Ερευνητική εργασία: Σκέψεις για μία αποτελεσματική διαχείριση του μαθήματος. Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα : http://users.att.sch.gr/skotaras Ηλεκτρονική διεύθυνση: skotaras@sch.gr
1. Εισαγωγή
2. Σκοπός Η εισήγηση έχει σκοπό να συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη ένταξη των Ε.Ε στην Ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα.
3. Προσδιορισμός προβλημάτων κατά την αρχική εφαρμογή των Ε.Ε.
Πως θα καταφέρω να έχω τον έλεγχο και παράλληλα να διαχειρίζομαι 3-4 ομάδες μαθητών που θα ασχολούνται με διαφορετικά θέματα μέσα στην ίδια τάξη;
Θα μπορέσω να εφαρμόσω την οδηγία του βιβλίου «οι μαθητές να εργάζονται κατά βάση εντός του σχολείου πάνω στο θέμα που έχουν επιλέξει»;
Πως θα αξιολογήσω τους μαθητές; Μέχρι τώρα ήξερα την προφορική εξέταση, τα τεστ, τα πρόχειρα διαγωνίσματα. Τώρα βλέπω κάτι ποσοστά, κάτι πίνακες στο τέλος του βιβλίου …
Πως μπορούν οι συνάδελφοι που έχουν αναλάβει την Ε. Ε Πως μπορούν οι συνάδελφοι που έχουν αναλάβει την Ε.Ε. να φθάσουν στην παιδαγωγική και επιστημονική τελειότητα που αναφέρει το σχετικό βιβλίο;
4. Πρόταση για μία οργανωμένη, σταδιακή πορεία για τη συνεχή βελτίωση της διδασκαλίας της Ε.Ε.
Πρέπει λοιπόν να στηθεί μια «σκαλωσιά», από το πλατύσκαλο της οποίας θα ξεκινήσει ο συνάδελφος, που θα αναλάβει για πρώτη φορά την Ε.Ε., την ανοδική πορεία του σκαλοπάτι – σκαλοπάτι.
Σε αυτοί την προσπάθεια καταλυτικό ρόλο οφείλουν να παίξουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι, που πρέπει να είναι αποκλειστικά Σύμβουλοι Ε.Ε.
5. Βασικοί σκοποί της Ερευνητικής Εργασίας.
Οι βασικοί σκοποί της Ε.Ε είναι: Οι μαθητές - Να μάθουν και να εφαρμόσουν την ερευνητική διαδικασία. - Να εξοικειωθούν με τις ομαδοσυνεργατικές δράσεις. - Να συγγράψουν την ερευνητική εργασία. - Να παρουσιάσουν την ερευνητική εργασία.
Οι εκπαιδευτικοί - Να εξοικειωθούν με την διεπιστημονική συνεργασία Οι εκπαιδευτικοί - Να εξοικειωθούν με την διεπιστημονική συνεργασία. - Να εφαρμόσουν την διαφοροποίηση της διδασκαλίας στην τάξη. - Να εξοικειωθούν με την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία.
Τα τελικά προϊόντα είναι: Η ερευνητική έκθεση. Το τέχνημα Τα τελικά προϊόντα είναι: Η ερευνητική έκθεση. Το τέχνημα. Δράση παρέμβασης.
6. Τα σημαντικότερα προβλήματα της διδασκαλίας των Ε.Ε.
7. Συνοπτική αναφορά του βασικού προγραμματισμού και της αντίστοιχης κατανομής ωρών για ένα τετράμηνο (περίπου 14 εβδομάδες). ΣΥΝΕΧΕΙΑ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Τι σκοπό έχει η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα τους νόμους, στη δ/θμια εκπαίδευση; Τι απαιτήσεις γνώσεων και δεξιοτήτων έχει η κοινωνία από τους απόφοιτους; Ποιοί είναι οι βασικοί σκοποί του μαθήματος;
Οι μαθητές: -Να γίνονται ελεύθεροι, υπεύθυνοι, δημοκρατικοί πολίτες … -Να αναπτύσσουν δημιουργική και κριτική σκέψη και αντίληψη συλλογικής προσπάθειας και συνεργασίας, ώστε να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και με την υπεύθυνη συμμετοχή τους να συντελούν … -Να κατανοούν τη σημασία της τέχνης, της επιστήμης και της τεχνολογίας… -Να αναπτύσσουν πνεύμα φιλίας και συνεργασίας …
1. Ικανότητα να παίρνει μέρος σε συζητήσεις. 2 1. Ικανότητα να παίρνει μέρος σε συζητήσεις. 2. Να συλλέγει και να επεξεργάζεται ηλεκτρονικά πληροφορίες. 3. Να μπορεί να ταυτίζεται με συλλογικούς στόχους (ομαδική εργασία). 4.Να καθορίζει προσωπικούς στόχους και να τηρεί χρονοδιάγραμμα για να τους εκπληρώνει. 5. Να μαθαίνει εναλλακτικούς τρόπους επίλυσης ποικίλων προβλημάτων. 6. Να ακούει με προσοχή και να μιλάει με σαφήνεια. 7.Να σκέπτεται δημιουργικά. 8. Να είναι έντιμος και υπεύθυνος.
Η Αξιολόγηση στρέφεται γύρω από τέσσερις τομείς: α Η Αξιολόγηση στρέφεται γύρω από τέσσερις τομείς: α. Διαδικασία της έρευνας.(30%) β. Το περιεχόμενο της Ε.Ε.(30%) γ. Τη γλώσσα/δομή της Ε.Ε.(20%) δ. Τη δημόσια παρουσίαση.(20%)
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ