Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Αλγόριθμοι Μάθημα 1 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Στόχοι μαθήματος Στάδια για την λύση προβλήματος με Η/Υ Αλγόριθμος Περιγραφή αλγορίθμου Προκαταρκτική Εκτέλεση Διαδοχική Δομή ή Δομή Ακολουθίας 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Στάδια για την λύση προβλήματος με Η/Υ Καθορισμός του προβλήματος (δεδομένα και ζητούμενα) Σύνταξη αλγορίθμου Κωδικοποίηση Έλεγχος αποτελεσμάτων Συντήρηση 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Αλγόριθμος Σειρά από οδηγίες για τη λύση ενός προβλήματος ή Μια πεπερασμένη σειρά ενεργειών, αυστηρά καθορισμένων και εκτελέσιμων σε ορισμένο χρόνο, που περιγράφουν τη διαδικασία εκτέλεσης μιας εργασίας ή τον τρόπο επίλυσης ενός προβλήματος. 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Περιγραφή αλγορίθμου Λεκτική μορφή (Περιγραφή σε βήματα χρησιμοποιώντας λέξεις από την καθημερινή μας ζωή) Ψευδοκώδικας (Ποιο τυποποιημένη περιγραφή χρησιμοποιώντας καθορισμένες εντολές και σύμβολα) Σχηματική μορφή (Λογικά διαγράμματα - Flow Charts) Χρησιμοποιεί σύμβολα και σχήματα) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Παράδειγμα 1: Πρόσθεση 2 αριθμών (Λεκτική Περιγραφή) 1. Διάβασε τον πρώτο αριθμό 2. Διάβασε τον δεύτερο αριθμό 3. Πρόσθεσε τους δύο αριθμούς 4. Τύπωσε το άθροισμα 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Παράδειγμα 1: Πρόσθεση 2 αριθμών (Ψευδοκώδικας) 1.Διάβασε number1 2. Διάβασε number2 3. Total =number1+number2 4. Τύπωσε Total 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Σχηματική μορφή (Λογικό Διάγραμμα ) ΕΙΣΟΔΟΣ ή ΕΞΟΔΟΣ ενέργεια απόφαση Αρχή ή τέλος Ροή δεδομένων ή ενεργειών Σύνδεσμος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Παράδειγμα 1: Πρόσθεση 2 αριθμών (Λογικό Διάγραμμα ) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Αρχή Διάβασε number1 Διάβασε number2 Total number1+ number2 Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Προκαταρκτική Εκτέλεση Δίνουμε τυχαίες τιμές (Δεδομένα) στον αλγόριθμο και τον εκτελούμε για να δούμε τι αποτελέσματα θα μας δώσει (Πληροφορίες)\ Με την Προκαταρκτική Εκτέλεση ελέγχουμε την ορθότητα των αποτελεσμάτων του αλγορίθμου 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Αρχή Num 1 Num2 Total Αποτέλεσμα Τέλος 150 120 270 -15 45 30 -370 -130 -500 Διάβασε number1 Διάβασε number2 Total number1+ number2 Τύπωσε Total Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Διαδοχική Δομή ή Δομή Ακολουθίας Είναι η δομή κατά την οποία η μια εντολή ακολουθεί την άλλη και εκτελούνται διαδοχικά. 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Αρχή Διάβασε number1 Διάβασε number2 Total number1+ number2 Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Ασκήσεις Φύλλο Εργασίας 1 Ασκήσεις 2,3 (Κλικ) (Σε φύλλο Α4) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) http://www.moec.gov.cy/μέση εκπαίδευση/πληροφορική/Α’ Λυκείου/Αλγόριθμοι 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Αλγόριθμοι Μάθημα 2 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Στόχοι μαθήματος Επιθυμητά χαρακτηριστικά αλγορίθμου Ασκήσεις Επιθυμητά χαρακτηριστικά αλγορίθμου Ασκήσεις 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Επιθυμητά χαρακτηριστικά αλγορίθμου Σαφής Αποτελεσματικός Πραγματοποιήσιμος Ταχύς Οικονομικός Γενικός 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Χαρακτηριστικά καλού αλγορίθμου Σαφήνεια (λέξεις, ορθογραφία, σχήματα) Αποτελεσματικός (Να είναι πεπερασμένος και να οδηγεί στο επιθυμητό αποτέλεσμα) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Χαρακτηριστικά καλού αλγορίθμου Πραγματοποιήσιμος (Να έχει επαρκεί δεδομένα ώστε να μπορεί να πραγματοποιηθεί) Ταχύς (Να μην περιλαμβάνει αχρείαστες ενέργειες) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Χαρακτηριστικά καλού αλγορίθμου Οικονομικός (Να μην χρησιμοποιεί θέσεις μνήμης (Μεταβλητές) που δεν είναι απαραίτητες) Γενικός (Να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε παρόμοια προβλήματα) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Ασκήσεις Φύλλο Εργασίας 1 Ασκήσεις 1,4 (Κλικ) Σπίτι Ασκήσεις 5 (Σε φύλλο Α4) (Κλικ) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) http://www.moec.gov.cy/μέση εκπαίδευση/πληροφορική/Α’ Λυκείου/Αλγόριθμοι 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Αλγόριθμοι Μάθημα 3 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Στόχοι μαθήματος Δομή Διακλάδωσης 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Συνδέσου (Κλικ) Δομή Διακλάδωσης Συνδέσου (Κλικ) Δομή Διακλάδωσης 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Ασκήσεις Φύλλο Εργασίας 2 Ασκήσεις 1,2,3 (Κλικ) Σπίτι Ασκήσεις 4,5,6 (Σε φύλλο Α4) (Κλικ) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) http://www.moec.gov.cy/μέση εκπαίδευση/πληροφορική/Α’ Λυκείου/Αλγόριθμοι 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Αλγόριθμοι Μάθημα 4 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Στόχοι μαθήματος Ένθετη Δομή Διακλάδωσης 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Συνδέσου (Κλικ) Ένθετη Δομή Διακλάδωσης Συνδέσου (Κλικ) Ένθετη Δομή Διακλάδωσης 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Άσκηση Ένας αλγόριθμος ζητά τους βαθμούς ενός μαθητή στην Σεξουαλική Αγωγή , Μαθηματικά και Γυμναστική τους οποίους κατόπιν διαβάζει. Στην Συνέχεια βρίσκει τον μέσο όρο της βαθμολογίας. Αν ο μέσος όρος είναι μεγαλύτερος του 18 εμφανίζει το μήνυμα «είσαι μεγάλος γυναικάς». Αν ο μέσος όρος είναι μεταξύ 15 και 18 εμφανίζει το μήνυμα «Οι επιτυχίες σου είναι λιγοστές με τα κορίτσια». Τέλος αν ο μέσος όρος είναι μικρότερος του 15 εμφανίζεται το μήνυμα «Γίνε καλύτερα Μοναχός» 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Απάντηση Αρχή Τύπωσε “ Δώσε Βαθμό Σ.Α, Βαθμό Μ, Βαθμός Γ” Τύπωσε “ Δώσε Βαθμό Σ.Α, Βαθμό Μ, Βαθμός Γ” Διάβασε Βαθμός_Σ.Α, Βαθμός_Μ, Βαθμός_Γ Μ.Ο← (Βαθμός_Σ.Α + Βαθμός_Μ + Βαθμός_Γ) / 3 Ψευδή Μ.Ο >18 Αληθή Τύπωσε «Γυναικάς» Ψευδή Αληθή 15<=Μ.Ο <=18 Τύπωσε «Λιγοστές Επιτυχίες» Τύπωσε «Μοναχός» 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης Τέλος
Ασκήσεις Φύλλο Εργασίας 2 Άσκηση (Κλικ) Σπίτι Ασκήσεις 1,2 (Σε φύλλο Α4) (Κλικ) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) http://www.moec.gov.cy/μέση εκπαίδευση/πληροφορική/Α’ Λυκείου/Αλγόριθμοι 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Αλγόριθμοι Μάθημα 5 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Στόχοι μαθήματος Ένθετη Δομή Διακλάδωσης 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Ασκήσεις Φύλλο Εργασίας 2 Άσκηση 3 στην τάξη (Κλικ) Σπίτι Άσκηση 4 (Σε φύλλο Α4) (Κλικ) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) http://www.moec.gov.cy/μέση εκπαίδευση/πληροφορική/Α’ Λυκείου/Αλγόριθμοι 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Αλγόριθμοι Μάθημα 6 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Στόχοι μαθήματος Δομή Επανάληψης 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Συνδέσου (Κλικ) Δομή Επανάληψης Συνδέσου (Κλικ) Δομή Επανάληψης 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Παράδειγμα 1 Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει ένα αριθμό. Στην συνέχεια διαβάζει τον αριθμό και εξετάζει αν είναι μεγαλύτερος του 15. Αν είναι μεγαλύτερος του 15 τον παρουσιάζει στην οθόνη του Η/Υ ενώ αν δεν είναι ζητά την επανάληψη της διαδικασίας δηλαδή ζητά ξανά ένα νέο αριθμό κ.λ.π 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Απάντηση Αρχή Τύπωσε «Δώσε Αριθμό» Διάβασε Arithmos Ψευδή Arithmos >15 Αληθή Τύπωσε Arithmos Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Ασκήσεις Άσκηση 1 στην τάξη (Κλικ) Σπίτι Φύλο Εργασίας 1 (Σε φύλλο Α4) (Κλικ) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) http://www.moec.gov.cy/μέση εκπαίδευση/πληροφορική/Α’ Λυκείου/Αλγόριθμοι 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Αλγόριθμοι Μάθημα 7 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Στόχοι μαθήματος Δομή Επανάληψης 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Παράδειγμα 1 Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει δύο αριθμούς. Στην συνέχεια διαβάζει τους δύο αριθμούς και τους προσθέτει. Αν το άθροισμα των αριθμών είναι μικρότερο του 30 τότε ζητά άλλους δύο αριθμούς και η διαδικασία επαναλαμβάνεται. Η διαδικασία θα σταματήσει όταν το άθροισμα των αριθμών είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 30 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Είσαι Γουρουνοκέφαλος» Να γίνει προκαταρκτική εκτέλεση χρησιμοποιώντας διαδοχικά σαν είσοδο τα ζεύγη των αριθμών (5,23),(14,15),(5,3),(15,15) ,(5,15) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Athrisma← Aritmos _Α + Aritmos _Β Αρχή Print «Δώσε Αριθμούς» Read Aritmos_Α, Aritmos _Β Athrisma← Aritmos _Α + Aritmos _Β Αληθή Ψευδή Athrisma < 30 Print ‘Γουρουνοκέφαλος’ Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Μεταβλητές Συνθήκη Αποτέλεσμα Athrisma Aritmos_Α Aritmos_B Athrisma < 30 T/F 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Μεταβλητές Συνθήκη Αποτέλεσμα Athrisma Aritmos_Α Aritmos_B Athrisma >= 30 T/F Είσαι Γουρουνοκέφαλος 28 5 23 28<30 T 29 14 15 29 < 30 7 3 7 < 30 30 30 < 30 F 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Παράδειγμα 2 Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει ένα αριθμό. Στην συνέχεια διαβάζει τον αριθμό και εξετάζει αν είναι μεγαλύτερος του 10. Αν είναι μεγαλύτερος του 10 τον παρουσιάζει στην οθόνη του Η/Υ ενώ αν δεν είναι ζητά την επανάληψη της διαδικασίας δηλαδή ζητά ξανά ένα νέο αριθμό κ.λ.π. Αν η διαδικασία επαναληφθεί πάνω από πέντε φορές η προσπάθεια σταματά και ο αλγόριθμος εμφανίζει το μήνυμα «Κουράστηκα» 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Απάντηση Αρχή Metritis← 1 1 Γράψε «Δώσε Αριθμό» Διάβασε Arithmos Ψευδή >10 Αληθή Ψευδή Αληθή Metritis >5 Παρουσίασε Arithmos Γράψε «Κουράστηκα» Metritis ← Metritis + 1 03/04/2017 1 Ξένιος Αντωνιάδης Τέλος
Άσκηση για το σπίτι Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει δύο αριθμούς. Στην συνέχεια διαβάζει τους δύο αριθμούς και τους προσθέτει. Αν το άθροισμα των αριθμών είναι μικρότερο του 30 τότε ζητά άλλους δύο αριθμούς και η διαδικασία επαναλαμβάνεται. Η διαδικασία θα σταματήσει όταν το άθροισμα των αριθμών είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 30 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Είσαι Γουρουνοκέφαλος αρ 2» ή αν ο αριθμός των επαναλήψεων ξεπεράσουν τις 5 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Παρέτα με» . Να γίνει προκαταρκτική εκτέλεση χρησιμοποιώντας σαν είσοδο τα ζεύγη των αριθμών (5,23),(14,15),(5,3),(15,15) ,(5,15) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) http://www.moec.gov.cy/μέση εκπαίδευση/πληροφορική/Α’ Λυκείου/Αλγόριθμοι 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Αλγόριθμοι Μάθημα 8 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Στόχοι μαθήματος Δομή Επανάληψης 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Λύση άσκησης για το σπίτι Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει δύο αριθμούς. Στην συνέχεια διαβάζει τους δύο αριθμούς και τους προσθέτει. Αν το άθροισμα των αριθμών είναι μικρότερο του 30 τότε ζητά άλλους δύο αριθμούς και η διαδικασία επαναλαμβάνεται. Η διαδικασία θα σταματήσει όταν το άθροισμα των αριθμών είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 30 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Είσαι Γουρουνοκέφαλος αρ 2» ή αν ο αριθμός των επαναλήψεων ξεπεράσουν τις 5 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Παρέτα με» . Να γίνει προκαταρκτική εκτέλεση χρησιμοποιώντας σαν είσοδο τα ζεύγη των αριθμών (5,23),(14,15),(5,3),(15,15) ,(5,15) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Απάντηση Αρχή Metritis← 1 1 Τύπωσε «Δώσε Αριθμούς» Διάβασε Arithmos_Α, Arithmos _Β Athrisma← Arithmos _Α + Arithmos _Β Αληθή Ψευδή Athrisma < 30 Ψευδή Αληθή Metritis >5 Τύπωσε «Παρέτα με» Τύπωσε ‘Γουρουνοκέφαλος αρ 2’ Metritis ← Metritis + 1 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης Τέλος 1
Άσκηση 6 (Απροοπτάκι) Ένας αλγόριθμος διαβάζει ένα ακέραιο αριθμό ν μεγαλύτερο ή ίσο του 1 και τυπώνει το 2ν Να σχεδιαστεί το λογικό διάγραμμα και να γίνει προκαταρκτική εκτέλεση με ν=3 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Ι←Ι+1 Αρχή διάβασε ν Ι←1 Dinami←2 Αληθή Ψευδή Ι < ν Dinami ← Dinami *2 Print Dinami Ι←Ι+1 Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Μεταβλητές Συνθήκη Αποτέλεσμα ι ν Dinami Ι<ν T/F 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Μεταβλητές Συνθήκη Αποτέλεσμα ι ν Dinami Ι<ν T/F 8 1 3 2 1<3 t 4 2<3 3<3 f 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) http://www.moec.gov.cy/μέση εκπαίδευση/πληροφορική/Α’ Λυκείου/Αλγόριθμοι 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Αλγόριθμοι Μάθημα 9 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Επανάληψη 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Παράρτημα 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Παράδειγμα 1 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
αν Α>Β τότε πρόσθεσε 1 στο Β διαφορετικά πρόσθεσε 2 στο Β Βάλε 1 στο Α Βάλε 3 στο Β αν Α>Β τότε πρόσθεσε 1 στο Β διαφορετικά πρόσθεσε 2 στο Β ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑΣ Αρχή Α←1 ΛΟΓΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΑ Β←3 Ψευδή Αληθή Α>Β Β←Β+2 Β←Β+1 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης Τέλος
Παράδειγμα 2 Να φτιάξετε ένα αλγόριθμο με χρήση Λογικού Διαγράμματος .Ο αλγόριθμος θα διαβάζει την ηλικία κάποιου. Στην συνέχεια θα ελέγχει την ηλικία και αν η ηλικία είναι μεγαλύτερη των 60 θα παρουσιάζει το μήνυμα «Μην ερωτευτείς ξανά , η μπογιά σου έχει ξεθωριάσει» διαφορετικά θα παρουσιάζει το μήνυμα «Είσαι λεβέντης αλλά μην το παρακάνεις». Στο τέλος ο αλγόριθμος θα παρουσιάζει το μήνυμα «Σας έχω ξεγελάσει ο έρωτας δεν κοιτάζει ηλικία» 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
η μπογιά σου έχει ξεθωριάσει Σας έχω ξεγελάσει ο έρωτας Αρχή Απάντηση Ηλικία Ψευδή Αληθή Ηλικία>60 Μην ερωτευτείς ξανά , η μπογιά σου έχει ξεθωριάσει Είσαι λεβέντης αλλά μην το παρακάνεις Σας έχω ξεγελάσει ο έρωτας δεν κοιτάζει ηλικία Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Άσκηση 2 Να σχεδιάσετε ένα αλγόριθμο με χρήση λογικού διαγράμματος. Ο αλγόριθμος θα διαβάζει δύο αριθμούς και θα τους προσθέτει. Στη Συνέχεια θα ελέγχει αν το άθροισμα των αριθμών είναι μεγαλύτερο 175 και αν είναι τότε θα το διαιρεί στα δύο και θα παρουσιάζει το αποτέλεσμα, διαφορετικά αν το άθροισμα είναι μικρότερο ή ίσο του 175 τότε θα προσθέτει 30 στο αποτέλεσμα και θα το παρουσιάζει. 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Σελ (208-215) 03/04/2017 Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Σελ (208-215) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Αλγόριθμοι Μάθημα 3 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Στόχοι μαθήματος Λύση Άσκησης 2 Χαρακτηριστικά καλού αλγορίθμου Παραδείγματα 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Άσκηση 2 Να σχεδιάσετε ένα αλγόριθμο με χρήση λογικού διαγράμματος. Ο αλγόριθμος θα διαβάζει δύο αριθμούς και θα τους προσθέτει. Στη Συνέχεια θα ελέγχει αν το άθροισμα των αριθμών είναι μεγαλύτερο 175 και αν είναι τότε θα το διαιρεί στα δύο και θα παρουσιάζει το αποτέλεσμα, διαφορετικά αν το άθροισμα είναι μικρότερο ή ίσο του 175 τότε θα προσθέτει 30 στο αποτέλεσμα και θα το παρουσιάζει. 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Απάντηση Αρχή Αριθμός_Α Αριθμός_Β Αποτέλεσμα_1← Αριθμός Α + Αριθμός Β Ψευδή Αληθή Αποτέλεσμα_1>175 Αποτέλεσμα_2← Αποτέλεσμα_1 / 2 Αποτέλεσμα_2← Αποτέλεσμα_1 + 30 Αποτέλεσμα_2 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης Τέλος
Χαρακτηριστικά καλού αλγορίθμου Σαφής Αποτελεσματικός Πραγματοποιήσιμος Ταχύς Οικονομικός Γενικός 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Παράδειγμα Σας δίδεται ο πιο κάτω αλγόριθμος. Να εξετάσετε αν είναι καλός αλγόριθμος με βάση τα χαρακτηριστικά του καλού αλγορίθμου 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Σαφή? Ακριβής? Λεπτομερής? Ορθός? Αρχή Αριθμός_Α Αριθμός_Β Αποτέλεσμα_1← Αριθμός Α + Αριθμός Β Ψευδή Αληθή Αποτέλεσμα_1>170 Αποτέλεσμα_2← Αποτέλεσμα_1 / 2 Αποτέλεσμα_2← Αποτέλεσμα_1 + 30 Αποτέλεσμα_2 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης Τέλος
Άσκηση 3 Ένας αλγόριθμος διαβάζει τους βαθμούς ενός μαθητή στην Σεξουαλική Αγωγή , Μαθηματικά και Γυμναστική. Στην Συνέχεια βρίσκει τον μέσο όρο της βαθμολογίας. Αν ο μέσος όρος είναι μεγαλύτερος του 18 εμφανίζει το μήνυμα «είσαι μεγάλος γυναικάς». Αν ο μέσος όρος είναι μεταξύ 15 και 18 εμφανίζει το μήνυμα «Οι επιτυχίες σου είναι λιγοστές με τα κορίτσια». Τέλος αν ο μέσος όρος είναι μικρότερος του 15 εμφανίζεται το μήνυμα «Γίνε καλύτερα Μοναχός» 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Σελ (210-212) 03/04/2017 Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Σελ (210-212) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Αλγόριθμοι Μάθημα 4 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Στόχοι μαθήματος Λύση Άσκησης 3 Επαναληπτική δομή Παραδείγματα 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Άσκηση 3 Ένας αλγόριθμος διαβάζει τους βαθμούς ενός μαθητή στην Σεξουαλική Αγωγή , Μαθηματικά και Γυμναστική. Στην Συνέχεια βρίσκει τον μέσο όρο της βαθμολογίας. Αν ο μέσος όρος είναι μεγαλύτερος του 18 εμφανίζει το μήνυμα «είσαι μεγάλος γυναικάς». Αν ο μέσος όρος είναι μεταξύ 15 και 18 εμφανίζει το μήνυμα «Οι επιτυχίες σου είναι λιγοστές με τα κορίτσια». Τέλος αν ο μέσος όρος είναι μικρότερος του 15 εμφανίζεται το μήνυμα «Γίνε καλύτερα Μοναχός» 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Απάντηση Αρχή Βαθμός_Σ.Α, Βαθμός_Μ, Βαθμός_Γ Μ.Ο← (Βαθμός_Σ.Α + Βαθμός_Μ + Βαθμός_Γ) / 3 Ψευδή Μ.Ο >18 Αληθή «Γυναικάς» Ψευδή Αληθή 15<=Μ.Ο <=18 «Μοναχός» «Λιγοστές Επιτυχίες» Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Παράδειγμα 1 Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει ένα αριθμό. Στην συνέχεια διαβάζει τον αριθμό και εξετάζει αν είναι μεγαλύτερος του 15. Αν είναι μεγαλύτερος του 15 τον παρουσιάζει στην οθόνη του Η/Υ ενώ αν δεν είναι ζητά την επανάληψη της διαδικασίας δηλαδή ζητά ξανά ένα νέο αριθμό κ.λ.π 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Απάντηση Αρχή «Δώσε Αριθμό» Αριθμός Ψευδή Αληθή Αριθμός >15 Παρουσίασε Αριθμός Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Παράδειγμα 2 Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει ένα αριθμό. Στην συνέχεια διαβάζει τον αριθμό και εξετάζει αν είναι μεγαλύτερος του 15. Αν είναι μεγαλύτερος του 15 τον παρουσιάζει στην οθόνη του Η/Υ ενώ αν δεν είναι ζητά την επανάληψη της διαδικασίας δηλαδή ζητά ξανά ένα νέο αριθμό κ.λ.π .Να γίνει προκαταρκτική εκτέλεση χρησιμοποιώντας σαν είσοδο τους αριθμούς 5,7,12,15,30 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Απάντηση Είσοδος Έξοδος 5 7 12 15 30 Δώσε Αριθμό Αρχή 5,7,12,15,30 Print«Δώσε Αριθμό» Είσοδος Έξοδος 5 Δώσε Αριθμό 7 12 15 30 Read Αριθμός Ψευδή Αληθή Αριθμός >15 Print Αριθμός Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Άσκηση 4 Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει δύο αριθμούς. Στην συνέχεια διαβάζει τους δύο αριθμούς και τους προσθέτει. Αν το άθροισμα των αριθμών είναι μικρότερο του 30 τότε ζητά άλλους δύο αριθμούς και η διαδικασία επαναλαμβάνεται. Η διαδικασία θα σταματήσει όταν το άθροισμα των αριθμών είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 30 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Είσαι Γουρουνοκέφαλος» Να γίνει προκαταρκτική εκτέλεση χρησιμοποιώντας σαν είσοδο τα ζεύγη των αριθμών (5,23),(30,15),(5,3),(13,10) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Σελ (215-219) 03/04/2017 Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Σελ (215-219) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Αλγόριθμοι Μάθημα 5 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Στόχοι μαθήματος Λύση Άσκησης 4 Επαναληπτική δομή Παραδείγματα 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Άσκηση 4 Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει δύο αριθμούς. Στην συνέχεια διαβάζει τους δύο αριθμούς και τους προσθέτει. Αν το άθροισμα των αριθμών είναι μικρότερο του 30 τότε ζητά άλλους δύο αριθμούς και η διαδικασία επαναλαμβάνεται. Η διαδικασία θα σταματήσει όταν το άθροισμα των αριθμών είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 30 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Είσαι Γουρουνοκέφαλος» Να γίνει προκαταρκτική εκτέλεση χρησιμοποιώντας σαν είσοδο τα ζεύγη των αριθμών (5,23),(14,15),(5,3),(15,15) ,(5,15) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Άθροισμα← Αριθμός_Α + Αριθμός_Β Αρχή Απάντηση (5,23),(30,15),(5,3),(13,10) Print «Δώσε Αριθμούς» Είσοδος Έξοδος 5,23 Δώσε Αριθμόυς 30,15 Γουρουνοκέφαλος Read Αριθμός_Α, Αριθμός_Β Άθροισμα← Αριθμός_Α + Αριθμός_Β Ψευδή Αληθή Άθροισμα >= 30 Print ‘Γουρουνοκέφαλος’ Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Παράδειγμα 1 Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει ένα αριθμό. Στην συνέχεια διαβάζει τον αριθμό και εξετάζει αν είναι μεγαλύτερος του 10. Αν είναι μεγαλύτερος του 10 τον παρουσιάζει στην οθόνη του Η/Υ ενώ αν δεν είναι ζητά την επανάληψη της διαδικασίας δηλαδή ζητά ξανά ένα νέο αριθμό κ.λ.π. Αν η διαδικασία επαναληφθεί πάνω από πέντε φορές η προσπάθεια σταματά και ο αλγόριθμος εμφανίζει το μήνυμα «Κουράστηκα» 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Απάντηση Αρχή Μετρητής← 1 1 Γράψε «Δώσε Αριθμό» Διάβασε Αριθμός Ψευδή Αριθμός >10 Αληθή Ψευδή Αληθή Μετρητής >5 Παρουσίασε Αριθμός Γράψε «Κουράστηκα» Μετρητής← Μετρητής + 1 03/04/2017 1 Ξένιος Αντωνιάδης Τέλος
Άσκηση 5 Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει δύο αριθμούς. Στην συνέχεια διαβάζει τους δύο αριθμούς και τους προσθέτει. Αν το άθροισμα των αριθμών είναι μικρότερο του 30 τότε ζητά άλλους δύο αριθμούς και η διαδικασία επαναλαμβάνεται. Η διαδικασία θα σταματήσει όταν το άθροισμα των αριθμών είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 30 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Είσαι Γουρουνοκέφαλος αρ 2» ή αν ο αριθμός των επαναλήψεων ξεπεράσουν τις 5 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Παρέτα με» . Να γίνει προκαταρκτική εκτέλεση χρησιμοποιώντας σαν είσοδο τα ζεύγη των αριθμών (5,23),(14,15),(5,3),(15,15) ,(5,15) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Αλγόριθμοι Μάθημα 6 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Στόχοι μαθήματος Λύση Άσκησης 5 Επανάληψη 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Άσκηση 5 Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει δύο αριθμούς. Στην συνέχεια διαβάζει τους δύο αριθμούς και τους προσθέτει. Αν το άθροισμα των αριθμών είναι μικρότερο του 30 τότε ζητά άλλους δύο αριθμούς και η διαδικασία επαναλαμβάνεται. Η διαδικασία θα σταματήσει όταν το άθροισμα των αριθμών είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 30 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Είσαι Γουρουνοκέφαλος αρ 2» ή αν ο αριθμός των επαναλήψεων ξεπεράσουν τις 5 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Παρέτα με» . Να γίνει προκαταρκτική εκτέλεση χρησιμοποιώντας σαν είσοδο τα ζεύγη των αριθμών (5,23),(14,15),(5,3),(15,15) ,(5,15) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Άθροισμα← Αριθμός_Α + Αριθμός_Β Είσοδος Έξοδος 5,23 Δώσε Αριθμό 14,15 5,3 15,15 Γουρουν. Αρχή Απάντηση Μετρητής← 1 1 Τύπωσε «Δώσε Αριθμούς» Διάβασε Αριθμός_Α, Αριθμός_Β Άθροισμα← Αριθμός_Α + Αριθμός_Β Ψευδή Αληθή Άθροισμα >= 30 Ψευδή Αληθή Μετρητής >5 «Παρέτα με» ‘Γουρουνοκέφαλος αρ 2’ Μετρητής← Μετρητής + 1 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης Τέλος 1
Άσκηση 6 (Απροοπτάκι) Ένας αλγόριθμος διαβάζει ένα ακέραιο αριθμό ν μεγαλύτερο ή ίσο του 1 και τυπώνει το 2ν Να σχεδιαστεί το λογικό διάγραμμα και να γίνει προκαταρκτική εκτέλεση με ν=3 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
3 8 Είσοδος Έξοδος Ι←Ι+1 Αρχή διάβασε ν Ι←1 Δύναμη←2 Αληθή Ψευδή Ι < ν Δύναμη←Δύναμη*2 Print Δύναμη Ι←Ι+1 Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Επανάληψη 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Παράδειγμα 2 Ένα παιδί θέλει να διασταυρώσει ένα πολυσύχναστο δρόμο .Να γραφεί αλγόριθμος με χρήση λογικού διαγράμματος που να διασφαλίζει ότι το παιδί θα διασταυρώσει με ασφαλή τρόπο 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕ ΑΝ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΔΕΞΙΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΩΣΕ ΤΑ Αρχή 4 ΚΟΙΤΑΞΕ ΔΕΞΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕ ΑΝ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΠΟ ΔΕΞΙΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ Κοίταξε αριστερά 1 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕ ΑΝ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΩΣΕ ΤΑ 1 ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕ ΑΝ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ Έρχονται αυτοκίνητα Από δεξιά ή αριστερά ΟΧΙ ΝΑΙ 3 2 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
3 2 Περίμενε για λίγο Διασταύρωσε 4 Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Να χρησιμοποιήσετε λογικά διαγράμματα Ασκήσεις Σελίδα 213-214 Άσκηση 1 Άσκηση 2 Άσκηση 3 Άσκηση 4 (Σπίτι) Άσκηση 5α (Σπίτι) Να χρησιμοποιήσετε λογικά διαγράμματα 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Αλγόριθμοι Μάθημα 3 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Στόχοι μαθήματος Λύσεις Ασκήσεων 4, 5α ,5β σελ 214 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Αλγόριθμοι Μάθημα 4 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Στόχοι μαθήματος Παράδειγμα 1 (σελ 216) Παράδειγμα 2 (σελ 216) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Παράδειγμα 1 Να γραφεί αλγόριθμος με χρήση ΔΡΔ για την σχεδίαση ενός τετραγώνου πλευράς μήκους 5cm.θεωρείστε ότι το μολύβι βρίσκεται στο σημείο Α με κατεύθυνση προς τα πάνω. 5cm 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης Α
Παράδειγμα 2 Να γραφεί αλγόριθμος με χρήση ΔΡΔ που να δημιουργεί το πιο κάτω σχήμα 60 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Σελ (216-218) 03/04/2017 Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Σελ (216-218) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Να χρησιμοποιήσετε λογικά διαγράμματα και μετρητές Ασκήσεις Σελίδα 221 Άσκηση 3α, 3β, 3γ Να χρησιμοποιήσετε λογικά διαγράμματα και μετρητές 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Αλγόριθμοι Μάθημα 5 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
Στόχοι μαθήματος Λύσεις Ασκήσεων 3α, 3β, 3γ σελ 221 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης