Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λαμίας 2 Ιουλίου 2012 Εμψυχώνοντας την ομάδα Μαρία Αντωνάτου, Σχολική Σύμβουλος 2 ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Ευρυτανίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Advertisements

«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΧΝΙΔΙΑ
Θεοδωράκη Ελένη-Μαρία Μάθημα: Τεχνικές Επικοινωνίας.
Νομισματικό Μουσείο της ΣΤ’ τάξης. Σκοποί Γνωστικοί Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του μουσείου και τη σπουδαιότητα του για τον πολίτη και το κοινωνικό.
1ο Νηπ/γείο Βραχναιίκων, τμ.Α2. Υπεύθυνη εκπ/κός Ανδριάνα Καρρά
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Επιμορφωτική Συνάντηση
Στο εργαστήριο Τεχνικές Επικοινωνίας. Παίρνοντας ότι καλύτερο από το εργαστήριο •Τολμήστε •Κάντε ερωτήσεις •Μάθετε από τους άλλους •Φυσικός Εαυτός.
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ «ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ»
Βρείτε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το μήνυμα.
ΕΠΑΛ ΣΥΚΕΩΝ : ΣΧΟΛΙΑ ΧΩΡΙΣ ΒΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ας γνωριστούμε κι ας μοιραστούμε»
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Συνεργασιακή δράση «Γλώσσα και Μαθηματικά μέσα από τη λογοτεχνία»
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Οθόνες: Δεξιότητες παρουσίασης Επίπεδο.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Βιωματική δράση Α΄Γυμνασίου
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Εβδομάδα Βιβλίου 1-8 Φεβρουαρίου 2008 Έκθεση Βιβλίου - Αφιέρωμα στο Ταξίδι Επίσκεψη του συγγραφέα Σάκη Σερέφα Θέμα: Λογοτεχνία, ένα ταξίδι στον κόσμο της.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
«Μ΄ ένα Αστέρι κι ένα Μύθο την Ευρώπη θα γνωρίσω» 2 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Πτολεμαΐδας
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Ερευνητικές Εργασίες προσαρμοσμένες στην Τεχνική Εκπαίδευση
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Κρυστα ρακαλλιδου.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Χριστίνα Παπαζήση Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Μη λεκτική επικοινωνία
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Φαρρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λαμίας 2 Ιουλίου 2012 Εμψυχώνοντας την ομάδα Μαρία Αντωνάτου, Σχολική Σύμβουλος 2 ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Ευρυτανίας

Πώς σκέφτεστε να διαχειριστείτε τη δράση; Υπάρχει κάτι που σας φοβίζει σ΄ αυτή την εμπλοκή; Κάτι που σας ενθουσιάζει; Ποια ιδέα σας κατευθύνει;

Πιστέψτε στο ρόλο σας! Εμψυχώνετε, δημιουργείτε, δηλαδή, κατάλληλες συνθήκες για έκφραση συναισθηματική και διαλογική επικοινωνία, διαμεσολαβείτε, καθοδηγείτε, οργανώνετε. Συστηθείτε...

Εμψυχώνετε, πάει να πει: φροντίζετε να νιώσουν τα παιδιά αλληλέγγυα, να βρεθούν σε διάθεση συμμετοχική, να νιώσουν ικανοποίηση από τον εαυτό τους και από τη διαδικασία, να βιώσουν εμπειρία ουσιαστική (να αποκομίσουν κάποιο όφελος)

Μπορείτε να ξεκινήσετε με ένα παιχνίδι γνωριμίας σε γρήγορο ρυθμό, αφού καθίσετε κυκλικά. Εφόσον έχει σημασία να γνωριστείτε καλύτερα, οι δράσεις εμπλουτίζονται. Αν ο σκοπός είναι να δεσμευτούν στον τρόπο που θα λειτουργήσουν, συζητάτε, γράφοντας στο χαρτί του μέτρου 3 ως 5 λέξεις: τις προϋποθέσεις για να περάσετε καλά.

Βιώνω σημαίνει είμαι εκεί, συνειδητά, ζω την στιγμή. Κοιτάξτε τα παιδιά στα μάτια, Βεβαιωθείτε πως δεν τα απασχολεί κάτι, ενισχύστε τον ντροπαλό. Απευθυνθείτε σ΄ αυτά με τα ονόματά τους. Μιλήστε σχετικά αργά και προσωπικά, Προσέξτε το λεξιλόγιο που χρησιμοποιείτε. Βεβαιωθείτε πως καταλαβαίνουν όλες τις λέξεις που λέτε.

Τι αποφεύγετε: Τις υπερβολικές εκφράσεις, αν αυτές δεν είναι το ζητούμενο. Τις υπερβολικά «γλυκές» αναφορές. Ό,τι μπορεί να δώσει την εντύπωση πως έχετε ευνοούμενους. Τη δυνατή φωνή. Τα αρνητικά σχόλια. Την αγνόηση. Την ανάθεση έργου, στο οποίο το παιδί δεν μπορεί να αντεπεξέλθει. Να το αφήσετε να νιώθει «αποτυχημένο». Τις συγκρίσεις και τον ανταγωνισμό. Να αποφασίζετε μόνον εσείς ή οι άλλοι για εκείνο. Να μη ζητάτε τη γνώμη του. Να μιλάτε «στον αέρα».

Τεχνικές, που ενδέχεται να είναι κατάλληλες:  ομαδική ή δυαδική εργασία (ανομοιογενείς φροντιστηριακές δυάδες/ομοιογενείς συνεργατικές δυάδες), παιχνίδι ρόλων,  δραματοποίηση/θεατρικό παιχνίδι,  καταιγισμός ιδεών,  συνέντευξη/ερωτηματολόγιο,  εννοιολογικός χάρτης,  επίλυση προβλήματος/διερεύνηση,  αφήγηση

Διδακτικές αρχές (εφόσον η δράση είναι σκόπιμη και υπάρχει υπεύθυνος ομάδας):  Η αρχή της αυθόρμητης συμμετοχής,  Η αρχή της αναγνώρισης και παραδοχής του άλλου,  Η αρχή της ηρεμίας και της «σύμμετρης» εκτόνωσης,  Η αρχή της ομαδικής εκδήλωσης,  Η αρχή της ατομικής ιδιαιτερότητας (άτομο και ομάδα αλληλοσυμπληρώνονται),  Η αρχή της εντιμότητας,  Η αρχή της συνερεύνησης,  Η αρχή της βίωσης και αναβίωσης,  Η αρχή της ελκυστικότητας,  Η αρχή της εποπτείας,  Η αρχή της συνολικότητας  Η αρχή της εκμετάλλευσης του λάθους,  Η αρχή της διαθεματικότητας,  Η αρχή της διαπολιτισμικής προσέγγισης

Πώς θα ολοκληρωθεί η δράση; Συμπληρώνουν ένα έντυπο (αυτό)αξιολόγησης* και έπειτα: Κάθεστε σε κύκλο, κι εσείς ένας κρίκος. Κλείνετε τα μάτια και λέτε μια λέξη που εκφράζει το πώς νιώσατε. Ή... Χαιρετάτε ο ένας τον άλλον δια χειραψίας. Ή χαιρετάτε σηκώνοντας το χέρι και λέτε το «εις το επανιδείν» σε διάφορες γλώσσες (arrivederci, au revoir, see you, goodbye, despedida (ισπανικά), tchau (τσισάου/πορτογαλικά), auf wiedersehen γερμανικά) κλπ. Τους βοηθάτε να ετοιμαστούν και τους χαιρετάτε, καθώς αποχωρούν.

Στοιχεία για το έντυπο αξιολόγησης Καλοκαίρι 2012 Όταν πήρα μέρος στη δράση περίμενα………………………………… Το πιο χρήσιμο πράγμα που έμαθα ήταν……………………………… Το καλύτερο μέρος της δράσης ήταν………………………………….. Με δυσκόλεψε λιγάκι ………………………………………………….. Κάτι που θα ήθελα είναι ……………………………………………….. Τελικά, αισθάνθηκα ……………… Σ΄ ευχαριστώ! Χάρηκα πολύ που σε γνώρισα.