Η συγκεκριμένη ψηφιακή βιβλιοθήκη απευθύνεται σε: • μαθητές Δημοτικoύ (6 -12) ετών • δασκάλους • βιβλιοθηκονόμους • ερευνητές παιδικής λογοτεχνίας Ειρήνη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Χρήση διαδικτύου και αξιολόγηση ιστοσελίδων. Χρήση διαδικτύου Πλαίσιο αναφοράς: η εκπαιδευτική αξιοποίηση Λειτουργίες: αναζήτηση, επεξεργασία, αναμετάδωση.
Advertisements

Πλατφόρμα Διαχείρισης Δεδομένων για Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας σε Κλινικό, Ερευνητικό και Οργανωτικό Επίπεδο Κ. Γερουλάνου, Γ. Σκαλκώτος, Λ. Πέππου, Φ. Δοκιανάκη,
BrowsReader: A System for Realizing a New Children’s Reading Environment in a Library Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκων: Σαράντος Καπιδάκης Ειρήνη.
Πέτσας Δημήτριος Παρουσίαση στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης.
EPublishing 6/ Βικτωρία Τσουκαλά, PhD Ιούνιος 2013 Η Πράξη “Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας/Κοινωνικά Δίκτυα – Περιεχόμενο Παραγόμενο.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Η Θεματική Ταξινόμηση και η Συμβολή της στην Αναζήτηση Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Δεδομένων.
Οι ιστοσελίδες ως πηγές πληροφόρησης και η αξιοπιστία τους
ΗΥ-566 Διαχείρηση Γνώσης στο Διαδίκτυο1 SWRC Ontology Κτιστάκης Γιώργος Μπούτσικα Κατερίνα Παπαδάκης Μύρων.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Heal Link Η HEAL Link (Hellenic Academic Libraries Link) είναι ο Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών και λειτουργεί υπό.
ICTELA ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΕΙΤΝΙΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΑ-ΑΛΒΑΝΙΑ
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Θέμα εργασίας: Υπηρεσίες Ψηφιακών Βιβλιοθηκών προς τους χρήστες (Συγκριτική προσέγγιση) Ασκητή Βασιλική Αθήνα, 12/12/2005.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΔΙΚΤΥΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Χ. Μπούρας Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
ΟΔΗΓΟΣ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΙΣΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ ΚΑΙ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΡΟΚΙΔΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ-ΔΙΟΝΥΣΙΑ.
Ανάκτηση Πληροφορίας (Information Retrieval – IR) Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχ. Η/Υ, Τηλ/νιών & Δικτύων Ακαδημαϊκό Έτος
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ΘΥΡΑ: ανάπτυξη θεματικής πύλης πληροφόρησης στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με τη χρήση λογισμικού ανοικτού κώδικα Γ’ ΚΠΣ / ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ / ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας» «Ψηφιακός.
1 MedioVis- Ένας φυλλομετρητής μεταδεδομένων MedioVis – A user-centred Library Metadata Browser Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Σημασιολογική Ολοκλήρωση Δεδομένων με τη χρήση Οντολογιών Λίνα Μπουντούρη - Μανόλης Γεργατσούλης Ιόνιο Πανεπιστήμιο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Παρουσίαση:Πιτσιλλίδου Σόφη Α.Μ:Β
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Μετατροπή Μουσικών Συλλογών σε Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Το Πρόγραμμα MUSESCAPE Ιόνιο Πανεπιστήμιο Ιανουάριος 2005 Χριστιανούδης Ιωάννης.
ΠΜΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ The Digital Library and Computational Philology: The BAMBI Project Γόντικα Ειρήνη.
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Γενικά Αρχεία του Κράτους Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες.
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ COLLATE PROJECT COLLATE:Collaboratory for Annotaton,Indexing and Retrieval of Digitized Historical Archive Material(συνεργασία για σχολιασμό,
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΜΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ» ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΓΕΡΓΑΤΣΟΥΛΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Το DSpace ως ένα Ανοικτό.
Ηλεκτρονική Δημοσίευση The Goddard Library Web Capture Project Χριστιανούδης Ιωάννης Π.Μ.Σ. Κέρκυρας Μάιος 2005.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – Κεφάλαιο 7: Υπηρεσίες Αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό Λέξεις Κλειδιά: Διεύθυνση Ιστοσελίδας (URL), Θεματικοί Κατάλογοι, Λέξεις Κλειδιά (Key.
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου. Υπάρχει η δυνατότητα ενσωμάτωσης μιας φόρμας σε μια ιστοσελίδα. Μπορούμε να συμπληρώσουμε κάποια στοιχεία και να τα υποβάλουμε.
Η επεξεργασία του υλικού στην υβριδική υπηρεσία πληροφόρησης: παράλληλη χρήση των εργαλείων Κόκκινος Διονύσης, Ε.Μ.Π. - Κεντρική Βιβλιοθήκη Τσώλη Θεοδώρα,
Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Σαράντος.
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
Μπόλαρη Αγγελικη(1451) Επιβλέπων Βολογιαννίδης Σταύρος ΑΤΕΙ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Σέρρες 2013.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
 Στόχος της παρουσίασης αυτής είναι η εξοικείωση με τον Ηλεκτρονικό Κατάλογο της Βιβλιοθήκης προκειμένου να αναζητήσουμε ένα τεκμήριο από τη συλλογή.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Ανάπτυξη τηλεματικών υπηρεσιών από το Παν
3.1. Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Χρήση διαδικτύου και αξιολόγηση ιστοσελίδων
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η συγκεκριμένη ψηφιακή βιβλιοθήκη απευθύνεται σε: • μαθητές Δημοτικoύ (6 -12) ετών • δασκάλους • βιβλιοθηκονόμους • ερευνητές παιδικής λογοτεχνίας Ειρήνη Χρυσαδάκου 2007 – 2008

Οι λόγοι που τα παιδιά χρησιμοποιούν σήμερα το διαδίκτυο συνοψίζεται στους παρακάτω λόγους:  Ερευνητικές εργασίες στα πλαίσια του σχολείου  Παιχνίδια και εύρεση τρόπων αξιοποίησης ελεύθερου χρόνου  Επικοινωνία μεταξύ συμμαθητών και φίλων (Day et al., 2005; Livingstone, 2003) Τα δεδομένα αυτά πρέπει να αποτελούν βασικά κριτήρια για τους σχεδιαστές interface και τους βιβλιοθηκονόμους, προκειμένου να υιοθετήσουν τα κατάλληλα εργαλεία πρόσβασης και ανάκτησης ψηφιακής πληροφορίας

Αιτίες που καθιστούν την ψηφιακή βιβλιοθήκη προσβάσιμη για μαθητές (6 – 12) ετών Οι μηχανές αναζήτησης, όπως και οι ψηφιακές βιβλιοθήκες που βασίζουν τις υπηρεσίες «searching» και «browsing» σε:  Λέξεις – κλειδιά (Keywords)  Βασικές θεματικές κατηγορίες (Category Browser) θεωρούνται τα πιο κοινά και ελεύθερα προσβάσιμα εργαλεία που μπορούν να υποστηρίξουν τις δραστηριότητες των παιδιών στο Διαδίκτυο. Παραδείγματα τέτοιων εφαρμογών αποτελούν τα portals: 1. Yahooligans 2. Ask Jeeves Kids www. Ajkids.com Οι μηχανές αναζήτησης, όπως και οι ψηφιακές βιβλιοθήκες που βασίζουν τις υπηρεσίες «searching» και «browsing» σε:  Λέξεις – κλειδιά (Keywords)  Βασικές θεματικές κατηγορίες (Category Browser) θεωρούνται τα πιο κοινά και ελεύθερα προσβάσιμα εργαλεία που μπορούν να υποστηρίξουν τις δραστηριότητες των παιδιών στο Διαδίκτυο. Παραδείγματα τέτοιων εφαρμογών αποτελούν τα portals: 1. Yahooligans 2. Ask Jeeves Kids www. Ajkids.com

Παράγοντες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά τον σχεδιασμό ενός interface μιας παιδικής ψηφιακής βιβλιοθήκης  Να βοηθά στη κατανόηση του τρόπου σύνταξης ερωτημάτων Boolean (Boolean queries), ώστε αργότερα να μπορεί ο χρήστης, να συνθέσει αυτόνομα ερωτήματα και να προχωρήσει σε σύνθετες αναζητήσεις  Να παρέχει τη δυνατότητα χρήσης ενός «category browser» που παρουσιάζει συνολικά τις φασέτες των θεμάτων που περιλαμβάνει η βιβλιοθήκη  Να ενσωματώνει συγκεκριμένα κριτήρια αναζήτησης, με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών καθώς και τις αντιληπτικές ικανότητές τους

Περιγραφή του πρώτου «category browser» Η δομή του πρώτου browser βασιζόταν σε 14 κατηγορίες (Top Search Categories) οργανωμένες ιεραρχικά σε υποκατηγορίες, όπως το μέγεθος του βιβλίου, το χρώμα του εξώφυλλου, κτλ. Η ταξινόμηση των «φύλλων» γίνεται μέχρι σήμερα, με κριτήριο τη συχνότητα αναζήτησης (κλικαρίσματος) κάθε υποκατηγορίας. Η πιο συχνά επιλεγμένη υποκατηγορία τοποθετείται ιεραρχικά πρώτη. Η λειτουργία βασίζεται στο λογισμικό «GreenStone» και αποτελεί βάση ανάπτυξης και προσαρμογής νεων χαρακτηριστικών, καθώς είναι ανοιχτού κώδικα

Τρόπος δημιουργίας ερωτημάτων Boolean, κατά την πλοήγηση του χρήστη στη ψηφιακή βιβλιοθήκη Η σύνταξη ερωτημάτων Boolean από τα παιδιά αποτελεί ζήτημα που πρέπει να λαμβάνεται αυστηρά υπόψη από τους σχεδιαστές των interface. Ένας τρόπος να κατανοήσουν τα παιδιά τη λογική Boolean είναι η παράθεση των τελεστών Boolean στον Category Browser. Οι τελεστές δεν εμφανίζονται ως AND, OR, NOT, αλλά εισάγονται προσθετικά, αποχρωματίζονται και αφαιρούνται ανάλογα τα κριτήρια επιλογής. Εμφανίζονται σε μια ειδική γραμμή, δίνοντας με τρόπο απλό και ευχάριστο, τον τρόπο δημιουργίας ενός Boolean Query. Η δυνατότητα σύνταξης και κατανόησης των τελεστών αξιοποιείται αποτελεσματικότερα στην επίπεδη διεπαφή (flat interface) Συμπεραίνουμε ότι η ταυτόχρονη με την αναζήτηση 1. οπτική επεξεργασία 2. σχηματική απόδοση των όρων 3. προφορική επεξήγηση των τελεστών Boolean βοηθά τελικά τα παιδιά να αντιληφθούν τη λογική Boolean και να μπορέσουν να συντάξουν σταδιακά σύνθετες αναζητήσεις, συνδυάζοντας περισσότερους όρους μεταξύ τους. Η σύνταξη ερωτημάτων Boolean από τα παιδιά αποτελεί ζήτημα που πρέπει να λαμβάνεται αυστηρά υπόψη από τους σχεδιαστές των interface. Ένας τρόπος να κατανοήσουν τα παιδιά τη λογική Boolean είναι η παράθεση των τελεστών Boolean στον Category Browser. Οι τελεστές δεν εμφανίζονται ως AND, OR, NOT, αλλά εισάγονται προσθετικά, αποχρωματίζονται και αφαιρούνται ανάλογα τα κριτήρια επιλογής. Εμφανίζονται σε μια ειδική γραμμή, δίνοντας με τρόπο απλό και ευχάριστο, τον τρόπο δημιουργίας ενός Boolean Query. Η δυνατότητα σύνταξης και κατανόησης των τελεστών αξιοποιείται αποτελεσματικότερα στην επίπεδη διεπαφή (flat interface) Συμπεραίνουμε ότι η ταυτόχρονη με την αναζήτηση 1. οπτική επεξεργασία 2. σχηματική απόδοση των όρων 3. προφορική επεξήγηση των τελεστών Boolean βοηθά τελικά τα παιδιά να αντιληφθούν τη λογική Boolean και να μπορέσουν να συντάξουν σταδιακά σύνθετες αναζητήσεις, συνδυάζοντας περισσότερους όρους μεταξύ τους.

Είδη Interface για παιδικές ψηφιακές βιβλιοθήκες Επίπεδο (flat) Ιεραρχικό (hierarchical)  Επίπεδη προβολή των βασικών κατηγοριών (Top Search Categories) που καθιστά γρηγορότερη τη προβολή των αποτελεσμάτων  Δυνατότητα αναζήτησης με λέξεις – κλειδιά  Ταυτόχρονη σχηματική παρουσίαση της σύνθεσης ερωτημάτων Boolean, κατά τη διαδικασία επιλογής κριτηρίων αναζήτησης από τις υποκατηγορίες  Διαδοχική προβολή των βασικών κατηγοριών με δυνατότητα επιλογής μιας υποκατηγορίας ανά σελίδα  Πιο αργή ανάκτηση και προβολή των αποτελεσμάτων  Επιλογή κριτηρίων αναζήτησης μόνο από τις φασέτες των υποκατηγοριών και ιεραρχική παράθεση των επιλογών  Δύσκολες τεχνικές σύνθεσης ερωτημάτων Boolean

Προβολή της σημερινής φόρμας αναζήτησης ICDL

Βασικοί πρωτοποριακοί σχεδιασμοί ICDL  Παρουσίαση του «Category Browser «με τρόπο που θυμίζει ένα παιχνίδι, δηλαδή με χρώματα, κουμπιά, σχήματα και εικόνες  Προβολή των δομικών μεταδεδομένων που αφορούν στην αποθήκευση και παρουσίαση των τεκμηρίων, υπο μορφή φασετών, δηλαδή συγκεκριμένων θεματικών υποκατηγοριών.  Ταυτόχρονη παρουσίαση όλων των υποκατηγοριών και παράλληλη προβολή των 22 τρόπων «searching» και «browsing» που εμφανίζονται στηνπρώτη σελίδα, με χρήση «navigation buttons» αλλά και με την επιλογή «More Choices», που επεκτείνει τις διαθέσιμες υποκατηγορίες.  Δυνατότητα εύρεσης ξενόγλωσσων βιβλίων μέσα από την ιεραρχική παράθεση των λεξιλογίων, με τα οποία έχουν μεταφραστεί τα τεκμήρια καθώς και άμεση μετατροπή της αγγλικής γλώσσας με την οποία διατίθεται το interface, προκειμένου να πλοηγηθούν χρήστες από άλλες χωρες.

Εφαρμογές ψηφιακών υπηρεσιών για χρήστες με νοητικές δυσλειτουργίες  Τα ερωτήματα τύπου «Query By Image», που γίνονται με βάση το χρώμα, τη δομή ή κάποιο σχήμα μπορούν να υποστηρίξουν την αναζήτηση των παιδιών με νοητικές δυσκολίες  Ένα αποτελεσματικό και αναγνωρισμένο σύστημα ανταλλαγής είναι το «Picture Exchange Communication System» (PECS) που χρησιμοποιεί ενσωματωμένη βάση εικόνων και χρησιμοποιείται με επιτυχία από παιδιά που πάσχουν από αυτισμό.  Η ενσωμάτωση μιας τέτοιας εξατομικευμένης υπηρεσίας σε μια ψηφιακή βιβλιοθήκη για παιδιά, μπορεί να αποτελέσει μια πιλοτική εφαρμογή πού θα ενσωματώσει περισσότερες δυνατότητες και θα αυξήσει την κοινότητα των χρηστών.

Συμπεράσματα Α. Ο επίπεδος, διαδοχικός και ιεραρχικά δομημένος σχεδιασμός (flat interface) εξυπηρετεί τις απλές αναζητήσεις, με έναν όρο, στη φόρμα αναζήτησης Β. Τα επίπεδα (flat interface) υποστηρίζουν καλύτερα τη διαδικασία searching και browsing με τελεστές Boolean Γ. Η αναζήτηση με τελεστές Boolean πρέπει να γίνεται προσεκτικά και με καθοδήγηση του βιβλιοθηκονόμου τουλάχιστον στις μικρές ηλικίες Δ. Τα εργαλεία browsing, όπως τα «navigation buttons» πρέπει να είναι σε μεγέθυνση και να προβάλλονται με έμφαση προς τον χρήστη Ε. Η επιλογή ενός λογισμικού ανοιχτού κώδικα σε μια ψηφιακή βιβλιοθήκη είναι περισσότερο «ακριβό» από το ιδιοκτησιακό λογισμικό

Ερωτήματα προς συζήτηση & προτάσεις 1. Η δημιουργία παιδικών ψηφιακών βιβλιοθηκών στην Ελλάδα προϋποθέτει την ανάλυση των ικανοτήτων searching και browsing που έχουν τα παιδιά 2. Προτείνεται η ενσωμάτωση του συστήματος «Picture Exchange Communication System» (PECS), με τη χρήση των PDA’s σε παιδικές ή ιατρικές βιβλιοθήκες 3. Προσπάθεια προσαρμογής και σχεδιασμός καινούργιων interface στις υπάρχουσες ψηφιακές βιβλιοθήκες, που θα περιλαμβάνουν ειδικά διαμορφωμένα πλαίσια αναζήτησης τα οποία θα συνάδουν με τις αντιληπτικές ικανότητες των παιδιών 4. Προτείνεται η πιλοτική εφαρμογή του (PECS) στις ιατρικές βιβλιοθήκες και καταγραφή αποτελεσμάτων, με σκοπό την εξυπηρέτηση των ευπαθών χρηστών στις σχολικές βιβλιοθήκες και σε βιβλιοθήκες Ιδρυμάτων Ειδικής Αγωγής

Ευχαριστώ για την προσοχή σας