Παραβατικότητα ανηλίκων. Εκτίμηση επικινδυνότητας και αναγκών τους

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Από την διεκπεραίωση στη θεραπεία Η εμπειρία της μετάβασης από τους ατομικούς ρόλους των ειδικών στην δυναμική της Διεπιστημονικής Ομάδας στο Ελληνικο.
Advertisements

© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Αλλαγές στο προφίλ των εφήβων που προσέγγισαν το Πρόγραμμα ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ κατά τη δεκαετία ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ-ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Αυτοκτονικότητα και κατάθλιψη: Κατανόηση και θεραπεία
Βλάχος Φίλιππος & Παπαδημητρίου Άρτεμις Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ
Βάιος Κ. Περιτογιάννης Γιάννενα 9/4/2011. «Η ψυχική νόσος θέτει τέτοιες απαιτήσεις στο σύστημα υγείας, που καμία ειδικότητα ή υπηρεσία δεν μπορεί από.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ - ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Χαρακτηριστικά των εφήβων χρηστών που προσέγγισαν τη ΣΤΡΟΦΗ το 2002.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Χαρακτηριστικά των εφήβων χρηστών που προσέγγισαν το Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ το 2008 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ-ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Συναίνεση και Άρνηση στη θεραπεία Τραγ έα Γιώτα Φυσικοθεραπεύτρια Μ Sc (Pain Management) CKVPP 2010.
ΚΥΠ: Μια νέα ματιά σε ένα παλιό πρόβλημα
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΘΗΝΩΝ « Ανήλικοι σε υψηλό κίνδυνο – Ευθύνη όλων » 8 Απριλίου 2009 «Η ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗ.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ Εργασία για Κοινωνιολογία
Η ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΨΥΧΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΨΥΧΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ: ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Άνδρας 38 ετών, έγγαμος. Προοδευτικά επιτεινόμενη κατάθλιψη τις τελευταίες.
Οι κίνδυνοι, οι τρόποι προφύλαξης και γενικές πληροφορίες
Η ειδική αγωγή στο σχολείο της γενικής εκπαίδευσης
Αποδόσεις αιτίων.
Βία είναι κάθε συμπεριφορά ή συστηματική πολιτική συμπεριφοράς που χρησιμοποιείται για να εξαναγκάσει, να κυριαρχήσει ή να απομονώσει το θύμα.
Η βία μπορεί να συμβεί στα «καλύτερα» σπίτια, δεν έχει χρώμα, χώρα, κουλτούρα, κοινωνικό, μορφωτικό ή οικονομικό υπόβαθρο.
Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων (Events) Κ. Αλεξανδρής.
Οι Λόγοι που Ωθούν τους Έφηβους στην Παραβατικότητα.
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
David Warren: Η Αναζήτηση θεωρητικού πλαισίου για έρευνες που σχετίζονται με τα τυφλά παιδιά Βασίλης Αργυρόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ.
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
Περιπτωση μαθητη του ΕΕΕΕΚ ΔΡΑΜΑΣ Σχ.Ετος:
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Υγειά και Ποιότητα ζωής Η ποιότητα ζωής είναι ένα πολυδιάστατο φαινόμενο -Μετά τον 2ο Παγκόσμιο πόλεμο στην Αμερική ο όρος ποιότητα ζωής εκφράζει την.
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟΥ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ 1.Καταθλιπτική διάθεση. 2.Απώλεια ενδιαφέροντος και ευχαρίστησης. 3.Μειωμένη ενέργεια.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
Η ΒΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΓΚΙΑ l ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΒΙΑ “ The Silence of home fear” ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ ΗΛΙΑΝΑ ΚΟΝΤΑΡΑ ΣΤΕΛΛΑ ΣΙΜΩΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΛΙΓΝΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ.
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.. H ηθική περιλαμβάνει τις αρχές που ορίζουν το τι είναι σωστό και το τι όχι. Ως ηθική συμπεριφορά ορίζεται η επίδειξη μιας.
Μέτρηση Οστικής Πυκνότητας Όταν η έγκαιρη διάγνωση προλαμβάνει …
εκπαιδευτικη μεταβαση
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Εργασία: Συμβουλευτική σε οικογένεια με ανοϊκό μέλος
Η αιτιολογία της εξάρτησης
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Εκφοβισμός ≠ Επιθετικότητα ή πείραγμα
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Εταιρεία Προαγωγής Ψυχικής Υγείας Ηπείρου
Εταιρεία Προαγωγής Ψυχικής Υγείας Ηπείρου
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Κίνδυνος Χώρας.
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ
Φυσιολογικό και παθολογικό
Αποσυνδετικές διαταραχές
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 5 : ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Παιδοψυχιατρική Dr. Μαρία Παπαδημητρίου, MD, PhD
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παραβατικότητα ανηλίκων. Εκτίμηση επικινδυνότητας και αναγκών τους Παραβατικότητα ανηλίκων. Εκτίμηση επικινδυνότητας και αναγκών τους Απόστολος Βούρδας MRCPSych, CCST Παιδοψυχίατρος Γραμματέας του Κλάδου Ψυχιατροδικαστικής Ημερίδα ΕΠΑΑ Απρίλιος 2009

Παραβατικότητα : μορφή αποκλίνουσας συμπεριφοράς που παραβιάζει τους κοινωνικούς κανόνες, τα θεμελιώδη δικαιώματα των πολιτών και συνιστά παράβαση του νομικού κανόνα. Γιατί ένας παιδοψυχίατρος; Διαταραχή Διαγωγής ως κατοχυρωμένη ιατρική διάγνωση Ιατρικοποίηση της συμπεριφοράς; Αυξημένη ψυχοπαθολογία και παρουσία νευρογνωσιακών ελλειμμάτων.

Romeo et al. Τhe cost of severe antisocial behavior in children and who pays for it. BJP 2006 Παιδιά ηλικίας κατά Μ.Ο. 5 χρ. Σοβαρή διαταραχή Μέσο κόστος 5.950 GBP Ένα παραβατικό παιδί 10 χρόνων κοστίζει στην κοινωνία Χ 10 σε σύγκριση με ένα άλλο παιδί. Knabb et al 2002.

«Η πιθανότητα να συμβεί κάτι κακό». Κακό ??? Πιθανότητα ??? Συνδυασμός ατομικών και περιβαλλοντικών παραγόντων. Μέγεθος συνεχές, μεταβλητό και ποιοτικό.

Το νόημα της επικινδυνότητας Το είδος Η πιθανότητα Η αμεσότητα Η συχνότητα Οι επιπτώσεις Που οδηγούν σε: χαμηλά, μέσα , υψηλά , πολύ υψηλά επίπεδα επικινδυνότητας

Σχετικά νέα αντίληψη Χάσμα μεταξύ της παρούσης και της επιθυμητής κατάστασης Εκτίμηση προβλημάτων, αδυναμιών, ελλειμμάτων, δυνατοτήτων και ικανοτήτων Στόχος η βελτίωση Συνδυασμός ατομικών και περιβαλλοντικών παραγόντων.

Περίπτωση 14 χρόνων αγόρι, κατηγορήθηκε για ασέλγεια Χ 2 στην 8χρονη θετή του αδελφή πριν ένα χρόνο Μετοίκησε στη θεία Μητέρα πιστεύει την κόρη Το αγόρι συνεχίζει να αρνείται την πράξη, παρακολουθεί ΨΘ, πάει καλά στο σχολείο Θέλει να επιστρέψει στο σπίτι του. ποιος ο κίνδυνος, ποιες οι ανάγκες ;;;;

2 τρόποι εκτίμησης Κλινική Διαίσθηση Δομημένη Συστηματική προσέγγιση παραγόντων Η υπομονή, μεθοδικότητα και σχολαστικότητα είναι αυτό που θα φέρει καρπούς και όχι κάποια έξυπνη ή λαμπρή ερμηνεία

Πολλαπλασιαστική επίδραση ( Herrenkhol et al 2000) παράγοντες δυναμικοί στατικοί Πολλαπλασιαστική επίδραση ( Herrenkhol et al 2000) Οικογενειακοί παράγοντες: έναρξη και διατήρηση Ηλικία έναρξης: < 10 χρόνων βαρύτατη πρόγνωση

Παράγοντες 1 Το ιστορικό της πράξης Το είδος της πράξης ( τραυματισμός ή όχι). Σχεδιασμός ( παρορμητικό …λεπτομερής σχεδιασμός, χρόνος). Βαθμός επιθετικότητας ( πέρα από το απαιτούμενο για την ολοκλήρωση της πράξης). Προκλητοί παράγοντες.

Παράγοντες 2 Ατομικό Ιστορικό: Προσωπικό ιστορικό κακοποίησης ( τρόπος, ηλικία, φύλο, ύπαρξη ΜΤΔΣ) Αναπτυξιακό ιστορικό Βιολογική ηλικία εν. νοητική ηλικία. Χαρακτηρολογικά σημεία ( συναισθηματική κατανόηση, υπευθυνότητα, ιδέες μεγαλείου, ηθική ανάπτυξη, παρορμητικότητα).

Παράγοντες 3 Οικογενειακό ιστορικό Μάρτυρες οικογενειακής βίας, αυτοτραυματισμού, ψυχικής νόσου, γονικής σύγκρουσης, γονικής απουσίας. Υπερκριτικό και ενοχικό περιβάλλον, ασταθής πειθαρχία. Προστατευτικοί ( σχέση υποστήριξης, κατανόησης, εμπιστοσύνης)

Παράγοντες 4 Κοινωνικό ιστορικό Ακαδημαϊκό ιστορικό σχέσεις και χαρακτήρας αυτών, Σταθερότητα συνθηκών διαβίωσης ( μετακομίσεις, αλλαγές φροντιστών, κοινωνικο-οικονομική κατάσταση). Farrington 2000 Ακαδημαϊκό ιστορικό Παρακολούθηση, απόδοση, συμπεριφορά

Παράγοντες 5 Δικαστικό ιστορικό Αριθμός, είδη και συνύπαρξη προηγούμενων πράξεων ή καταδικών Συχνότητα Ηλικία έναρξης παραβατικότητας ή επαφής με ανάλογες υπηρεσίες Σοβαρότητα ( χρήση όπλου … προφορική απειλή)

Παράγοντες 6 Ψυχιατρικό ιστορικό Χρήση ουσιών Ψυχιατρική νόσος ( ΔΣ <10 χρ., τύπος, ΔΕΠΥ,κατάθλιψη, ψύχωση) Αναπτυξιακές διαταραχές ( ΝΚ, ΔΑΔ, ΜΔ) Πρόσφατη επαφή με υπηρεσίες. Μη συνεργασία με υπηρεσίες Χρήση ουσιών Ιατρικό ιστορικό ( προβλήματα ακοής, λόγου, FAS, χρόνιες νόσοι )

Παράγοντες 7 Εκτίμηση παρούσας ψυχικής κατάστασης Συναίσθημα, σκέψη, αντίληψη Υπευθυνότητα Κίνητρο για αλλαγή Μετάνοια Ικανότητες διαχείρισης κρίσης

Συμπέρασμα /Μελλοντικές κατευθύνσεις Παγκοσμιοποίηση του προβλήματος της παραβατικότητας Η εκτίμηση της επικινδυνότητας ριψοκίνδυνη υπόθεση. Επιβάλλεται μεθοδολογική πολυπαραγοντική προσέγγιση. Ειδικές υπηρεσίες για νεαρούς παραβάτες Προγράμματα κάλυψης θεραπευτικών αναγκών και πρώιμης παρέμβασης.