψυχαγωγίας Ναρκωτικά Κατανάλωση αλκοόλ Χαρτοπαιξία Ψυχοφθόρα θεάματα Υπερβολική χρήση διαδικτύου
Ενδεδειγμένοι τρόποι ψυχαγωγίας Αθλητισμός Ανάγνωση και μελέτη βιβλίων Ενασχόληση με την τέχνη Επαφή με τη φύση Η φιλία, η παρέα και η συντροφικότητα Ερασιτεχνικές δημιουργικές ενασχολήσεις όπως τα ταξίδια, κατασκευές, συλλογές, ανθοκομεία, ψάρεμα, συγγραφή κ.ά
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Πλεονεκτήματα 1)Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι διασκεδαστικά και βοηθούν στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της φαντασίας. 2)Αυξάνουν την αυτοπεποίθηση δίνοντας τη δυνατότητα του ελέγχου. 3)Αναπτύσσουν την ικανότητα απομνημόνευσης. 4)Βοηθούν στην εξοικείωση με την τεχνολογία. 5)Ορισμένα παιχνίδια που ενσωματώνουν διαφορετικές γλώσσες αποτελούν χρήσιμα εκπαιδευτικά εργαλεία.
Μειονεκτήματα 1)Η υπερβολική έκθεση στα ηλεκτρονικά παιχνίδια μπορεί να προκαλέσει αρνητικές επιπτώσεις στην κοινωνική συμπεριφορά του παιδιού. 2)Η τηλεόραση και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια αποτελούν δευτερεύοντα παράγοντα της παχυσαρκίας.
Ευχαριστούμε για τον χρόνο σας!