ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΙI

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ IV: ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
Advertisements

“Recommendation systems” Σπύρος Συρμακέσης, Επίκουρος Καθηγητής
ΔΙΑΝΟΜΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΔΡΟΥΝ ΣΤΗ ΖΗΤΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ Ι
Τμηματοποίηση της Αγοράς
Το Πλάνο / Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
Επιστημονική ομάδα Πόσο έχουν επηρεάσει οι οικονομικές συνθήκες τη διατροφή και τον τρόπο ζωής των Ελλήνων; Μια πρώτη ματιά.
ΠΡΟΒΟΛΗ IV Φαίδων Θεοφανίδης
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
ΔΙΑΝΟΜΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΪΟΝ III Φαίδων Θεοφανίδης
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Msc Αντωνία Μανιάτη.
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Ι Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΪΟΝ II Φαίδων Θεοφανίδης
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ IV: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Φαίδων Θεοφανίδης Διδακτικό υλικό:
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΪΟΝ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ I: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ II: ΤΕΧΝΙΚΕΣ & ΜΕΣΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΠΡΟΒΟΛΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Tο Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Διδάσκων: Θεοφανίδης Φαίδων Ώρες Γραφείου: Παρασκευή 10:00-12:00, Γραφείο 515, 5ος Όροφος -Βιβλίο Μαθήματος: Εισαγωγή.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΥΣΜΟΣ.
ΘΕΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ Μάθημα: Διαφήμιση και Δημόσιες Σχέσεις 11-Μαρτίου-2008
Ποίοι Είμαστε Το πρώτο αδειοδοτημένο σύστημα ανακύκλωσης συσκευασιών στην Κύπρο από τον Αύγουστο του 2006 Μια πρωτοβουλία του ΚΕΒΕ και 30 μεγάλων επιχειρήσεων.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
ΠΡΟΒΟΛΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Κεφάλαιο 5 Τμηματοποίηση Αγοράς.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 9 : ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΙI Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 6 : ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Ι Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Τμηματοποίηση Αγοράς, Στόχευση, Διαφοροποίηση και Τοποθέτηση προϊόντος (Adapted from: Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Πασχαλουδης, 2009, Σιωμκος, 2011,
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Συμπεριφορά Καταναλωτή & Στρατηγική ΜΚΤ (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Σιωμκος, 2011)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 21 : ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Οικογένεια & Νοικοκυριά – Αγοραστικές επιδράσεις & λήψη αποφάσεων (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Σιωμκος,
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 11 : ΠΡΟΪΟΝ IΙ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Εισήγηση 4 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
Αθλητική Διοίκηση Ενότητα 5: Αθλητικό Marketing Δήμητρα Παπαδημητρίου, Ph.D Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
ΣΧΈΔΙΟ ΜΆΡΚΕΤΙΝΓΚ Το όνομά σας. Σύνοψη αγοράς  Αγορά : Παρελθόν, παρόν και μέλλον  Εξετάστε τις αλλαγές στο μερίδιο της αγοράς, την ηγεσία, τους πρωταγωνιστές,
Welcome to Maastricht University Faculty of Economics and Business Administration Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ Εισαγωγή στην Ανάλυση της Αγοραστικής.
Αυτο-εντύπωση & Τρόπος Ζωής (Self-Concept & Lifestyle)
Τμηματοποίηση της αγοράς, στόχευση και τοποθέτηση
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Τμηματοποίηση αγοράς & επιλογή αγορών εξωτερικού
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 3
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ
Γενικοί Παράγοντες Αγοράς Μέγεθος Αγοράς: € στο τέλος του 2013 Ανάπτυξη Αγοράς: Μειούμενο ετήσιο ρυθμό (2013/2012: -0,5%, 2012/2011:
Τμηματοποίηση της αγοράς, στόχευση και τοποθέτηση
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ 2.3 Οικογενειακός προϋπολογισμός
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΙI Φαίδων Θεοφανίδης Διδακτικό υλικό: www.unipi.gr/faculty/theofan E-mail: theofan@unipi.gr

ΕΠΙΤΥΧΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ (τμήματα με σαφήνεια προσδιορισμένα)→ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ (με συγκεκριμένα κριτήρια). Επιτυχής είναι η επιλογή: α. Το τμήμα έχει προοπτική μεγέθυνσης. β. Δεν ελκύει τους ανταγωνιστές. γ. Δεν απαιτεί μεγάλο κόστος δημιουργίας ΜΚΤ mix. δ. Έσοδα > Έξοδα = Κέρδη. ε. Η ικανοποίηση των αναγκών ταιριάζει με την αποστολή, εικόνα και τους στόχους της επιχείρησης.

ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ MASS MARKETING (καθόλου τμηματοποίηση) TARGET MARKETING (επιλογή αγορών-στόχων) ONE TO ONE MARKETING (ο κάθε ένας καταναλωτής αποτελεί μια μοναδική ξεχωριστή αγορά).

TARGET MARKETING Υπάρχουν τρία επίπεδα: Χαμηλό επίπεδο: Ένα μίγμα ΜΚΤ για ένα τμήμα της αγοράς (Συγκεντρωτικό ΜΚΤ), π.χ. Ferrari. Μεσαίο Επίπεδο: Μερικά μίγματα ΜΚΤ (με ίδιο το προϊόν) για μερικά τμήματα της αγοράς (Ιδιαιτεροποιημένο ΜΚΤ, π.χ. Νερό Αύρα. Υψηλό Επίπεδο: Μερικά μίγματα ΜΚΤ για μερικά τμήματα της αγοράς (Διαφοροποιημένο ΜΚΤ), π.χ. διαφορετικά σκάφη αναψυχής. ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ-ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

Ιδιαιτεροποιημένο ΜΚΤ (Ίδιο Προϊόν) Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΑΥΡΑ: ΑΥΡΑ ΜΠΛΟΥΜ – διατίθεται σε έξι πολύχρωμες και ειδικά σχεδιασμένες – για τις ανάγκες των παιδιών – συσκευασίες των 330ml με τους ήρωες των Στρουμφ, καθώς και σε πολυσυσκευασία των 6 φιαλών. ΑΥΡΑ ActiveCap – Λανσαρίστηκε τον Μάρτιο του 2006, σε συσκευασία 750ml, με κύρια χαρακτηριστικά το μοντέρνο, εργονομικό μπουκάλι και το εύχρηστο καπάκι (sports cap) για κατανάλωση κάθε στιγμή της ημέρας, σε κάθε δραστηριότητα. Το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΑΥΡΑ διατίθεται σε γυάλινη φιάλη του 1lt, PET των 500ml και του 1,5lt, καθώς και σε πολυσυσκευασίες (6x1,5lt).

Ιδιαιτεροποιημένο ΜΚΤ

Διαφοροποιημένο ΜΚΤ

ONE TO ONE MARKETING Παραδείγματα: Ράφτης ενδυμάτων. Κομμωτής. Κατασκευαστική εταιρεία. Ταξιδιωτικό πρακτορείο. Όλες οι διαδικτυακές εταιρείες (e-marketing), π.χ www.nike.com «Δημιούργησε μόνος την πίτσα σου». Ορισμένα Τραπεζικά Προϊόντα (π.χ. Χαρτοφυλάκιο Επενδύσεων).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ (one to one Marketing) Εγγραφή μέλους (από visitor→user). Sign in (username και password). Recommendation wizard. Χρήση δυναμικών βάσεων δεδομένων. Site Personalization Marketing Mixes για κάθε έναν user ξεχωριστά. Συνεχής ενημέρωση δικτυακού τόπου.

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΨΥΧΟΓΡΑΦΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΙΚΑ Ο ερευνητής μπορεί χρησιμοποιώντας την φαντασία του να δημιουργήσει δικά του κριτήρια τμηματοποίησης.

ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ Κλίμα (π.χ. Μεσογειακές ≠ Σκανδιναβικές χώρες). Περιοχή (αστική, ημιαστική, αγροτική). Μέγεθος πόλης (μεγαλούπολη, πόλη, κωμόπολη, χωριό). Πυκνότητα Πληθυσμού (υψηλή, μέτρια, αραιή). Διαμόρφωση Εδάφους (πεδινό, ορεινό, νησί).

ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ Ηλικία (π.χ. ρούχα, παιχνίδια, αυτοκίνητα). Φύλο (π.χ. προσωπικά είδη, καλλυντικά). Εισόδημα (έπιπλα, αυτοκίνητα, σπίτια) Επάγγελμα(είδη γραφείου, λογισμικό, Η/Υ) Μόρφωση (έντυπα, ψυχαγωγία, αναψυχή) Καταγωγή (είδη διατροφής, ρουχισμός) Θρησκεία (είδη διατροφής, διασκέδαση) Οικογενειακή κατάσταση (βλ. υποδ. Βιολ. Κύκλ.) Κοινωνική Τάξη (βλ. Κοινωνιολογικό υπόδειγμα)

ΨΥΧΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ Δραστηριότητα. Ανδρισμός-Θηλυκότητα. Ανεξαρτησία. Επίτευξη. Ανησυχία. Κοινωνικότητα. Κυριαρχία. Προσαρμοστικότητα. Επιθετικότητα. Σοβαρότητα. Έλεγχος Συγκινήσεων.

ΨΥΧΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ (Lifestyle): Δραστηριότητες (Εργασία, Χόμπι, Διασκέδαση, Ψώνια, Σπορ) Ενδιαφέροντα Οικογένεια, Κοινότητα, Μόδα, ΜΜΕ, φαγητό) Γνώμες (Πολιτική, Κοινωνία, Ζωή, Προϊόντα)

ΠΡΟΪΟΝΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ Βαθμός χρήσης προϊόντος (80/20) Τρόπος χρήσης προϊόντος (π.χ.ποδήλατο) Προσδοκώμενες ωφέλειες από την χρήση. Μάρκα προϊοντος (brand loyalty). Τιμή προϊόντος. Πήγη προμήθειας προϊόντος. Γνώση προϊόντος. Ανάμιξη με το προϊόν.