Εργαστήριο : «Αξιοποίηση ή Ολοκληρωμένη Διαχείριση του Χώρου του Παλαιού Εργοστασίου Λιπασμάτων (μέθοδος Ιστοριογραμμής)» Σεμινάριο του Δικτύου : «Τα Λιμάνια.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Το παιδικό παιχνίδι από την αρχαιότητα ως σήμερα»
Advertisements

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Δημοτικό σχολείο Χρυσελεούσας (Κ.Β)
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Δημοτικό Σχολείο Δασούπολης Κ.Α'
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
« Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ Ζ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΑΠ.ΑΝΔΡΕΑ) - (Κ.Α) Π.Ι., ΛΕΜΕΣΟΣ, ΤΡΙΤΗ 21/02/2012.
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
Διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα :
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Source: MEDA Communication - VPRC Research 2012 Awareness & Social Behavior Index ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΕΙΚΤΗΣ: 1 Αποδοχή ανταπόκρισης φορέων σε κοινωνικές & περιβαλλοντικές.
ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΜΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Δραστηριότητες προσομοίωσης
Προγραμματισμός Ενότητας στο μάθημα των Ελληνικών
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
ΤΙ ΚΡΥΒΟΥΝ ΟΙ ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΜΑΣ.
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εργασία στο μάθημα : «Εικονική πραγματικότητα και Εκπαιδευτικές εφαρμογές τεχνητής.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
4.1 Σχέση μεταξύ φιγούρας και φόντου για τη τελική σύνθεση Να μπορείτε να εκτιμάτε και να σχολιάζετε τη σημασία που έχει η σύνθεση τελικής παρουσίασης.
Source: MEDA Communication - VPRC Research 2013 Awareness & Social Behavior Index ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΕΙΚΤΗΣ: 1 Αποδοχή ανταπόκρισης φορέων σε κοινωνικές & περιβαλλοντικές.
Πώς εκφράζουν τις ιδέες τους σήμερα
Σ. ΤΣΙΓΑΝΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΥΔ ΕΠ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΔΡΑΣΕΙΣ GIS ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ «ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗ.
Ποιον χάρτη να διαλέξω;
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ποια είναι η εξέλιξη της κατοικίας στο χρόνο;
KoduLand Computer Game σε Kodu Game Lab Νότου Βασίλης Νότου Παναγιώτης.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Οι μικροί κύριοι και οι μικρές κυρίες αγγίζουν τις παιδικές ψυχές Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Η σκηνή στον κινηματογράφο
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
«Project» Διερευνητική εργασία. Σκοπός  Για να μάθουν οι μαθητές καλύτερα  Βιώματα – ενδιαφέροντα – μάθημα  Παιδαγωγικό κέρδος.
οργάνωση & διαδικασία ΠΑΤΜΑΝΟΓΛΟΥ Σ. – ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Μ.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Γ΄ΦΑΣΗ: ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
Ο μαθητής / τρια να μπορεί να (α) Πειραματίζεται και δημιουργεί πρωτότυπες και ενδιαφέρουσες συνθέσεις τελικής παρουσίασης για τα σχέδια κολλάζ που έχει.
Βασικες Εννοιες Φυσικής. Προηγουμενο μάθημα Δεξιότητες – Δεξιότητες: Δυνάμεις του 10 και λιγη άλγεβρα – Δεξιότητες: Λύση απλών σχέσεων – Ασκηση: μια άσκηση.
Σκηνή από ρολό χαρτί Χάρτινες επίπεδες κούκλες
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
Ο ΦΑΡΟΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΣΕ ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ: Hλεκτρικά κυκλώματα Γουργιώτου Ευθυμία Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ Β΄ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΚΟΚΚΙΝΟΣ.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Εργαστήριο Δημοσιογραφίας VII : πολιτισμός, τέχνη, βιβλίο [410247]
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πρόγραμμα Συνεκπαίδευσης
ΑΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Διήγηση/αφήγηση ιστοριών από παιδιά
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Χρόνος χρήσης ψηφιακών συσκευών
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εργαστήριο : «Αξιοποίηση ή Ολοκληρωμένη Διαχείριση του Χώρου του Παλαιού Εργοστασίου Λιπασμάτων (μέθοδος Ιστοριογραμμής)» Σεμινάριο του Δικτύου : «Τα Λιμάνια της Ελλάδας» 11 Νοεμβρίου 2012 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Ιστοριογραμμή (storyline) 4 βήματα εξέλιξης της ιστορίας: • Δημιουργία σκηνικού σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο • Δημιουργία χαρακτήρων • Ένας τρόπος ζωής να ερευνηθεί • Αληθινά προβλήματα να λυθούν

Έναρξη ιστορίας (20΄) Τι είναι ; (ερώτηση –κλειδί) • Επεξεργασία και αποσαφήνιση των εννοιών : «αξιοποίηση», «ολοκληρωμένη διαχείριση» (δίδονται πηγές)

Δημιουργία σκηνικού σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο (40΄) Πού είναι;(ερώτηση-κλειδί) •Χωρισμός σε ομάδες, ονομασία τους, ορισμός συντονιστή • Συγκρότηση 4 ομάδων. Σε κάθε τραπέζι υπάρχει ένα χαρτόνι και κάθε ομάδα φτιάχνει ένα δικό της χάρτη με χρήσιμα στοιχεία σχετικά με το θέμα. Βοηθητικές ερωτήσεις:  Τι έχει; χλωρίδα, πανίδα, ανθρώπινα τεχνικά έργα (κτίσματα, ελεύθερος χώρος, παιδικές χαρές, νερό, δρόμοι κλπ),  Πως είναι (κατάσταση χώρου, κτισμάτων, αισθητηριακή προσέγγιση)  Πού είναι σε σχέση με το τοπικό περιβάλλον, το Λιμάνι του Πειραιά, την πρωτεύουσα, Βαλκανικό και Δ/θνές περιβάλλον. Σε σχέση με τι βλέπει, με τι συνορεύει  Τίνος είναι (ιδιοκτησία);  Που είναι; ΄(μέσα ή έξω από την πόλη, σε θάλασσα, σε βουνό)  Τι ρόλο παίζει: στην ΚΟΙΝΩΝΙΑ ( άτομα, ομάδες, θεσμοί), ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ( ιδιώτες, δημόσιο), ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (θαλάσσιο, παράκτιο, ανθρωπογενές) •Ανακοινώσεις σε ολομέλεια. •Πίνακας διπλής εισόδου με όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία • Τοιχογραφία : κατασκευή της με το σύνολο των δεδομένων των ομάδων • Χωρίζουμε ομάδες γύρω από τις ενότητες : • ΥΛΙΚΑ: χαρτί μέτρου μπλε και καφέ 2μ., μαρκαδόροι, υφάσματα, γκοφρέ, σύρμα πίπας, εικόνες από περιοδικά, άχρηστα υλικά συσκευασιών κυρίως χάρτινα • Κάθε παιδί γράφει για το έργο μας :μια ιδέα, ένα συναίσθημα, μια προσδοκία, μια ευχή με μια λέξη ( π. χ χαρά, φαντασία, ζωή, κίνηση, παίζω ) και τις κολλάμε πάνω από την τοιχογραφία (Δραστηριότητες για την τάξη: επισκέψεις, φωτογραφίες, διαδίκτυο, συνεντεύξεις )

Δημιουργία χαρακτήρων (40΄) Ποιοι εμπλέκονται, έχουν σχέση, συμφέροντα, ανάγκες; • Συγκρότηση 4 ομάδων. Σε κάθε τραπέζι υπάρχει ένα χαρτόνι και κάθε ομάδα φτιάχνει ένα δικό της χάρτη με χρήσιμα στοιχεία σχετικά με το θέμα. • Βοηθητικές ερωτήσεις: ΚΟΙΝΩΝΙΑ( πολίτες, κάτοικοι, ομάδες, φορείς, σύλλογοι κλπ), ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ιδιώτες, δημόσιο, Τ. Αυτοδιοίκηση, εταιρείες), ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( πολίτες, οργανώσεις, επιστήμονες), ΕΞΟΥΣΙΑ: (κεντρική, τοπική), ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ. Στην τοπική κοινωνία, σε σχέση με το Λιμάνι του Πειραιά, σε Βαλκανικό και Δ/θνές επίπεδο • Ανακοινώσεις σε ολομέλεια. •Πίνακας διπλής εισόδου με όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία •Επιλογή ηρώων και κατασκευή φιγούρων-σύνθεση Βιογραφικού. Κάθε ήρωας εκφράζει τι προσδοκεί από τον χώρο. •Παρουσίαση ηρώων και βιογραφικών τους

Βιογραφικό ηρώων • Όνομα • Ηλικία • Φύλο • Επάγγελμα • Ποια η σχέση του με το χώρο; • Τι σκοπούς έχει; • Τι προσδοκίες; • Τι συμφέροντα; • Πως θα ήθελε να είναι ο χώρος;

Ένας τρόπος ζωής να ερευνηθεί (10΄) • Ένα αιφνίδιο γεγονός ανατρέπει τα δεδομένα, ένα πρόβλημα στη διαχείριση προκύπτει. • Ερώτηση: • Πως κρίνουν το γεγονός; • Πόσο θα αλλάξει τη ζωή τους; • Αν θα επηρεάσει τη ζωή τους; • Ποια η άποψή τους; • Τι η στάση τους; • Τι προτίθενται να κάνουν; • Πως αισθάνονται; • Οι εμπλεκόμενοι ήρωες συνεδριάζουν, προβληματίζονται, εκφράζουν τα συναισθήματά τους, τις προσδοκίες τους για το χώρο. Παίρνουν θέση υπερ ή κατά.Ανιχνεύουν λύσεις καθώς και τις προθέσεις τους να δράσουν. Τις καταγράφουν

Αληθινά προβλήματα να λυθούν (10΄) • Παιχνίδι ρόλων (προκαλείται μια συνεδρίαση στο Δημαρχείο και καλούνται οι εκπρόσωποί τους να τις εκθέσουν. Να αναπτύξουν τα επιχειρήματά τους.. Να γίνει σύγκρουση απόψεων, να βρεθεί τελική λύση ή όχι) • Ή καλούνται σε πάνελ από κάποιο «αμερόληπτο» δημοσιογράφο