Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό Περιβάλλον Εργασία στο Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Τίτλος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Support.ebsco.com Εκπαιδευτικό μάθημα για το Δικό μου EBSCOhost Εκπαιδευτικό μάθημα.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
UNIX.
Δημιουργία της πρώτης σας βάσης δεδομένων Access 2013 j και στη συνέχεια πατήστε το πλήκτρο F5 ή κάντε κλικ στις επιλογές Προβολή παρουσίασης > Από την.
Support.ebsco.com Η Λίστα αποτελεσμάτων EBSCOhost Εκπαιδευτικό μάθημα.
Παρουσίαση λειτουργίας εφαρμογής extra Διαχείριση Ταμείου
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το λογισμικό του υπολογιστή
Εφαρμογές Υπολογιστών Ά Λυκείου Κεφ. 4 Λογισμικό Συστήματος
Support.ebsco.com Εκπαιδευτικό μάθημα για τις αναφορές στατιστικών δεδομένων της EBSCOadmin.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
WIFI-Aσύρματα Δίκτυα.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Κεφάλαιο 1ο: ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Support.ebsco.com Εισαγωγή στο EBSCOhost Εκπαιδευτικό μάθημα.
Λογισμικο συστηματοσ Κεφάλαιο 4ο
Δ.Π.Θ. Συνδέοντας έγγραφα - 1 Συνδέοντας έγγραφα Μια σύνδεση στο Web (link) αποτελείται από δύο μέρη : Aυτό που βλέπουμε στη σελίδα και λέγεται άγκυρα.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ.
Το Δίκτυο Ηλεκτρονικής Μάθησης για την Τάξη
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Στο λειτουργικό σύστημα Windows, υπάρχουν εικονίδια (icons) τα οποία αναπαριστούν τις διάφορες οντότητες (φυλαγμένες πληροφορίες, προγράμματα που κάνουν.
Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, αναμένεται να παρουσιάσουν ζήτηση μέχρι το 2020 Πηγή:
ΈΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΚΘΕΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΚΤΗΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Κολοβός Φίλιππος Τσανακτσίδου ΕλισάβετΠαπαργύρη.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Εκπαιδευτικό μάθημα Εκπαιδευτικό μάθημα για το Δικό μου EBSCOhost
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – MS Windows – Περιβάλλον εργασίας
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.4 Τρόπος δημιουργίας και επισημοποίησης του διακρατικού δικτύου συνεργασίας.
INFORMATION MANAGEMENT JOURNAL ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΟΠΩΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΣΤΑΥΡΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ ΖΑΜΠΑΚΟΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ.
ΤΜΗΜΗ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΘΕΜΑ: iVia ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΠΗΓΗΣ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: ΜΩΡΑΪΤΗ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό.
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
1 MedioVis- Ένας φυλλομετρητής μεταδεδομένων MedioVis – A user-centred Library Metadata Browser Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος.
© 2012 Microsoft Corporation. Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος. Προγραμματισμός σύσκεψης Lync Μπορείτε να προγραμματίσετε μια σύσκεψη Lync χρησιμοποιώντας.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Αυτόματη Ανάλυση & Οργάνωση Μουσικών Αρχείων Διδάσκων Καθηγητής: Καπιδάκης Σαράντος Σπουδαστής: Σιδέρης Νίκος Αθήνα2008.
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Γενικά Αρχεία του Κράτους Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας.
Βαθμός ομοθεσίας της ψηφιακής βιβλιοθήκης ως προς τους χρήστες της Μάριαν Νικολακοπούλου.
Μελέτη για την Επίδραση των Προγραμμάτων Ψηφιοποίησης στη Διαχείριση και στη Σταθερότητα των Συλλογών με Ιστορικές Φωτογραφίες. Φοιτήτρια: Παγώνη Αποστολία.
«Υλοποίηση παρουσίασης στo PowerPoint»
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΜΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ» ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΓΕΡΓΑΤΣΟΥΛΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Το DSpace ως ένα Ανοικτό.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ. Η διανομή επιτρέπεται μόνο σε Συνεργάτες με τον όρο μη κοινοποίησης. Η Microsoft δεν παρέχει καμία εγγύηση, ρητή ή σιωπηρή. © 2012 Microsoft.
Εφαρμογές Υπολογιστών Ά Λυκείου Κεφ. 4 Λογισμικό Συστήματος
6/3/2015 OCLC Connexion Εργασία στο μάθημα ψηφιακές βιβλιοθήκες Μαρινοπούλου Μαρία.
Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Σαράντος.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉ ΝΊΚΟΣ ΠΑΠΑΔΆΚΗΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
1 Apothesis : Νέο Ακαδημαϊκό Αποθετήριο ΕΑΠ Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης.
ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ – PROQUEST EBOOKS. Η ProQuest ως Διαθέτης Ebook: Περιεχόμενο Διαθέτουμε πάνω από 750,000+ τίτλους από 600+ εκδότες Πρωτίστως στην Αγγλική γλώσσα.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
 Στόχος της παρουσίασης αυτής είναι η εξοικείωση με τον Ηλεκτρονικό Κατάλογο της Βιβλιοθήκης προκειμένου να αναζητήσουμε ένα τεκμήριο από τη συλλογή.
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ 5 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΥΠΩΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ν. ΚΑΡΑΤΑΣΙΟΣ.
Καλώς ορίσατε στο PowerPoint
Κατηγορίες και Προδιαγραφές Λογισμικού Η/Υ (Software)
Ανάλυση και σχεδιασμόσ πληροφοριακών συστημάτων
Γρήγορη αναφορά του Lync 2013 για Office 365
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Εισαγωγή Για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, οι προσωπικοί υπολογιστές αποτελούνταν από ένα desktop system και ένα folder system metaphors για τη διαχείριση.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΟΥΙΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό Περιβάλλον Εργασία στο Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Τίτλος Εργασίας: Διαχείριση προσωπικού περιβάλλοντος Διδάσκων: Σαράντος Καπιδάκης Φοιτήτρια: Βασιλική Γκάρτζιου Κέρκυρα 2008

1. Εισαγωγή Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι το κύριο περιβάλλον εργασίας για πολλούς ανθρώπους. Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι το κύριο περιβάλλον εργασίας για πολλούς ανθρώπους. Είναι αναγκαία λοιπόν η διαχείριση των προσωπικών πληροφοριών (Personal Information Management (PIM)) γιατί: Είναι αναγκαία λοιπόν η διαχείριση των προσωπικών πληροφοριών (Personal Information Management (PIM)) γιατί: ► Για κάθε άτομο ξεχωριστά, η καλύτερη διαχείριση των προσωπικών πληροφοριών σημαίνει καλύτερη χρήση των πολύτιμων πόρων του (χρόνος, χρήμα, ενέργεια, προσοχή) και τελικά, καλύτερη ποιότητα της ζωής του. ► Για κάθε οργανισμό, η καλύτερη διαχείριση των προσωπικών πληροφοριών σημαίνει καλύτερη παραγωγικότητα των υπαλλήλων και καλύτερη ομαδική εργασία βραχυπρόθεσμα. Μακροπρόθεσμα, η PIM είναι ένα κλειδί στη διαχείριση και στην επιρροή της επιδεξιότητας των υπαλλήλων. ► Θα υπάρχουν βελτιώσεις στα εκπαιδευτικά προγράμματα που σχετίζονται με την πληροφοριακή παιδεία.

1. Εισαγωγή ► Παρουσιάζεται μία μελέτη για το πώς οι άνθρωποι οργανώνουν πηγές στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές τους για να εκτελέσουν εργασίες. ► Αναφέρονται κάποια εργαλεία υποστήριξης προγραμμάτων. ► Αυτές οι γνώσεις θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη των συστημάτων των ψηφιακών βιβλιοθηκών οι οποίες ολοκληρώνουν και ενοποιούν τις οργανωτικές στρατηγικές που οι άνθρωποι χρησιμοποιούνε.

2. Μελέτη ► Πώς σχηματίζονται τα τεκμήρια και το περιβάλλον σε σχέση με τις δραστηριότητες του χρήστη; ► Ποιες στρατηγικές εφαρμόζουν οι χρήστες όσον αφορά τη διαχείριση των τεκμηρίων για να εκπληρώσουν τα καθήκοντά τους; ► Ποια χαρακτηριστικά του συστήματος αρχείου και του λειτουργικού συστήματος διεπαφής χρησιμοποιούνε οι άνθρωποι για να οργανώσουν πόρους σχετικούς με καθήκοντα και προγράμματα; ► Ποια είναι τα κίνητρα των χρηστών «πίσω» από την οργάνωση των πόρων τους; ► Το επίκεντρο είναι στην οργάνωση των τεκμηρίων και των καθηκόντων εκτός του περιβάλλοντος.

2.1. Συμμετέχοντες ► 30 άτομα ► Καθηγητές, προσωπικό και υποψήφιοι διδάκτορες ενός Πανεπιστημίου των ΗΠΑ. ► Ανήκαν σε διαφορετικά τμήματα. ► Περιλαμβανόταν 12 γυναίκες και 18 άνδρες. ► Όλοι είχαν πάνω από πέντε χρόνια εμπειρία σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, με 26 από αυτούς που είχαν πάνω από 10 χρόνια. ► Ήταν 3 χρήστες του Mac OS X, 4 του Linux and 23 των Windows XP. ► Υπήρξε προτίμηση για τα άτομα που είχαν σχέση με πολλές διαφορετικές δραστηριότητες έτσι ώστε να αντιμετωπίσουν πιο σύνθετη οργάνωση πόρων. ► Επίσης υπήρξε ενδιαφέρον για άτομα με πολλά χρόνια εμπειρίας.

2.2. Μέθοδος ► Η μελέτη έλαβε μέρος είτε στα γραφεία των συμμετεχόντων είτε, σε περίπτωση που αυτός ή αυτή εργαζόταν σε φορητό υπολογιστή, στο χώρο της επιλογής του συμμετέχοντα. ► Ζητήθηκε από κάθε συμμετέχοντα να δείξει την οργάνωση των αρχείων των ηλεκτρονικών υπολογιστών τους. ► Η αρχή της περιήγησης καθοδηγούνταν από κάποιες ερωτήσεις που στη συνέχεια έγιναν πιο λεπτομερείς. ► Κάθε μελέτη διήρκησε μεταξύ 20 και 60 λεπτών. ► Οι συνεντεύξεις που καταγράφθηκαν με μία βιντεοκάμερα όπου έπειτα αναλύοντας τα βίντεο προσδιορίστηκαν πολλά χαρακτηριστικά της οργάνωσης του χώρου εργασίας.

3. Αποτελέσματα

3.1. Περιβάλλον Εργασίας/Πύλη Κάθε συμμετέχων είχε ένα συγκεκριμένο χώρο που χρησιμοποιούσε ως το αρχικό σημείο για τις δραστηριότητές του. Κάθε συμμετέχων είχε ένα συγκεκριμένο χώρο που χρησιμοποιούσε ως το αρχικό σημείο για τις δραστηριότητές του. ► Για το 50% των συμμετεχόντων αυτός ο χώρος ήταν η επιφάνεια εργασίας, για τους υπόλοιπους ήταν ένας φάκελος ή ένας κατάλογος. ► Όταν χρησιμοποίησαν φακέλους ως το κύριο περιβάλλον τους, αυτοί ήταν είτε “ My Documents” ή ο αντίστοιχος φάκελος σε Mac ή Linux, ένας “home directory” που δημιουργήθηκε εντός του σκληρού δίσκου ή ένα φάκελος σε ένα “network drive”. ► Μερικοί δημιούργησαν τον κύριο φάκελό τους εντός του σκληρού δίσκου.

3.2. Χρήση της επιφάνειας εργασίας Η χρήση της επιφάνειας εργασίας μπορεί να χαρακτηριστεί σύμφωνα με την ακόλουθη ταξινόμηση: Η χρήση της επιφάνειας εργασίας μπορεί να χαρακτηριστεί σύμφωνα με την ακόλουθη ταξινόμηση: ► 1) Χώρος πληροφοριών (Information workspace) ► 2) “Ταμπλό” (Dashboard) ► 3) Ελάχιστη (Minimum)

3.3. Πρόσβαση στους πόρους ► Οι συμμετέχοντες εξέφρασαν την σημασία του να έχουν τους χρησιμοποιούμενους τρέχοντες πόρους διαθέσιμους. ► Το 33% των συμμετεχόντων προσθέσανε εφαρμογές και συντομεύσεις φακέλων στο “quick launch bar”. ► Το 13% των συμμετεχόντων τροποποίησαν το “XP start menu” για να βρίσκουν συχνά χρησιμοποιημένες εφαρμογές πιο εύκολα.

3.4. Αναγνώριση των αρχείων ► Το 50% δεν έκανε ταξινόμηση. ► Τουλάχιστον το 33% άλλαξε μεθόδους ταξινόμησης, όπως ανάμεσα στην ταξινόμηση με βάση την τελευταία τροποποίηση (“last modified”) και στην ταξινόμηση κατά όνομα, όταν ψάχνανε για ένα αρχείο. ► Το 13% των συμμετεχόντων, όπως ένας χρήστης του Mac και ένας άλλος του XP, άλλαξαν τα εικονίδια για τους πιο συχνά προσβάσιμους φακέλους. ► Το 33% των συμμετεχόντων περιστασιακά χρησιμοποίησαν την ημερομηνία για το όνομα του αρχείου με σκοπό να κάνει μια χρονολογική ταξινόμηση.

3.5. Προσωρινή οργάνωση Υπάρχουν αρχεία που δεν είναι ούτε αρχειοθετημένα στη δομή του φακέλου ούτε ανήκουν σε τρέχουσες δραστηριότητες. Αυτά τα αρχεία μπορούν να διαιρεθούν σε τρεις κατηγορίες: Υπάρχουν αρχεία που δεν είναι ούτε αρχειοθετημένα στη δομή του φακέλου ούτε ανήκουν σε τρέχουσες δραστηριότητες. Αυτά τα αρχεία μπορούν να διαιρεθούν σε τρεις κατηγορίες: ► To process. Αρχεία που σκοπεύουν να κοιτάξουν και μετά να τα πετάξουν. Θα τα πετάξουν έτσι κι αλλιώς αν δεν τα έχουν κοιτάξει για πολύ καιρό. ► Τo keep. Αρχεία που χρειάζεται να τοποθετηθούν σε μια δομή αρχείου. ► To throw. Αρχεία που πρέπει να πεταχτούν, αλλά δεν τα έχουν δει ακόμα. Μπορεί να μην τα ανοίξουν ποτέ.

3.6. Σημειώσεις Οι άνθρωποι που εργάζονται πάνω σε προγράμματα ή καθήκοντα τυπικά διατηρούν σημειώσεις ή λίστες με το τι πρέπει να κάνουνε. Οι άνθρωποι που εργάζονται πάνω σε προγράμματα ή καθήκοντα τυπικά διατηρούν σημειώσεις ή λίστες με το τι πρέπει να κάνουνε. ► Το 67% των συμμετεχόντων μερικές φορές χρησιμοποίησαν ηλεκτρονική μορφή για σημειώσεις. ► Το 30% των συμμετεχόντων παρουσιάστηκε να γράφει σημειώσεις σε χαρτί.

3.7. Πλαίσιο προγράμματος και περιβάλλον εργασίας ► Τα πλαίσια προγράμματος είναι στοιχεία ενός περιβάλλοντος εργασίας τα οποία εξασφαλίζουν ένα περιβάλλον για ατομικά προγράμματα ή εργασίες. ► Το περιβάλλον εργασίας είναι ο γενικός χώρος που οι συμμετέχοντες χρησιμοποιούνε για να εκτελέσουνε δραστηριότητες, για να εργαστούν και να διαχειριστούν τα προγράμματά τους και άλλα καθήκοντα. ► Τα καθιερωμένα περιβάλλοντα που χρησιμοποιήθηκαν από τους συμμετέχοντες (Windows XP, Mac OS X, και Linux) προσέφεραν μικρή υποστήριξη για τη διαχείριση ξεχωριστών προγραμμάτων ή ομάδων προγραμμάτων. ► Εξετάζοντας την επιφάνεια εργασίας ή τον βασικό κατάλογο των χρηστών, δεν υπάρχουν ευκολίες που να εξασφαλίζουν μία σύνοψη των προγραμμάτων των χρηστών.

3.8. Πρακτικές για το πλαίσιο προγράμματος… Το πλαίσιο προγράμματος έχει επιτευχθεί με την οργάνωση των πόρων και με τη δημιουργία του χώρου που χρησιμοποιείται ως το χώρο εργασίας. Το πλαίσιο προγράμματος έχει επιτευχθεί με την οργάνωση των πόρων και με τη δημιουργία του χώρου που χρησιμοποιείται ως το χώρο εργασίας. Οι συμμετέχοντες: Οι συμμετέχοντες: ► Συλλέξαν τους πόρους που χρειαζόταν σε ένα φάκελο, ή σε μια ομάδα από τεκμήρια στην επιφάνεια εργασίας. ► Διαμόρφωσαν το χώρο διευκολύνοντας την πρόσβαση σε μερικούς πόρους και δημιουργώντας μία λειτουργική οργάνωση στο πρόγραμμα.

3.9. …και Περιβάλλον Εργασίας ► Οι χρήστες χτίσανε ένα περιβάλλον χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό οργάνωσης των τεκμηρίων και των μέσων πρόσβασης σε αυτά. ► Μερικοί χρήστες βασίστηκαν σε μεγάλο βαθμό στα μέσα πρόσβασης ενώ άλλοι χρησιμοποιήσανε διαφορετικούς χώρους.

3.10. Ζητήματα ► Το 54% των συμμετεχόντων σημείωσε ότι η δημιουργία αντιγράφου ασφαλείας (“backup”) επηρέαζε την οργάνωση των τεκμηρίων τους. ► Μερικοί χρήστες έβαλαν όλα τα τεκμήρια σε ένα μοναδικό φάκελο δομημένο κάτω από τον σκληρό δίσκο(“C:\”), έτσι ώστε να μπορούσανε να τα κάνουνε “backup” με ένα μοναδικό κλικ του ποντικιού. ► Άλλοι συμμετέχοντες απέφυγαν να βάλουν τεκμήρια στην επιφάνεια εργασίας γιατί τη θεωρούσαν ως μια δύσκολη διαδικασία και αυτό σήμαινε επιπλέον βήματα για “backup”. ► Αντιστρόφως άλλοι χρήστες απέφυγαν να βάλουν φακέλους όπου είχαν γίνει αυτόματα αντίγραφα ασφαλείας. Δημιούργησαν δύο παράλληλες δομές: μία ομάδα αρχείων που ήθελαν να τα κάνουνε “backup” κάτω από το “My Documents” και μία άλλη ομάδα αρχείων εκτός της περιοχής που προοριζότανε για αυτόματο “backup”. ► Ο βασικός λόγος για αυτές τις συμπεριφορές ήταν είτε ο χώρος είτε ο χρόνος.

3.11. Αλλάζοντας πρακτικές (ή όχι) ► Οι συμμετέχοντες ανέφεραν ότι ο τρόπος με τον οποίο οργανώνανε τα αρχεία τους δεν ήταν αναγκαία ο καλύτερος ή ένας βελτιστοποιημένος. ► Κάποιοι χρήστες δήλωσαν ότι έχουν που χρησιμοποιούν την ίδια δομή αρχείου για περισσότερο από 10 χρόνια και ότι την έχουν συνηθίσει. Ήξεραν πού να βάλουν και που να βρουν τα πάντα. ► Άλλα άτομα ξεκίνησαν να οργανώνουν τους πόρους με ένα συγκεκριμένο τρόπο και μετά από λίγο άλλαξαν τη στρατηγική τους. ► Άλλοι χρήστες δεν ήταν ικανοποιημένοι με την οργάνωσή τους, αλλά απλώς δεν είχαν σκεφτεί να αλλάξουν ή απέφευγαν την προσπάθεια αλλαγής της οργάνωσής τους.

4. Ανάπτυξη εργαλείων για υποστηρικτικά έργα

4.1. Το Universal Labeler (UL) ► Συνδέει διαφορετικούς τύπους πληροφοριών σε ένα κοινό πρόγραμμα. ► Προγράμματα, υποπρογράμματα και εργασίες αναπαρίστανται από “ετικέτες” και οι συμπεριφορές μπορούν να συνδεθούν με αυτές τις “ετικέτες ”. Τα χαρακτηριστικά του τρέχοντος πρωτοτύπου είναι: Τα χαρακτηριστικά του τρέχοντος πρωτοτύπου είναι: ► Label with....για να υποστηρίξει γρήγορη, εύκολη, εντός πλαισίου δημιουργία των συντομεύσεων όχι μόνο στα ηλεκτρονικά τεκμήρια και σε άλλα αρχεία αλλά και στα s και στις ιστοσελίδες. ► Task management…να κάνει ικανούς τους χρήστες να ρυθμίζουν τις υπενθυμίσεις και τις ημέρες στο ηλεκτρονικό τους ημερολόγιο (MS Outlook). ► Την εισαγωγή ενός ειδικού φακέλου "My Life" και ένα φάκελο "My Projects".

4.2. UMEA ► Οργανώνει πόρους σε προγράμματα σχετικά με κοινοπραξίες που αποτελούνται από έγγραφα, φακέλους, URLs και επαφές. ► Παρακολουθεί τις δραστηριότητες των χρηστών. ► Προσθέτει αυτόματα νέους πόρους σε κοινοπραξίες που συνδέονται με τα τρέχοντα προγράμματα. ► Εξασφαλίζει εργαλεία για την διαχείριση της προσωπικής πληροφορίας που συνδέονται με ξεχωριστά προγράμματα.

4.3. Stuff I’ve seen (SIS) ► Σήμερα είναι πιο εύκολο να βρούμε πληροφορίες στο Διαδίκτυο απ’ ότι στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή μας ή στα άλλα αποθηκευμένα τεκμήρια μας. ► Το SIS εξασφαλίζει ένα ενοποιημένο ευρετήριο. ► Αν ένας χρήστης θέλει να περιορίσει την αναζήτηση σε μια συγκεκριμένη πηγή, μπορεί να το κάνει. ► Η SIS διεπαφή επιτρέπει στους χρήστες να καθορίζουν ερωτήματα και να βλέπουν και να διαχειρίζονται τα αποτελέσματα. ► Τα αποτελέσματα των ερωτημάτων μπορούν να επιστραφούν πολύ γρήγορα.

5. Προηγούμενα έργα ► Ο Malone μελέτησε πως οι άνθρωποι οργανώνουν έντυπα τεκμήρια στα γραφεία τους. ► O Bondarenko βρίσκει ότι το μάνατζμεντ τεκμηρίων σχετίζεται έντονα με μάνατζμεντ των εργασιών και ότι το περιβάλλον είναι μια πολύ σημαντική πλευρά του χειρισμού της πληροφορίας. ► Ο Barreau και ο Nardi μελέτησαν την οργάνωση τεκμηρίων σε ηλεκτρονικά συστήματα. ► Ο Ravasio ανέλυσε πρακτικές για την ταξινόμηση και την ανάκτηση τεκμηρίων. Ανέλυσε τον μέσο όρο της ηλικίας των αρχειακών τεκμηρίων, τον αριθμό τον αρχείων που βρίσκονται σε φακέλους, λεπτομέρειες της ιεραρχικής δομής, κ.λ.π. ► Ο Bellotti προτείνει το ως το επίκεντρο για την οργάνωση της προσωπικής πληροφορίας. ► Ο Jones εξέτασε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι οργανώνουν την πληροφορία σε προγράμματα υποστήριξης. Έγραψε ότι οι φάκελοι αντανακλούν ένα βασικό πρόβλημα αποσύνθεσης ή ένα πλάνο για την τελειοποίηση του προγράμματος.

6. Συμπεράσματα ► Η προσαρμογή στις απαιτήσεις του περιβάλλοντος εργασίας περιλαμβάνει οργάνωση των τεκμηρίων και των εφαρμογών και την δημιουργία των τρόπων έτσι ώστε να έχεις γρήγορη πρόσβαση σε αυτούς τους πόρους. ► Η έρευνα βοήθησε στην κατανόηση των αναγκών των ατόμων για ένα εργασιακό περιβάλλον που θα υποστηρίζει τις δραστηριότητες όπως αντιτίθενται σε ένα αρχειακό περιβάλλον. ► Η κατανόηση αυτών των στρατηγικών θα βοηθήσει στο σχεδιασμό συστημάτων ψηφιακών βιβλιοθηκών που υποστηρίζουν τις στρατηγικές που ουσιαστικά κατέχουν οι άνθρωποι.

7. Προβληματισμοί ► Θα μπορέσουν να αναπτυχθούν πιο βελτιωμένα εργαλεία έτσι ώστε ο χρήστης να μπορεί να διαχειρίζεται το προσωπικό του περιβάλλον γρήγορα και σωστά; ► Θα μπορούσε να γίνεται από όλα τα συστήματα αυτόματη καταχώριση των τεκμηρίων σε φακέλους, αρχεία, κ.λ.π. ανάλογα με τον τίτλο, θέμα, κ.λ.π.

Ευχαριστώ!!!