ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ H ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
24ο ΑΤΟΜΙΚΟ & 10ο ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΕΣΣΠ 17 & 18 Μαρτίου 2012 Χώρος διεξαγωγής «Αρχοντικό της Ευτυχίας»
Advertisements

Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Κάμπος Χίου- Περιδιαβαίνοντας το μυροβόλο δάσος των εσπεριδοειδών
Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Communication in Mother tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ «ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ»
Μερικά ακόμη παραδείγματα
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Εκεί που είσαι ήμουν Και εκεί που είσαι θα’ρθω Υ. Γ: Να με περιμένεις
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες και δεξιότητες.
This project has been funded with support from the European Commission. Communication in Mother tongue πληροφορίες Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Παιδικοσ αλφαβητισμοσ: προσεγγισεισ και προοπτικεσ
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Συνεργασία στο νηπιαγωγείο μέσα από ένα δημιουργικό πολύγωνο
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
ΠΑΡΑΜΥΘΙ: Οι δύο κατσίκες ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Δημιουργικότητα και Καινοτομία. Επίσημη ιστοσελίδα Ενημέρωση για: -ειδήσεις -εκδηλώσεις.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Δημιουργικότητα & Μαθηματικά
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ι
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
Δημόσια ή ανοικτή συζήτηση ή συζήτηση με ακρoατήριο (open forum) Είναι η οργανωμένη συζήτηση ενός αμφιλεγόμενου θέματος από μικρή ομάδα ατόμων, τα οποία.
Τίτλος Προγράμματος: ή «Τα παιγνίδια του παππού/ γιαγιά»
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Chlapana,E (2016) An intervention programme for enhancing kindergarteners’ cognitive engagement and comprehension skills through reading informational.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΕΟΝΤΕΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΑΤΗΣΙΩΝ
Μουσική αγωγή - Δυνατότητα για προσωπική έκφραση, και έκφραση συναισθηματικού κόσμου - Επαφή με μουσικές έννοιες και οικοδόμηση μουσικών γνώσεων (παλμός,
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
Προσχολική Παιδαγωγική
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
Ψυχοπαιδαγωγική του Αναδυόμενου Γραπτού Λόγου
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Αποτελεσματικές Στρατηγικές Μάθησης
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Νηπιαγωγείο Λουσικών
Ψυχοπαιδαγωγική του Αναδυόμενου Γραπτού Λόγου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ H ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΥΛΑ ΚΟΥΡΣΑΡΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΡΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ 2009 koursa@cytanet.com.cy

Η δημιουργικότητα στο νηπιαγωγείο Η δημιουργικότητα των παιδιών στο νηπιαγωγείο αρχίζει με την παρατήρηση τους όταν παίζουν. Είναι παγκόσμια, ανάμεσα στα παιδιά και σχεδόν ανύπαρκτη στους ενήλικες (Αnderson C. 1986)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Δημιουργικότητα στο νηπιαγωγείο Τέσσερις νοητικές λειτουργίες Μια φορά κι ένα καιρό… Δημιουργικές ερωτήσεις Αξιολόγηση της δημιουργικότητας «Μεγάλα παιδιά» πορεύονται με μικρά βήματα Παρουσίαση δημιουργικών δραστηριοτήτων από νηπιαγωγούς

Δημιουργικότητα στο νηπιαγωγείο Παρουσίαση ενός προβλήματος Ιδεοθύελλα Διερεύνηση/ανακάλυψη Αλληλεπίδραση Ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, αλληλοσεβασμού Τήρηση δημοκρατικών κανόνων Έκφραση συναισθημάτων Συνεργασία, αξιολόγηση και παρουσίαση αποτελεσμάτων από τα παιδιά, σε επίπεδο ατομικό , δυαδικό και ομαδικό Συνεχής διαδικασία που στοχεύει:

Τέσσερις Νοητικές λειτουργίες Είναι η ικανότητα της αποκωδικοποίησης της ερμηνείας και της κατανόησης του εισερχόμενου στο νου υλικού Πρόσληψη ΠΩΣ; Μνήμη ΠΛΗΘΩΡΑ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ, ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΓΕΓΟ ΝΟΤΑ, ΑΝΙΤΚΕΙΜΕΝΑ Είναι η ικανότητα της εντύπωσης, της διατήρησης και της ανάπλασης των παραστάσεων σε μεταγενέστερο – εύθετο χρόνο ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ ΙΣΤΟΡΙΩΝ, ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ, ΕΞΟΙΚΕιΩΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟ ΚΑΙ ΓΡΑΠΤΟ ΛΟΓΟ, ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ, ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΓΙΑ ΑΚΡΟΑΣΗ ΚΑΙ ΟΜΙΛΙΑ

Συνέχεια… Κριτική σκέψη Δημιουργική σκέψη ΠΩΣ; ΠΩΣ ; Είναι η ικανότητα της ανάλυσης , σύγκρισης, ταξινόμησης, συσχέτισης και αξιολόγησης του εισερχόμενου στο νου υλικού κατά τρόπους και συνδυασμούς που ορίζουν οι κανόνες της λογικής, ώστε το παραγόμενο προϊόν να είναι η μία, η κοινή η λογική λύση Κριτική σκέψη ΠΩΣ ; Δημιουργική σκέψη ΠΩΣ; ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΝΟΗΤΙΚΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ Είναι ένας ελεύθερος τύπος πνευματικής διεργασίας της οποίας το παραγόμενο προϊόν είναι ο μεγάλος αριθμός ιδεών-πιθανών λύσεων. Επιμέρους δημιουργικές ικανότητες: η πνευματική ευχέρεια, η πνευματική ευλυγισία, η πρωτοτυπία, η οπτικοποίηση, η εμπρόσθετη φαντασία, η ενόραση … ΙΔΕΟΘΥΕΛΛΑ, ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ,

Μια φορά κι ένα καιρό… Γνωρίσματα της δημιουργικότητας Guilford 1950 Ενεργητική εμπλοκή Ελεύθερη παράθεση συλλογισμών /σκέψεων Χρήση εμπειριών , βιωμάτων και προσθήκη προσωπικού στίγματος Χιούμορ/ευχάριστη ατμόσφαιρα Προέκταση της σκέψης πέρα από το συγκεκριμένο και το φανερό Ρίσκο Οι δημιουργικές ιδέες είναι τόσες όσες και οι άνθρωποι Μια φορά κι ένα καιρό… Γνωρίσματα της δημιουργικότητας Guilford 1950 Ευχέρεια Ευελιξία Το χιούμορ Ικανότητα της πρωτοτυπίας Ικανότητα της οργάνωσης

Δημιουργικές ερωτήσεις (ΤΙ, ΓΙΑΤΙ, ΠΟΤΕ,ΠΩΣ,ΠΟΥ, ΠΟΙΟΣ) Τι γίνεται εδώ; Γιατί βιάζονται τόσο πολύ; Σε ποιο χρόνο της μέρας συμβαίνει αυτό το γεγονός; Πως το καταλάβατε ότι είναι πρωί; Πού θα πάει η οικογένεια μετά το πρόγευμα; Ποιος θα συγυρίσει το τραπέζι όταν τελειώσει το πρόγευμα;

Ερωτήσεις SCAMPER που προωθούν τη δημιουργική σκέψη SUBSTITUTE-COMBINE- ADOPT –MODITY-PUT TO OTHER USES-ELIMINATE-REVERSE ANTIKATEΣΤΗΣΕ- ΣΥΝΔΥΑΣΕ-ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΕ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕ-ΒΑΛΕ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ- ΑΠΑΛΕΙΨΕ-ΑΝΤΙΣΤΡΕΨΕ

Συνέχεια… Αντικατέστησε :Ποιος άλλος, με ποιο τρόπο, πότε άλλοτε, με ποιες αλλαγές στο χρόνο, στο τόπο, στη φωνή … Συνδύασε : Ποια γεγονότα να συνδυαστούν για να γίνουν αλλαγές, Ποιοι μπορούν να συνεργαστούν, με ποια σύνθεση… Προσάρμοσε: Αυτό το γεγονός σου θυμίζει κάτι, μοιάζει με μια άλλη ιστορία, τι νέο έχω μάθει… Τροποποίησε: Αν άλλαζες τα γεγονότα τι διαφορετικό θα πρόσθετες, Πως θα ήθελες να αρχίζει /τελειώνει η ιστορία…

Συνέχεια… Βάλε σε άλλες χρήσεις: Τι θα γινόταν αν, αν αφαιρεθεί αυτό το γεγονός τι θα γίνει, αν προστεθεί αυτό τι αλλάζει, για να γίνει ψηλότερο, τι πρέπει να αλλάξει… Απάλειψε: Αν από τη λέξη «νερό» σβήσω το «ρο» τι μένει, αν αφερούσα αυτή τη σκηνή τι θα συμβεί, αν το γεγονός γινόταν σε διαφορετικό χρόνο/τόπο τι θα άλλαζε… Αντίστρεψε: αν αλλάξουν οι ρόλοι τι θα συμβεί, πως μετατρέπεται η αρνητική εικόνα σε θετική και αντίστροφα…

Ασυνήθιστες ερωτήσεις Απλώς υπέθεσε Φανταστικές ιστορίες ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ TEST TORRENCE ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Ρώτησε και μάντεψε Βελτίωση προϊόντος Ασυνήθιστες χρήσεις Ασυνήθιστες ερωτήσεις Απλώς υπέθεσε Φανταστικές ιστορίες Άσκηση με ανολοκλήρωτες μορφές (Συμπλήρωσε τη ζωγραφιά) Δόμηση της εικόνας (Τι γίνεται σε αυτή την εικόνα, τι θέλεις να προσθέσεις/αφαιρέσεις) Επαναλαμβανόμενη μορφή (Μοτίβα, ) Ρηματικά test (Προφορικές εργασίες για εξάσκηση της ακρόασης και ομιλίας, γραπτός λόγος, ζωγραφιές) Μορφικά test ( Προφορικές εργασίες, Ζωγραφιές, γραπτό λόγο, παιδαγωγικά παιγνίδια)

‘Μεγάλα παιδιά‘ πορεύονται με μικρά βήματα Μαρία Σιακαλλή Νηπιαγωγός Δημόσιο Νηπιαγωγείο Λευκάρων (2007-08) Δημόσιο Νηπιαγωγείο Μαρωνίου (2008-09) Μαρία Ηρακλέους Γραμματέας Συνδέσμου Γονέων Δημοσίου και Κοινοτικού Νηπιαγωγείου Καλού Χωριού Λάρνακας Δέσπω Τοφαρίδου Διευθύντρια Δημοσίου και Κοινοτικού Νηπιαγωγείου Καλού Χωριού Λάρνακας Σοφία Αλεξάνδρου Διευθύντρια Δημόσιου Νηπιαγωγείου Δάσους Άχνας και Κυριάκος Χαριδήμου Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου Δάσους Άχνας