ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ : Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Επίπεδο: Προ-δημοτικής εκπαίδευσης Επίπεδο: Προ-δημοτικής εκπαίδευσης Ομάδα-Στόχος: Μαθητές Νηπιαγωγείου Απαιτούμενος χρόνος: 4 διδακτικές ώρες (180 λεπτά) Υλικό: Φωτοτυπίες με αίνιγμα και ασκήσεις Μεθοδολογία: Διαθεματική προσέγγιση
Γλώσσα Μαθηματικά Η διατροφή Μουσική Θεατρική Έκφραση Λογοτεχνία
Διδακτικοί στόχοι. Να μάθουν τα νήπια : α) να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν είδη τροφών και ποτών β) να περιγράφουν χώρους φαγητού γ) να διακρίνουν γεύματα της ημέρας δ) να εκφράζουν αρέσκεια και απαρέσκεια ε) να διακρίνουν υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές στ) να εκφράζονται προφορικά ζ) να ταξινομούν και να ομαδοποιούν με βάση ένα ή περισσότερα χαρακτηριστικά
Δραστηριότητες : Προφορική έκφραση : Συζητάμε με τα νήπια για : τις κατηγορίες των τροφών (φρούτα, κρέας, λαχανικά, …), τη διάκριση υγιεινών και βλαβερών τροφών, το αγαπημένο μας φαγητό. 2. Συμβολικό Παιχνίδι : Οργανώνουμε το χώρο και παίζουμε «Το Εστιατόριο» 3. Μουσική : Τραγούδι «ο Χορός των Μπιζελιών» από τη Λιλιπούπολη 4. Μαθηματικά : Ταξινομήσεις φρούτων φθινοπωρινών ανάλογα με το μέγεθος (μεγάλα - μικρά) με τη χρήση καρτελών.
5. Λογοτεχνία : Αίνιγμα «Το Κρεμμύδι». Επεξεργασία και ζωγραφική του σε φύλλο εργασίας. 6. Γλώσσα : - Αντιστοίχηση σχετικών εικόνων με λέξεις. - Προφορικές δραστηριότητες ενικού και πληθυντικού αριθμού (π.χ. ένα μήλο – πολλά μήλα) - Λεξιλόγιο : «διατροφή», «φαγητό», «μήλο», «πατάτες», «εστιατόριο», «κουζίνα», «κατσαρόλα», «τηγάνι», «παραγγελία» κ.α…… - Φύλλο Εργασίας με το γράμμα Κ και γλωσσικές δραστηριότητες: α) εντοπίζουμε το γράμμα στο όνομά μας καθώς και σε άλλες λέξεις β) αναζητούμε λέξεις που αρχίζουν από Κ
Τα φύλλα Εργασίας της ημέρας Σαράντα δύο πουκάμισα απ’ έξω το παλιό μου. Τι είναι; ΤΟ ΚΡΕΜΜΥΔΙ
Ευχαριστώ Η νηπιαγωγός Στέλλα Παπαδοπούλου Νηπιαγωγεία Παρισίων