Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας: Ευρωπαϊκό πρότυπο 2010-2011 Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας: Αναστοχασμοί και ευκαιρίες για την επιτελική ομάδα Μπελίτσου Νατάσσα
Η φιλοσοφία που οδηγεί στην επιτυχία κάθε μαθητή: εξατομίκευση και λειτουργία ομάδας Ομάδα = σχέσεις ισότητα, διαφορετικότητα αμοιβαία εκτίμηση και εμπιστοσύνη αλληλεπίδραση - διαδικασίες ανατροφοδότηση ομάδας και κάθε μέλους
Η «διαφορετική» φιλοσοφία – πρακτική του σχολείου ως επιχείρηση. Η «διαφορετική» φιλοσοφία – πρακτική του σχολείου ως επιχείρηση. Ομάδα που έχει κοινό όραμα Παιδαγωγικό εργαστήρι εφαρμογής αποτελεσματικών πρακτικών και καινοτομιών, επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, υποστήριξης γονέων. Προοπτική δημιουργίας πρότυπου μοντέλου- ανάπτυξη σχολείου.
Η «διαφορετική» φιλοσοφία του σχολείου- γενικά Το επίκεντρο της εκπαιδευτικής πράξης είναι το όφελος (κοινωνικό, συναισθηματικό, γνωστικό) του κάθε «ξεχωριστού» παιδιού. Η εξατομίκευση του παιδιού και της οικογένειας γίνεται με συστημικό τρόπο (επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί, ειδική παιδαγωγοί, ψυχολόγοι, χώροι μάθησης, εξοπλισμός, υλικά, μαθήματα κ.λ.π.)
Η «διαφορετική» φιλοσοφία του σχολείου- γενικά Η βιωματική μάθηση. Η κινητοποίηση των μαθητών και των γονιών στην ανάληψη της προσωπικής τους ευθύνης (π.χ. ανάληψη της ευθύνης της μάθησης, της ευθύνης ως γονέα κ.λ.π.) Η χρήση ποικίλου παιδαγωγικού υλικού και η στοχοκεντρική προσέγγιση στη διδασκαλία και μάθηση (ατομικό πλάνο επιτυχίας, μηνιαίοι έλεγχοι, εξατομικευμένα προγράμματα)
Η «διαφορετική» φιλοσοφία του σχολείου- ειδικά Στο νήπιο και στην α΄τάξη μέχρι 16 παιδιά στην τάξη. Εκπαιδευτικοί που υποστηρίζονται ατομικά και επιμορφώνονται στην πράξη. Η «τσάντα στο σχολείο». Το μάθημα έχει νόημα για τα παιδιά. Διαδικασίες επικοινωνίας σπιτιού- σχολείου
Η «διαφορετική» φιλοσοφία του σχολείου- ειδικά Το πρόγραμμα : - Το μάθημα ανάπτυξης της συναισθηματικής συναισθηματικής νοημοσύνης. - Η μουσικοκινητική αγωγή Τα δημιουργικά παιχνίδια Το κολυμβητήριο Η αυτοοργάνωση των μαθητών/ η αξιολόγηση Η χρήση των νέων τεχνολογιών στην τάξη
Η «διαφορετική» φιλοσοφία του σχολείου- ειδικά Τα βιωματικά εργαστήρια γονέων Οι εκδόσεις π.χ. συναισθηματικής νοημοσύνης Η συνεργασία με εξειδικευμένους συνεργάτες στο εξωτερικό και στο εσωτερικό Η διαδικασία φαγητού – εστιατόριο (βιωματική προσέγγιση υγιεινών διατροφικών συνηθειών)
Τα λόγια των παιδιών: «Γιατί έρχομαι σε αυτό το σχολείο» Έρχομαι σε αυτό το σχολείο επειδή μαθαίνω περισσότερα με ευκολότερο τρόπο. Επίσης έρχομαι σε αυτό το σχολείο επειδή γίνονται μερικά μαθήματα που δεν γίνονται σε άλλα σχολεία Κ.Μ. Πιστεύω ότι έρχομαι σχολείο να μάθω να διαβάζω, να γράφω, να σκέφτομαι σωστά και λογικά και για να μάθω να συνεργάζομαι Α.Σ. Είμαι ικανοποιημένος γιατί έχει όλα αυτά που μου αρέσουν για σχολείο. Σ.Π.
Τα λόγια των παιδιών: «Γιατί έρχομαι σε αυτό το σχολείο» Γιατί μαθαίνουμε πιο αργά και πιο καλά. Α.Φ. Έρχομαι στο σχολείο για να μη βρίζω, να μη χτυπάω τα άλλα παιδιά. Π.Χ. Ήρθα σε αυτό το σχολείο γιατί μαθαίνω πιο εύκολα και έκανα πολλούς φίλους. Μ. Κ. Έρχομαι γιατί είναι το ιδανικό σχολείο για μένα Β.Κ.
Τα λόγια των παιδιών: «Πόσο ικανοποιημένος είμαι από το σχολείο» Από αυτό το σχολείο είμαι πολύ ικανοποιημένη επειδή δεν μαθαίνω μόνο από τα βιβλία αλλά και από τη συζήτηση και από το παιδαγωγικό υλικό π.χ. καλαμάκια. Κ. Μ. Είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένη επειδή σε αυτό το σχολείο έτσι όπως μας τα λένε τα καταλαβαίνω όλα! Κ.Σ. Είμαι αρκετά ικανοποιημένη γιατί αισθάνομαι ότι είμαι κι εγώ καλή σε κάτι. Ε.Κ.
Τα λόγια των παιδιών: «Πόσο ικανοποιημένος είμαι από το σχολείο» Είμαι πολύ ικανοποιημένη από αυτό το σχολείο γιατί μου καλύπτει όλες τις ανάγκες μου. Β.Κ. Από το σχολείο μου είμαι πάρα πολύ ικανοποιημένη γιατί από την αρχή της χρονιάς έχω βελτιωθεί πάρα πολύ και τα χρωστάω όλα στο σχολείο μου! Μ. Π.
Τα λόγια των γονιών: «Γιατί διάλεξα αυτό το σχολείο» Διάλεξα αυτό το σχολείο για το παιδί μου για πολλούς λόγους α) επειδή κάθε τάξη έχει λίγους μαθητές μέσα, β) γιατί η μάθηση είναι πολύπλευρη και βιωματική και γιατί δίνονται δυνατότητες στο παιδί μου να εκφραστεί, να γνωρίσει τον εαυτό του, να συνεργαστεί και να ολοκληρωθεί ως άτομο. Μ. Χ. Ο πατέρας διάλεξε αυτό το σχολείο για μένα για να ξυπνάω τα πρωινά και να πηγαίνω με καλή διάθεση στο σχολείο. Σ.Π.
Τα λόγια των γονιών: «Γιατί διάλεξα αυτό το σχολείο» Μ: Γιατί θέλω να αγαπάς το σχολείο. Σε αυτό το σχολείο μαθαίνεις με παιχνίδια και με όμορφο τρόπο. Οι δάσκαλοι δε φωνάζουν και είναι λίγα παιδιά. Π: γιατί είναι ένα σχολείο που δίνει σημασία στην προσωπικότητα και στον ψυχικό κόσμο των παιδιών, κάνοντας τη ζωή τους πιο όμορφη. Ε.Κ. Γιατί μαθαίνει στο παιδί μου να σκέφτεται και όχι μόνο να μαθαίνει απ΄έξω. Β.Μ.
Εγώ το διάλεξα. ΟΙ γονείς μου απλώς μου το σύστησαν Εγώ το διάλεξα! ΟΙ γονείς μου απλώς μου το σύστησαν. Πάντως έρχομαι γιατί μου αρέσει!!Β.Κ. Δε διάλεξαν οι γονείς μου! Εγώ το διάλεξα γιατί μου άρεσαν οι εγκαταστάσεις, τα παιδιά (χαρακτήρες) και οι δάσκαλοι. Επίσης μου άρεσε ότι ήταν διαφορετικό από τα άλλα σχολεία δηλαδή δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου δουλειά για το σπίτι και ότι τρώμε στο σχολείο κάτι που δεν έχω ξαναδεί. Α. Σ.
Πώς θα μπορούσε να είναι καλύτερη η μέρα μου στο σχολείο; Καταρχάς δεν ξέρω για τους άλλους αλλά για μένα η μια μέρα είναι καλύτερη από την άλλη. Κάθε δύο μέρες λέω « Σήμερα ήταν η καλύτερη μέρα στο σχολείο!» αλλά μετά από δυο- τρεις μέρες ξαναλέω το ίδιο. Κάθε μέρα νιώθω πως γίνομαι πιο ώριμος και κοινωνικά και συναισθηματικά. Επίσης κάθε μέρα μαθαίνω κάτι παραπάνω. Γι΄ αυτό δεν είναι μία η καλύτερη μέρα αλλά όλες οι μέρες!! Α.Σ. Ευχαριστώ!