Ο πραγματικός και ιδεατός κόσμος στην ποίηση του Αντώνη Φωστιέρη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τι είναι ο προγραμματισμός
Advertisements

H ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΦΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΦΩΣΤΙΕΡΗ
Spiderman.
Δρόμος αρετής και δύναμης
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ Ερευνητική εργασία στα πλαίσια του σχολικού μαθήματος ‘Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας’ Ερευνητική ομάδα: Μοσχοβάκου Δανάη , Νικολοπούλου.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
Ημέρα του Αντρέα Γιορτάζεται το βράδυ 29th/30th Νοεμβρίου.
«Δείπνο για τέσσερις» Κατσαρίδου Σοφία Ευθιμιάδου Αλεξάνδρα
Τα Ουράνια Σώματα Στη Λογοτεχνία και στη Λαϊκή Παράδοση
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε» Διασχολικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Όταν το ΕΓΩ συναντά το ΕΜΕΙΣ.
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
ΦΩΣ - ΣΚΟΤΑΔΙ Μαρία Ιγγλέζου Β Λυκείου
Εγκέφαλος Τι σημαίνει εγκεφαλικός; και τι ανεγκέφαλος;
Σ ΄ αγαπώ Είσαι για μένα το πιο τρελό μου όνειρο.
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ ΤΑΞΗ : Γ΄ Θεωρητική ΤΜΗΜΑ : 3o ΜΑΘΗΜΑ : Λογοτεχνία Κατεύθυνσης Υπεύθυνη Καθηγήτρια : ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Βάια «Όνειρο στο Κύμα» του.
Ευθείες και πλάγιες ερωτήσεις
ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ.
Εργαστήριο δημιουργικής γραφής-Ποίηση.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΕΙΔΟΣ: Ποίημα ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Κ. Π. Καβάφης ΤΙΤΛΟΣ: «Όσο Μπορείς» Το ποίημα γράφτηκε το 1913 και ανήκει στην κατηγορία των διδακτικών-παραινετικών.
ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ Τα γράμματα. ΠΟΙΗΣΗ Οι ποιητές γράφουν για την καθημερινή ζωή των ανθρώπων και τα προβλήματά τους. Οι ποιητές γράφουν για την καθημερινή.
«ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ» ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ.
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ… ΜΑΡΙΝΑ.
Εσπερινό Λύκειο Ναυπλίου
 ΘΕΛΕΙΣ ΑΛΗΘΕΙΑ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΤΙ ΠΕΡΙΕΧΩ? ΠΕΡΙΕΧΩ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΑ ΣΟΥ!ΕΣΚΑΣΕΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΤΕΞΕΣ ΆΛΛΟ!Ε,ΛΟΙΠΟΝ,ΘΑ ΣΟΥ ΦΑΝΕΡΩΣΩ ΤΙ ΠΕΡΙΕΧΩ ΕΚΤΟΣ.
ΘΥΜΗΣΟΥ ΣΩΜΑ ΑΠΌ ΤΟΝ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ!!!.
ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ
Διονύσης Καρατζάς Ο Διονύσης Καρατζάς είναι ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους πατρινούς ποιητές.
ΤΕΛΛΟΣ ΑΓΡΑΣ ΑΜΑΞΙ ΣΤΗ ΒΡΟΧΗ.
ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΣΤΟΝ ΕΞΩ ΚΟΣΜΟ 17 Ασίκη Ζωή / 1 ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερούπολης.
ΣΕΦΕΡΗΣ ΓΕΩΡΓΟΣ Μαρία Ιγγλέζου Α1 – Β Αρσάκειο Ψυχικού (Λύκειο)
Γ. Ρίτσος Ανυπόταχτη Πολιτεία. ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ για την ενότητα «Παράδοση και μοντερνισμός στην ποίηση» ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ - ΥΠΕΥΘΥΝΗ.
Πραγματοποιήθηκε η δεύτερη επίσκεψη του σχολείου μας στο Ειδικό Σχολείο Ν. Κορινθίας.
Κ.Π. Καβάφης “Όσο μπορείς”.
 Ο όρος « μοντερνισμός » αρχικά τοποθετείται στο δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα και αναπτύχθηκε πλήρως στις τέσσερις πρώτες δεκαετίες του 20 ου αιώνα.
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Βασιλης Κολλιας Βασικές Εννοιες Φυσικής _ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Ένα γράμμα για την Ιωάννα Χατσίκου Ιωάννα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 17 Ο Ιησούς υπερασπίστηκε και εξύψωσε τις γυναίκες και τα παιδιά στην καινούρια ανθρωπότητα Μπραϊμάκης Αχιλλέας.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
Panos filologos.  συμβολισμός  διδακτικός τόνος  θεατρικότητα  λεπτή ειρωνεία  ρεαλισμός  αίσθηση του τραγικού  στοχαστική – φιλοσοφική διάθεση.
ΚΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΑ Μία από τις σημαντικότερες μορφές της σύγχρονης Ελληνικής Ποίησης.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΣΑΠΦΩ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ :ΓΙΑΜΑΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΟΜΑΔΑ Δ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΧΩΡΙΟ
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Ενισχυτική διδασκαλία
Αλέξανδρος Φίκας Βαγγέλης Φούντας
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
Ο ρυθμός κάνει να ξεχωρίζει το ποίημα από το πεζό κείμενο.
Ετοιμασίες για το ταξίδι (1)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
ΣΤΑΥΡΟΣ Τεμπελησ 17/9/2015 ΣΤ΄2.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟ ΛΕΝΕ ΑΓΑΠΗ. . .;
Πως φτιάχνουμε γραφική παράσταση
1.Βλέπω στα μάτια σου τη θλίψη. Νοιώθω την τελευταία σου χαρά.
Σενάριο (Παρένθεση) - Τελεία.
Οδηγώντας ένα παιδί στο Χριστό
Πάμε για ψώνια; (2) Βιβλίο σελ.44
Τεστ μόνο για τους πολύ έξυπνους
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Κοιτάμε για ένα λεπτό πολύ προσεκτικά την εικόνα και προσπαθούμε να θυμόμαστε όσα περισσότερα μπορούμε!
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Βδομάδα 9_10/3/16 Στόχοι The weather.
ΚΑΤΩ ΣΤΗΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ ΤΟ ΑΛΩΝΑΚΙ
Τεστ μόνο για τους πολύ έξυπνους
Η έννοια του γραμμικού συστήματος και η γραφική επίλυσή του. Γ΄Γυμνασίου.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο πραγματικός και ιδεατός κόσμος στην ποίηση του Αντώνη Φωστιέρη Σαμπάνης Αλέξανδρος

Λίγα λόγια για τα έργα του: Ο Φωστιέρης γράφει ποίηση κατά βάση σε ελεύθερο στίχο και με κεφαλαίο το αρχικό γράμμα του καθενός, κατά το αγγλοσαξωνικό πρότυπο. Τα κομμάτια του είναι σύντομα: μισή, μία, μιάμιση σελίδα. Διόλου τυχαία, ένας από τους κύριους τρόπους που απευθύνεται στους αναγνώστες είναι οι ερωτήσεις (ευθείες ή πλάγιες), οι διερωτήσεις και οι διστακτικές διατυπώσεις: τα στοιχεία αυτά καθιστούν τα ποιήματά του πιο οικεία και παραστατικά.

Πέραν αυτού, ο εξομολογητικος τόνος, τα δεύτερα πρόσωπα και οι ενσωματωμένοι διάλογοι (ή κομμάτια διαλόγων) εμφανίζονται, υποθάλποντας το κλίμα αυτό της οικειότητας. Ο Φωστιέρης δεν μιλάει μόνο για τον θάνατο. Κι ο έρωτας είναι παρών και οι οικογενειακές σχέσεις και οι διασκεδάσεις και ο χρόνος που περνάει και το χιούμορ και η ποίηση (δεν καλαμπουρίζω: εννοώ ποιήματα για την ποίηση) και η φύση και οι διαδηλώσεις ακόμα.

Απάνθισμα στίχων που αναφέρονται στον πραγματικό-ιδεατό κόσμο: Ο ΗΧΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ -Μικρή μου γόησσα μην αποκρούεις τον έρωτα μου: Παρομοιάζει την ποίηση με μικρή γόησσα και ζητάει να τον αποδεχτεί. -Μάθε λοιπόν, οι ποιητές είναι μαλάκες όλοι τους: Μιλάει με σκληρά λόγια για τους ποιητές καθώς θεωρεί ότι <<κακομεταχειρίζονται>> την ποίηση. Σε αυτόν τον στίχο διακρίνουμε τον πραγματικό κόσμο που υπονοεί ο ποιητής. -Ακούμπησε το τρυφερό χεράκι σου από νερό και από άνεμο: Ξεκάθαρα μπορούμε να διακρίνουμε ότι αυτό που αναφέρεται στο στίχο δεν υπάρχει στον πραγματικό κόσμο ενώ υπάγεται στον κόσμο της φαντασίας του ποιητή. -Η φυσική θερμοκρασία ενός κορμιού: Πραγματικός κόσμος -Κι άσε τη γλώσσα μου να γλείψει άλαλη το βάζο του ρίγους σου. Γόησσα μικρή: Ιδεατός κόσμος. Πάλι προσπαθεί να πείσει την <<γόησσα>>, η οποία είναι η ποίηση, να τον δεχτεί πραγματικά. -Τους παφλασμούς, τα μουγκρητά ή τα κλάματα: Εννοεί ότι στον πραγματικό κόσμο τα πάντα είναι ρεαλιστικά και όχι όπως ονειρευόμαστε.

Γενικός σχολιασμός ποιήματος: Ο ποιητής στο συγκεκριμένο ποίημα προσπαθεί να δώσει στους αναγνώστες να καταλάβουν την ηδονή που νοιώθει κανείς προσπαθώντας να δημιουργήσει ένα ποίημα και ότι αυτό ουσιαστικά ανήκει σε έναν κόσμο πέρα από τα όρια της φαντασίας, τα οποία όρια πρέπει να ξεπεραστούν αν θέλει κάποιος να απολαύσει πραγματικά την ποιητική δημιουργία.